TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 4/05/2007

אפשר לומר שדו"ח וינוגרד הינו הפרק האחרון בסאגת כישלון מלחמת לבנון השנייה. או בשורה התחתונה- אהוד אולמרט, עמיר פרץ ודן חלוץ כשלו לאורך כל הדרך. מה, באמת? לא ידענו! לאן נעלמו כל המיליונים שהממשלה הקציבה לוועדה?
אוראל סרור | 4/5/07, 00:00

                       סקירה שבועית 4/05/2007

 

אפשר לומר שדו"ח וינוגרד הינו הפרק האחרון בסאגת כישלון מלחמת לבנון השנייה.

או בשורה התחתונה- אהוד אולמרט, עמיר פרץ ודן חלוץ כשלו לאורך כל הדרך.

מה, באמת? לא ידענו! לאן נעלמו כל המיליונים שהממשלה הקציבה לוועדה?

מישהו צריך ללכת הביתה, ודן חלוץ זה לא מספיק. יש משפט הטוען :"לטעות זה אנושי, לסלוח זה אלוהי"-  תלוי מתי ותלוי למי, אני אומר.

טעית בפיקוד בצורה חריפה לאורך זמן - כנראה שאתה לא מתאים.

 

אז איפה הבורסה בכל הסיפור הזה? 

המשקיעים מבינים מול מי הם עומדים. ההשקעה במשק כבר לוקחת את הסיכונים באשר הם, הן בפוליטיקה והן בביטחון. ייתכנו פה ושם נפילות קטנות בטווח היומי, אך "את המגמה הזאת אי אפשר להפסיק", או לפחות כך זה נראה.

 

הנושא הבא בבורסה הינו השדרוג בתחום קרנות הנאמנות וקרנות הגידור.

קרנות חדשות צפויות להיכנס לשוק, קרנות מבתי השקעות בחו"ל וכן קרנות כספיות שיהוו תחלופה לפיקדונות הבנקאיים. קרן נאמנות שתהיה אגד קרנות אשר תשקיע בקרנות נאמנות אחרות ולא במניות ישירות, קרנות נאמנות יוכלו להשקיע בקרנות גידור אשר לרוב תשקיפיהם לקוניים מאוד.

הרשות תגביל את קרנות הנאמנות הללו לקרנות גידור מסוימות: כאלה אשר מספקות מידע שוטף על הרכב הקרן, מחירה מתפרסם אחת לחודש לפחות ויהיה ניתן לפדות את הכספים מהקרן אחת לשלושה חודשים לפחות. מחיר קרן הנאמנות ייקבע לפי היצע וביקוש (כמו מניות) ולא לפי שווי נכסי הקרן כפי ששאר קרנות הנאמנות פועלות.

ישונה סיווג קטגוריות הקרנות הקיים בימים אלו לצורך השוואה יעילה בין הקרנות.

בכל קרן נאמנות יוגדל פרופיל החשיפה המרבי למניות (גם סחורות) ומט"ח.

התשקיף יוקטן כך שיכלול את הדברים הרלוונטיים בלבד- כיום התשקיף מונה מעל 200 עמודים ולא כל כך ידידותי למשקיע הפשוט.

קרנות נאמנות לא יכלו לפרסם כרצונן. פרסום תשואה יעשה לפי קריטריון משותף לתקופה של לפחות 6 חודשים, ולא כפי שכל מנהל קרן עושה כיום.

 בנוסף ייערכו ביקורות אצל מנהלי הקרנות ע"י נציגים מהרשות לני"ע.

 

אירועים נוספים היו השבוע באפיק המנייתי כאשר את הכותרות שוב תפסה "אפריקה ישראל" עם הנפקת חברת הבת שעקפה את הציפיות של 10-13 דולר למניה, והסתכמה על 14 דולר למניה. לאחר שיצאה ההודעה החלה מניית "אפריקה ישראל" בצניחה חופשית ונעצרה לאחר ירידה של 11% מהמחיר הגבוה היום בבורסה. המניה ריכזה את המסחר הגבוה ביותר כיום עם 455 מיליון דולר, כאשר היקף המסחר הכולל בבורסה דמה מאוד ליום חמישי, בו פוקעות האופציות על מדד "תל אביב 25", ועקף את  ה- 3 מיליארד שקל.

 

הדולר החל להתחזק השבוע לאחר שהגיע לשפל חסר תקדים וכמעט שבר את רמת ה 4 שקלים לדולר. לבסוף נסגר השבוע בהתחזקות של 0.9% . נראה כי המצב הפוליטי מעיב לא מעט על המטבע, ולאו דווקא הפרשי הריבית. ייתכן גם שההתחזקות הינה בגדר תיקון טכני קל למגמת ההחלשות של הדולר.

 

 

                         

 

עונת הדוחות החלה: פורסם דו"ח רבעון ראשון לשנת 2007.

