TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

הטיפ השבועי

סקירה שבועית ותחזית לשבוע הבא


שבוע המסחר הראשון בבורסה בתל אביב, שהיה שבוע מלא בחודש אוקטובר הסתיים בירידות שערים.בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.78 אחוז, מדד 75 ירד ב- 1.47 אחוז, מדד הבנקים צלל ב- 3.32 אחוז,התל טק ירד ב- 1.91 אחוז, ורק מדד הנדל"ן עלה ב- 2.13 אחוז.
חזי קלפקה | 10/10/10, 01:31
שבוע המסחר הראשון בבורסה בתל אביב, שהיה שבוע מלא בחודש אוקטובר הסתיים בירידות שערים.

מדד המעוף חצה אומנם במסחר יומי את שיא כל הזמנים ונסחר מעל 1240, אולם סיים מתחת לשיא.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.78 אחוז, מדד 75 ירד ב- 1.47 אחוז, מדד הבנקים צלל ב- 3.32 אחוז,התל טק ירד ב- 1.91 אחוז, ורק מדד הנדל"ן עלה ב- 2.13 אחוז.

סטיות התקן עלו מרמה של 14.5 אחוז לרמה של 16.5 אחוז, המחזורים עלו לרמה של מעל 2 מיליארד שקל, כאשר ביום חמישי עמד המחזור היומי על רמה של 2.9 מיליארד שקל.

מדד המעוף שוב נגע בשיא , ומשם החלה הירידה בצורה של מימוש מהיר לרמת ה- 1216 נקודות בתוך יומיים, ובמחזורים גדולים.

אלה הם המחזורים שהיו המשקיעים רוצים לראות כאשר המדד יחצה את קו ה- 1240 ויתבסס מעליו, דבר שיצביע על כניסת כסף רב וחדש לבורסה. אולם בפועל קרה בשוק ההיפך והירידה היתה במחזור גבוה, כאשר זהו סימן למימוש אמיתי שאיני בטוח כלל שכבר הסתיים.

כתבות סוף השבוע באתרי הכלכלה השונים דווקא אופטימיים מאוד, ומקבלים רוח גבית מהסיום הירוק בארה"ב אתמול, על אף נתוני התעסוקה המאכזבים.

כלכלני בנק פועלים ובנק לאומי צופים שבירת השיא של 1237 בקרוב, צבי סטפק רואה סיכוי רב לדהור לכיוון ה- 1300, ובכלל נראה שכולם אופטימיים, והמימוש נראה להם זמני ומקומי בלבד.

את האופטימיות השוררת בהקשר לריצה ל- 1300, שואבים הפעילים בשוק, ראשית מארה"ב, שם מצפים כולם לעונת דוחות טובה שתכנס השבוע להילוך גבוה. אלקואה פתחה את עונת הדוחות עם דוח שהיכה את התחזיות והשבוע מצפים לראות כיצד ייראו הדוחות של אינטל ביום שלישי, גיי פי מורגן וטסקו ביום חמישי, גוגל וגנרל אלקטריק ביום שישי. דוחות שאם יכו את התחזיות ימשיכו את הראלי בארה"ב, ולא נראה אולי גם שם מימוש רציני.

נטסף לכך התשואה היורדת באג"ח, הריבית האפסית, ובטחון המשקיעים בארה"ב, כי דווקא אחרי הנתון הרע בתחום התעסוקה ביום שישי, (ירידה של 95 אלף עובדים במגזר הפרטי), הוא שיניע את הפד לנקוט צעדי סיוע נוספים לעידוד הכלכלה והבורסות, כל אלה מנבאים המשך ראלי ספטמבר גם בחודש אוקטובר.

בשבוע שחלף וול סטריט , בשונה מישראל, סיפקה את תאבי הראלי כאשר מדד הדאו עלה ב- 1.6 אחוז, נאסדק עלה ב- 1.3 אחוז,אס אנד פי 500 עלה ב- 1.6 אחוז,ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 2.1 אחוז.

מדד הויקס נמצא ברמה שמצביעה על יציבות , שמבטיחה כיוון למעלה , כאשר הינו ברמה של 20.71 אחוז.
אז מה צפוי לנו בשבוע הבא?

האם תל אביב תדהר קדימה ותתיישר עם ארה"ב?

האם ארה"ב תעלה בשבוע מסחר מקוצר שמתחיל ביום שלישי עקב יום קולומבוס החל ביום שני?

או שמא ארה"ב תתממש גם היא ואז נראה המשך מימוש בישראל?

החל מיום ראשון השבוע תפרסם הלמ"ס נתוני מקרו בתחום: מאזן בסחר,צריכה פרטית,נתוני שוק התיירות בישראל, ונתוני שוק העבודה.

ביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן, שישפיע על המשך התנהגות פישר בנושא הריבית( כאילו שמצב הדולר אינו מספיק).

נתונים אלה יכולים לספק רוח חיובית לפתיחת השבוע בתל אביב, ובאם אירופה תהיה ירוקה ביום שני ייתכן ונשוב לעליות ולניסיון פריצה נוסף של 1237 .

בארה"ב שבוע נתוני מקרו דליל , כאשר ביום רביעי פרסום מדד מחירי היבוא והיצוא, ביום חמישי נתון דורשי האבטלה , וביום שישי מדד המחירים ליצרן, מדד המחירים לצרכן,נתוני המאזן המסחרי של ארה"ב, ונתון חשוב של המכירות הקמונעאיות.

תשומת הלב , כפי שצוין, תופנה בעיקר לדוחות החברות.

כך שארה"ב שנראית אופטימית יכולה להניע שוב את גלגלי העליות בתל אביב, אולם לדעתי , המימוש בתל אביב , שהתעלם לחלוטין ממה שהיה בוול סטריט השבוע, ימשיך להתנהג כך גם ביומיים הראשונים של השבוע, כאשר ייתכן ונראה המשך מימוש מקומי, שנובע מרצון המשקיעים לממש רווחים לפני שהם בטוחים בכיוון השוק, וכן נובע מירידות במדד הבנקים בהובלת בנק פועלים שם סיטי בנק מוכר חבילה גדולה של שרי אריסון.

חשוב לזכור שהשוק בישראל הינו במגמת עליה בטווח הקצר, ויש סיכוי רב שהוא יפרוץ את ה- 1237 השבוע, באם תהיה רוח גבית בארה"ב, אולם קיים גם סיכוי לא מבוטל של המשך מימוש עד לרמת ה- 1180-1195 , ומשם לחזור לעליות.

ברור שבאם ארה"ב תפתיע ותרד, הירידות והמימוש אצלנו הינם וודאיים.

לכן, גם השבוע יש מקום לאופטימיות של חזרה לעליות, אולם יש מקום לצפות דווקא להמשך ירידות לזמן קצר של יום או יומיים לפני המשך העליות.

לא אופתע באם השבוע נראה את מדד המעוף באיזור ה- 1200 ובחזרה באיזור ה- 1230-1240, אבל הרבה תלוי בהמשך או באי המשכו של הראלי בוול סטריט ,שבינתיים הכל מצביע על המשכו, ואפילו בקצב מוגבר יותר בשבועות הקרובים.

הדולר –הינו הסיפור של השבועות האחרונים.

פישר נמצא בין הפטיש והסדן. בעולם הדולר צונח וזה אולי טוב ליצואנים בארה"ב, ולכלכלה האמריקאית, ועשוי לסייע לה להתאושש. אני בטוח שאזרחי ארה"ב, יוותרו על קצת כבוד שהדולר יורד, ויעדיפו לראות את הכלכלה האמריקאית מתאוששת.

ליצואנים הישראלים דולר יורד לרמה של 3 שקלים זה אסון, כי יותר מחצי יצוא ישראלי הינו בדולרים. ירידת ערך הדולר, פירושה ירידת הכנסה ליצואנים, פירושה פיטורי עובדים, ופירושה השפעה לרעה על הצמיחה. נכון שיש דרכי הגנה , ואני ידוע כחסיד שלהן, מפני ירידת ערך הדולר, אולם בירידות כה קשות כדאיות היצוא יורדת.

מצד שני דולר נמוך עושה טוב לאזרחי ישראל שאוהבים לקנות מותגים מחו"ל, עושה נהדר למטיילים בארצות הברית למשל, מביא להגדלת הפעילות במשק , ומשם לפריצה אינפלציונית שנתמכת על ידי משק ישראלי שנמצא במצב מצוין.

לכן פישר העלה את הריבית, בכדי לצנן את המשק, ולכן הוא קנה דולרים, להקל על היצואנים.ובכלל זה לא רע שיהיה בקופת מדינת ישראל הרבה הרבה דולרים, בסוף זה עוד ייצא כדאי.

הבעיה שבאם הדולר ימשיך להדרדר בעולם יהיה קשה לבנק ישראל להמשיך ולרכוש, לכן לדעתי הפתרון הינו רגולטיבי בהתמודדות האוצר ובנק ישראל יחד מול הספקולנטים בדולר , שמרחיבים מדי יום את פעולותיהם בישראל.

בינתיים שיהיה לנו שבוע טוב, וירוק גם בשוק וגם בדולר, אם כי הצפי שלי הינו לתנודתיות גבוהה מאוד השבוע, בעיקר במדד המעוף.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.


--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.
.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il