TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הבורסה לניירות ערך- סיכום חודש ינואר 2021


הבורסה
המסחר בתל-אביב בינואר התאפיין בעליות שערים במרבית מדדי המניות המובילים
מדד ת"א-35 עלה ב-5%, לעומת ירידה ממוצעת של כ-2% בבורסות מובילות בעולם.
שנת 2021 נפתחה ב"גל שלישי" של התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם, תוך גילוי מוטציות נוספות שלו, שבעקבותיה חל הידוק של המגבלות ברחבי העולם.
המסחר בארץ התנהל על רקע הידוק והארכת הסגר השלישי, והושפע לחיוב בעיקר מהמשך מבצע החיסונים המהיר, כשישראל ממשיכה להוביל בעולם בשיעור האזרחים שהתחסנו לנגיף הקורונה.
מדדי ת"א-ביומד ות"א-גלובל בלוטק בלטו החודש בעלייה של כ-27% וכ-12%, בהתאמה.
מחזור המסחר היומי בשוק המניות הסתכם בכ-2.0 מיליארד שקל בינואר - גבוה בכ-13% מהמחזור הממוצע בחודש הקודם.
בשוק המניות גויס סכום של כ-3.5 מיליארד שקל.
גל ההנפקות הראשוניות מתגבר, זו השנה השנייה, כאשר 7 חברות חדשות, בהן 5 חברות הייטק, ביצעו החודש הנפקה ראשונה (IPO) בשוק המניות וגייסו כחצי מיליארד שקל, וזאת בהמשך ל-27 מנפיקות חדשות בכל שנת 2020.
חברת הטכנולוגיה ראדא שמניותיה נסחרות בבורסת נאסד"ק, ביצעה רישום כפול בתל-אביב.
מדדי איגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות צמודות המדד עלו בכ-0.6%-0.7%, ואילו איגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות שקליות בריבית קבועה נותרו החודש כמעט ללא שינוי.
איגרות החוב הקונצרניות צמודות המט"ח עלו החודש בכ-2.9% בהשפעת תוכנית רכישות הדולרים עליה הודיע בנק ישראל והתחזקות הדולר ב-2.4%.
עלייה במחזור המסחר באג"ח ממשלתיות ויציבות במחזור במסחר באג"ח חברות לעומת החודש הקודם.
גיוסים באג"ח חברות לציבור – כ-3.3 מיליארד שקל גויסו בהנפקות ובהקצאות פרטיות של אג"ח לציבור, מזה כ-2.8 מיליארד שקל גויסו ע"י הסקטור הריאלי, וכ-0.5 מיליארד שקל גויס ע"י הסקטור הפיננסי.
חברות הנדל"ן בלטו גם החודש עם גיוס חוב בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל. בין המנפיקות, שתי חברות אג"ח חדשות בבורסה – חברת הבנייה אב-גד וחברת הנדל"ן מניב הילה משרדים שגייסו כל אחת כ-60 מיליון שקל בהנפקה ראשונה של איגרות חוב שקליות בבורסה.
כ-1.2 מיליארד שקל נוספים גויסו ע"י החברה הלא בורסאית דליה אנרגיה באג"ח למשקיעים מוסדיים שנרשם ב-TASE UP.

בשוק הנגזרים: עלייה של כ-26% ושל כ-33% במחזורי המסחר באופציות החודשיות על מדד ת"א-35 ובאופציות הדולריות, בהתאמה, לעומת החודש הקודם.
בשוק קרנות הסל נרשמו למסחר החודש שתי קרנות סל על מדדי מניות בתל-אביב - ת"א-טכנולוגיה ות"א-90 (שורט), וקרן סל על מדד מניות בחו"ל.
בקרנות סל נמשכו רכישות הציבור של קרנות על מדדי מניות ואג"ח חברות בתל-אביב ושל קרנות על מדדי מניות בחו"ל והסתכמו בכ-1 מיליארד שקל נטו.
בקרנות הנאמנות התגברו רכישות הציבור של קרנות הנאמנות המשקיעות במניות ובאיגרות חוב בת"א והתמתנו רכישות של קרנות המשקיעות בחו"ל ומכירות של קרנות כספיות.


