TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הנהלת מגדל שוקי הון ופורום כסף נקי בארגון חיים וסביבה פתחו את המסחר בבורסה לרגל השקת קרן הסל הראשונה על מדד ת"א-125 אקלים נקי


לוגו הבורסה
מדד ת"א-125 אקלים נקי הינו הגרסה הירוקה למדד ת"א-125 הוותיק, והוא כולל 107 מניות בשווי שוק של כ-660 מיליארד ₪ ושווי אחזקות ציבור של כ- 450 מיליארד ₪. המדד משקף את מדד ת"א-125 הקיים אך ללא חברות העוסקות ביצור, שיווק, הובלה, הולכה, הפקה, זיקוק וכו' של דלקים פוסיליים, אותם קובעת ועדת המדד מטעם פורום כסף נקי, ארגון חיים וסביבה
הבוקר (30.5.21) פתחו את המסחר בבורסה הנהלת מגדל שוקי הון, פורום כסף נקי, ארגון חיים וסביבה לרגל השקת קרן הסל הראשונה על מדד ת"א-125 אקלים נקי, שהחלה להיסחר בבורסה ב- 12 במאי, 2021.

הבורסה השיקה ב- 6 בדצמבר, 2020 את מדד ת"א-125 אקלים נקי, וזאת בהמשך למגמה העולמית של ביקוש גובר מצד המשקיעים בארץ ובעולם להשקעות סביבתיות וכחלק מרצונה של הבורסה להרחיב ולגוון את אפשרויות ההשקעה.

מדד ת"א-125 אקלים נקי הינו הגרסה הירוקה למדד ת"א-125 הוותיק, והוא כולל 107 מניות בשווי שוק של כ-660 מיליארד ₪ ושווי אחזקות ציבור של כ- 450 מיליארד ₪. המדד משקף את מדד ת"א-125 הקיים אך ללא חברות העוסקות ביצור, שיווק, הובלה, הולכה, הפקה, זיקוק וכו' של דלקים פוסיליים, אותם קובעת ועדת המדד מטעם פורום כסף נקי, ארגון חיים וסביבה.

בית ההשקעות מגדל שוקי הון הינו הראשון להשיק מוצר עוקב על מדד ת"א-125 אקלים נקי אשר יאפשר לציבור המשקיעים להיחשף לתחום ההשקעות הירוקות באמצעות מדד זה.



ישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון אמר: "הנפקה זו היא סנונית ראשונה וחשובה שמחברת את השוק המקומי למגמה העולמית של השקעות אחראיות. אני רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות לנושא בקרב כל מקבלי ההחלטות, ובכללם גופים מוסדיים. אנחנו במגדל שוקי הון ובקבוצת מגדל כולה, כבר מיישמים הלכה למעשה את התהליך של חיבור העשייה לרווחה גם בהתנהלותנו כארגון, וממשיכים להרחיב את העשייה החיובית הזו. אני קורא לגופים שטובת הציבור היא בסיס קיומם, המוסדיים נאמני כספי החיסכון של האזרחים, המלכ"רים והקרנות הפילנטרופיות ולרשויות המקומיות, להצטרף לעשייה ולהגדיל בצורה משמעותית את ההשקעות שלהם במוצרים תומכי רווחה ציבורית".

שגיא שטיין, מנכ"ל מגדל שוקי הון אמר: "אני גאה לעמוד בראש גוף מוסדי מוביל שממשיך, פעם אחר פעם, להיות חלוץ בהטמעת עשייה חדשנית בשוק ההון המקומי. אנחנו ממשיכים להעמיק את פעילותנו בתחום ההשקעות החברתיות, הן במוצרים המגוונים שאנו מנגישים לציבור והן מבחינת התנהלותנו השוטפת".

עו"ד אורלי אהרוני, יועצת רגולציה ומדיניות אקלים ויו"ר הועדה לקביעת מדדי אקלים והשקעות בפורום כסף נקי, ארגון חיים וסביבה, אמרה: "ב- 2021 קיימת הבנה שמשבר האקלים מחייב שינוי כיוון, העולם הפיננסי הוא המנוע להצלחת התהליך ובעולם מבינים את זה היטב. קיימת מגמה גוברת של הסטת השקעות מדלקים פוסילים, עד להפסקתן. המדד הזה הוא הזדמנות למגזר הפיננסי ולציבור המשקיעים בישראל לגלות מנהיגות, להימנע מהשקעות מזיקות ובמקביל למקסם רווחים."

יניב הירש, מנהל שיווק מדדי הבורסה במחלקת מסחר, נגזרים ומדדים, אמר כי: "אנו שמחים על השקת הקרן הראשונה על המדד אשר תאפשר לציבור המשקיעים לעשות בחירה ערכית הנוגעת להשקעות שלהם ואנו מקווים כי נוכל לראות מוצרים נוספים על המדדים הירוקים בבורסה וזאת על מנת להרחיב את מגוון המוצרים ואפשרויות ההשקעה לציבור, בדומה למגמה העולמית של השקעות סביבתיות. הבורסה בתל אביב, כבית של הכלכלה הישראלית, רואה חשיבות רבה בהצטרפותן של חברות לבורסה מתחומי האנרגיות המתחדשות והירוקות, הפועלות ליצירת עתיד נקי מדלקים פוסיליים וזאת לטובת העתיד של חיינו וחיי ילדינו".

בתמונה מימין לשמאל: אוראל חיזקי, סמנכ"ל דסק מוסדיים, מגדל קרנות נאמנות; ליאור כשריאן, מנכ"ל מגדל קרנות נאמנות; יניב הירש, מנהל השיווק של מדדי הבורסה, מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה; עו"ד אורלי אהרוני, יועצת רגולציה ומדיניות אקלים ויו"ר הועדה לקביעת מדדי אקלים בפורום כסף נקי; ישראל אליהו, יו"ר מגדל שוקי הון; שגיא שטיין, מנכ"ל מגדל שוקי הון ונעם יהושוע, סמנכ"ל שיווק מגדל קרנות נאמנות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il