TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

הטיפ השבועי

ניתוח טכני על קצה המזלג

ניוזלטר 7/9
דני שי | 7/9/08, 12:33
ניתוח טכני על קצה המזלג

ניתוח טכני הינה תורה המנסה לחזות באופן סטטיסטי, התנהגות מחיר של נכס סחיר כלשהו (מניה, סחורה, מטבע) וזאת על סמך התנהגותו ההיסטורית והעדכנית של מחיר הנכס, התנהגות שבאה לידי ביטוי בגרף המחירים. תנאי חשוב לישימותה של התורה הטכנית הוא שהסחירות (מחזורי מסחר) של הנכס הסחיר תהא גבוהה. ככל שהסחירות גבוהה יותר כך האמינות של הניתוח הטכני טובה יותר.
אבי שיטת הניתוח המודרנית הינו צ'ארלס דאו שהניח את היסודות הבסיסיים של השיטה בתחילת המאה העשרים. דאו טען שהסיבה לתנועת מחיר לכיוון מסוים אינה מעניינת אותו כי הוא לא יוכל לדעת אותה. עצם התנועה, עוצמתה והכיוון שלה הם שמעניינים אותו וזאת על מנת שיוכל להצטרף אליה. דאו טען עוד שמחיר נכס סחיר נוטה להתנהג באופן דומה לאורך זמן ולכן אם תזהה בגרף המחירים דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם סביר להניח שכאשר דפוס התנהגות כזה יחזור בעתיד נוכל לצפות כיצד הוא יתנהג על פי העבר. "מה שהיה הוא מה שיהא – אין חדש תחת השמש" נאמר בספר קהלת. במילים אלו פתח וויליאם גאן (William Gann) את ספרו הראשון שנכתב בתחילת המאה העשרים (1920 לערך) Gann, שנחשב לגדול הסוחרים מאז ומתמיד התבסס על שיטת הניתוח הטכנית של צ'ארלס דאו אולם הוסיף לה ערך מוסף רב משלו ובעיקר הוא קבע מספר כללי מסחר כאלו שיאפשרו לסוחר לנטרל את רגשות הפחד והתאווה ולסחור באופן מפוכח ושקול.
לסיכום, שיטת הניתוח הטכני היא כלי סטטיסטי שמאפשר קריאה נכונה של מצב השוק וכיוונו, ומגדיר מספר כללי מסחר שהם בעיקרם כללים התנהגותיים של הסוחר, כלים שיאפשרו לו לנטרל את הרגש ולסחור באופן שקול והגיוני.
חשוב לציין שניתוח טכני אינו מדע מדויק ואינו עוסק בנבואה. הוא מגדיר מצבים סטטיסטיים ונותן הסתברויות לאירועים שונים הנגזרים ממצבים אלו. המטרה היא לבנות שיטת מסחר בה ההפסדים יהיו קטנים והרווחים גדולים. כמובן שאין לניתוח הטכני 100 אחוז הצלחה אבל גם עם 50 הצלחה, ובהנחה שהרווחים גדולים וההפסדים קטנים ניתן להצליח במסחר לאורך זמן.
במהלך השבועות הבאים אציג בפני הקוראים את עיקרי התורה הטכנית ואת האופן בו היא מאפשרת לסחור בשוק ההון בביטחון ובאופן רווחי לאורך זמן. אולם, אבקש להדגיש כבר בשלב המוקדם הזה שאחד התנאים להצלחה בשוק ההון הינו משמעת עצמית גבוהה (על מכלול התנאים נעמוד בעתיד). בהקשר זה חשוב להפנים את "עשרת הדיברות" הנדרשות מכל סוחר (ולא חשוב על פי איזו שיטה הוא סוחר), כללי ברזל שכל סוחר בשוק ההון חייב לאמץ לעצמו :

כללי ברזל למסחר מוצלח בשוק ההון

 סחור רק עם המגמה, לעולם אל תנסה לנחש נקודות קיצון.
 תן לרווחים לצמוח וקטע הפסדים בעודם קטנים.
 אל תהפוך עסקה רווחית לעסקה מפסידה.
 נהל נכון את ההון.
 אין להגזים במסחר.
 סחור רק בשווקים עם נפח פעילות גדול, התרחק ממחזורים קטנים.
 הגדר שיטה ועבוד על פיה כמו "מחשב". משמעת עצמית. !!
 "טיפ" זו רק אבקת כביסה. סמוך על עצמך ועל עצמך בלבד. אל תתרשם משום טיפ שקיבלת אלא אם כן בחנת אותו בכלים שלך והשתכנעת שהוא נכון.
 עדיף לקנות ביוקר, למכור בזול ולהרוויח קצת מאשר לקנות בזול, למכור ביוקר ולהפסיד הרבה. "חזיר קטן אוכל הרבה, חזיר גדול אוכלים אותו".
 אל תבכה על מה שלא הרווחת, יהיה לך מספיק זמן לבכות על מה שהפסדת.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il