בינואר 2021 נרשמו עליות שערים במרבית מדדי המניות המובילים בתל-אביב וזאת למרות התגברות התפשטות נגיף הקורונה בעולם "בגל שלישי" תוך גילוי מוטציות נוספות של הנגיף, הידוק והארכת הסגר השלישי בארץ.

המסחר החודש הושפע לחיוב מהמשך מבצע חיסונים מהיר של האוכלוסיה בארץ, כשישראל מובילה בעולם בשיעור המתחסנים, ומגורמים נוספים ביניהם:
חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' (Fitch) אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+ עם תחזית יציבה.
הודעת בנק ישראל על תוכנית רכישת דולרים, שבמסגרתה לראשונה הודיע כי ירכוש כ-30 מיליארד בשנת 2021, בהמשך לרכישות של 21 מיליארד דולר בשנת 2020 שבעקבותיהן הגיעו יתרות המטבע לסכום של 173 מיליארד דולר בסוף השנה.
ההודעה נועדה לבלום את המשך החלשות הדולר שהגיע לשער של 3.116 שקל ב-14 בינואר, השער הנמוך ביותר מזה 25 שנה, ובכך לבלום את המשך הפגיעה של היצואנים.

ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על תוכנית סיוע נוספת לשיקום המשק ממשבר הקורונה בהיקף של כ-15 מיליארד שקל. התוכנית החדשה כוללת: מענקים לעסקים, למשקי בית מהעשירון השביעי ומטה תמריצים להחזרת מובטלים למעגל העבודה, פריסת תשלומי מע"מ והקלה בהלוואות לעסקים, דמי אבטלה לעצמאים, ועידוד השקעות של גופים מוסדיים בתשתיות ובהייטק.

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמת שפל היסטורי של 0.1% בינואר 2021.

גורמים אלה גברו על השפעתה השלילית של הקורונה על המשק:
מנתוני הלמ"ס עולה ששיעור המועסקים הנעדרים זמנית מעבודתם בגלל הקורונה + הבלתי מועסקים, עלה מכ-11.0% במחצית השנייה של דצמבר 2020 לכ-14.2% במחצית הראשונה של ינואר 2021, לעומת שיעור ממוצע של כ-17.7% בחודשים מרץ-דצמבר 2020. שיעור הבלתי מועסקים ירד במעט מכ-4.9% מכוח העבודה במחצית השנייה של דצמבר 2020 לכ-4.6% במחצית הראשונה של ינואר 2021 , לעומת 4.5% בממוצע בחודשים מרץ-דצמבר 2020.

מנתוני הלמ"ס עולה כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בדצמבר 2020, ובסיכום שנת 2020 ירד המדד ב-0.7% - אינפלציה שנתית שלילית לראשונה מאז שנת 2016.

מפרסומי החשב הכללי באוצר עולה כי יחס חוב תוצר של ישראל זינק ב-13% בשנת 2020 ל-73% והגירעון הממשלתי לשנת 2020, עלה ל- 11.7% מהתוצר (לעומת 3.7% בשנת 2019).

מדד ת"א-35 עלה בכ-5% ואילו מדד ת"א-90 נותר כמעט ללא שינוי, לעומת ירידה של עד כ-2% שנרשמה החודש במדדי S&P 500 I-Dow Jones המייצגים את הכלכלה המסורתית בארה"ב וירידה דומה נרשמה גם בבורסות מובילות באירופה.
במועד העדכון החצי שנתי של מדדי המניות, שחל ב-7.2.2021, מניות או.פי.סי אנרגיה וקבוצת אשטרום התווספו למדד ת"א-35. מניות אלה החליפו את איי.אפ.אפ שנגרעה מהמדד בתחילת דצמבר 2020 ואת מטריקס שנגרעה מהמדד במועד העדכון.

עליות שערים אפיינו את כל המדדים הענפיים, בראשם מדדי ת"א-ביומד ות"א-גלובל בלוטק שזינקו בכ-27% ובכ-12% ,בהתאמה. מדד ת"א-טכנולוגיה שעלה החודש בכ-5%, שבר את השיא בו היה בדצמבר 2020. יצוין כי מדד NASDAQ עלה החודש בכ-1.4% בלבד.
יוצא דופן החודש, מדד ת"א-נדל"ן שירד בכ-3%, לאחר שזינק בכ-10% בחודש הקודם.

