TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

סקירה שבועית של המסחר: 5 – 9 בנובמבר, 2023


הבורסה לניע
שבוע שני של עליות שערים בשוק המניות. מדד הפחד נותר כמעט ללא שינוי' הדולר המשיך להיחלש והגיע לשער של 3.848 שקל, דומה לשער בו היה לפני המלחמה
בצל השבוע החמישי למלחמת "חרבות ברזל":

· לאור הגידול בגירעון, האוצר מגדיל את היקף הגיוסים בשוק איגרות החוב

· ראלי בתשואות איגרות החוב הממשלתיות לטווח ארוך שזינקו השבוע עד 5.7%

· הציבור ממשיך להזרים כספים לקרנות הכספיות

המסחר בתל אביב התנהל על רקע השבוע החמישי למלחמת "חרבות ברזל" והסתכם בעליות שערים, שהושפעו מהשווקים בחול ומכך שהלחימה בצפון הארץ לא התרחבה.

מדד הפחד VTA35 נותר השבוע כמעט ללא שינוי והגיע לכ-21 נקודות, בדומה לרמה אליה הגיע בסוף השבוע הקודם (כ-22 נקודות) , ולאחר שהיה גבוה בטווח של כ-27-26 במשך שלושה שבועות מאז פרוץ המלחמה.

הדולר נחלש השבוע בכ-2.9%, בהמשך למגמה מהשבוע הקודם, והגיע לשער של
3.848 שקל - תוצאה של הותרת הריבית בארה"ב ללא שינוי, פרסום נתוני תעסוקה חלשים בארה"ב בסוף השבוע הקודם, ותוכנית מכירות דולרים של בנק ישראל, כאשר במסגרת תוכנית זו, בנק ישראל פרסם השבוע כי בחודש אוקטובר מכר כ-8.2 מיליארד דולר.

מדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו השבוע בכ-1.1% ובכ-1.7%, בהתאמה, בדומה למגמה בבורסות מובילות בעולם - עלייה של כ-1%-1.5% במדדי ה-S&P 500 ו-Dow Jones שבארה"ב ובמדד ה-Shanghai SE שבאסיה, ועלייה זניחה של פחות מחצי אחוז במדד ה- Euro STOXX 50 שבאירופה (מדדי חו"ל נכונים ליום רביעי).

את עליות השערים השבוע הובילו מדדי חברות הנדל"ן, בראשם מדד ת"א-מניב ישראל שעלה בכ-4.2%. יוצאי דופן השבוע, מדדי ת"א-ביטוח ות"א-דואליות שירדו בכ-3.3% ובכ-1.6%, בהתאמה.

עליות שערים אפיינו השבוע גם את מדדי איגרות החוב המובילים, בראשם מדדי איגרות החוב הממשלתיות לטווח ארוך שרשמו עליות שערים חדות. איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד לטווח ארוך בלטו בעלייה של עד כ- 5.7%, ואיגרות החוב השיקליות לטווח ארוך עלו עד כ-3%.

יוצאות דופן, איגרות החוב הקונצרניות הכלולות במדד תל בונד דולר שירד השבוע בכ-1.5% בהשפעת החלשות הדולר ביחס לשקל.

התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים ומעלה המשיכה לרדת השבוע בהמשך למגמה מהשבוע הקודם והגיעה לכ-4.7% בסוף השבוע לעומת תשואה של כ-4.9% בסוף השבוע הקודם.

בקרנות הסל נמשכו השבוע רכישות של קרנות סל על מדדי מניות בתל-אביב, בעיקר על מדדי אינדקס בנקים ישראל ות"א-125, בסכום של 460 מיליון שקל, ושל קרנות סל על מדדי מניות בחו"ל, בעיקר על מדד S&P 500, בסכום של כ-300 מיליון שקל. השבוע התגברו הרכישות של קרנות סל על מדדי איגרות חוב חברות בתל-אביב, בעיקר על מדד תל בונד תשואות צמודות, בסכום של כ-115 מיליון שקל.

