TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 02-10-07

חול המועד הגיע לסיומו ואתו גם רבעון נוסף. בשבועים האחרונים מאז הורדת הריבית החדה של חצי אחוז בארה"ב ראינו עליות שערים חדות בעולם וגם הבורסה בישראל לא יצאה דופן וסגרה את כל הירידות שנבעו כתוצאה ממשבר ה"סאב פריים". אמנם השווקים בעולם פרצו רמות שיא ו\או נסחרים סביב רמות השיא, אך הנזקים עדין קיימים.
אוראל סרור | 2/10/07, 00:00

סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

חול המועד הגיע לסיומו ואתו גם רבעון נוסף.

בשבועים האחרונים מאז הורדת הריבית החדה של חצי אחוז בארה"ב ראינו עליות שערים חדות בעולם וגם הבורסה בישראל לא יצאה דופן וסגרה את כל הירידות שנבעו כתוצאה ממשבר ה"סאב פריים".

אמנם השווקים בעולם פרצו רמות שיא ו\ או נסחרים סביב רמות השיא, הנזקים עדין קיימים.

UBS שהינו הבנק הגדול בשוויץ דיווח השבוע על הפסד של 680 מיליון דולר ברבעון השלישי לאחר שמחק 3.4 מיליארד דולר מתיק האג"ח שלו.  

קבוצת הבנקאות הגדולה בעולם סיטיגרופ מדווחת גם כן על הפסד של 3.3 מיליארד דולר

לאור הירידות והזעזועים בשוק האג"ח ומשבר ה"סאב פריים" .

לעומת אותם גופים פיננסים הגדולים בעולם, הנתונים במערכת הבנקאות הישראלית מראים על שיפור יפה מאוד, וגידול בהיקף האשראי וגידול ברווחים.

הצמיחה במשק ובמצב הכלכלי בישראל מובילים לשיפור ולירידה בסיכון האשראי הכולל.

גולדמן זקס שהינה חברת ני"ע הגדולה בעולם מדווחת השבוע כי משבר האשראי החריף ביותר מאז 1998 לקראת סיומו וכך גם כן "תדלקה" את העליות השבוע.

לדעת סמנכ"ל השווקים של החברה " אנו קרובים היום לסוף המשבר, הרבה יותר מהשהיינו בסוף הרבעון שעבר". 

 

בכל יום שעובר ההאטה בארה"ב נעשת יותר ויותר ברורה וזאת לאור נתוני מאקרו מאכזבים שהתפרסמו בשבועים האחרונים ואכן מאשררים את ההנחה הזו.

בןי הנתונים חשוב לעקוב אחרי מכירות הבתים שצנחו לשפל של 16 שנה ,ירידה של כמעט 4% , מדד אמון הצרכנים בספטבמר שהגיע לרמה הנמוכה מזה שנתיים וכן מכירות בתים קיימים בחודש אוגוסט שירדו לשפל של 5 שנים  ירדה של 4.5%.

בכל זמן נורמלי נתונים כאלה היו גורמים לירידות שערים , אך עצם הורדת הריבית לפני פרסום הנתונים חיזק את הערכות בשוק כי ההורדה איננה רק לטיפול במשבר ה"סאב פריים"  אלא מתאימה מאוד למצב הרגיש שבו נמצא המשק בארה"ב, ויכולה להוציא אותו מההאטה או למנוע מארה"ב להיכנס למיתון או שפל.

 

מהצד החיובי,  בבית ההשקעות מורגן סטנלי מדווחים בסקירה כי המשק הישראלי יכול לספוג את הזעזועים וההאטה הכלכלית שעוברת על ארה"ב.  והם ממשיכים להאמין כי השקל מתמוחר בחסר, והכלכלה צפויה להמשיך לצמוח בקצב איתן יחד עם שאר העולם.

הערכת בית ההשקעות כי הצמיחה בישראל תשאר איתנה על 5.4% השנה ו4.8% שנה הבאה.

 

 

לסיכום ניתן לאמר , כי האטה במשק הגדול בעולם (ארה"ב) אף פעם לא טובה ועצם כך שיו"ר הפדרל ריזרב (בנק מרכזי) הוריד את הריבית בחצי אחוז מהווה אינדיקציה חזקה מאוד לכך שצריך להזהר מפני אותה האטה שעלולה בקלות לגלוש למיתון.

השווקים מגיבים בתנופה להורדת הריבית ולכל נתון מאקרו שלילי שמתפרסם מה שמראה כי בשווקים מסתכלים קדימה ומסתכלים על המשבר כפג תוקף ומחפשים אינדקציות חיוביות

החל מהחודש הקרוב יתחילו להתפרסם דוחות כספיים של הרבעון השלישי אשר צפויים להכתיב את המשך התנהגות השווקים.

