TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

המחיר הכלכלי של הטרדות מיניות בעבודה

המחיר הכלכלי של הטרדות מיניות בעבודה


לשתיקתם של עובדים שחוו הטרדה מינית בעבודה יש מחיר כלכלי לעסק ולמשק. אם מעסיקים אינם מעוניינים לעסוק בנושא רגיש זה לטובת העובדים, אולי ההכרה במחיר שהם משלמים עקב ההתעלמות ממנו תשנה את עמדתם
וינגרדיום לביוסה | 29/2/24, 15:02

אנו יודעים כי הטיפול בתופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה לוקה בחסר. על אף שקיים חוק למניעת הטרדה מינית, המחייב מעסיקים להתייחס לפניות בנושאים אלו ואף להגדיר אחראי למניעת הטרדה מינית במקום העבודה בכל מקום המונה למעלה מ-25 עובדים, רק 5% מהמוטרדים מתלוננים.


לשתיקתם של עובדים שחוו הטרדה מינית בעבודה יש מחיר כלכלי לעסק ולמשק. אם מעסיקים אינם מעוניינים לעסוק בנושא רגיש זה לטובת העובדים, אולי ההכרה במחיר שהם משלמים עקב ההתעלמות ממנו תשנה את עמדתם:


הטרדה מינית בעבודה מגדילה עלויות למעסיק


  • לאחר כל אפיזודה של הטרדה מינית, היעילות של העובד נפגעת בשיעור של למעלה מ-3% לתקופה של כשבועיים וחצי. רוב העובדים אינם חשופים להטרדה יחידה ובודדת, אלא על פי רוב אותו מטריד שפוגע בהם ימשיך לנסות שוב ושוב כיוון שאין מי שימנע ממנו. המשמעות היא ירידה לאורך זמן בפרודוקטיביות של העובד שנפגע.


  • עובד שנפגע מינית נעדר בממוצע 0.8 ימים יותר מעמיתיו לעבודה. הוא לוקח יותר ימי מחלה, חופשה או חל"ת כדי להתמודד עם הטראומה שנוצרת אצלו עקב ההטרדה וכדי להמנע ממפגש עם התוקף. מחקרים מצאו גם כי עובדים שסובלים מהטרדות מיניות חולים יותר (פיזית ונפשית) ולכן נעדרים יותר.


  • הטרדות מיניות מגדילות ב-10% את תחלופת העובדים. עובדיםשחשופים להטרדות מיניות, בין אם הם מושא ההטרדה או עדים לה, נוטים יותר להחליף מקום עבודה כיוון שהם מאבדים את תחושת הבטחון. ברוב המקרים הם נוטים להתפטר, אבל הנתון העצוב הוא שבשליש מהמקרים הסיבה היא פיטורים של עובדים שניסו להתלונן או להגן על מתלונן.


  • תביעה על הטרדה מינית במקום העבודה חושפת את המעסיק לעלויות ולקנסות. כאשר מתלונן מגיש תביעה על הטרדה מינית בעבודה, המעסיק יהיה אחד ממושאי התביעה גם אם הוא עצמו לא הטריד, כיוון שהתביעה התרחשה בעסק שלו. במקרה כזה יהיה עליו להוכיח כי עמד בדרישות החוק, להחזיק ייעוץ משפטי, וייתכן שגם לשלם קנסות בגובה עשרות אלפי שקלים.    


  • הטרדות מיניות משפעות על שוק העבודה


  • ויתור על קידום כדי להמנע ממטרידים. הססטיסטיקות מראות כי בדרך כלל מי שמרשה לעצמו להטריד עובדים במקומות עבודה הם העובדים שנמצאים בצמרת – אלו שכולם היו רוצים שהם יהיו המנטורים שלהם בדרך להצלחה. אבל אם החפיפה כוללת גם אינטרקציה לא רצויה, יהיו עובדים שיוותרו על הזדמנויות הקידום, גם אם הם הכי מתאימים לתפקיד.

    המשק מפסיד הרבה מאד נשים חכמות ומוצלחות בתפקידי מפתח, רק כיוון שבדרכן למעלה הן נתקלו בגברים שנצלו את עמדת הכח שלהם כדי להטריד אותן מינית.  


  • הסללה בבחירת מקצועות ותפקידים של נשים. המחקרים מראים כי ישנם מקצועות ותפקידים שבהם הסיכון להיות מוטרדת מינית גדול יותר. למשל, כאשר נשים מנסות להשתלב בסביבבת עבודה גברית בעיקרה, או כאשר הן עובדות בחללים מבודדים לבדן. כאשר לנשים יש אפשרות בחירה מקצועית, חלקן יעדיפו לבחור לפסול לעצמן תפקידים רק כיוון שהתנאים הסביבתיים מסוכנים יותר עבורן.


  • איך אפשר לשנות את המצב?


    כדי לשנות את המצב מקומות העבודה צריכים להתייחס בחומרה לסוגיית ההטרדות המיניות ולהפעיל מדיניות דומה לזו שמופעלת כלפי מי שגנב מהארגון או הדליף מידע פנימי. קיום הדרכות למניעת הטרדות מיניות בעבודה, ומתן הסברים לעובדים על מה נחשב בתור הטרדה מינית עשוי להפחית את הלגיטימציה לאירועים מסוג זה בעסק ולעודד דיווח.  


    כמו כן, הכשרת האחראי למניעת הטרדה מינית במקום העבודה וליווי שלו על ידי עו"ד דיני עבודה בכל הנוגע לנושאים המשפטיים של עבודתו ולדרך הנכונה לבירור תלונות ולביצוע חקירות פנים ארגוניות, יסייעו לעידוד פתרון בעיות ברמת העסק.


    טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

    פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

    השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


    שם מלא*: ישוב:
    טלפון*: דוא"ל:




    - מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il