TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 02/08/2007

כמה דיברנו על בעיית ה "סאב פריים" בארה"ב , בסיכום שבוע שעבר, נכתב פעם נוספת על הבעיה ועל הסנטימנט השלילי שהיא יוצרת בארה"ב. לא עבר הרבה זמן והשווקים נזלו בחדות למטה ומחקו עליות של חודשים. ארועי פברואר ומאי 2006 חוזרים על עצמם, מה שכן הפעם נראה כי ייקח לשוק מעט יותר זמן להתאושש, ואולי לא? השאלה שנשאלת עכשיו היא האם זו באמת הסיבה לירידות השערים, ואם כן "מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות"?
אוראל סרור | 2/8/07, 00:00

כמה דיברנו על בעיית ה "סאב פריים" בארה"ב , בסיכום שבוע שעבר, נכתב פעם נוספת על הבעיה ועל הסנטימנט השלילי שהיא יוצרת בארה"ב. לא עבר הרבה זמן והשווקים נזלו בחדות למטה ומחקו עליות של חודשים. ארועי פברואר ומאי 2006 חוזרים על עצמם, מה שכן הפעם נראה כי ייקח לשוק מעט יותר זמן להתאושש, ואולי לא?

 

השאלה שנשאלת עכשיו היא האם זו באמת הסיבה לירידות השערים, ואם כן "מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות"?

הבעיה קיימת בשוק למעלה מחצי שנה, ולא עובר שבוע מבלי שמדברים עליה.

הסיבה האמיתית מאחורי הנפילות, עדין לא ידועה אבל כנראה החששות מקריסת חברות אשראי, כאשר הראשונה בהן היא AMERICAN HOME MORTGAGE ,המלווה העשירית בגודלה בארה"ב, אשר מדווחת על קשיי נזילות וכישלון לעמוד בדרישות משקיעים לממש השקעותיהם, לאחר ששווי המשכנתאות והבטוחות שבידה ירדו. בנוסף לכך קרן הגידור של בר סטרנס המנהלת  900 מיליון דולר בהשקעות במשכנתא מסרבת להחזיר את כספיהם של המשקיעים ומונעת גישה לכסף.  כלומר הבעיה העיקרית בשוק הינה נזילות וחששות מפגיעה מיידית.

 

בסקירת מאקרו של CIBC בנק  נאמר  כי הטלטלה בשבוע האחרון אינה זניחה ויש לה סיבה אמיתית , אך הירידות הינן תיקון במהלך של שוק שוורי.

סיטיגרופ מפרסם דו"ח כי לדעתו לפי נתוני המאקרו של שווקי מזרח אירופה והמזרח התיכון , החלשות השקל מצביעה על צורך נוסף של נגיד בנק ישראל , סטנלי פישר, לבצע העלאת ריבית נוספת, מה שתואם את תשואת המק"מ אשר מצביע על דרישה דומה של עלייה של 0.25% במחירים.

פישר קובע כי קיימת החמרה במאזן הסיכונים של המשק הישראלי אשר נובעת מחששות לגבי אי היציבות בשווקים הפיננסים בעולם, קשיים בשווקי המשנתאות בסיכון גבוה, וכן גם המשך ההידרדרות בתנאי האשראי.

לפי המודלים של בנק ישראל והציפיות של שוק ההון ושל החזאים הפרטיים, הריבית במשק צפויה לעלות בשיעור של 0.6% בשנה הקרובה.

המשך עליה בהוצאות הממשלה בעיקר מהמגזר הביטחוני עלולים לגרום לפיחות בשקל ועליית מחירים והאצת האינפלציה.

פרסום נתוני מאקרו בארה"ב מראים על ירידה במדד האינפלציה לרמה של 1.9% שפל של 3 שנים.

 

בית ההשקעות מריל לינץ' פירסם סקירה אקטואלית על המשק הישראלי לאור גל המימושים ומציין כי המשק הישרלאי עודנו דפנסיבי ביחס לשאר השווקים המתעורריםוהחשש הגדול ביותר בתקופה של ירידות עולמיות היא כי המשקיעים הזרים ימשכו את כספיהם.

