TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

מלקקים את הפצעים

לעיתים המסחר בבורסה דומה מאוד לסרט בו מערבות רגשות תקוות ותחזיות, שבוע המסחר האחרון בבורסת אחד העם עונה על ההגדרה הזו במדויק. בעוד אמצעי התקשורת מדווחים על מפולת כלל עולמית ומדדי המניות צונחים בחדות אנו נזכרים בכללים הבסיסיים ביותר של מסחר בשוק ההון ומנסים לשמור על קור רוח לא תמיד בהצלחה. רצף של אירועים חריגים שהתרחשו השבוע מקשים עלינו לקבוע בנחרצות את הכותרת של השבוע ולכן נבחר באירוע בעל המשמעות החזקה ביותר.
מערכת טלנירי | 30/1/08, 00:00

לעיתים המסחר בבורסה דומה מאוד לסרט בו מערבות רגשות תקוות ותחזיות, שבוע המסחר האחרון בבורסת אחד העם עונה על ההגדרה הזו במדויק. בעוד אמצעי התקשורת מדווחים על מפולת כלל עולמית ומדדי המניות צונחים בחדות אנו נזכרים בכללים הבסיסיים ביותר של מסחר בשוק ההון ומנסים לשמור על קור רוח לא תמיד בהצלחה. רצף של אירועים חריגים שהתרחשו השבוע מקשים עלינו לקבוע בנחרצות את הכותרת של השבוע ולכן נבחר באירוע בעל המשמעות החזקה ביותר.ביום ג' פותחת הבורסה באחר העם בירידות שערים חדות בתגובה לקריסה של מדדי אסיה ולחוזים העתידיים בארה"ב המצביעים על פתיחה קשה במיוחד בסביבות 5%-, בנקודה זו הפאניקה בעיצומה והתקשורת מדווחת כל העת על המצב העגום בשווקים  המעו"ף יורד מעל 5% והסרט הופך להיות סרט אימה במלוא מובן המילה, ולפתע ובבימוי מושלם מודיע נגיד הפד ברננקי על הורדת ריבית מידית של 0.75% הודעתו מקפיצה את החוזים העתידיים ואת השוק המקומי ,מדדי אירופה המרכזיים סוגרים בעליות שערים חדות ונראה כי נהפכה הקערה על פיה. למרות הודעת הנגיד הבורסות המרכזיות בארה"ב לא מצליחות לסיים את יום המסחר בטרטוריה החיובית אך ניתן לומר בוודאות כי הודעתו המפתיעה של ברננקי מנעה קריסה במדדים אילו ואם לא די בכך מוסיף הנגיד אמירה מפורשת שיתכנו עוד הורדות ריבית בקרוב ובקיצור בעל הבית השתגע ונשק הריבית הופעל במלוא עוצמתו. למרות שיש לנו ביקורת לא קטנה על צורת ההתערבות החריגה בכלכלה ואופן ההתנהלות שגרם למשבר הסאבפריים אנו חייבים לציין כי הנחישות הרבה לפתרון המשבר ראויה להערצה ומדגישה כי ננקטים כל האמצעים למנוע משבר חריף ובכל מחיר להביא לצופים סוף טוב לסרט המרגש.

האירוע הטכני המרכזי של השבוע שמור למדד הבנקים אשר שבר בברוטאליות את קו המגמה העולה ארוך הטווח, לשבירה זו משמעות רבה המרמזת על המשך הסגמנט השלילי במעו"ף בהובלת מניות הבנקים שזה עתה החלו במסע מטה.
בסיכום שבועי מדד המעוף ירד ב-6.5% מדד הבנקים ירד 5.5% תוך שהוא שובר את קו המגמה ארוך הטווח מדד הנדל"ן המשיך בדרכו מטה  וירד עוד 2.1% ומדד היתר 120 ומדד התל טק ירדו כל אחד ב- 6%

הדולר המשיך השבוע בצלילה חופשית בעקבות הורדת ריבית של 0.75%, הורדת הריבית לא הותירה לו ברירה והוא נאלץ להמשיך לנוע מטה, אנשים רבים שואלים מה יהיה עם הדולר ? התשובה לשאלה הזו לא פשוטה כלל וכלל היות ומספר רב מאוד של פרמטרים משפיעים על הדולר חלקן הגדול לא ניתנים לחיזוי מוקדם ולכן במקרים רבים לא ניתן לחזות את התנהגות השטר הירוק, המשך הירידות בדולר יורו תביא לבסוף להתערבות כירורגית של ממשלת ארה"ב בשיתוף הגוש האירופי עד אז המגמה השלילית תמשיך לאפיין את השטר הירוק.  

