TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי 20 ביולי

מה עוד אפשר לומר על הבורסה שלנו? גם השבוע פרצנו שיא, וגם השבוע ראינו תנודה יפה מאוד בשוק, לכאן ולכאן. השבוע היה נראה כי למרות שפקיעת הנגזרים עוד לא מתקיימת , השוק פועל באופן מאוד אינדיבידואלי, וחסר היגיון. לדוגמא, ירידות בעולם, הובילו לפתיחה חיובית אצלנו, מסחר בעליות בעולם, הוביל לירידות אצלנו בשיעור דומה. היה נראה כי השוק פעול ברצון חופשי ולא כפי שפעל עד כה כנגזרת של המסחר בשווקים בעולם.
אוראל סרור | 20/7/07, 00:00

                   סיכום שבועי

 

מה עוד אפשר לומר על הבורסה שלנו? גם השבוע פרצנו שיא, וגם השבוע ראינו תנודה יפה מאוד בשוק, לכאן ולכאן. השבוע היה נראה כי למרות שפקיעת הנגזרים עוד לא מתקיימת , השוק פועל באופן מאוד אינדיבידואלי, וחסר היגיון.

לדוגמא, ירידות בעולם, הובילו לפתיחה חיובית אצלנו, מסחר בעליות בעולם, הוביל לירידות אצלנו בשיעור דומה. היה נראה כי השוק פעול ברצון חופשי ולא כפי שפעל עד כה כנגזרת של המסחר בשווקים בעולם.

 

מהפן החיובי, דויטשה בנק מהלל את כלכלת ישראל, הכלכלה היציבה מבין השווקים המתעוררים." החוב של ישראל ירד מרמות של יותר מ-100% מהתוצר באמצע שנות ה-90 לרמות של 86% מהתוצר בסוף 2006, וזאת הודות למשמעת הפיסקאלית בה נוקטת ישראל".

בית ההשקעות מורגן סטנלי העלה המלצתו על  השוק הישראלי למשקל יתר, ממשקל שוק. לעומתו בנק לאומי דווקא פסימי לגבי המשך עליות בבורסה. אבל מה משותף לבנקים ולבתי ההשקעות? כולם אומרים שהמגמה אמנם צפויה להיות חיבוית אך בדרך ייתכנו ירידות.

 

ומהפן השלילי מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה בחדות ב 0.7% מעל לכל התחזיות. ומדד הליבה עלה ב שיעור חד של 0.9%.  העלייה החדה הינה איתות לכך שבנק ישראל יצטרך לפעול במדיניות מרסנת  ואף להעלות ריבית בתקופה הקרובה.  בנק ישראל מדווח על שיעור אינפלציה ל- 12 חודשים הקרובים בגובה של 2.5%.

הריבית המוניטארית תתפרסם ביום ב' 23 ביולי, כאשר הקונצנזוס הינה השארת הריבית ללא שינוי בגובה של 3.5%. דרך חשובה לעקוב אחרי מצב השוק וציפיותיו להחלטות הריבית הינו ני"ע בשם המק"מ – מלווה קצר מועד.  נכון לעכשיו תמכור המק"מ בשוק מראה על ריבית שצפויה לעלות בשיעור של כ- 0.5%. כאשר חשוב מאוד לסטנלי פישר לא להעלות את הריבית אחרי שיו"ר הפדרל ריזרב , בן ברננקי, יעלה את הריבית אצל האמריקאים.

הלחימה הבלתי פוסקת באינפלציה תופסת כותרות וייתכן ועוד השנה נראה עליה בריבית בארה"ב ודעתי האישית יצטמצם פער הריביות בינינו לבין ארה"ב בשיעור של לפחות 0.25%

מספר נתוני מאקרו חשובים אשר צפויים להתפרסם ביום ראשון הקרוב ייתנו את האות לגבי שקלול החלטת הריבית ביום שני. בין הנתונים הינו דרישות עבודה, ייצור תעשייתי, פדיון מסחר, והמדד המשולב למצב המשק .

