TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג
> > > ניתוח טכני של מניות

ניתוחים טכנים

ניתוח טכני - מאת אוראל סרור

מהי השיטה? מהם הדרכים לפעול אתה ואיך? אלו יהיו מעט השאלות שבהם אני אגע במאמר הנ"ל.
אוראל סרור | 4/9/06, 15:11
ניתוח טכני - מאת אוראל סרור

מהי השיטה? מהם הדרכים לפעול אתה ואיך? אלו יהיו מעט השאלות שבהם אני אגע במאמר הנ"ל.

בואו נתחיל מעט בתורת הניתוח הטכני. מאיפה החלה מתי תפסה תאוצה ולמה ככל שעובר הזמן יותר ויותר גופים הן פרטיים והן ציבוריים משתמשים בשיטה שלה לסחור בכספם או בכספי לקוחות, להשקיע ולגדר.דרכים רבות לשיטה וכמו כל דבר היא משתפרת עם הזמן ועם הניסיון

אז מי היה המנתח הטכני הראשון?

לפני כ 3000 שנה החלו היפנים בשיטת הניתוח הטכני, אמנם אז לא קראו לה כך, אך הייתה זאת שיטה טובה מאוד למסחר בה פעלו בין היתר סוחרי אורז.
בזמנו האמצעי בו השתמשו היו קני סוף.
עד היום משתמשים ברעיון שנקרא "נרות יפנים".
ככל שעברו השנים חלחלה השיטה לארצות המערב ארצות הברית ורובנו בטח מכירים את הספר " סוחר מניות מוול-סטריט" שם מסופר על ילד שהחל את דרכו בקריאת הטיקר.
ותוך כדי חישובים פשוט הכה את השוק על ידי שיטת ניתוח טכני שסיגל לעצמו.
את ההמשך לא אספר לכם על מנת לא להרוס את הסיפור, מומלץ לקרא בחום!
בנוסף צ'ארלס דאו שעל שמו נקרא המדד דאו- ג'ונס היה בין המנתחים הראשונים.
נאמר כי הוא ידע לחזות את הנפילה הגדול של 1929.

ובכן אז מהי השיטה?

רבים האנשים הטוענים כי השיטה לא עובדת והכול ספקולציה אחת גדולה בדיוק כמו בקזינו, אז אני אתן צלצול השכמה לכולם! השיטה עובדת וככל שתתכחשו לה תישארו מאחור. השיטה איננה כדור בדולח שחוזה את העתיד, אלא שיטה לנטרול סיכונים, והבנה של מגמות השוק ושל הפעלים שקובעים את אותם מגמות. ישנים המשקיעים שפועלים לפי ניתוחים וחישובים כלכלים לזיהוי שווי כלכלי אל מול שווי שוק צפי לרווחים בעתיד מכפילים ועוד, שיטה טובה שעובדת לטווחים הרחוקים יותר.

אבל מה עם הטווחים הקצרים יותר, מה עם יכולנו לבחור את נקודת הכניסה הטובה ביותר או נקודת היציאה הטובה ביותר היינו יכולים לחסוך לנו אחוזים בהפסד או להרוויח עוד כמה אחוזים. זה בלתי אפשרי לחזות בדיוק היכן תשתנה המגמה אך אין זה עוצר בעדם של סוחרים רבים למצוא את אותו יום היפוך.

אני אוהב לקרא לשיטה הזאת "הפסיכולוגיה של השוק", למה?
סטודנט לפסיכולוגיה בסיום התואר איננו פסיכולוג. נכון את האכסיומות של הטיפולים הוא מכיר אך בפועל מה שיעשה אותו פסיכולוג טוב יהיה אך ורק הניסיון, ורק כך יסגל לעצמו דרכי פעולה לטיפול על פי אותם אמצעים שרכש בלימודיו. כך גם בניתוח טכני, כיום ניתן למצוא אין ספור כיתות לימוד וספרים ללימוד השיטה הטכנית, אבל מה שרבים לא יודעים זה שמה שעובר באותם כיתות לימוד לצערי הרב זה רק השיטה הפרווה והמידע הנלמד שם הינו על קצה המזלג.

אז איך בעצם משתמשים בשיטה ?

לגישה הטכנית אין ספור שיטות המשתרגות עם הזמן . מספר אסטרטגיות בלתי מוגבל והרבה מאוד ניסיון הנרכש אך ורק מניתוחים חוזרים ונשנים ולמידה מתמדת.השיטה כביכול עובדת על חישובים מתמטים ועל זיהוי מגמות בשוק שזה בעצם מה הגופים הגדולים חושבים ולאן הם מתכוונים לקחת את השוק את המניה או כל גרף שבחרתי לנתח. הרבה מאוד גורמים משפיעים על השיטה הטכנית, קרי אירועים כלכלים אירועים בטחונים ועוד... ולכן הניתוח הטכני משתנה מפעם לפעם ומתאים את עצמו לאותם אירועים. אחת השיטות זה המסחר התוך יומי בוא מנסים מנתחים טכניים לבצע מספר פעולות בטווח קצר מאוד ולגרוף לעצמם אחוזים. ככל שהניתוח קרוב יותר ולטווחי זמן קצרים יותר כך הוא יהיה מדויק יותר.

ככל שיהיה לטווחים ארוכים יותר ופחות יושפע מרעשים. דוגמא: את המלחמה בצפון שבאה עלינו לרעה היה קשה "לחזות" ולא היה ניתן לראות זאת בגרפים. אירועים בטחונים בדרכם משפיעים רגעית על השוק , מעקב קצר יראה לנו כי מעבר ל"רעש" תוך יומי השוק מדלג על האירוע הנורא וממשיך בכיוונו או יותר נכון בכיוון שאליו רוצים להגיע בעלי הממון. אך שוב פעם ככל שניתוח רחוק יותר כך גם קשה לדייק בו.
בשוק של היום שמנסה להיות משכולל עד כמה שאפשר ישנה דעה גורפת הטוענת כי הכול ידוע מראש ותמיד יהיה מישהו שידע קודם.

Buy on the rumors Sell on the news

לכן השיטה הטכנית עוד פעם תופסת כותרות או כפי שאני אוהב לקרא לה "הפסיכולוגיה של השוק" כי רק כך נוכל לזהות לאן הגופים הגדולים והחזקים לוקחים אותנו, מה הם שואפים להשיג ולפעמים נוכל לדעת גם מתי.

אין להעתיק לשכפל או להעביר לגוף אחר ללא אישור מהכותב.

כל הזכויות שמורות לאוראל סרור.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il