TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי 16 באוגוסט


שבוע פסימי ביותר, החלשות המדדים בעולם, ומשבר ה"סאב פריים" לא לקראת סיום. למרות שהבנקים המרכזים באירופה ובארה"ב ניסו לעזור תוך כדי הזרמת כספים בריביות מסובסדות, מה שבפועל זה שגרמו לפחד גדול יותר ולירידות החדות. הצהרות בכירים במשק ביניהם שר האוצר האמריקאי פולסן אשר מציין כי "הכלכלה והשווקים חזקים דיים לספוג הפסדים". ארה"ב דומיננטית בהודעותיה הן מבין בתי ההשקעות והן מבכירים במשק אך נראה כאילו מרגישה אשמה לקריסה בכל השווקים בעולם.
אוראל סרור | 16/8/07, 00:00

 

 

נכתב ע"י אוראל סרור                                                                
                       
              סיכום שבועי                 הסיכום התבצע ביום חמישי לפני סגירת המסחר
 
שבוע פסימי ביותר, החלשות המדדים בעולם, ומשבר ה"סאב פריים" לא לקראת סיום.
למרות שהבנקים המרכזים באירופה ובארה"ב ניסו לעזור תוך כדי הזרמת כספים בריביות מסובסדות, מה שבפועל זה שגרמו לפחד גדול יותר ולירידות החדות.
הצהרות בכירים במשק ביניהם שר האוצר האמריקאי פולסן אשר מציין כי "הכלכלה והשווקים חזקים דיים לספוג הפסדים". ארה"ב דומיננטית בהודעותיה הן מבין בתי ההשקעות והן מבכירים במשק אך נראה כאילו מרגישה אשמה לקריסה בכל השווקים בעולם.
 
קרן המטבע הבינלאומית מדווחת כי "המשבר בשווקים הפיננסים הינו בר שליטה (בנקים מרכזים מזרימים כסף) למרות הנפילות בשווקי המניות". נתוני היסוד התומכים בצמיחה גלובלית חקה עדין יציבים.
בית ההשקעות CIBC ממליצים על חשיפה לשוקי המניות שנמצאים להערכתם לקראת גל עליות אחרון. נשיא הבנק קורא לכל הצדדים לשמור על קור רוח בכדי לחזק את החזרה להערכת סיכונים נורמאלית בשוקי המניות.
אלו הם מעט מהמשפטים שיצא לנו לקרא השבוע מפי בכירים בשווקי ההון.
מי צודק ומי לא נדע רק בדיעבד כמובן, אך כרגע לא נראה באופק התחתית.
אצלנו השוק יורד בחדות בהתאם למגמה העולמית, כאשר בפועל מדינת ישראל לא נפגעה מהמשבר הנוכחי. בנק הפועלים בין הבודדים שחשוף בשיעור נמוך מאוד.
לאור המצב הרשות לני"ע הוציאה הודעה כי מחייבת את החברות הציבוריות לפרסם דו"ח אשר מפרט את הסיכונים והחשיפה לתחום הסאב פריים.
סקטור הנדל"ן שהוביל בתקופת העליות הוא זה שמוביל בירידות עם מימושים כבדים מאוד במניות הסקטור שכן הן הנפגעות הראשונות בתקופה של מדיניות מוניטארית מרסנת (העלאת ריבית) וכן גם בירידות שערים בשווקים בועלם.
 