לפי בית ההשקעות אחוז ההשקעה של הזרים בארץ נמוך משמעותית מהשווקים המתפתחים האחרים.

לפי מריל לינץ' ההשקעה בבורסה הישראלית הניבה תשואות נמוכות יחסית לשווקים מתעוררים אחרים.

מדד הסיכון הביטא עלתה מעט אך למרות זאת נשאר שוק גיפנסיבי יחסית לבנצ'מרק.

 

עלות התעסוקה בארה"ב עלתה ב 0.9% ברבעון השני לשנת 2007.

לאור הנתונים בייחוד על האינפלציה, סבירות גבוהה להורדת ריבית בארה"ב בטווח הקרוב.

כלי עזר לעידוד צמיחה במשק הינו מדיניות מוניטרית מרחיבה.

הריבית במשק בארה"ב עומדת על 5.25% ריבית גבוהה יחסית למצבים דומים בעבר.הורדת הריבית בארה"ב יכולה לגרום לגידול בצריכה הציבורית אשר תוביל את ארה"ב להמשך צמיחה אך במקביל החששות מהאינפלציה עדין קיימות ולכן זו הסיבה היחידה מדוע יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, לא ממהר לצאת בהצהרות דומות.

ניתן לראות כי בשוק דווקא יש הסכמה לירידת ריבית לפי תשואת האג"ח ל- 10 שנים המראה תשואה של 4.8% בממוצע בשבוע האחרון.

דרישות ראשנות לדמי אבטלה עלו השבוע ב- 4000 נתוני מאקרו אשר מורידים את הלחץ האינפלציוני ,בנוסף לכך אירופה – הבנק המרכזי השאיר את הריבית ללא שינוי על 4% ובריטניה מדווחת על השארת הריבית ללא שינוי גם כן על 5.75%.

ואם כל זה לא מספיק מלחיץ האם בישראל יש חשש מקריסת הנדל"ן לאור פשיטת הרגל של חברת "חפציבה" וחברות נדל"ן רבות אשר היו חשופות בדרכים רבות לחברה.
בין החברות ישנן אלקטרה הציבורית החשופה ב- 170 מיליון שקל.
דניה סיבוס הציבורית מבית אפריקה אשר דיווחה על חשיפה של 30 מיליון שקל.
שיכון ובינוי דיווחה גם כן על חשיפה יחסית קטנה של 12 מיליון שקל.
פאנגאיה נדל"ן אשר הייתה במגעים עם החברה ביטלה כל עסקה ורכישה.
בקיצור בעיה לא קטנה בשוק הנדל"ן.
רבים טוענים שהכתובת הייתה על הקיר, השאלה היא מדוע עד עכשיו אף אחד לא טרח להסתכל , שוב פעם השוק עוצם עיניים (בדומה לבעיית הסאב פריים)
היקף החשיפה המקסימאלי של שוק ההון הישראלי לחברת חפציבה נערך סביב 300 מיליון שקל, לא משהו גדול ומסוכן, החברות עצמן יוכלו להסתדר בקלות עם אותו הפסד, השאלה הנשאלת כאן, אילו שלדים יחלו לצוץ בזמן הקרוב!
 
ממשבר אחד למשבר אחר, שוק ההון נמצא ברוויה, ואחד מתוך כמה אינדיקאטורים, הינה בעיות כאלה של תרמית, ופשיטת רגל פתאומית של חברות.
לסיכום השבוע הנוכחי, ולקראת השבועות הבאים, שכלו מעסים, השקעה נכונה תניב רווחים בטוחים, וכרגע "הסבלנות היא הפיתרון המיידי הכי טוב".