בקרנות הנאמנות הציבור המשיך והזרים השבוע לקרנות הכספיות סכום של כ-810 מיליון שקל. בדומה למגמה בקרנות הסל, הציבור הזרים השבוע לקרנות המשקיעות במניות בחו"ל, בעיקר לקרנות המחקות אחר מדד S&P 500, סכום של כ-90 מיליון שקל, ולקרנות המשקיעות במניות בתל-אביב, בעיקר לקרנות המחקות אחר מדד
ת"א-125, סכום של כ-80 מיליון שקל.

מנגד, התמתנו הפדיונות מהקרנות המשקיעות באיגרות חוב בת"א, והציבור משך השבוע כספים, בעיקר מהקרנות האקטיביות, בסכום של כ-95 מיליון שקל.

מדדי מניות

מדד ת"א–35
עלה השבוע ב-1.1%, ומתחילת השנה ירד ב-5.2%.

מדד ת"א–90
עלה השבוע ב-1.7%, ומתחילת השנה ירד ב-5.5%.

מדד ת"א–125
עלה השבוע ב-1.3%, ומתחילת השנה ירד ב-5%.

מדד ת"א–SME60
עלה השבוע ב-2.7%, ומתחילת השנה ירד ב-8.1%.

מדדי איגרות חוב

מדד תל גוב-צמודות
עלה השבוע ב-2.3%, ומתחילת השנה ירד ב-2.4%.

מדד תל גוב-שקלי
עלה השבוע ב-1.1%, ומתחילת השנה ירד ב-0.7%.

מדד תל בונד-60
עלה השבוע ב-1.3%, ומתחילת השנה עלה ב-2.7%.

מדד תל בונד-שקלי
עלה השבוע ב-1.2%, ומתחילת השנה עלה ב-2.7%.

הנפקת מניות

השבוע בוצעו שתי הנפקות של מניות לציבור בתל אביב בסכום של כ-83 מיליון שקל ע"י חברת הפודטק טופ גאם (עד כ-70 מיליון שקל) וע"י חברת אינטר תעשיות, העוסקת בייצור ואחזקת תחנות כח (כ-13 מיליון שקל).

קבוצת אקרו הקצתה מניות בסכום של כ-100 מיליון שקל ל"כלל חברה לביטוח" עבור משקיעים מוסדיים בשליטתה


הנפקת איגרות חוב חברות

השבוע בוצעו שתי הקצאות פרטיות של איגרות חוב בסכום של כ-374 מיליון שקל:

חברת הפניקס גיוסי הון הקצתה כתבי התחייבות נדחים, המוכרים כרובד הון 1 נוסף, לבעלת השליטה חברת הביטוח "הפניקס" בסכום של כ-300 מיליון שקל. האג"ח הכולל מנגנון לספיגת הפסדים ע"י אפשרןת למחיקה כפויה של הקרן, צמוד למדד עם תשואה לפידיון של 4.2% ודירוג -AA ע"י "מעלות".

חברת הנדל"ן המניב ג'י סיטי הקצתה אג"ח למשקיעים מסווגים בסכום של כ-74 מיליון שקל. החברה הקצתה אג"ח צמוד מדד, עם מח"מ של 3.2 שנים, תשואה לפידיון 3.6% ודירוג A ע"י "מעלות" ו-A2 ע"י "מידרוג".

שתי חברות פרסמו תשקיף להשלמה במסגרתו הן מתכננות לבצע הנפקה ראשונה של איגרות חוב מובנות מגובות בפקדונות בנקאיים שקליים בריבית משתנה – גלעד פקדונות מתכננת לגייס עד כ-3 מיליארד שקל באג"ח שקלי בריבית משתנה מרווח של עד 0.1% מעל ריבית בנק ישראל, בדירוג AAA "מעלות", וג'י.אס.אי פיקדונות מתכננת לגייס עד כ-1 מיליארד שקל באג"ח שקלי בריבית משתנה מרווח של עד 0.17% מעל ריבית בנק ישראל, בדירוג AAA "מעלות",

