TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 09-01-2008

את השבוע התחלנו ברגל שמאל עם ירידות של 3% במדד המעו"ף וכמעט 6% במדד הנדל"ן אשר נמצא במגמה שלילית כבר לא מעט זמן. המדדים במהלך השבוע מתקשים להתאושש, לאחר פרסום הנתונים בארה"ב אשר הכניסו פאניקה לא קטנה במשקיעים שהחליטו לשחרר סחורה למרות השפל בהן נמצאות מניות רבות.
אוראל סרור | 10/1/08, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

את השבוע התחלנו ברגל שמאל עם ירידות של 3% במדד המעו"ף וכמעט 6% במדד הנדל"ן אשר נמצא במגמה שלילית כבר לא מעט זמן.

המדדים במהלך השבוע מתקשים להתאושש, לאחר פרסום הנתונים בארה"ב אשר הכניסו פאניקה לא קטנה במשקיעים שהחליטו לשחרר סחורה למרות השפל בהן נמצאות מניות רבות.

בארה"ב נכנסו להיסטריה קטנה לאחר פרסום נתונים לא טובים המאשררים את ההאטה שבה נמצאת הכלכלה הגדולה בעולם. נתוני תעסוקה גרועים אשר רשמו תוספת זעומה של 18 אלף משרות בלבד שהינה הירידה הראשונה בהיקף התעסוקה במגזר הפרטי מאז יולי 2003.

שיעור האבטלה זינק מ 4.7% ל 5% וממשיך את המגמה בעליית האבטלה.

האבטלה, יחד עם חובות גבוהים מאוד של הצרכן לאור משבר הסאב פריים גורמים למרוץ של תנאי אשראי הדוקים מאוד.  כל זאת היה יכול להיות פחות נורא אילו האינפלציה לא הייתה קיימת או נמצאת בעצירה, מה שבפועל רחוק מלהתרחש.

 

הבנק העולמי פרסם השבוע תחזית לגבי הכלכלה העולמית וציין כי הצמיחה העולמית תמצא בהאטה שנה שנייה (2007-2008).

תנאי האשראי ההדוקים ומחירי נפט גואים יחלישו התרחבות כלכלית בארה"ב, יפן ואירופה.

כלכלת העולם צפויה לצמוח בקצב של 3.3% לעומת 3.6% ב 2007.

סין , הודו ומדינות מתפתחות נוספות ימנעו האטה חריפה יותר בכלכלה העולמית.

"משבר הסאב פריים האמריקני והאפקט הפיננסי לא גלש לכלכלות המתפתחות במידה שממנה חששנו קודם לכן", "התחזית שלנו מציירת תמונה שקטה למדי של הכלכלה העולמית ללא מיתון מלא" כך ציין הבנק העולמי.

 

בארץ המצב פחות גרוע, ואפילו מעט יותר מעודד, כבעולם ובארה"ב בעיקר נלחמים באינפלציה ובמיתון, המלחמה היחידה אצלנו היא כנגד האינפלציה.

הערכות בשוק הינם כי הריבית במשק תועלה בחצי השנה הקרובה כבחצי אחוז, הערכה מעט אגרסיבית כאשר בארה"ב הערכות הם הורדה של חצי אחוז, מה שיובל לפער ריביות של אחוז אל מול ארה"ב ויחליש את הדולר עוד, דבר הפוגע בייצוא בארץ ולאו דווקא עוזר.

ירידת שער הדולר מורידה את המדד מחירים לצרכן , אך המחירים של מוצרי החלב, ירקות, בשר, ומוצרים נלווים מלבד מוצרי ייבוא ודירות לא מתרגשים מדולר חלש וזה לא מה שיעצור אותם מלהמשיך לעלות. על פניו מדד המחירים יורד בגלל דולר חלש, אך אם נסתכל פנימה נראה שהמחירים של המוצרים הרלוונטיים לנו כצרכן פרטי לא מראים שום אספקט של ירידה.