נתוני מאקרו שהתפרסמו השבוע:
מדד מחירים לצרכן בישראל עלה בשיעור חד של 1.1% 0.3% מעל הצפי
מה שיוצר אינפלציה שנתית חזויה של 3.1% וייתכן ויותר כאשר פורצת את הרצועה העליונה שאותה מכתיב בנק ישראל שנעה בין 1%-3%.
מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בשיעור נמוך של 0.2% כצפוי
הלמ"ס מדווחת כי הגרעון המסחרי של ישראל צמח החציון של 2007 ל 701 מיליון דולר בממוצע לחודש וכ 8.4 מיליארד דולר במונחים שנתיים., לעומת 7.6 מיליארד דולר ב - 2006.
מדד המחירים ליצרן בארה"ב אשר עלה ב 0.6% לעומת ציפיות אנאליטסים של 0.1% כאשר הסיבה מאחורי העלייה הינה עליית מחירי הדלקים בחודש יולי.
מדד הליבה בנטרול הדלקים עלה ב   0.1% כאשר הצפי היה  עליה של 0.2% .
מאזן הגרעון לחודש יוני נאמד ב 58.1 מיליארד דולר כאשר הצפי הי הל 61 מיליארד דולר.
 
לאור נתוני המאקרו אצלנו נראה כי אין מנוס מהעלאת ריבית נוספת של0.25% לאחר עליה חדה מאוד במדד המחירים לצרכן , מה שיעלה את הריבית במשק ל 4.25% אך במקביל נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מציין כי יש לבדוק את ההתפתחויות בשווקים לאור הפגיעה בנזילות הבין לאומית.
ובינתיים הבנקים המרכזיים בעולם נוקטים במדיניות מוניטארית מרחיבה ע"י עירויים פיננסים נוספים , צפי להורדת ריבית בארה"ב בסוף השבוע בכדי למנוע קריסה נוספת וקשיי נזילות אך מה שלא נקלח בחשבון זה שהורדת ריבית יכולה להיות חרב פיפיות כי אז יופנם היקף הפגיעה ממשבר ה "סאב פריים" אשר הינו גדול יותר ממה שציפו.
 
 
 
 
 
 
              דוחות כספיים :
 
דו"ח טאואר – הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני ב 57 מיליון דולר המהווה צמיחה של 28% מרבעון מקביל 44.6 מיליון דולר.
צפי אנאליטסים היה למכירות גבוהות יותר וכך נחלשה עם צפי של 58.9 מיליון דולר.
החברה רשמה הפסד לפי כללי החשבונאות המקובלים המסתכם ב 34.4 מיליון דולר המהוהים הפסד של 28 סנט למניה. ההפסד קטן ב 9.2 מיליון דולר בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. צפי אנאליטסים בשורה התחתונה היה להפסד של 31 סנט למניה.
החברה מדווחת על צפי לרבעון השלישי על מכירות שינועו בין 56-60 מיליון דולר גידול של9%-17% לעומת רבעון מקביל.
 
דו"ח אורכית – הכנסות החברה לרבעון השני הסתכמו ב 1.9 מיליון דולר בלבד לעומת ת14.7 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד ו 4.5 מיליון דולר ברבעון הראשון לשנת 2007. החברה מדווחת על הפסד בשורה התחתונה של 6.4 מיליון דולר המהווים הפסד של 40 סנט למניה לעומת רווח של 300 אלף דולר לערך ברבעון המקביל אשתקד.הצפי אמנם היה הפסד של 50 סנט למניה ברבעון הנוכחי אך עצם זה שהיא עקפה את התחזיות עדין לא פוטר אותה מהדוח הגרוע.
 
דו"ח אינטרנט זהב – החברה מדווחת על הכנסות ברבעון השני של ב 296.3 מיליון שקל המהווה גידול של 209% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד כאשר ההכנסות הרבעוניות פרופורמה (בנטרול קווי זהב) גדלו בהשוואה לרבעון המקביל ב 12%.
הרווח לרבעון השני הנקי הסתכם ב 22.5 מיליון שקל המהווה גידול של 233% בהשוואה לרבעון המקביל.
 
