TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 08/02/2008

בתום שבוע מסחר עצבני ומלא נתונים כלכליים סגרו המדדים העיקריים בירידות שערים. בסיכום שבועי מדד המעוף ירד ב-0.31%, מדד הבנקים נסחר ביציבות וירד ב- 0.14% בלבד. מדד הנדל"ן קרס ב- 4.6% נוספים. מדד יתר 120 ירד ב-1.8% ומדד התל-טק התמוטט ב- 10.8%.
מתן משה D22-ONLINE | 8/2/08, 00:00

בתום שבוע מסחר עצבני ומלא נתונים כלכליים סגרו המדדים העיקריים בירידות שערים.

בסיכום שבועי מדד המעוף ירד ב-0.31%, מדד הבנקים נסחר ביציבות וירד ב- 0.14% בלבד. מדד הנדל"ן קרס ב- 4.6% נוספים. מדד יתר 120 ירד ב-1.8% ומדד התל-טק התמוטט ב- 10.8%.

הכותרת הראשית של השבוע אינה כותרת כלכלית, מדד ת"א 75 שבר את התמיכה ונסחר כעת ברמתו הנמוכה ביותר מתחילת משבר הסאבפריים בסוף חודש יולי 2007. לקריסתו של מדד 75 משמעות רבה, מניות השורה השנייה נכנעו למשבר, מדד 75 מצטרף כעת למדד הנדל"ן "ברשימה השחורה" של המשקיעים. ניתן רק לשער כי גורלו של מדד המעו"ף לא יהיה שונה ובטווח הקרוב יגיע רגע האמת גם שלו, אנו מבקשים להדגיש כי אין הכוונה לאירוע מהיר ומהותי (יש סבירות גם לכך) אלא לתהליך שחיקה ארוך יותר בהשפעת הכלכלה הגלובלית.

בורסת ת"א נכנעה השבוע לזרם הנתונים השליליים ככל שמשבר הסאבפריים מעמיק כך יורד האמון של המשקיעים בפתרון יעיל לבעיה. לאחר שנגיד הפד ברננקי השתמש כמעט בכל גלגלי ההצלה שברשותו השוק האמריקאי עדיין לא מצליח להתייצב, כל נגידי העולם מתלבטים בשאלה כיצד לנהוג כאשר לכל אפשרות פעולה יש חסרונות גדולים, האינפלציה מאיימת על הריבית, הריבית מאיימת על שווקי המניות

ושווקי המניות משקפות את רווחי החברות המסחריות המעסיקות מיליוני עובדים בכל העולם.

החלטה אחת לא נכונה יכולה לשבור את שרשרת המזון של הכלכלה האמריקאית ולהביא למיתון חריף, מצד שני לעמוד מול שוקת שבורה ולא לעשות דבר בניסיון לעזור גרוע לא פחות מלנסות ולהיכשל. על בסיס העובדות הפשוטות שלהלן חייו של נגיד בנק ממוצע בעולם המערבי הפכו להיות בלתי אפשריים, במיוחד לאור העובדה שכולם שוכנים בכפר גלובלי אחד והחלטה של נגיד אחד משפיעה במישרין ובעקיפין על הכלכלה המקומית של נגיד אחר.

אין ביכולתנו לחזות את העתיד או להמליץ על פתרון נכון למלכוד הסאבפריים וכל שנותר לנו הוא להתפלל להצלחתו ולהיות מוכנים עם תוכנית פעולה במידה ויכשלו המאמצים למניעת המיתון. לשמחתנו הניתוח הטכני פשוט בהרבה מהמלכוד הכלכלי הקלאסי, הניתוח הטכני הוא קר מדויק ואם יודעים להשתמש בו בתבונה ניתן לחסוך בעזרתו כסף רב בימי מפולת.

בהיבט הטכני: מדד המעו"ף נע בתוך שרוול יורד צר, פריצת השרוול מעלה תאותת על תיקון טכני חיובי אך כל עוד הדבר אינו מתרחש ימשיך להיסחר המעו"ף במגמה שלילית כאשר רמת 1030 מהווה את המחסום האחרון בדרך לרמת 1000 הנק'. על בסיס הניתוח הטכני ניתן לומר כי רגע האמת של השוק קרוב מאוד וחלה עלינו החובה להיות מוכנים לכל תרחיש, לצערי התרחיש השלילי עומד כרגע (ימים עד שבועות בודדים) במרכז תשומת הלב שלנו.

האירוע הטכני המרכזי של השבוע הוא שבירתו של מדד הנדל"ן, רמת התמיכה החשובה  520 הנק' אשר מהווה  תיקון פיבונאצ'י 61.8% למהלך העליות ארוך הטווח, אירוע זה החריף את התמונה הטכנית השלילית, המדד נסחר עדיין בתעלה יורדת בעלת שיפוע חד אשר משפיעה לרעה גם על מדד 75 ששבר השבוע אף הוא תמיכה בדרך לתחתית חדשה כאמור.

 

 תמונה טכנית ארוכת טווח למדדי הבורסה הישראלית הנוספים:

 

מדד יתר 120-  המדד נסחר השבוע ביציבות יחסית סביב בתמיכה על מניפת פיבונאצ'י אך עדיין מוקדם לקבוע כי קיבלנו תחתית לטווח הקרוב.

 

מדד הנדל"ן- המדד שבר את המעוז האחרון לטווח ארוך הוא תמיכת פיבונאצ'י 61.8% וכרגע הפך למגמה שלילית חריפה, נראה שזקוק לנס בשלב זה כדי לצאת מהבור העמוק בו הוא נמצא.

 

מדד התל-טק- לאחר התיקון הטכני שחווינו בשבוע הקודם נתקל המדד בקצה התעלה העליון ברמת 310 וירד חזרה כלעומת שבא, כל עוד נמצא בגבול התעלה היורדת יוגדר כשלילי.

 

מדד הבנקים ששבר לאחרונה את קו המגמה העולה, דשדש השבוע ונראה כי ימשיך להיות מובל ע"י האווירה הכללית ולא להוביל.

 

 

 

 

לסיכום: השוק המקומי הוא חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית לטוב ולרע, בתקופה הקרובה יעמוד השוק במבחן הגדול ביותר שלו בשנים האחרונות לא נכון לבוא היום בביטחון מוחלט ולהמר על נקודת התחתית שממנה יתחיל גל עולה חדש, תהליכים בשוק ההון מתרחשים ברמת המיקרו וברמת המקרו כאשר להערכתנו התמודדנו עכשיו עם רמת המיקרו בלבד. לצערי לא פופולארי להיות פסימי בשוק ההון ואנו לא מגדירים עצמנו ככאלו, האחריות והמחויבות לאמת קודמות לפופולאריות. מהכרות עמוקה של השוק עולה כי גם תרחיש חיובי מהותי עלול להפתיע בטרם יגיע השוק לנקודת האמת של עצמו.

 

 

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il