הגירעון בתקציב המדינה רשם ירידה יפה מאוד ל 100 מיליון ש"ח בלבד בשנת 2007.

הגרעון  הנמוך לאחר שציפו לעודף של 3 מיליארד ש"ח נוצר כתוצאה מעליה עונתית בהוצאות משרדים בדצמבר רק חבל שהלמ"ס לא טרחה לספר לנו על מה בדיוק הם מדברים?

סך ההכנות ממיסים הסתכמו בכ- 191 מיליארד ש"ח.

בבית ההשקעות "סיטי" (סיטיגרופ)  סבורים כי הגירעון התקציבי בישראל ב-2007 כמעט והתאפס, אך המזל לא צפוי להאיר פנים פעמיים גם ב-2008. אתמול נודע כי הנתון השנתי הסתכם בכ-126 מיליון שקל, או 0.02% מהתוצר המקומי הגולמי, נמוך לעין ערוך מהצפי המקורי לגרעון של 18.7 מיליארד שקל (2.9% מהתמ"ג). בשנה שעברה, נציין, עמד הגירעון על 0.9% מהתמ"ג, כשברקע ההוצאות הקשורות במלחמת לבנון השנייה.

מתוך אתר "גלובס"

  

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

מהלך הירידות האחרון לאחר שהמדד נגע ברמת ההתנגודת היורדת (קו אדום ) מוביל לתיקון מטה לכיוון 3 רמות תמיכה.

1. רמת תמיכה יורדת (קו ירוק)

2. רמת תמיכה אופקית (קו ירוק מקווקוו) סביב רמת 1165 נקודות

3. רמת פיבונאצי 38.2% המהווה תיקון טכני של שליש מכלל מהלך העליות שהחל בסוף אוגוסט ומסוף המשבר האחרון של הסאב פריים.

המשך הירידות ושבירת רמות התמיכה הללו ייחשב אתות שלילי לשוק והמשך מגמה דובית כאשר רמת התמיכה הקונקרטית הבאה באזור ה 1100 נקודות.

                                דולר \ שקל

מהלך ההתחזקות בדצמבר הגיע לסיומו לאחר תיקון של שליש ממהלך הירידות האחרון שהחל באוגוסט 2007. שבירת רמת השפל 3.82 הפכה אותה לרמת התנגדות אופקית 0קו אדום) וכרגע העיד לפי סרגל פיבונאצי הינו 3.63 ש"ח לדולר (קו ירוק).

מגמת ההחלשות של הדולר מתבטאת בירידות שערים שלו בעולם, לאור הצפי להמשך הורדות ריבית ואילו בארץ הצפי לעלית ריבית וכך בעצם מדרבן את המשך החלשות הדולר

                             נפט CRUDE  

מחירי הנפט הנסחרים ברמות שיא, כבר לא מפתיעים או מרתיעים יותר מידי.

הערכות חדשות שהתקבלו השבוע בקרב אנליסטים בתחום הסחורות, מציינים כי מחיר חבית נפט צפוי להכפיל את עצמו ל 200 דולר וזאת עוד בשנה הנוכחית (2008).

בית ההשקעות מריל לינץ' וב UBS מציינים שחולשת הכלכלה האמריקנית עלולה לגרום לירידה חדה במחירי הנפט אך כל זאת לא מסתמן במסחר בפועל.

לפי תחזית סוכנות האנרגיה הבינלאומית הביקוש לנפט מראה גידול רציף ותרשום רמת שיא של כמעט 90 מיליון חביות ביום.

ברמה הטכנית כרגע הנפט נסחר סביב רמת ה 95 דולר המהווה רמת תמיכה אופקית.

שבירה של אותה רמה תמיכה יוביל להחלשות לכוון ה 90 דולר וכנראה קצת מעל היכן שתהיה רמת התמיכה העולה (קו מקווקו).

         

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il