 

מקבילו של הנגיד הישראלי, סטנלי פישר, בן ברננקי,יו"ר הפדרל ריזרב, דיווח השבוע על ירידה בתחזית הצמיחה של ארה"ב ל-2.5% כאשר החששות העיקריות הן עליה חדה באינפלציה אשר עומדת על 4.4% שנתי, והאטה כלכלית בארה"ב.

העלייה במחירים של סחורות ,נפט, מזון והתייקרות מוצרים המיובאים מסין, מוביל מחד לעליה באינפלציה, ומאידך הכלכלה האמריקאנית סובלת  מחולשה כלכלית , במילה אחת סטגפלציה – אינפלציה בשילוב האטה כלכלית. מלחמה קשה לפדרל ריזרב.

 

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לגידול משמעותי בהצהרות של אישיים למניהם לגבי מצב השוק. בכל יום כמעט יוצאת סקירה המדווחת מדוע השוק לקראת סוף המגמה השורית.

והסקירה האחרונה הינה של ה "וול-סטריט ג'ורנל" אשר מצביע על סכנה בשווקי המניות בארה"ב אשר נובעת מרכישות חוזרות buy back של מניות חברה , במקום לנצל את הכסף להשאת רווח לבעלי החברה ע"י השקעה במחקר ופיתוח, או רכישה של ציוד שיגדיל תפוקה וכו'.

 

 

 

 

 

חדש בבורסה – מכרז נעילה. דרור שליט סמנכ"ל בכיר בבורסה ומנהל מחלקת המסחר והמסקלות קיים מיכרז נעילה אשר צפוי להביא לשיפור באיכות שער הנעילה. שער הנעילה איננו השער הקובע לחישוב התשואות ושיערוך התיקים של המשקיעים המוסידיים, קרנות נאמנות ומשקיעים אחרים. לכן, חשוב שהשער יהיה מייצג באופן נכון יותר את שווים של ני"ע. ובפועל מה שיתקיים יהיה מסחר קצר של 10 דקות בדומה לשלב הטרום אשר ייקבע את שער הנעילה באותו יום מסחר.

 

 

 

דוחות כספיים : 

 

אלאדין (דואלית) – החברה מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ל 25.5 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2007. .

צפי אנאליסטים היה הכנסות בשיעור של 24 מיליון דולר בלבד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב 3.9 מיליון דולר , 27 סנט למניה לעומת רווח של 3.3 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. צפי אנאליסטים הינו רווח של 24 סנט למניה וגם כאן עקפה תחזיות.

דוחות הפרופורה מראים על הכנסות שנתיות בין 100-106 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 95-102 מיליון דולר ב 2007.

החברה צופה רווח נקי של 1-1.12 דולר למניה לעומת 0.9-1.09 דולר בשנת 2007.

 

אמדוקס – הכנסות החברה לרבעון השלישי לרבעון השלישי הסתכמו על 712 מיליון דולר לעומת 706 מיליון דולר ברבעון הקודם ו 626.45 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת על הכנסות שבין 725-735 מיליון דולר ברבעון האחרון לשנת 2007.

תחזית השוק להכנסות החברה ברבעון השלישי עמדו על 716.3 מיליון דולר וכך פספסה החברה את תחזיות המשקיעים.

הרווח התפעולי הרבעוני היווה כ 12.9% מהמחזור אשר הסתכם על 92 מיליון דולר והרווח הנקי שנרשם עמד על 88.2 דולר המהווים 40 סנט למניה. הרווח הנקי ברבעון מקביל  אשתקד הסתכם על 85.6 מיליון דולר ורוח למניה של 0.49 סנט.

                                                    מדד ת"א 26-

בוא נתחיל בגרף שהשבוע נכנסה מניה חדשה למדד . ב15 ביולי יום ראשון חברת סלקום נכנסה למדד ת"א 25 והפכה אותו נכון להיום למדד ת"א 26.

בגרף המצורף ניתן לראות כי מגמת העליות בבורסה החלה בתחילת שנת 2003.

ומאז אותו תקופה השוק לא חווה תיקון משמעותי עד מאי 2006, אשר נבע ממיני מפולת בשווקים המתעוררים שגררה את כל העולם למימוש רווחים לא קטן .