צירוף מניות למדדי הבורסה ב"מסלול המהיר למניות חדשות":
להלן המניות החדשות שיתווספו למדדי המניות ב"מסלול מהיר" למניות חדשות החל ב-7 בפברואר 2021: ג'נסל, פולירם, אקופיה, אקוואריוס, סבוריט, הייקון מערכות, יומן אקסטנשנס, סונוביה ובלייד ריינג'ר.

מחזורים יומיים (במיליוני שקלים):


המחזור היומי בשוק המניות, כולל קרנות סל, עלה והסתכם בכ-2.0 מיליארד שקל בינואר, גבוה בכ-13% מהמחזור בחודש הקודם. ב-7 בינואר, ערב העדכון החודשי של מדדי המניות נרשם מחזור בסך כ-3.4 מיליארד שקל בבורסה – כ-1.3 מיליארד שקל מתוכם, בשלב הנעילה.


גיוסי הון/חברות חדשות:
הנפקות והקצאות של מניות (במיליוני שקלים):


גיוסים ערים בשוק המניות בתל-אביב בינואר גויסו כ-3.5 מיליארד שקל. להלן עיקרי הגיוס החודש:
כ-1.2 מיליארד שקל גויסו ב-12 הנפקות לציבור ובהנפקת זכויות אחת.

גל ההנפקות הראשוניות מתגבר, זו השנה השניה, כאשר 7 חברות חדשות, בהן 5 חברות הייטק, ביצעו החודש הנפקה ראשונה (IPO) בשוק המניות וגייסו כחצי מיליארד שקל, וזאת בהמשך ל-27 מנפיקות חדשות בכל שנת 2020. המנפיקות החדשות הן:

חמש חברות הייטק:
אנרג'ין טכנולוגיות – חברת מו"פ העוסקת בפיתוח תוכנה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח מידע גנטי במטרה להשביח זנים של צמחים ובעלי חיים., גייסה כ-98 מיליון שקל בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים (Book Building), לפי שווי חברה של כ-366 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
הום ביוגז - חברת מו"פ העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית בדרך של הפיכת פסולת אורגנית לאנרגיה נקיה, גייסה כ-100 מיליון שקל בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים (Book Building), לפי שווי חברה של כ-310 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
בלנדר טכנולוגיות – חברת פינטק לאשראי בנקאי ולתיווך אשראי במודל עמית לעמית, גייסה כ-80.5 מיליון שקל בהצעה אחידה לציבור, לפי שווי חברה של כ-292 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
נקסטפרם – חברת מו"פ העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיות ומוצרים חדשניים, המבוססים על שמרים, למגוון שימושים בתעשיית המזון, גייסה כ-30.5 מיליון שקל – כ-29 מיליון שקל גויסו בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים (Book Building), וכ-1.5 מיליון שקל גויסו בהצעה אחידה לציבור. שווי החברה לאחר ההנפקה כ-101 מיליון שקל.
פלנטארק - חברת מו"פ העוסקת באיתור גנים לשיפור תכונות צמחים - גייסה כ-23 מיליון שקל בהצעה אחידה לציבור, לפי שווי חברה של כ-58 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
שתי חברות מענפים נוספים:
אייס קמעונאות – קמעונאית למוצרים המשמשים לשדרוג ותחזוקת הבית, החצר והרכב– גייסה כ-150 מיליון שקל בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים (Book Building), מזה כ-100 מיליון שקל בהצעת מכר ע"י "קדמה" בעלת השליטה בחברה ומר איציק אוזנה מנכ"ל החברה, לפי שווי חברה של כ-429 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
רותם שני – העוסקת בייזום והקמה של פרויקטים של בנייה למגורים ולמסחר בישראל – גייסה כ-46 מיליון שקל, כמעט כל הסכום בהצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים (Book Building), לפי שווי חברה של כ-159 מיליון שקל לאחר ההנפקה.