 

טבע – דו"ח מצוין אשר הכה את ציפיות האנליסטים.

ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב- 2.08 מיליארד דולר שהינו קיטון לעומת רבעון קודם (רביעי לשנת 2006) אשר היקף ההכנסות נאמד בכ- 2.28 מיליארד דולר. ועליה של כ -24% לעומת רבעון מקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם ב- 342 מיליון דולר,דבר המהווה רווח של 42 סנט למניה כאשר צפי האנאליסטים נאמד ב 39 סנט למניה.

הרווח התפעולי הסתכם על 446 מיליון דולר, לעומת הפסד ברבעון מקביל אשתקד כתוצאה מרכישת "איווקס" בסדר גודל של 1.3 מיליארד דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם בכ-  499 מיליון דולר.

כיום עומדת החברה על 2.6 מיליארד דולר בקופה לאחר שכבר ביצעה רכישה חוזרת של מניותיה בשווי של 386 מיליון דולר מתוך 600 מיליון דולר בסה"כ.

החברה דיווחה על חלוקת דיבידנד בגובה של 10 סנט למניה.

אירוע חיובי נוסף בדוחות החברה הינו העלאת  תחזיות הרווח לשנת 2007 כולה.

 

טאואר – החברה מדווחת על הפסד נוסף אך משופר לעומת רבעון קודם- ההפסד נאמד ב- 37.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 45.1 מיליון דולר.

המכירות הסתכמו ב- 55.6 מיליון דולר, המשקפים צמיחה של למעלה מ 50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב 11.8 מיליון דולר, מה שמהווה עליה של 127% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים של החברה חיובי כבר רבעון שני ברציפות וזה איתות חיובי מאוד לחברה לאחר שבמשך 5 שנים הראתה הפסדי תזרים שלילי בדו"חותיה.

 

אלווריון – הראה על גידול בהכנסות, אשר עמדו על 52.08 מיליון דולר לעומת הכנסות של 50.3 מיליון דולר ברבעון האחרון ו 43.6 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח הגולמי עמד על 26.3 מיליון דולר לעומת 25.96 מיליון דולר ברבעון קודם ו 21.54 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם בהפסד של 620 אלף דולר, דבר המהווה קיטון משמעותי מרבעון קודם אשר עמד על הפסד של 6.24 מיליון דולר.

 

נס טכנולוגיות -  הכנסות החברה הסתכמו ב- 125.8 מיליון דולר לעומת 131.5 מיליון דולר ברבעון קודם ו 107 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח הגולמי עמד על 36.1 מיליון דולר לעומת 34.2 מיליון דולר ברבעון קודם ו 31.33 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם על 5.7 מיליון דולר לעומת 9.6 מיליון ברבעון קודם ו 6.34 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי נפגע כתוצאה משינויים ארגונים בחברה.

 

רדוור – הכנסות החברה הסתכמו בכ – 19.7 מיליון דולר המהווים קיטון לעומת  רבעון קודם (רבעון רבעי לשנת 2006) אשר הסתכם בכ 21.09 מיליון דולר, ו20.05 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

הרווח הגולמי נאמר על 74.2% כ 14.63 מיליון דולר בשל מחיקת מלאי בהיקף של 1.2 מיליון דולר. ההפסד התפעולי הסתכם בכ- 5.4 מיליון דולר והחברה דיווחה על הפסד של 3.57 מיליון דולר. לעומת רווח של 110 אלף דולר ברבעון הקודם ו 310 אלף דולר רווח ברבעון מקביל אשתקד.

אודיוקודס – הכנסות החברה לרבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו בכ 35.54 מיליון דולר, שהינו קיטון משמעותי לעומת רבעון קודם שנאמד על 42.61 מיליון דולר הכנסות ו- 31.33 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הדוח מציג הפסד תפעולי בגובה של 2.86 מיליון דולר לעומת רבעונים קודם אשר הראו רווח חיובי. הפסד נקי: 2.38 מיליון דולר לעומת 670 אלף דולר ברבעון הקודם ורווח של 2.28 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

בחברה מצפים לחזור לתלם כבר מהרבעון השני לשנת 2007, כאשר הפעם החברה החליטה לא למסור תחזית לרבעון הבא. התחזית השנתית עודכנה כלפי מטה , מנמיכה את תחזית ההכנסות השנתית ל 155-160 מיליון דולר.

 

אלאדין – מכירות של 25.18 מיליון דולר הגבוה ב 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב  4% גבוה יותר מרבעון אחרון . חשוב לציין כי ציפיות האנאליסטים עמדו על 23.5-24.6 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם על 19.7 מיליון דולר . הרווח התפעולי הסתכם ב- 3.71 מיליון דולר לעומת 3.25 מיליון דולר ברבעון קודם ו 3.86 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם ב 3.87 מיליון דולר, המהווים 26 סנט למניה, דבר שהינו גידול של 2% לעומת רבעון מקביל אשתקד, אשר עמד על 3.79 מיליון דולר.