 

 

דוחות כספיים:

 

נס טכנולוגיות – החברה מדווחת ברבעון השני על הנמכת תחזיות ההכנסות והרווח השנתיות. הכנסות ברבעון השני הסתכמו על 125.76 מיליון דולר ללא שינוי לעומת הרבעון הקודם וגידול מרבעון מקביל אשתקד אשר עמדו ההכנסו תעל 116.6 מיליון דולר.

הרווח הגולמי עמד ברבעון השני על 36 מיליון לעומת 32.63 מיליון ברבעון  מקביל אשתקד וללא שינוי מהרבעון הקודם. החברה מצפה לרווח שנתי (2007) של 565-557 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת להנסות של 570-560 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רושמת החברה רווח נקי של 4.2 מיליון דולר על בסיס ה GAPP (רישום חשבונאי מקובל)

 

דו"ח שופרסל – הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2007 הסתכמו ב 2.42 מיליארד שקל בעליה של 1.3% מרבעון קודם.

בסיכום החציון רשמה שופרסל גידול של 3.9% במכירות הסניפים הוותיקים.

ירידה בהוצאות החברה (מכירה שיווק נהלה וכלליות) ל 21.6% לעומת 22.5% ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי גדל מעט ל 105 מיליון שקל כתוצאה מגידול בהכנסות, הגידול שולי מאוד ל 4.3% מ 4.2% ברבעון מקביל אשתקד.

החברה רשמה רווח נקי של 58 מיליון שקל לעומת 37 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

בחצי השנה האחרונה רשמה החברה רווחשל 125 מיליון שקל במהווה גידול של 135% לעומת מחצית שנה אשתקד.

 

דו"ח פרטנר – החברה מדווחת על הכנסות של 1.4 מיליארד שקל המהווה גידול של 6.9% לעומתר בעון מקביל אשתקד, רוח נקי של 228.1 מיליון שקל המהווה יגדול של 30.9% לעומת רבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי גדל ב 17.9% ל 367.2 מיליון שקל.

החברה מדווחת על גידול בלקחותיה בישוער של 5.7% ל 2.73 מיליון , אשר ברובם לקוחות עסקיים.

החברה מדווחת על חלוקת דיבידנד של 96 אג' למניה

 

דו"ח טבע – החברה מדווחת אעל הכנסות של 2.39 מיליארד דולר ברבעון השני., עליה של 10% לעומת רבעון מקביל אשתקד, ו 15% מהרבעון הקודם.

צפי הכנסות שבוק היה 2ץ28 מיליארד דולר.

שיעור הרווח הגולמי עמד על 52% כאשר היעד היה בין 50% ל 47%.

הרווח הנקי של החבר הברעון השני עמד על 515 מיליון דולר לעומת רווח נקי מתואם של 541 מיליון דולרו 489 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד ו 342 מיליון דולר ברבעון קודם.

הרווח למניה עמד על 63 סנט לעומת 42 סנט ברבעון קודם ו 66 סנט ברבעון מקביל אשתקד, החברה מדוווחת על דיבידנד של 40 אגורות למניה.

 

דו"ח אלווריון – החברה מעלה יעד להכנסות לשנת 2007 מצמיחה של 15%-20% בהשוה לשנת 2006 לצמיחה של 25%-30%.

הכנסות החברה לרבעון השני הסתכמו על 57.55 מיליון דולר לעומת 50.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד ו 52 מיליון דולר ברבעון הקודם.

החברה צופה שהכנסתיה בשנת 2007 יסתכמו ב 227-236 מיליון דולר.

