TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 24-01-2008

לא רק ששבוע פקיעה הוא שבוע מטורף לפעילים בשוק, המשך קריסה של השווקים בסוף השבוע שעבר שנמשך גם השבוע לא עזור במיוחד למשקיע הפשוט. ירידות שערים חדות בכל הבורסות, בכל המדדים, בכל המניות במחזורי מסחר גבוהים מאוד גורמים לפאניקה רבה בקרב הציבור. יום שני פרסמה הלמ"ס את נתון האבטלה במשק בחודש נובמבר אשר מציין ירידה נוספת ל 6.6% הבטלה ממשיכה לרדת וזאת במקביל לצמיחה מכובדת בישראל.
אוראל סרור | 24/1/08, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

לא רק ששבוע פקיעה הוא שבוע מטורף לפעילים בשוק, המשך קריסה של השווקים בסוף השבוע שעבר שנמשך גם השבוע לא עזור במיוחד למשקיע הפשוט.

ירידות שערים חדות בכל הבורסות, בכל המדדים, בכל המניות במחזורי מסחר גבוהים מאוד גורמים לפאניקה רבה בקרב הציבור.

יום שני פרסמה הלמ"ס את נתון האבטלה במשק בחודש נובמבר אשר מציין ירידה נוספת ל 6.6% הבטלה ממשיכה לרדת וזאת במקביל לצמיחה מכובדת בישראל.

למרות הכול, המשק שלנו עדין צפוי להיפגע מהאטה לאור ההאטה העולמית, מה שיוביל לירידה בקצב הצמיחה אך למרות הכול עדין ממשיכים להיווצר מקומות עבודה.

איך ייתכן שהצמיחה יורדת ומקומות תעסוקה חדשים נוצרים?

כנראה שזה עניין של זמן (ולא הרבה) עד שחברות יתחילו להיפגע ברווחיהן, ולאור זאת יצטרכו להתחיל במסע פיטורין כפי שעושים חברות רבות (בעיקר פיננסים) בעולם.

 

במה שונים הירידות במדדים  הפעם מהירידות שחווינו במהלך השנתיים האחרונות?

הפעם יש ביסוס כלכלי מאחורי הירידות, ולא אירועים חיצוניים כמו מלחמות, התפטרויות, מחלות של בכירים וכו'.

הפעם הכלכלה העולמית לא נכנסת למיתון, אלא נמצאת במיתון שלא נראה שצפוי להסתיים לפחות עד סוף 2008.

באסיה ירידות שערים חדות בהמשך לסוף שבוע לא שמח במיוחד וזאת לאחר שהממשלה חרדה כי היא תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגיעה בכלכלת סין לאור המיתון בארה"ב וכן לאור פרסום נתוני הצמיחה של סין.

חוסר הוודאות בשווקים הפיננסים לאחר משבר ה"סאב פריים" ממשיך להעיב לא פחות.

בנוסף לכך המשך חששות לאור כך שתוכנית בוש לתמרוץ כלכלת ארה"ב לא יפעל כמו שצריך כאשר "הבעיה שיפן ציפתה ליותר מידי מפרסום התוכנית הכלכלית של בוש ביום שישי ואנחנו משלמים את המחיר" כך ציין מנהל השקעות מבית השקעות בטוקיו.

תמריצו של בוש היה חבילת תמריצים פיסקלים בהיקף גדול של 140 מיליארד דולר שבניהן קיטון במיסים לצרכנים וכן לחברות במטרה למנוע גלידה למיתון חריף.

לדברי בוש חבילת התמריצים "תספק זריקה בזרוע לשמירה על בריאות כלכלה חזקה ביסודה"

בנוסף ציין כי "החבילה בנויה על הקלות מס רחבות בסיס ולא על פרויקטים של הוצאה שתהיה להם השלכה מיידית קטנה על המשק".

 

יום שלישי, הפחתת החירום של הריבית בארה"ב בשיעור חד של 0.75% במטרה לצנן את הפאניקה בשווקים, שוות ערך ל"כוסות רוח למת"

עצם הורדת הריבית בצורה חדה כזו, הינה הצהרה שהמיתון כאן ובגדול, והמצב לא טוב בכלל ואם זה לא מספיק, כבר בשוק מדברים על המשך הורדות ריבית עד לרמת 2.25%- 2.5%

בשנת 2008.המהלך הנוכחי של הורדת ריבית הוא פשוט כישלון נחרץ של ברננקי בניהול משבר האשראי שפרד אותנו ביולי-אוגוסט 2007.

