TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירת שוק שבועית 20/7

שבוע הפכפך ותנודתי עבר על השוק בישראל, בשונה מארה"ב ששם היה זב שבוע טוב מאוד , שאולי מלמד על מגמה חדשה באופק האמריקאי.
חזי קלפקה | 20/7/08, 11:48
בעוד שמדד הנאסדק עלה השבוע ב- 2 אחוז, הדאו ב- 3.6 אחוז, האס אם פי 500 ב- 1.7 אחוז, ומדד ראסל אלפיים ב- 2.7 אחוז, הרי שבישראל מדד המעוף ירד ב- 1.4 אחוז, מדד 100 ירד ב- 1.1 אחוז, נדל"ן ב- 2.7 אחוז, ורק מדד הבנקים , שנהנה מהעליות במגזר הפיננסי בארה"ב עלה ב- 1.4 אחוז, ומדד בתלטק הושפע מהנאסדק ועלה ב- 3.7 אחוז.

ההשפעה הניכרת בארה"ב היתה הירידה הדרמטית במחירי הנפט, ההתערבות הממשלתית שהבהירה כי לא יהיה משבר פיננסי עולמי ויהי מה, והראלי של המניות הפיננסיות שהריץ את המדדים.על כל אלה העיבו במקצת נתוני המקרו , אבל גם הם וגם מספר דוחות רעים לא הצליחו לבטל את החגיגה.אחת ההשערות בארה"ב טוענת כי השורטיסטים הורידו בצורה מלאכותית את שערי המניות, ולאחר שהטילו מגבלות על השורטיסטים , החל למעשה תהליך של ריבאונד, או של פאניקה הפוכה שהמשקיעים מפסידים את הרכבת וכולם רצים לקנות מניות חדשות.
למרות כל מה שקרה השבוע, הרי שבארה"ב עדיין המגמה הינה מגמה של שוק יורד, עקב ההאטה בכלכלה, ורבים הדעות שם הינן שמשוגע מי שנכנס כרגע לשוק המניות, מי שנכנס שיידע שעליו לחכות בין 3 ל- 5 שנים עד שירויח, וכי מה שקורה הינה מלכודת דבש לשוק דובי טיפוסי.
השוק בישראל , נהנה כמובן מעצירת המומנטום השלילי בארה"ב, ולאחר שמדד המעוף הגיע כבר ל- 984, ונראה שחוזר לתחתית האחרונה שלו ב- 964, הרי שהוא שינס מותניים עקב הרוח הגבית מארה"ב, ובתוספת המדד הנמוך (שאולי מבטיח אי העלאת ריבית ), ובתוספת הרוח מטבע על קנית חברת ענק הוא תיקן עד סוף השבוע בחזרה לרמת ה- 1010 נקודות, כלומר: חצה ובגדול את רמת ה- 1000 בכיוון למעלה.

המפתח לכן למה שיקרה השבוע בשוק בישראל, שהינו שבוע הפקיעה, תלוי הרבה במה שיקרה בארה"ב, ועוד תוספת לרצונות פעילי המעוף הגדולים, אשר יכולים , וכנראה ישפיעו על מדד המעוף, כשם ששמרו פקיעה גבוהה בסוף חודש יוני.

בארה"ב אנו צפויים לשבוע של מבול של דוחות, אשר או שיאשר שינוי כיוון זמני ואולי יותר מכך, או שיוכיח כי השבוע האחרון היה רק שבוע יוצא דופן.בין הדוחות העיקריים אפשר למצוא השבוע ביום שני את הדוחות של:אפל, בנק אוף אמריקה,חברת התרופות מרק, סאנדיסק, וטקסס אינסטרומנט.ביום שלישי תדווחנה : קטרפילר, איטרייד, לוקהיד, טקסקו, יו פי אס, ויו אס איירוויס,ביום רביעי תדווחנה:אמאזון,אמדוקס, איי טי אנד טי,פידלטי פיננסייל,מקדונלדס ובואינג. ביום חמישי תדווחנה : טרי אמ, בי אמ סי בתחום התוכנה, קנון, אלי לילי, פורד ןדאו כימיקלים , וביום שישי חברת בלק אנד דקר. כל הדיווחים הנ"ל ישפיעו הרבה על המסחר ועל כיוונו בארה"ב , ולכן גם בישראל, אבל אסור לשכוח כי למרות כל הרשימה הנ"ל, הרי שראינו השבוע , כי דוח של חברה זו או אחרת בלתי מוכרת יכול להניע את השוק לכיוון מעלה ומטה בחדות יתר.בתחום המקרו אנו צפויים למדד המשולב ביום שני, למלאי הנפט ביום רביעי, לדורשי העבודה, ולמכירת בתים קיימים ביום חמישי, והזמנות מוצרי ברי קיימא, ומכירות בתים חדשים ביום שישי.

לכן אפשרי שמדד הנאסדק ימשיך להמריא עד 2400-2450 , לפני שהתיקון ייגמר ונשוב לירידות. אבל מצד שני הוא יכול לשבור חזרה למטה ושבירה של מתחת ל- 2210 תאותת על גמר התיקון וירידה אל מתחת ל- 2167 תאותת על מגמת ירידה לטווח בינוני וארוך.האס אמ פי 500 יכול בתיקון , בתהליך של מגמה יורדת להגיע עד 1350 , כאשר 1275 הינה נקודת התנגדות ראשונה שלו.ירידה אל מתחת ל- 1235 , תאותת על גמר התיקון , וירידה אל מתחת ל- 1215 תאותת על מגמת ירידה לטווח בינוני ויותר

אצלנו בישראל בשבוע הפקיעה,ההשפעה מארה"ב תהיה חזקה מאוד, זאת גם נוכח העובדה שאין שום נתון או מאורע כלכלי חשוב בישראל .המאורע היחיד השבוע הינו הפקיעה ביום חמישי, שלמעשה גורלה ייקבע הפעם על ידי מה שיקרה בשוק האמריקאי .בכל אופן סביר להניח שבעליות הפקיעה לא צעבור את רמת ה- 1040 נקודות, ואילו בירידות היא לא תרד בפחות מ- 964.הרבה יגידו שזוהי הגדרה של טווח רחב מדי, ובכן זה נכון כי רמת האי וודאות והתנודתיות גבוהה, אבל באם המשקיע זיהה כיוון הרי שקל יהיה לו לבחור את האיסטרטגיה המתאימה. להערכתי בכל מקרה ביום ראשון נפתח בעליות עקב הארביטראז החיובי, ועסקת טבע לקנית באר, ולכן רמת ה- 1020 יכולה להיות רמת הסגירה של יום ראשון והשאר כמובן תלוי במסחר מיום שני בארה"ב.

לסיכום:מעניין, תנודתי, שוק מוטה ארה"ב אצלנו, פער של שבוע טוב יותר שייתכן ויסגר בישראל בשבוע של פקיעה, או שוב חזרה לשבוע שלילי גם בארה"ב וגם בישראל.

שבוע טוב..

להדרכות, שיעורים פרטיים במעו"ף, ושאלות כלליות בשוק ההון:klapka@012.net.il .תשובה מובטחת.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il