החודש הושלמה הכנסת פעילות הייטק לשתי חברות נסחרות:
פעילות מו"פ הוכנסה לחברת המעטפת נקסט ג'ן –
פעילות EYEPEN הוכנסה לתוך חברת המעטפת נקסט ג'ן. פעילות זו עוסקת בפיתוח מכשיר חכם המורכב על עטים להזרקת אינסולין, המסייע למשתמשים חולי סכרת.

חברת אפסלון מוזגה לתוך חברת צירון בתי זיקוק
פעילות חברת "אפסלון", חברת תוכנה סחר גלובלי באמזון, הוכנסה לתוך חברת צירון בתי זיקוק.
בקרב המנפיקות הותיקות החודש, בלטה חברת האנרגיה סולגרין שגייסה כ-382 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור.

כ-1.7 מיליארד שקל נוספים גויסו ע"י חברת מרכזי הקניות ביג, בהנפקת מניות וכתבי אופציה לבעלי מניות חברת הנדל"ן מניב הבורסאית אפי נכסים, במסגרת הצעת רכש חליפין לכ-39% ממניותיה.

החודש בוצעו 23 הקצאות פרטיות של מניות בשווי של כ-0.6 מיליארד שקל. בלטו בגודלן שלוש הקצאות של מניות למשקיעים מסווגים בעיקר, שביצעו החברות נובולוג (120 מיליון שקל), ישרוטל (97 מיליון שקל), ואקסיליון (61 מיליון שקל).

החודש הגיעו למימוש סופי כתבי אופציה ליחידות השתתפות (סד' 2) של שותפות הנפט והגז רציו פטרוליום, מימושן הזרים לשותפות כ-72 מיליון שקל.

ארבע חברות הייטק דואליות גייסו החודש בחו"ל כ-380 מיליון שקל בהנפקות לציבור בארה"ב. מרבית הסכום גויס ע"י חברת הטכנולוגיה פריון וחברת הביומד ביוליין, שמניותיהן נסחרות במקביל בנאסד"ק, וגייסו כ-217 וכ-113 מיליון שקל, בהתאמה.

חברות רישום כפול
חברת הטכנולוגיה ראדא שמניותיה נסחרות בבורסת נאסד"ק (סמל: RADA) בשווי שוק של
כ-1.4 מיליארד שקל, פרסמה מסמך לרישום כפול בתל-אביב. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מכ"ם קרקעיות ומערכות לכלי טייס ומניותיה יחלו להיסחר גם בתל אביב ב-2 בפברואר 2021.
מניות החברה צפויות להצטרף בתחילת אפריל 2021 למדדי הבורסה המובילים: ת"א-90, ת"א-125, ת"א-125 אקלים נקי, ת"א-SME150, ת"א גלובל-בלוטק, ת"א טק–עילית, ת"א-טכנולוגיה, ות"א-תעשיה.

שתי חברות מחקו את מניותיהן מהמסחר בת"א והן ממשיכות להיסחר בארה"ב:
מניות חברת IFF נמחקו מהמסחר בת"א (סמל: IFF) ב-20.1.2021, והן ממשיכות להיסחר ב-NYSE, ומניות חברת מדיגוס נמחקו מהמסחר בת"א (סמל: MDGS) ב-21.1.2021 והן ממשיכות להיסחר ב-NASDAQ.
כיום נסחרות בתל-אביב 51 חברות דואליות.


שוק איגרות החוב והמק"מ
מדדים עיקריים:


בשוק איגרות החוב נרשמו בינואר עליות שערים במרבית מדדי איגרות החוב לסוגיהן, בדומה למגמה בשוק המניות, למעט איגרות החוב הקונצרניות שקליות והממשלתיות שקליות בריבית קבועה שנותרו כמעט ללא שינוי. התשואה לפדיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים נותרה החודש ללא שינוי ברמה של כ-0.8% בסוף ינואר, וזאת בשונה מהתשואה לפדיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים שעלתה במעט מכ-0.9% בסוף דצמבר 2020 לכ-1.1% בסוף ינואר 2021.

עליות שערים
של כ-0.6%-0.7% אפיינו את איגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות צמודות המדד, ואת איגרות החוב הקונצרניות שקליות בריבית משתנה.