הנפקת איגרות חוב ממשלתיות ומק"מ

משרד האוצר הנפיק השבוע איגרות חוב בשווי של כ-3.4 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב, לאחר גיוס בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל בשבוע הקודם. בשל המצב הבטחוני האוצר יידרש לגייס סכומים גבוהים במיוחד ולכן בשל הביקוש, הונפקה כמות גדולה פי 1.15 מהמתוכנן. הסכום גויס בהרחבת סדרות כמפורט להלן:
ארבע סדרות של אג"ח שקלי בריבית קבועה לטווח קצר בינוני וארוך עם תשואה לפדיון של 4.0% - 4.6%, סדרה של אג"ח שקלי בריבית משתנה לטווח ארוך עם תשואה לפדיון של 4.8%, ושתי סדרות של אג"ח צמוד מדד סדרה לטווח בינוני וסדרה לטווח ארוך עם תשואה לפדיון של 1.5% ו-2.2% בהתאמה.

בנק ישראל גייס השבוע כ-32 מיליארד שקל בהנפקת מק"מ לציבור, בהמשך לגיוסים בהיקף של כ-350 מיליארד שקל מתחילת השנה.

שונות

התוכניות שבנק ישראל מפעיל בשווקים הפיננסיים לאור המלחמה
בנק ישראל מפעיל מספר תוכניות כדי לטפל בקשיי נזילות שפגעו במערכת הפיננסית בעקבות המלחמה, וכדי לתמוך בפעילות הכלכלית וביציבות הפיננסית ולספק את הנזילות הנדרשת לפעילות השווקים, כלהלן:

מכירת מט"ח של עד 30 מיליארד דולר על מנת למתן את התנודות בשער בשקל. באוקטובר מכר כ-8.2 מיליארד דולר.
בשוק המטח -הפעלת מנגנוני עסקאות swap של הבנק בהיקף של עד 15 מיליארד דולר. באוקטובר בוצעו עסקאות בסכום של 0.4 מיליארד דולר.
ביצוע עסקות ריפו מול גופים מוסדיים וקרנות נאמנות כנגד בטוחות של אג"ח ממשלתי ו/או אג"ח קונצרני. במהלך חודש אוקטובר בוצעו עסקאות בהיקף של כ-95 מיליון שקל.

המשך עלייה בגירעון התקציבי

מנתוני האוצר עולה כי באוקטובר 2023 היה לממשלה גירעון בפעילותה התקציבית בסך כ-22.9 מיליארד שקל, ובסיכום 12 החודשים האחרונים נרשם גירעון בסך כ-47.2 מיליארד שקל המהווה כ-2.6% מהתוצר, לעומת גרעון בשיעור של 1.5% מהתוצר בחודש ספטמבר- עלייה של כ-1.1%.

לגירעון התקציבי תרמה הירידה בהכנסות הממשלה בינואר-אוקטובר 2023 בשיעור של
כ-5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לצד עלייה משמעותית בהוצאות הממשלה בשיעור של כ-9.7% במקביל.

הבורסה ממשיכה להסיר חסמי מסחר - החל מ-3 בדצמבר 2023 יוקטן דרמטית גודל הפקודה המזערי באג"ח ובמק"מ:

בשל סביבת הריבית הגבוהה וכן המלחמה שפרצה והגדילה באופן ניכר את צרכי המימון של הממשלה, קיימת חשיבות גדולה מתמיד להנגשת שוק החוב לכלל המשקיעים המקומיים. לפיכך, החליטה הבורסה על הקטנת גודל פקודה באיגרות החוב ובמק"מ כמפורט להלן:

באג"ח ממשלתית - 10,000 ש"ח במקום 30,000 ש"ח.

באג"ח קונצרנית – 5,000 ש"ח במקום 10,000 ש"ח.

במק"מ – 10,000 ערך נקוב במקום 30,000 ערך נקוב.

הקטנת גודל הפקודה המינימלי תאפשר גיוון תיק ההשקעה במיוחד בתקופה זו, בה הנכסים הסולידיים זוכים לביקושים ערים ונמצאים במרכז הבמה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il