TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית - 27/04/2007

שבוע פקיעת הנגזרים על מדד המעו"ף (תל אביב 25) הינו תמיד שבוע מרגש, אמוציות רבות מסתובבות בשוק. בפורומים רבים מתחילים ....
אוראל סרור | 27/4/07, 00:00

                                    סיכום שבועי

 

שבוע פקיעת הנגזרים על מדד המעו"ף (תל אביב 25)  הינו תמיד שבוע מרגש, אמוציות רבות מסתובבות בשוק, בפורומים רבים מתחילים לקרא תלונות על משחקי הפקיעה וכמה ה"גנבים" עושים מה שהם רוצים, אך אף אישיות העומדת מאחורי אותו כינוי מוזר בפורום לא אמרה לעצמה, "הפעם אני בחוץ, שישברו את הראש", ובמקום זה מהמרים וכהרגלם מפסידים כסף.  אז אני אומר שגניבה, זה לא כי בפועל הם מגישים לשחקני המעו"ף את הכסף על "מגש של כסף".

בכותרות עדין  מככב אהוד אולמרט ,ראש ממשלת ישראל, עוד מתקופת כהונתו כשר התמ"ת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס,  קובע בדו"ח מיוחד כי בפרשה מעוררת חשש לפגיעה בטוהר המידות. היועץ המשפטי לממשלה ,מני מזוז, הודיע כי ראש הממשלה ,אהוד אולמרט, לא יכול לכהן כשר אוצר במקום הירשזון בשל החקירה המתנהלת נגדו בפרשת מכירת גרעין השליטה בבנק לאומי , מזוז מאפשר לאולמרט להחזיק בתיק האוצר באופן זמני עד אשר יימצא מחליף.  

הבא בתור הוא הירשזון, השר התורן שעליו נפלה התקשורת..

נראה שהשחיתות לא הגיעה לסיומה, ולמזלנו יש לנו כלכלה חזקה והמצב הביטחוני גם על ערש דווי וכך זה מטשטש את האירוע החמור בו שר האוצר מועל בכספי הסתדרות העובדים הלאומית, ומשעה עצמו ל- 3 חודשים בלבד במקום  שהממשלה תנקוט בצעדים חותכים ולפטרו. אך נראה שלמרות הכול  הבורסה חזקה והירידות לא נראות באופק.

ולסיכום השחיתות, כמו פראיירים לא מתה אלא מתחלפת.

חששות נוספות במשק הישראלי לאור דיווחים כי נגיד בנק ישראל ,סטנלי פישר, מועמד לכהן כנשיא הבנק הלאומי, אם הנשיא הנוכחי פול וולפוביץ יסיים את תפקידו.

אירוע כשלעצמו יהיה קשה למשק הישראלי, נראה כי סטנלי פישר הוא העוגן של הכלכלה ואם גם הוא ילך מה יישאר לנו בסוף?

אירוע קשה נוסף שלא קשור לעת עתה לשוק הישראלי הינו התרסקות האפיק הנדל"ן בספרד לאחר כ- 10 שנים של גאות. בשוק חוששים מגידול בחובות של כמה חברות בנייה ונדל"ן וכן היצע גדול מאוד של דירות.  הייתכן שזוהי ההתחלה כמו דומינו?
זמן יגיד. כרגע אצלנו האפיק הנדל"ן לא מראה סימני חולשה .

כמו שניתן לראות בגרף המצורף מדד הנדל"ן משאיר אבק

לצפייה בגרף מדד הנדל"ן - לחץ כאן

 

סיפור מעניין שנראה כי בשוק כבר שכחו ממנו , הינו בעיית הלוואות ה SUBPRIME (הלוואת ללקוחות בעיתיים) , בנק אוף אינגלנד מזכיר לנו ומזהיר כי הלוואות לבתי עסק ללא בדיקה נאותה מגבירה את פגיעותה של המערכת הפיננסית העולמית, הבנק גם דואג להזהיר מפני ירידה בסטנדרטים של הערכת סיכונים  בעת איגוח- מלשון אג"ח,  (הלוואות (מכירת הלוואת בצורת אג"ח מטעם הבנק לקרנות פנסיה וקופות גמל).