יצוין כי איגרות החוב הקונצרניות צמודות המט"ח עלו החודש בכ-2.9% וזאת בהשפעת תוכנית רכישות הדולרים עליה הודיע בנק ישראל, שבעקבותיה נרשמה החודש עלייה של כ-2.4% בשער הדולר ביחס לשקל.
מחזורים יומיים (במיליוני שקלים):


גם בשוק איגרות חוב נרשמה החודש עלייה בפעילות, והמחזור היומי באיגרות חוב הסתכם בכ-4.6 מיליארד שקל בחודש ינואר, גבוה בכ-57% מהמחזור בחודש הקודם.
העלייה במחזורי המסחר החודש נבעה כולה מאיגרות החוב הממשלתיות, שהמחזור היומי בהן הסתכם בכ-3.7 מיליארד שקל בינואר, לעומת כ-2.1 מיליארד שקל בחודש הקודם.
באיגרות חוב חברות (כולל קרנות סל) נרשמה החודש יציבות והמחזור היומי הסתכם בכ-0.9 מיליארד שקל בינואר, בדומה למחזור בחודש הקודם.
במלווה קצר מועד המחזור היומי הסתכם בכ-0.5 מיליארד שקל בינואר, גבוה ביותר מפי שניים וחצי מהמחזור בחודש הקודם.

הנפקות והקצאות של איגרות חוב:
אג"ח חברות:

הנפקות והקצאות של אג"ח חברות (במיליוני שקלים):



הגיוסים מהציבור בשוק איגרות החוב בתל אביב ע"י הסקטור העסקי הסתכמו בכ-3.3 מיליארד שקל בינואר. מתוכם כ-2.8 מיליארד שקל גויסו ע"י הסקטור הריאלי – מרבית הסכום כ-2.3 מיליארד שקל ע"י חברות נדל"ן, וכ-0.5 מיליארד שקל גויסו ע"י הסקטור הפיננסי.

החודש גויסו כ-2.6 מיליארד שקל ב-14 הנפקות לציבור. כ-1.6 מיליארד שקל מתוכם גויסו ע"י 10 חברות נדל"ן, ביניהן שתי חברות נדל"ן שביצעו הנפקה ראשונה בבורסה של איגרות חוב:
כ-60 מיליון שקל גויסו ע"י אב-גד חברה העוסקת ביזום פרויקטים של התחדשות עירונית. החברה הנפיקה אג"ח שקלי, מח"מ 2.6 שנים, ריבית 5.81%, ללא דירוג.
כ-59 מיליון שקל גויסו ע"י הילה משרדים חברה העוסקת בתחום נדל"ן להשקעה בישראל-השכרה, ניהול, ואחזקה. החברה הנפיקה אג"ח שקלי, מח"מ 3.7 שנים, ריבית 3.5%, ללא דירוג.

ההנפקות הגדולות החודש
היו של בנק ירושלים שגייס כ-397 מיליון שקל בהרחבת סדרה של אג"ח צמוד מדד, מח"מ 5.9 שנים, תשואה לפדיון שלילית בשיעור של 0.3% דירוג AA- "מעלות" ו-Aa3 "מידרוג", ושל חברות הנדל"ן מניב בחו"ל - אפי נכסים שגייסה כ-350 מיליון שקל בהנפקת סדרה חדשה של אג"ח צמוד מדד, מח"מ 3.9 שנים, ריבית 1.22%, דירוג 2A "מידרוג, ואספן גרופ שגייסה כ-277 מיליון שקל בהנפקת סדרה חדשה של אג"ח צמוד מדד, מח"מ 6.1 שנים, ריבית 1.5%, דירוג A "מעלות".

החודש גויסו כ-0.7 מיליארד שקל בשלוש הקצאות פרטיות של אג"ח צמוד מדד למשקיעים מסווגים ע"י חברות נדל"ן, מתוכם כ-0.4 מיליארד שקל בהקצאה שביצעה רבוע כחול נדל"ן.
כ-80% מהגיוס החודש בוצע באג"ח עם דירוג גבוה מקבוצת דירוג "A" ומעלה, וכ-2% מהגיוס בוצע באג"ח עם דירוג נמוך יותר וכ-18% מהגיוס בוצע באג"ח ללא דירוג.
כ-63% מהגיוס החודש בוצע באג"ח צמוד מדד, וכ-37% מהגיוס בוצע באג"ח שקלי בריבית קבועה.