לאור הפחתת הריבית בארה"ב והירידה התלולה במתן האשראי בגוש האירו, בשווקי ההון משכנענים שה ECB (בנק המרכזי באירופה) יפחית את הריבית בהמשך השנה.

בגוש האירו יותר דואגים מהאינפלציה מאשר למיתון העולמי.

בנאום בפני הפרלמנט האירופי בבריסל אותת נשיא ה ECB זאק קלוד טרישה, שלא צפוי מפנה בעמדת הבנק המרכזי בקרוב. " אנו צריכים להתבונן במה שקורה בכלכלה הריאלית. יש לנו תרחיש בסיסי ובשלב זה אנחנו לא הולכים לשנות אותו"

"הפיננשל טימס" מציין כי סקר תנאי האשראי במגזר הבנקאי בגוש האירו לא צפוי לשנות דרמטית את מדיניות הבנק המרכזי באירופה. 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

תחילת שנת 2008 החלה בצורה הכי רעה מזה הרבה מאוד שנים.

ניתן לראות 2 רמות תמיכה חשובות שאם יישברו השוק יעמיק את הירידות.

בקו הירוק ישנה רמת תמיכה 1050 נקודות החופפת לרמת תמיכה שהייתה רמת התנגדות ארוכת טווח עוד משנת 2003 שבה החלה המגמה הושורית ארוכת הטווח.

לאחר שבירת אם ואכן יתרחש, השוק צפוי להמשיך לרדת כ 5% לכוון רמת תמיכה קרובה (קו כחול) שהינה ב 1000 נקודות אותה רמה חופפת לרמת תמיכה ארוכת טווח שהחלה גם כן מתחלית המגמה הושורית בשנת 2003. שבירה של רמה זו יוביל לירידות כמעט מידיות אני מעריך לכיוון 900 נקודות.

 

                                דולר \ שקל

מי שעוקב אחרי הסקירות והניתוחים, היה יכול לעשות סכום לא מבוטל או לחסוך סכום לא מבוטל מחולשת הדולר שלא מראה סימנים של עצירה.

הורדת הריבית האחרונה ביום שלישי בשיעור חד של 0.75% רק תעזור לשקל להתחזק מול הדולר והיעד שהצבתי 3.6 ש"ח לדולר מתקרב בצעדי ענק.

לאחר תיקון טכני לרמת 3.82 ש"ח לדולר, החל הדולר או יותר נכון המשיך הדולר את היחלשותו הן בעולם וכמובן גם מול השקל כאשר פער הריביות גדל ב0.75% אל מול ישראל.

הריבית בישראל 4.25% ובארה"ב 3.5%

הורדת הריבית האחרונה ביום שלישי בשיעור חד של 0.75% רק תעזור לשקל להתחזק מול הדולר והיעד שהצבתי 3.6 ש"ח לדולר מתקרב בצעדי ענק.

לאחר תיקון טכני לרמת 3.82 ש"ח לדולר, החל הדולר או יותר נכון המשיך הדולר את היחלשותו הן בעולם וכמובן גם מול השקל כאשר פער הריביות גדל ב0.75% אל מול ישראל.

הריבית בישראל 4.25% ובארה"ב 3.5%

שבירה של 3.68-3.7 ש"ח לדולר יוביל להמשך חולשה בדולר מול השקל וצפי להמשך ירידות לכוון 3.6 שח ויתכן שאף יתור.

 

                                נפט CRUDE

המשך החששות ממיתון אגרסיבי בארה"ב מורידים את מחיר הנפט, לרמות של 85 -87 דולר לחבית כאשר רמת תמיכה אופקית באזור ה 85.4 דולר ואילו תיקון טכני של 38% הינו ברמת ה 87 דולר לחבית. ניתן לראות כי המגמה היא אמנם עליות ומהלך הירידות האחרון מרמת השיא מהווה תיקון ט כני בלבד שביר השל רמת ה 86.4 המהווה רמת תמיכה חזקה, הן אופקית במניפת פיבונאצי  והן בממוצע נע 100 ימים.

שבירה של שלושת רמות תמיכה אלו ייחשב איתות להמשך החלשות של הנפט.

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il