                                 

מדד תל אביב 25

 

לצפייה בגרף לחץ כאן תל אביב 25

בגרף ניתן לראות כי רמת ההתנגדות (קו אדום) העולה נפרצה הן ביום הפקיעה והן היום כאשר בשאר השבוע מדד תל אביב 25 נסחר מתחת לרמת ההתנגדות.

מחזורי המסחר היו גבוהים מאוד בעת ניסיונות הפריצה, כאשר בניסיון הראשון הייתה פקיעה ולכן יש לקחת את הפריצה בעירבון מוגבל. כרגע המצב מאוד רגיש ולא נראית התבססות מעל רמת ההתנגדות העולה. כן נראה שהשוק "בשל" למימוש לאחר גל עליות קטן ב 6 שבועות, שסגר תשואה של 15% לערך.

השבוע הבורסה פרצה שיאים "כאילו אין מחר". ביום הפקיעה נקבע שיא חדש: 1082.28 נקודות ואילו שבוע אחרי, בדיוק באותה שעה, ראינו פריצה נוספת: 1086.33 נקודות.

נכון לרגע זה הטכני מראה אופטימיות לאחר פריצת רמת ההתנגדות, אך הקפיצות בגרף בשבוע האחרון למאותתות דווקא על פחד, רתיעה וחוסר ידיעה. הסיכון גובר על הסיכוי.

 

דולר \ שקל

 

 לצפייה בגרף הדולר/שקל

השבוע הדולר תיקן חלק קטן מהירידות בשבועות האחרונים בעליה של כמעט אחוז.

שער החליפין עדין נמצא בין שתי רצועות יורדות. הדולר נתמך על שער ה 4 שקלים (קו ירוק) כאשר אם רמת ה- 4 שקלים תשבר, הדבר ייחשב לאיתות טכני חזק מאוד של המשך החלשות הדולר מול השקל. המשך חוסר הוודאות הפוליטית, שעלה מדרגה לאחר פרסום דו"ח וינוגרד, מחלישים את השקל. אך לאחר שציפי לבני החליטה לא להתפטר ונראה כי הכול בסדר צפוי דווקא הדולר להיחלש, לאחר גל העליות של למעלה מאחוז בשבוע האחרון.

כרגע הפרשי הריביות מול ארה"ב עדין לא תרמו להתחזקות הדולר מול השקל, וכנראה שאנו צפויים לירידת ריבית נוספת . בנק ישראל אף מדווח שהמק"מ ל3 חודשים מגלמים הורדת ריבית של 0.25% ואלו המק"מ הארוכים ללא שינוי.

 

 

  

 

                                    נפט

 

לחץ כאן לצפיה בגרף הנפט 

את מגמת ההחלשות השבועית התחלנו עם הודעת ערב הסעודית שסיכלה פיגועים של אל- קעידה במתקני נפט. למרות הודעתה של איראן על כך שהיא לא מפסיקה את העשרת האורניום והעובדה שכל השיחות שבוצעו בטורקיה עלו בתוהו, מחירי החוזים על הנפט  ממשיכים לרדת.

אירוע נוסף אשר לו השפעה רבה על מחיר הנפט הינו דו"ח המלאים השבועי שפורסם.

דו"ח המלאים בארה"ב הראה על עליה כבר שבוע שני ברציפות במלאי הנפט ל 355.6 מיליון חביות (1.1 מיליון יותר מהדו"ח הקודם).

מחיר הנפט הגולמי נסחר סביב 63 דולר לחבית ומראה ירידה שבועית של 4%.

חשוב לזכור גם את הקיץ שצפוי להיות חם מאוד וכן סופות הוריקן שצפויות להגיע לאזור כגורמים משפיעים.

בגרף המצורף ניתן לראות את התעלה העולה שהנפט נסחר בה.

נכון לרגע זה הנפט שבר את רמת התמיכה העולה (קו ירוק) ואת הרמת התמיכה האופקית (קו שחור) ונראה שהוא בדרך להחלשות נוספת.

 

 

 

                                     זהב

 

 לצפייה בגרף הזהב

הזהב ממשיך בהחלשות בשבועות האחרונים, אך עדין נמצא בתעלה המתכווצות בין רמת התנגדות (קו אדום) לרמת תמיכה (קו ירוק) עולים.ללא שום אירוע חריג השבוע בשוק הזהב נמשך המסחר סביב רמת ה- 675 דולר.

לאחר התחזקות הדולר מול האירו בשל נתוני מאקרו טובים שיצאו היום, כנראה שהזהב יתקן למטה לכיוון רמת התמיכה העולה (קו ירוק) .

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il