TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

ליאב ארה"ב - 7/3

שבוע המסחר האחרון התאפיין בירידות שערים כאשר ימי המסחר האחרונים אופיינו בתנודתיות תוך-יומית גבוהה אך סיימו את יום המסחר פחות או יותר במחיר בו פתחו אותו. המסחר השבוע בדאו ג'ונס נע בערך באזור הטווח שניתן בסקירה הקודמת (12281-12841) אך נתוני מקרו שפורסמו השבוע מראים על המשך ההאטה בכלכלה האמריקאית ועלולים להוביל להמשך הירידות אם לא יהיו חדשות טובות מהשווקים או הפד.
מערכת טלנירי | 7/3/08, 00:00

סקירת ארה"ב 28 לפברואר עד 5 למרץ 2008.

 

שבוע המסחר האחרון התאפיין בירידות שערים כאשר ימי המסחר האחרונים אופיינו בתנודתיות תוך-יומית גבוהה אך סיימו את יום המסחר פחות או יותר במחיר בו פתחו אותו. המסחר השבוע בדאו ג'ונס נע בערך באזור הטווח שניתן בסקירה הקודמת (12281-12841) אך נתוני מקרו שפורסמו השבוע מראים על המשך ההאטה בכלכלה האמריקאית ועלולים להוביל להמשך הירידות אם לא יהיו חדשות טובות מהשווקים או הפד.

 

סקירה של השבוע האחרון:

 

מניית אמבק (ABK, מבטחת האג"חים – צוינה גם סקירה קודמת) ממשיכה לעשות כותרות ולהשפיע על השוק. השבוע הספיקה: לרדת 10% בגלל שהודיעה על צמצום הדיב' ל-1 סנט למניה (במקום 7), לעלות למחרת 7.8% בגלל שמועות לתוכניות חילוץ ועל כך שהיא פועלת לשמירה על דירוג אשראי של AAA ; ולרדת עוד 18.8% ביום רביעי בגלל תוכנית גיוס כספים אשר תדלל את בעלי המניות הנוכחיים. חשוב מכך מתוכנית גיוס הכספים בלט ההעדר של "אביר לבן" – משקיע גדול אשר לוקח על עצמו את סיכון החברה ומציל אותה. דבר זה מהווה מסר למשקיעים ותרם לירידה של 18%.

 

מניות נוספות אשר הכבידו על המסחר השבוע היו סיטי (C) אשר מעריכים שתאלץ למחוק עוד 15 מיליארד דולר ולפטר עוד עשרות אלפי עובדים, ואינטל (INTC) אשר הודיעה כי שולי הרווח שלה יצטמצמו וכתוצאה מכך הוציאה אזהרת רווח.

 

תעשיית הרכב הודיעה השבוע על האטה - פורד (F) וג'נרל מוטורס (GM) פרסמו את דוחותיהן השבוע והודיעו על האטה במכירותיהן בעקבות המצב בכלכלה האמריקאית. טיוטה (TM ) הצטרפה אליהן והודיעה על קיטון במכירות מכוניות יוקרה וספורט. דבר זה מחזק (שוב) את התחושה שהכלכלה האמריקאית נכנסת למיתון.

 

נתוני המקרו שפורסמו השבוע חיזקו את ההנחה הנ"ל והמשיכו להיות שליליים. מדדי ה-ISM ומדד מנהלי הרכש למגזר השירותים אשר פורסמו השבוע, ירדו מתחת ל-50 -  נתון המראה על האטה של הכלכלה האמריקאית. חשוב לציין כי במקביל לתהליך מיקור החוץ של היצור מחוץ לארה"ב התחזק מגזר השירותים בארה"ב וחשיבותו לכלכלה האמריקאית (דוגמה נפלאה לכך ניתן לראות בחברת IBM אשר מכרה את יצור המחשבים בעל שולי הרווח הנמוכים ל'לנובו' הסינית וחיזקה את פעילויות השירותים שלה). אומנם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים היה גבוה מהמצופה אך עדיין הראה על האטה של הפעילות הכלכלית.

הספר הבז' אשר פורסם ביום רביעי הראה על האטה בכלכלה האמריקאית וחיזק את ההערכה כי הנגיד יוריד את הריבית ב-18 למרץ.

 

בעקבות השפל של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם מחירי הסחורות עולים ומהווים את הסיכון הגבוה ביותר להורדת הריבית במרץ. הנפט הגיע ל-104$ לחבית והזהב ל-995$ לאונקיה. שר האוצר האמריקאי הודיע כי היעד החשוב ביותר של הממשל הוא לחזק את הדולר – מטרה אשר לא ניתנת לביצוע בסביבה הכלכלית הנוכחית כאשר במקביל הממשל מוריד ריבית. להערכתי דברי שר האוצר הינם "מס שפתיים" והורדת הריבית תימשך בעתיד הנראה לעין. למרות זאת במידה ומחירי הסחורות ימשיכו לעלות יתכן ולא תהיה ברירה אלא להאט את מגמת הורדת הריבית ואולי אפילו לעצור אותה.