הרווח הגולמי הסתכם על 29.13 מיליון דולר אשר מהווה 50.6% מהכנסות וגידול לעומת רבעון קודם אשר עמד על 26.28 מיליון דולר ו 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח הנקי הסתעם על 140 אלף דולר לעומת הפסד של 620 אלף דולר ברבעון קודם והפסד של 27.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

דו"ח גיוון אימג'ינג – החברה מדווחת על הכנסות של 27.84 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2007 לעומת 23.24 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.
המכירות לארה"ב, קנדה ורום אמריקה הסתכמו ב- 18.4 מיליון דולר, גידול של 13.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 6.9 מיליון דולר מתוך ההכנסות מקורם באירופה המזה"ת ואפריקה.
הפסד תפעולי ברבעון השני של 570 אלף דולר לעומת הפסד של 2.58 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד ורווח של 1.1 מיליון דולר ברבעון הקודם (ראשון).
הרווח הנקי הסתכם על 620 אלף דולר לעומת הפסד דומה ברבעון מקביל .
בחברה מותירים ללא שינוי את התחזית השנתית להכנסות של 119-114 מיליון דולר ורווח נקי ללא כללי החשבונאות המקובלים של 34-44 סנט למניה המהווים רווח נקי של 13.5-10.5 מיליון דולר.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב 5.1 מיליון דולר.

 

 

ת"א 26

 

 

למרות כל הירידות השוק נתמך על רמת תמיכה חזקה מאוד סביב 1088-1080 נקודות.

רמ תמיכה זו מורכבת הן מתמיכה בעבר, הן רמת תמיכה ראשנה מתוך סרגל פיבונאצי המתאר תיקון טכני של שליש מהלך שהחל במארס 2007 והן ממוצע נע 100 ימים.

שלושה רמות תמיכה חזקות שבירה של אותן רמות יוביל לירידות שערים בשוק כהמך תיקון טכני עד איזור 1010 נקוד

 

                        דולר \שקל

 

 

לאחר שהדולר פרץ את רמת ההתנגדות 427-430 התחזק שוב לרמת התנגדות הבאה 4.35 אשר אות הלא מצליח לפרוץ בשבוע האחרון.

עלית הריבית בארץ הייתה אמורה לחזק את השקל אל מול הדולר, אך נראה שהחששות מהמשך ירידות שעירם, והמיני קריסה בשווקים החלישה את השקל אל מול האירו והדולר.

בניתוח המגמה של הדולר ניתן לראות כי כרגע המגמה נמצאת כרגע קרוב מאוד ליעד האחרון לפי מניפת פיבונאצי היעד האחרון 61.8% במניפה חופף גם לרמת התנגדות 435 .

פריצת אותן רמות יתאר סיום מהלך החלשות הדולר וניתוח חדש למגמה.

סטיה חיובית ב RSI ויצירת שפלים ושיאים חדשים מאותת גם על צפי להמשך עליות הדולר אל מול השקל.אם נראה כישלון בפריצת 435 ייחשב איתות חיובי להתחזקות השקל.

 

                        נפט BRENT

מחירי הנפט המשיכו לעלות השבוע עם ניסיון פריצה של רמת השיא .

דוח המלאים השבועי בארה"ב הצביע על ירידה של 6.5 מיליון חביות בשבוע האחרון כאשר הצפיי היה ירידה של 700 אלף חביות בלבד.

הירידה החדה נובעת כתוצאה מעליה בתפוקת בתי הזיקוק בארה"ב שנמצאת כמעט ב 100% תפוקה.

בגרף ניתן לראות כי הנפט הגיע ליעד פיבונאצ'י ראשון 138% ונוצר לנו שם רמת שיא שהנה רמת התנגדות כפולה. כרגע הצפי הינו תיקון קל למטה כנראה לאיוזר רמת 76-75 דולר

תמיכה שם יוביל להמשך גל התחזקות בנפט.

 

                                        זהב

 

גרף הזהב מראה על המשך דשדוש תוך כדי מגמה עולה.

רמת התגנדות סביב 680 דולר שלא נפרצת כבר פעם שלישית ברצפיות מתחילת השנה אך במקביל רמת תמיכה אפוקית ב 640 דולר תוך כדי רמת תמיכה עול הארוכת טווח (ספטמבר 2005. שבירת רמת התמיכה ארוכת הטווח יוביל לבדיקה של רמת תמיכה 640 דולר.

כרגע היעד הינו התחזקות לרמת התנגדות פעם נוספת כתוצאה מהחלשות הדולר מול האיור.

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il