דו"ח סלקום – הכנסות החברה לרבעון השני של שנת 2007 הסתכמו על 1.45 מיליארד שקל המהווה גידול של 5.1% לעומת רבעון מקביל אשתקד. בתוך סעיפי ההכנסות יש גידול של 7.6% בהכנסות משירותים ל 1.32 מיליארד שקל.
הרווח התפעולי מראה עליה של 26% ל 345 מיליון שקל וה EBITDA על 539 מיליון שקל לעומת 479 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת על תזרים מזומנים מפעילות שוטפת אשר הסתכם ב – 332 מיליון שקל שהינו גידול של 42.5% מרבעון מקביל.
הרווח הנקי צמח ב 48% ל 212 מיליון שקל ורווח למניה של 2.18 שקל. החברה תחלק את הרווח כדיבידנד
 
מכתשים אגן – הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב 550 מיליון שקול המהווה גידול של 20% לעומת רבעון מקביל אשתקד.
ההכנסות לעומת חברות אחרות בתחום גבוהים פי 2 כאשר הממוצע הכנסות בעולם עומד על 10%.
הרווח הגולמי הסתכם על 189 מיליון דולר שינו 34.3% הרווח הנקי הסתכם בכ 52.3 מיליון דולר המהווה גידלו של 30% מתקופה מקבילה.
 
אלביט מערכות – צבר הזמנות של החברה הגיע לשיא של 4.2 מיליארד דולר לעומת 3.8 מיליארד דולר בסוף 2006.
ההכנסות המאוחדות גדלו ב 36% ל 469 מיליון דולר לעומת 345 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים עלה ב 24% ל 130 מיליון דולר אך למרות ההכנסות הרבות נרשם
הפסד נקי של 700 אלף דולר כתוצאה מרכישת תדיראן קשר לעומת רווח נקי של 15 מיליון דולר ברבעון המקביל.
 
דו"ח גולף – ירידה של 3% בהיקף המכירות ל 152.8 מיליון שקל כתוצאה מעיתוי מכירות חג הפסח ברבעון הראשון כאשר בתקופה מקבילה אשתקד התבצע ברבעון השני. מכירות החברה הסתכמו ב 311.7 מיליון שקל במחצית הראשן הלשנת 2007 לעומת 291.5 במחצית מקבילה אשתקד. הרווח הגולמי במחצית עלה ל 12.8% מהמכירות ל184 מיליון שקל והרווח הרבעוני הנקי זינק ב 36% ל 22.7 מיליון שקל.
 
דו"ח אמות - -FFO, המייצג את הרווח הנקי בתוספת דיווידנדים מהשקעות בניירות ערך, בתוספת פחת והפחתות ובניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות, צמח ברבעון השני בכ-16%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לכ-40 מיליון שקל.
הכנסות החברה משכירות צמחו ב 14%. ה EBITA צמח ב 18% ל 64 מיליון שקל.
הרווח הנקי צמח בכמעט 505 לעומת רבעון מקביל אשתקד ל 92 מיליון שקל.
 
דו"ח בזק – הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו על 3 מיליארד שקל אשר משקפים עליה נמוכה מאוד של אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 1.2% לעומת הרבעון הקודם
הרווח התפעולי של קבוצת בזק הסתכם על 470 מיליון שקל המהווה עליה של 10.6% לעומת רבעון מקביל וירידה של 13% לעומת רבעון קודם.
שיערו הרווח התפעולי מסך המכירות עמד ברבעון השני על 18.7% ומתאר את מידת היעילות של החברה. הרווח התפעולי ברבעון המקביל עמד על 21.2% ובשורה התחתונה היגעה הקבוצה רווח של 725 מיליון שקל בחציון הראשון של שנת 2007
 
דו"ח מטריקס – היקף המכירות ברבעון השני הסתכם על 317 מיליון שקל המהווה גידול של 10% לעומת רבעון מקביל אשתקד וגידול של 5% לעומת הרבעון הראשון.
הרווח הגולמי סגר על 21% מההכנסות לעומת 22.1% מהכנסות רבעון קודם ו 21.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי הסתכם על 19 מיליון שקל לעומת רווח של 18.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

 

 

                                מדד ת"א 26

 

 