פקיעת האופציות לחודש ינואר גרמה לצלקות רבות בשורות הכותבים, אחת לכמה שנים יש פקיעה אשר מוחקת רווחים של שנים מרסקת אסטרטגיות ומוציאה לפנסיה מוקדמת ובכפייה שחקנים רבים חלקם מכובדים ומנוסים מאוד. הפקיעה שהפתיעה מאוד נסגרה על רמת 1060.61 הנק' לוותה במחזור מסחר גדול והוכיחה כי למרות שאנחנו נוטים לזקוף לזכותם של שחקני המעו"ף כוח בלתי מוגבל אף אחד מהם וגם לא כולם יחדיו הצליחו לבלום את גל המכירות ולבסוף כוחות השוק ניצחו.

ציטוט מהסקירה הקודמת:  "השבוע הגיע מדד המעו"ף לרמת תמיכה חשובה רמת- 1130 הנק', שם ממוקם ממוצע 200 אשר תמך את מגמת העליות בשוק מאוקטובר 2006 , שבירת רמת 1130 תסמן יעד מידי ברמת 1100 הנק'".

לסיכום: מדד המעוף שבר את התמיכה החשובה ברמת 1130 שם נמצא ממוצע 200 ומרגע זה מוגדר במגמת ירידות. שבוע המסחר הקרוב יהיה שוחק מבלבל ותנודתי מאוד, שחקני האופציות שישמרו על איפוק יחסכו לעצמם עוגמת נפש רבה, כל עליה בשווקים תוגדר כתיקון טכני בלבד.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
מדד המעו"ף
 
השבוע בחרנו לפרסם את גרף המעוף כולל זויות גאן ופיבונאצ'י על מנת להמחיש את חשיבות רמת 1030. בנקודה זו נמצאת זוית גאן ירוקה+ תמיכת פיבונאצ'י 38.2% לכל מהלך העליות ממלחמת לבנון, שבירת רמה זו תהווה איתות שלילי במיוחד עם יעדים ברמות 915,975.
ניתן לראות ע"ג המעוף איתות שלילי במתנד זרימת הכסף ה-o.b.v  שלראשונה זה זמן רב נשבר בו קו תמיכה עולה מה שאומר על יציאת כסף מסיבית מהשוק הישראלי.
 
 
 
מדד נדל"ן 15
 
המדד ממשיך במגמת הירידה המובהקת ונתמך ביום המסחר האחרון ברמת 520 הנק' אשר מהווה תיקון פיבונאצ'י 61.8% לכל המהלך העולה, שבירת רמת 520 הנק' תאיץ את הירידות במניות הנדל"ן לרמות נמוכות בהרבה מהיום, גם פה ניתן לראות סימן שלילי מאוד- שבירת קו תמיכה עולה במתנד זרימת הכסף ה-o.b.v.
 
 
 
מדד הבנקים
 
המדד שבר השבוע קו מגמה עולה ארוך טווח, אי לכך מגמתו מוגדרת כיורדת/מדשדשת והוא צפוי לרדת לרמות מחיר נמוכות יותר תוך שהוא גורר אחריו את המעו"ף והמדד הכללי.
תמיכה נמצאת ברמת 1230 בנוסף יש לשים לב לקו התמיכה במתנד ה-o.b.v שקרוב להישבר.
 
 
 
מדד תל טק 15
 
הירידות במדד נבלמו בדיוק בנקודה שצפינו על תיקון פיבונאצ'י 61.8% ברמת 285 הנק' התייצבות מעל רמה זו חשובה מאוד להמשך חיובי במניות התל-טק ושבירתה תדרדר את המדד לרמות לשפלים חדשים, בנוסף הגיע המדד השבוע לקו תמיכה עולה במתנד זרימת הכסף ה-o.b.v ושבירתו תהווה איתות שלילי נוסף.
 
 
 
מדד יתר 120
 
המדד ממשיך במגמת הירידה המובהקת, אנו רואים סיכוי לבלימה רק ברמת  750 הנק' אשר מהווה תיקון פיבונאצ'י 50% לכל המהלך העולה משנת 2003.
 
 
 
 

 בברכה

צוות  D22ONLINE

 

סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. משקיע הקורא את הסקירה אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בה, תיצור עבורו רווחים. צוות האתר עשוי לסחור להחזיק למכור את המניות המובאות בסקירה או חלק מהן.סקירה זו הינה אינפורמטיבית בלבד, ולא נועדה לשמש הצעה או שידול לקנות או למכור מניות כלשהן. אין הסקירה מתיימרת להיות ניתוח מלא של כל העובדות הנזכרות בה. דעות המובאות בסקירה עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת.כמו כן אין בסקירה על מנת להטיל חבות כל שהיא על D22ONLINE  או באים מטעמה. הכותב/ים אינו יעוץ השקעות.ט.ל.ח.

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il