אותו תיקון נחשב עוד בגדר תיקון טכני כאשר מחק כמעט שליש ממהלך העליות שהחל בשנת 2003. לאחר פריצת אותה רמה השוק פרץ את רמת ה 900 -904 נקודות אשר היוותה רמת התנגדות ורמת שיא. לאחר הפריצה ניתן לראות בגרף תיקון קל קצר מאוד אשר אשרר את הפריצה, וכרגע מהלך העליות צפוי להגיע עד ליעדי פיבונאצי קרי 138.2% , 150% ו161.8%. לפי הגרף  רמת ההתנגדות הראשונה הינה 1065 נקודות לערך החופפת לפיבונאצי 138%. פריצה של אותה רמה יוביל אף ל 1200 נקודות .

אך בהחלט השוק נמצא ברמות שיא והתנגדות חזקות מאוד אשר "דורש" תיקון טכני לפני המשך עליות, כאשר תיקון טכני כזה יכול למחוק בין 5-15 אחוז .ואנו עלולים אף לחזור לרמת 950 נקודות  

                                                דולר \ שקל

 

תיקון התחזקות הדולר הסתיים, לפחות כך נראה בגרף.

מהלך התחזקות השקל שהחל בתחילת 2006 והגיע לסיומו שנה אח"כ באפריל 2007 ומאז הדולר נכנס לתיקון טכני אל מול השקל והתחזק עד לרמה של שליש ממגמת התחזקות השקל.. רמת 4.3 שקל לדולר הנה רמת התנגדות חקה מאוד אשר אותה לא הצליח השוק לפרוץ.  כשלון בפריצה הכפולה יוצר לנו תבנית סיום מהלך. ומבחינת סיכון סיכוי, הסיכוי הינו התחזקות השקל אל מול הדולר כמגמה גלובלית של החלשות הדולר בעולם, עד רמת ה- 4 שקל  לדולר. פריצת רמת  4.3 שקל לדולר, יהווה איתות שלילי לשקל, והמשך התחזקות הדולר אל מול השקל.

 

                                           נפט CRUDE  

 

 

כפי שנכתב בניתוחים הקודמים, לאחר שהנפט פרץ את רמת 70 דולר היעד הראשון היה בין 74 ל 76 דולר לחבית כאשר היעד המרבי הינו 80 דולר לחבית אשר היה שיא כל הזמנים ביולי 2006, בדיוק שנה מהיום.

רמות ההתנגדות הללו חופפים ליעדי פיבונאצ'י ובכך מאשררים כי אותם רמות יהוו רמות התנגדות חזקות בעתיד, ואם יפרצו מעלה יהפכו לרמות תמיכה של הנפט.

מגמת התחזקות הנפט עדין לא הגיעה לסיומה, אך אם לא נראה השבוע פריצה של 75 דולר והתבססות מעל אותה רמה, ייתכן והנפט יחווה תיקון טכני קל למטה אך ינסה לפרוץ שוב את רמת 75 דולר לחבית . התבססות מעל אותה רמה יוביל את הנפט כמעט בטוח לרמת 80 דולר בטווח הקרוב.

העליות בנפט נובעות מדרישות בעולם לנפט, אשר נמצאים במגמת עליה משמעותית, ממתיחות במזרח, ומהסלמה במצב הביטחוני בניגריה.

החששות בשוק הם שאם אופ"ק לא יעלה את תפוקת הנפט , מחיר חבית עלול להגיעה ל-100 דולר עוד השנה. 

 

                                    זהב

הזהב ממשיך בדשדוש בין רמת 640 לרמת 680 דולר לאונקיה.

מהלך התחזקות הזהב בחודש האחרון נובעת מחולשה של הדולר בשווקים בעולמיים.

המצאות הדולר בשפל כל הזמנים מול הלירה שטרלינג והאירו מובילים את הזהב קרוב מאוד לרמת התנגדות שלו סביב 680 דולר.

אם מגמת החלשות הדולר צפויה להמשך , אנו עוד צפויים לראות את הזהב חזרה ברמות השיא לאחר שהתיקון הטכני שזהב נמצא בו יגיע לסיומו..

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il