בגרף המצורף ניתן לראות כי השבוע השוק המשיך בירידות, לאחר שניסה להתבסס מעל רמת 1080 נקודות החופפת לממוצע נע 100 ימים. הכישלון בפריצה נתן לנו את האות לכך שהיעד הינו לכוון ממוצע נע 200 אשר חופך לרמת 1000 נקודות (קו ירוק).
מחורי המסחר במהלך הירידות גבוהים מאוד מה שמראה בהחלט על פאניקה בשוק הישראלי וזריקת סחורה ללא הבחנה.
רמת ה 1050 הנה רמת תמיכה בטווח התוך יומי (קו מקווקוו). שבירה שלה יוביל להמשך ירידות ברורות יותר וחדות יותר למטה.

                                מדד נאסדק

 

הוחלט לנתח את הנאסד"ק כמדד המוביל בארה"ב אשר התבססות טכנית לפי התנהגות הגרף  כן יכול להשפיע על המסחר בארץ ועל הניתוח בארץ.
המשבר החל מארה"ב וכנראה שגם יסתיים שם.
הנאסדק שבר את רמת התמיכה אופקית 2520 נקודות במחזורים גבוהים מאוד.
וניסה להיתמך על ממוצע נע 200 יום ללא הצלחה. התבססות מתחת במחזורים גבוהים יוביל להנחה כי אנו בדרך לכוון 2370נקודות שהנה רמת תמיכה אופקית נוספת.

 

  

                        דולר \ שקל

 

בגרף הנוכחי ניתן לראות כי התחזקות הדולר מול השקל עדין בגדר תיקון טכני, אך במקביל שער הדולר פרץ את רמת 4.2 שקל שהינה ממוצע נע 200 יום.
מה שאומר כי לפי הטכני מהלך התחזקות נוסף צפוי לדולר.
פריצת 4.27-4.3 שקל לדולר יוביל להתחזקות מהירה לכיוון 4.35 כאשר פריצה נוספת יוביל למהלך חדש ומגמת התחזקות הדולר ולא תיקון טכני.
 
מאידך,ניתוח פונדמנטלי, הריבית בארה"ב צפויה לרדת ביום שישי ברבע אחוז ל- 5%.
מה שיביל לצמצום פער הריביות בין ישראל לבין ארה"ב ל1.25% לטובת הדולר.
בנוסף בסוף חודש אוגוסט צפוי נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית במשק  לאחר עליה חדה במדד המחירים ליצרן מה שגורם לאינפלציה גבוהה (מעל הרצועה העליונה) וכך פער הריביות יקטן פעם נוספת ל 1% כלומר הדולר לא אמור להתחזק.
אך הירידות בבורסה חזקות יותר וכנראה שמשקיעים מוצאים מקלט בדולר.

 

                         נפט

 

 

 

 

לאחר חולשה מהירה מאוד בנפט בשבועיים האחרונים עם תחילת הירידות בשווקים, נעצר הנפט על רמת תמיכה חזקה סביב 70-71 דולר. החששות כרגע בארה"ב הינם לסופות טרופיות אשר צפויות להעלות את מחיר הנפט, אך נראה כי סגירת הפוזיציות על סחורות ונכסים פיננסים בבורסות מורידים את מחירי הנפט.
שבירת רמת ה 70-71 דולר יוביל להמשך חולשה בנפט.
כרגע הנפט נתמך על ממוצע נע 50 יום וממוצע נע 100 יום החופפים לרמת 71 דולר.

 

                        זהב

 

המשך דשדוש בזהב סביב ממוצע נע 100 ימים. כאשר שבירה של אותה רמה יוביל לחולשה לכוון 860 דולר לאונקיה.
הזהב מדשדש במקביל לדולר, אשר נמצא בצומת דרכים לקראת יום שישי והחלטת הריבית.
מחירי הזהב נחלשו מעט השבוע במקביל לירידות השערים במניות.
שבירת רמת התמיכה העולה (קו שחור) יוביל לבדיקת רמת 640 דולר לאונקיה .
אוראל סרור

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il