כ-1.2 מיליארד שקל נוספים גויסו החודש ע"י דליה אנרגיה (לא בורסאית) באג"ח הנסחר ב-TASE UP. החברה העוסקת בייזום, הקמה ותפעול של תחנות כח וייצור חשמל.החברה גייסה את הסכום באמצעות אג"ח צמוד מדד, מח"מ 5.9 שנים, ריבית 1.8%, דירוג A3 "מידרוג".

אג"ח ממשלתי
הנפקות אג"ח ממשלתי ברוטו (במיליוני שקלים):
משרד האוצר הנפיק אג"ח בתל-אביב בסך כ-14.8 מיליארד שקל בינואר, יותר מפי שניים הגיוס בחודש הקודם.
כ-75% מהסכום שגויס החודש, בוצע באמצעות אג"ח שקלי בריבית קבועה, וכ-25% מהסכום גויסו באמצעות אג"ח צמוד מדד.

שוק הנגזרים

בינואר, נרשמה עלייה במחזורי המסחר במרבית הנגזרים לעומת החודש הקודם, וזאת בהשפעת העלייה באי הוודאות בשווקים ובתנודתיות:
באופציות החודשיות על מדד ת"א-35 נסחרו כ-80 אלף יחידות ביום בממוצע בחודש ינואר – גבוה בכ-26% מהמחזור בחודש הקודם.
באופציות השבועיות על מדד ת"א-35 הסתכם המחזור בכ-37 אלף יחידות ביום בממוצע בחודש ינואר – בדומה למחזור בחודש הקודם.
יצוין כי מדד התנודתיותVTA35 עלה מכ-19 נקודות בסוף דצמבר 2020 לכ-24 נקודות בסוף ינואר. יצוין כי מדד התנודתיות בארה"ב – ה-VIX S&P רשם עלייה חדה יותר, מכ-23 נקודות בסוף שנת 2020 לכ-33 נקודות בסוף ינואר.
מחזור המסחר היומי באופציות הדולריות הסתכם בינואר בכ-64 אלף יחידות לעומת כ-48 אלף יחידות בחודש הקודם. המסחר הושפע מהתנודתיות בשער הדולר, שהגיע במחצית החודש לשפל של 25 שנה (3.116 שקל), ובעקבות הודעת בנק ישראל על תוכנית רכישת דולרים בשנת 2021 עלה והגיע לשער של 3.291 בסוף החודש.

יוצאות דופן החודש הן האופציות על האירו שהמחזור היומי בהן ירד והסתכם בכ-230 יחידות ביום בממוצע בחודש ינואר – לעומת מחזור של כ-3,200 יחידות ביום בחודש הקודם. הירידה החדה במחזורי המסחר החודש חלה חרף התחזקות האירו ביחס לשקל בכ-1.1% בינואר.

קרנות סל (ETF)
בסוף ינואר נסחרו בתל אביב 528 קרנות סל, ששווין הגיע לכ-92.7 מיליארד שקל בסוף החודש.

החודש נרשמו למסחר 3 קרנות סל חדשות:
שתי קרנות סל על מדדי מניות בת"א – פסגות רשמה למסחר קרן על מדד המניות ת"א-טכנולוגיה, ומגדל רשמה למסחר קרן בחסר על מדד ת"א-90.
קרן אחת על מדד מניות בינלאומי – מגדל רשמה למסחר קרן על מדד אינדקס Shopping Centers REIT.
מנגד, 5 קרנות סל על מדדי מניות בחו"ל וקרן סל משולבת אג"ח ממשלתי (85%) ומניות (15%) פורקו. שווין המצרפי של 6 קרנות הסל הגיע לכ-50 מיליון שקל.

קרנות חוץ נסחרות

שווי החזקות הציבור ב-23 הקרנות הזרות של בלאקרוק הנסחרות בבורסה בתל-אביב, באמצעות חשבון מסלקת הבורסה ב"יורוקליר", לראשונה חצה את רף המיליארד שקל והסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל.