 

צפי לשבוע הבא

 

  1. סחורות – מחירי הסחורות עלו שבוע שעבר וימשיכו לעלות במקביל לירידת כוחו של הדולר. שימו לב כי יתכן תיקון השבוע והמתנה להתבהרות תהליך הורדת הריבית בארה"ב. במידה ואתם לוקחים פוזיציה על הסחורות שימו לב כי הן תנודתיות וכי יום אחד נגדכם עלול למחוק רווח של שבוע לפחות.
  2. אג"ח – מחירי האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב המשיכו לעלות השבוע והתשואה עליהן ירדה. שימו לב למצב נדיר בעקומת התשואה של האג"ח (מצורף גרף) כאשר אג"ח ל-6 חודשים נותן תשואה גבוהה יותר מאג"ח לשנתיים או שלוש. דבר זה נגרם, כנראה, בגלל צפי של השוק להמשך תהליך הורדת הריבית בתקופה הקרובה. עקומת התשואה חזרה למצבה ה"נורמאלי" באג"ח ל-5 שנים. כרגע החוזים בשוק צופים הורדת ריבית על ידי ה'פד' ועל כן אני מעריך בתקופה הקרובה המשך של עליית מחירי האג"ח וירידה בתשואות.
  3. מניות – שוק המניות ממשיך להיות תנודתי מאוד ובעקבות זאת אפילו המקצוענים בוול סטריט מעדיפים פוזיציות קצרות על ארוכות, ובצורה כזו מחזקים את התנודתיות.

הדאו - במידה והתנודתיות תמשיך לרדת (ראו גם גרף VIX) יתכן כי השוק יעלה ל-12,841 (התנגדות נוספת באזור 12560). מבחינת תמיכה איזור 12,000 תהווה תמיכה כאשר שבירה של 11,500 (הנמוך מינואר והשנתיים האחרונות) עלול להכניסנו לגל יורד נוסף. שימו לב לעדנה של מניות האנרגיה והסחורות אשר עולות (גם בניגוד לשוק) בגלל עליית מחירי הסחורות.

 

ועכשיו לחלק האומנותי J:

עקומת התשואות של אג"ח ממשלתי:

בעקומת תשואות אג"ח קלאסית יש העדפה לנזילות. כלומר אם ככל שקונים אג"ח לטווח ארוך יותר, כך יש לפצות את המשקיע בריבית גבוהה יותר. בעקבות זאת עקומת התשואה עולה משמאל לימין. העקומה נהיית מתונה יותר כאשר מתקרבים ל-30 שנה בגלל ההנחה שמשקיע ידרוש פיצוי גבוה יותר אם יסגור את הכסף ל-30 שנה במקום שנה, מאשר אם יסגור את הכסף ל-30 שנה במקום 25 שנה.

 

שימו לב לגבעה הקטנה אשר מייצגת כי המשקיעים מקבלים ריבית גבוהה יותר על חצי שנה מאשר על שנה או שנתיים (כלומר גם נזילות גבוהה יותר וגם תשואה גבוהה יותר). ההסכמה המחיר הזה נובע מההנחה כי בתקופת זמן הקרובה מגמת הורדת הריבית תימשך.

 

 


הדאו:

                                          לחץ על הגרף לתמונה מלאה

.

במידה ונשברת התמיכה באזור ה-12,000 אנו עלולים להיכנס לגל יורד נוסף כאשר 11,500 הינו "התמיכה האחרונה" לפני הרמות הנמוכות של 2006 ומטה. במגמת עליה ממוצע 50 עלול להוות התנגדות (בערך 12560) בדרך ל-12,841.

ה-VIX :

                                          לחץ על הגרף לתמונה מלאה

.

שימו לב לקורלציה ההפוכה בין ה-VIX לדאו. ה-VIX מייצג את ה"עצבנות"/"פחד" בשוק והוא עולה כאשר השוק במגמת ירידה. יש לבדוק את ה-VIX ברמות של 21.5. אם הוא ירד מתחת הדבר יתמוך בעלייה של השוק. במידה ויעלה שוב הדבר יחזק את מגמת הירידה של השוק ויגדיל את הסבירות לשבירת התמיכה.

 

 

 

כותב שורות אלו אינו מוסמך כיועץ השקעות/מנהל תיקים , אין לראות בנאמר משום המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. כל הנכתב בסקירה הנ"ל הינה הערכת הכותב בלבד.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il