 

 

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

מהלך חד מעלה  לאחר תמיכה כפולה על 1150 נקודות ( קו מקווקו) ובכך סיימנו את מהלך הירידות האחרון. פריצת רמת ההתנגדות האופקית (קו אדום) סביב רמת השיא 1164-1168 נקודות  יוביל לשיאים חדשים ולמהלך עליות  נוסף.

כשלון בפריצת רמת השיא יגרום לתיקון טכני קל של מהלך העליות אשר רשם תשואה של  13% בשבועיים, וצפוי להעצר סביב 1140 נקודות כרמת תמיכה קרובה.

 

                                    נאסדק

 

בדומה לגרף של מדד המעו"ף, גם בנאסדק ראינו ביולי אוגוסט תבנית סיום מגמה שנקראת ראש וכתפיים. בנוסף אנו רואים גידול במחזורי המסחר תוך כדי פריצה של רמת ההתנגדות סביב רמת 2700 נקודות. לאחר הפריצה צפוי המשך עליות בשעור של אחוזים בודדים ואז תיקון טכני אשר יבדוק  את רמת ההתנגדות שהפכה להיות רמת תמיכה.

התבססות מעל אותה רמה ייחשב אתות חיובי לגבי המשך עליות.

 

 

 

 

 

 

                                דולר \ שקל

 

 

הדולר ממשיך במגמת ההחלשות העולמית לאחר הורדת ריבית של חצי אחוז ב 18 לספטמבר. היום נסחר הדולר סביב ה 4 שקלים לאחר ששבר את רמת התמיכה ביום שני 1 לאוקטובר.  בדומה לחולשת הדולר לפני חצי שנה, התאחדות התעשיינים מזהירים שוב השבוע כי אם שער הדולר ימשיך להיסחר ברמות השפל של 4 שקלים ואף פחות, הנזק לתעישה צפוי להגיע ל-2 מילארד דולר עד סוף השנה.

הסכנה האמיתי הי אלמפעלים וענפי תעישה שלפעמים שולי הרווח שלהם לא מגיעים לתיסוף השקל כאשר מרבית הייצור מופנה לייצוא.

לפי הגרף ניתן לראות כי הגעה נוספת לרמת ה 4 שקלים מהווה אותה כרמת תמיכה.

אם לא תשבור את אותה רמת תמיכה נראה התחזקות קלה של הדולר לכיון 4.1 שקל.

כאשר המגמה הראשית היא חולשה בדולר אל מול השקל.

שבירת רמת התמיכה 4 ש"ח לדולר יוביל להמשך יירדות שערים ליכון רמת התמיכה האופקית (קו ירוק) סביב 3.7 ש"ח.

 

 

  

                                            נפט CRUDE

 

מהלך ההתחקות הגיע לסיומו כאשר הנפט הגיע ל 83 דולר שהנה רמת ההתנגדות תויעד אחרון לפי סרגל פיבונאצי. לאחר הגעה לאותה רמת התנגדות (קו אדום) אנו רואים חולשה של הנפט לאזור רמת התמיכה 80 דולר. שבירה של 80 דול רצפוי להוריד את הנפט ליכון 75 דולר לחבית.

ירידה ברווח השולי לזיקוק נמצא במגמת ירידה ונמצא מתחת ל 6 דולר. רמה זו הינה הנמוכה בויותר ב 12 חודשים האחרונים. לאור כך יורדים החוזים על הנפט לנובמבר.

יש ביקוש נמוך למוצרי הנפט וזה מקטין את הרווח השולי.

בנסוף הנתונים המאקרו כלכלים שהתפרסמו ושצפויים להתפרסם לא מספיקם תמיכה עבור מחיר נפט כה גבוה .

 

 

 

  

 

                                                זהב

 

מהלך ההתחזקות לאחר פריצת רמת ההתנגדות (קו אדום) ופריצת רמת השיא (קו שחור) אנו רואים כי הזהב הגיע ליעדי פיבונאצי ונעצר שם.

מהלך ההתחזקות החל בעת הורדת הריבית בארה"ב וחולשת הדולר בעולם בייחוד מול האירו והגעה לרמת שפל כל הזמנים.

לאחר פריצה חזקה כזו לא מן הנמנע שנראה תיקון קל לאזור 715 דולר לאונקיה כאשר לחלוטין המגמה הינה המשך עליות.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il