שווי השוק של קרנות הסל בסוף ינואר 2021 היה גבוה בכ-2.5 מיליארד שקל לעומת השווי בסוף החודש הקודם.
העלייה נבעה ברובה מקרנות סל על מדדי מניות בארץ ובחו"ל:
כ-1.3 מיליארד שקל עלייה בשווי קרנות הסל על מדדי מניות בתל-אביב, מזה כ-0.9 מיליארד שקל עלייה שמקורה במדדי המניות בת"א, וכ-0.4 מיליארד שקל עלייה שמקורה ברכישות הציבור.
כ-0.9 מיליארד שקל עלייה בשווי קרנות הסל על מדדי מניות בינלאומיים, מזה כ-0.5 מיליארד שקל עלייה שמקורה במדדי המניות בת"א, וכ-0.4 מיליארד שקל עלייה שמקורה ברכישות הציבור.
כ-0.3 מיליארד שקל עלייה בשווי קרנות סל על מדדי אג"ח - שווי שוק קרנות סל על מדדי איגרות חוב חברות עלה בכ-0.4 מיליארד שקל – מחצית העלייה מקורה ברכישות הציבור ומחצית נוספת מקורה בעליית שערי איגרות החוב צמודות המדד, ואילו שווי קרנות סל על מדדי אג"ח ממשלתי ירד בכ-0.1 מיליארד שקל בגלל מכירות הציבור.

עלייה במחזורי המסחר בקרנות סל בשוק המניות בינואר:
מחזור המסחר בקרנות סל על מדדי מניות הסתכם בכ-398 מיליון שקל בינואר, גבוה
בכ-16% מהמחזור בחודש הקודם. העלייה במחזורי המסחר החודש נבעה בעיקר במחזורי המסחר בקרנות סל על מדדי מניות בינלאומיים – שהמחזור היומי בהן זינק מכ-145 מיליון שקל בחודש הקודם, לכ-205 מיליון שקל בינואר.
מחזור המסחר בקרנות סל על מדדי אג"ח רשם החודש יציבות והסתכם בכ-141 מיליון שקל ביום בינואר, בדומה למחזור בחודש הקודם.

בשוק קרנות הנאמנות התגברו רכישות הציבור של קרנות נאמנות המשקיעות במניות ובאג"ח
בתל-אביב והסתכמו בכ-0.5 ובכ-3.1 מיליארד שקל נטו בהתאמה בינואר, בהמשך לרכישות בסך כ-0.3 וכ-1.6 מיליארד שקל נטו בחודש הקודם.
רכישות של קרנות המשקיעות בחו"ל התמתנו מעט והסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל בינואר המשך לרכישות בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל נטו בחודש הקודם.
החודש התמתנו מכירות של קרנות כספיות ע"י הציבור והסתכמו בכ-0.6 מיליארד שקל, לאחר מכירות בסך כ-1.2 מיליארד שקל נטו בחודש הקודם.

חדשות:

אימונים: לא רק על המגרש - הבורסה לניירות ערך ומנהלת הליגות לכדורגל הודיעו על תוכנית אימון פיננסי, ראשונה מסוגה בישראל, לשחקני הכדורגל בליגת העל במהלך 2021 שתועבר באופן מקוון. במסגרת האימון הפיננסי, יעברו שחקני הכדורגל, סדרה של מספר מפגשים, שיכללו בין היתר ניהול פיננסי של כספי הפנסיה והחיסכון, מוצרי חיסכון והשקעה, פיזור סיכונים, התנהלות על פי תקציב ועוד. לפרטים נוספים
הבורסה משדרגת את מנוע החיפוש במערכת מאיה – חכם יותר, יעיל יותר וממוקד יותר - הבורסה הרחיבה את מנוע החיפוש במערכת "מאיה", במטרה לאפשר חיפוש יעיל וממוקד יותר במערכת לטובת ציבור המשקיעים. מנוע החיפוש החדש מאפשר חיפוש מילות מפתח וביטויים בדיווחי החברות, הקרנות והודעות הבורסה, כולל בתוך קבצי HTML, PDF ובכותרות הניתנות ע"י הבורסה. לפרטים נוספים




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il