 

בוול- סטרית השוורים "נותנים בראש" ושיאים חדשים נשברים. רמות שיא מעל רמת 13,000 נקודות , כאשר הקטליזאטור הינו דוחות חיובים מאוד של החברות המובילות ,

הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה העיד על ירידה ל-321 אלף, מ-339 אלף בשבוע הקודם. האנליסטים ציפו כי הנתון יראה על 329 אלף תביעות

לאור ירידת החששות מהגרעין באיראן הנפט נח מגמת ההתחזקות שלו בשבועות האחרונים ונסחר סביב רמת ה-65 דולר לחבית..

 

 

מניות מעניינות לשבוע הקרוב

 

שבוע שעבר צוינו 3 מניות , הראל השקעות שתופסת כותרות לאור המעילה הענקית של גיא ויסמן בכספי החברה אך המניה לאחר מימוש קל נראה שתקנה כ 4% מהעליות ביום חמישי לפני שבוע וסגרה ללא שינוי את השבוע, למרות שהייתה תנודה חיובית במניה במהלך השבוע. מניה נוספת "פמס", שעדין מסרבת להתעורר למרות ביקושים גבוהים מאוד עדין נראית אטרקטיבית לפי השיטה הטכנית..  "כלל עסקי ביטוח" שסגרה תשואה שבועית של כמעט 3% כאשר ביום הפקיעה (היום חמישי ) הגיע לתשואה של 6.5%.

 

ומה נראה מעניין לשבוע הקרוב?

"האלרוביות " - אלרוב נדלן ואלרוב האם אשר מחזיקה באחוז משמעותי (למעלה מ 80%) מחברת אלרוב נדל"ן שתפסה כותרות השבוע יחד עם מנופים לאחר מכירת קניון השרון. ודיבורים על הנפקת חברת הבת של אלרוב נדלן שצפויה להכניס רווח נאה לחברה. וכמובן שאלרוב האם תהנה גם כן .

"מי עדן "שקיבלה איתות קניה טכני היום ומאותו רגע של שליחת הודעה לבעלי שירות האיתותים עלתה המניה כ 3.5%

"אוסיף" – עברה שבוע לא קל לאחר שהגיע לרמות שיא נראה שהתממשה מספיק והגיעה לרמת תמיכה לפי סרגל פיבונאצי בשיטה הטכנית.

לא יצאה שום הודעה חיובית לחברה ולכן נשתמש בטכני כאיתות בלעדי.

 

ייתכנו  עוד מניות מעניינות השבוע, וניתן לקבל איתותי קניה ומכירה לפי השיטה הטכנית לפלאפון הסלולארי שלכם , בשירות החדש של חברת "טלנירי".

 

 

אין לראות בנאמר משום המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם

 

ייתכן וכותב שורות אלא מחזיק או צפוי להחזיק בני"ע. 

 

 

 

 

                             מדד תל אביב 25 (מעו"ף)

לצפייה בגרף מדד ת"א 25 - לחץ כאן

רמת התנגדות צבועה בצבע אדום  נשברה היום במחזור גבוה , אך לא נייחס לה חשיבות ייתרה לאור פקיעת הנגזרים על המדד הנ"ל.

אם אכן נראה התבססות מעל רמת ההתנגדות תחשב הפריצה כאיתות חיובי להמשך עליות בטווח הקצר.

השוק מראה חוזק רב כאשר את העליות ביום חמישי הובילו הבורסות בארה"ב ובאסיה עם שבירת שיאים חדשים לאור דוחות חיובים מאוד מבין החברות המובילות.

נראה כי השוק מרגיש מספיק בטוח להמשיך לעלות וכל השחיתויות בממשלה והחששות מפני בועות פשוט מתמוגגת . השוק מרגיש מספיק בטוח להמשיך במגמה.

 

 

 

                                                 דולר \ שקל

 

לצפייה בגרף הדולר - לחץ כאן

מגמת החלשות הדולר ממשיכה ורמת ה 4 שקלים ממש מעבר לפינה כאשר הדולר הגיע לרמת שפל של 7 שנים ונסחר סביב רמת שפל  של 4.007 שקל לדולר.

נראה שככל שסטנלי פישר מוריד את הריבית ככה הדולר נחלש יותר ויותר.

כל נושא הדולריזציה מגוזם, אם נבדוק את מדד המחירים  לצרכן בנטרול הדולר, נראה כי הוא עומד ביעד של 1%-3% ועומד בין ה 2% ל 3%.

כלכלנים טוענים כי הורדת הריבית לא עוזרת לירידת הדולר אך כן עוזרת לחוסר איזון בשווקים. הריבית הנמוכה מלבה אינפלציה (ריבית הינה מחיר הכסף וכאשר הריבית נמוכה מחיר הכסף נמוך ולכן כמות הכסף גדלה , מחירים עולים).

נגידים רבים שניסו להשפיע על שערי מטבעות נכוו , השוק תמיד מנצח ולא צריך ללכת נגדו ולכן אין סיבה שסטנלי פישר יהיה יוצא מהכלל.

המאזן הכלכלי של מדינת ישראל מראה על עודף במאזן התשלומים שלחוץ כלפי מטה את הדולר.

וכלכלה הצומחת בקצב יפה מאוד וכספים ממשיכים לזרום לבורסה הישראלית .

המצב הפוליטי בכי רע, אך גם זה לא נראה שמשפיע ואפילו בזיק על שער החליפין ועל המטבע הישראלי שמראה על חוזק יוצא דופן .

רמה טכנית של 4 שקלים לדולר הנה רמה חשובה, ואם נראה שבירה שלה תהפוך להיות רמת התנגודת ורמת התמיכה הבאה הנה במיקוד אחר לגמרי .

 

 

 

 

                                             נפט ברנט

 

 לצפ  לצפייה בגרף הנפט - לחץ כאן

הנפט התממש מעט בשבועות האחרונים ונתמך על שתי רמות תמיכה. אחת ארוכת טווח שהחלה מחודש אוגוסט 2006 ורמת תמיכה נוספת שהחלה מינואר 2007 כרמת תמיכה עולה . שבירה של אחת הרמות יכתיב את המשך כיוון הנפט ברנט.

כרגע נרע כי הכיוון בחזרה למעלה

לאור התמתנות החששות בין איראן לבין העולם והאיחוד האירופי בנושא הגרעין.

האיראנים הודיעו כי הם "מתקדמים לגבי השקפות משותפות" עם האירופאים לגבי פתרום המתיחות בנושא העשרת האורניום.

הנפט נסחר בירידות שערים קלות לעת עתה סביב 65 דולר לחבית.

עצם כך שהירידות מאוד סולידיות נראה שהשוק לא כל כך אופטימי לגבי האמירות של האיראנים בנושא הגרעין ועדין קיימת מתיחות מסוימת..

 

 

 

 

 

                                  זהב

לצפייה בגרף הזהב - לחץ כאן

הזהב נחלש שוב לאור התחזקות הדולר כזכור לכם הזהב מהווה כאפיק השקעה חלופי לדולר , ולמצב הכלכלי במשק. לאור העליות בארה"ב והאופטימיות בקרב המשקיעים הכסף נוזל מהזהב ועובר לאפיקים קרי מניות.

לאחר הגעה לרמת התנגדות עולה (צבע אדום) נראה כי הזהב נחלש וצפוי להגיע לרמת תמיכה עולה (צבע ירוק) סביב רמתה 660 דולר לאונקיה.

שבירה של רמת התמיכה יוביל להמשך החלשות של הזהב וכנראה שהשווקים בארה"ב והדולר יתחזקו במקביל.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il