TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 30.9.2010 ותחזית לנובמבר.


שבוע יציב ושקט עבר על הבורסות בעולם וגם על הבורסה בתל אביב. זהו השבוע שסגר את חודש אוקטובר , כאשר התוצאה הינה עליה בבורסות בוול סטריט , אירופה ובישראל.
חזי קלפקה | 31/10/10, 13:51
שבוע יציב ושקט עבר על הבורסות בעולם וגם על הבורסה בתל אביב.

זהו השבוע שסגר את חודש אוקטובר , כאשר התוצאה הינה עליה בבורסות בוול סטריט , אירופה ובישראל.

בסיכום חודשי עלה, הדאו עלה ב- 3.1 באוקטובר, הנאסדק ב- 5.9 אחוז, ואילו האס אנד פי 500 עלה החודש ב- 3.7 אחוז, ובאירופה לראשונה מזה שלוש שנים עלו המדדים בחודש אוקטובר.
בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 1.1 אחוז, מדד 100 ב- 0.9 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 0.1 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן ירד השבוע ב- 0.9 אחוז.

בוול סטריט היציבות היתה מדויקת כאשר מדד הדאו ירד השבוע ב- 0.1 אחוז, מדד הנאסדק עלבה ב- 1.1 אחוז, ואילו מדדי האס אנד פי 500 ומדד ראסל 2000 סיימו את השבוע ללא שינוי.

בגזרת המיקרו בארה"ב המשיכו החברות לדווח חיובית, כאשר 180 חברות מהאס אנד פי 500 דיווחו השבוע. 80 אחוז מהן עקפו לטובה את ציפיות הרווח, ו-60 אחוז מהמדווחות גם עקפו את תחזיות המכירות וההכנסות.אין ספק שהדוחות ספקו את הסחורה שציפו מהן, והצביעו על רבעון שלישי טוב.

בתחום המקרו, סוף כל סוף ראינו שיפור, הן בנושא הבניה, הן בירידה של דורשי אבטלה בפעם הראשונה, והן בתחום הצמיחה שעלתה מ- 1.7 ברבעון השני ל- 2 אחוז ברבעון השלישי.נכון ששיעור צמיחה זה עדיין אינו מלבב, נכון ששיעור צמיחה זה עדיין אינו מבטיח את מיגור שיעור האבטלה הגבוה של 9.7 אחוז הצפוי ליום שישי הבא, אולם בסך הכל אין חזרה למיתון ויש תהליך איטי וארוך של חידוש הצמיחה.

אצלנו בתל אביב , ירידות השבוע עד לפקיעה , ולאחר מכן עליה שוב וסגירה ב- 1270 . אין חדש בתל אביב, מגמת העליה נשמרת, וכל ירידה הינה לצורך עליה. ייתכן ופעילי המעוף דאגו השבוע למימוש , ייתכן והיה זאת ברוח גבית שלילית מחו"ל , ואולי סוף החודש בעולם עשה את שלו.

כך או כך וול סטריט, ובעקבותיה אירופה וישראל בהמתנה בדריכות גבוהה למה שיקרה השבוע בתחום הפוליטי ( בחירות) ובתחום הסיוע של הפדרל ריזרב לשווקים, פעולות אשר ללא ספק ייקבעו את הכיוון לנובמבר.

חודש נובמבר ייפתח בשבוע מאוד לא ברור , וכיוון תנודתי חזק אפשרי שיהיה בשבוע הקרוב.

ביום שלישי הבחירות לבתי הקונגרס בארה"ב. הצפי מפלה לדמוקרטים ולאובמה. ההשלכות על השווקים? קשה להעריך, אם כי ההנחה כי אובמה יצטרך לתמוך ביתר שאת בכלכלה ובשווקים באם רצונו לזכות בכהונה נוספת.

ביום רביעי , ברנניקי מודיע כמה כסף הוא " שופך" לשוק , על ידי קנית אגרות חוב, וכך כיצד הוא מסייע לשווקים.

ללא שני אירועים אלה נובמבר נראה חודש של המשך הראלי, כאשר נתוני המקרו המשתפרים, הדוחות הטובים, והאופטימיות בכללותה מצביעים על המשך גל העליות.

השאלה האם יתאכזבו המשקיעים השבוע מהפוליטיקה או האם יקבלו בברכה את הצעדים?

לכן הכיוון לחודש נובמבר יכול להתהוות הפעם לא על ידי מקרו ומיקרו טובים או רעים, אלא על ידי החלטות הבוחרים והבנק המרכזי.

כל שנותר זה להמתין ליום חמישי ולראות לאן נושבת הרוח.

על כל זאת יש להוסיף את נושא הטרור העולמי שהרעיד את שדות התעופה בסוף השבוע, אולם להפתעת כולם לא השפיע כלל על השווקים.

האם השווקים מתחילים להתעלם מאירועים אלה? ייתכן, אולם באם יצליח למנוולים ביצוע של תכנון אחד ייתכן ונראה השפעה רבתי, אם כי זמנית, על שוקי העולם.

בהנחה שהמשקיעים מרוצים מהחלטות הפד ביום רביעי, ובהנחה שאין הצלחות לטרור, יש סיכוי רב שחודש נובמבר ימשיך את ראלי ספטמבר- אוקטובר, בדרך לחודש שלישי רצוף של עליות.

בישראל פירוש הדבר התקרבות וחצית ה- 1300 במעוף(אולי) , במהלך החודש, ובארה"ב האס אנד פי 500 עשוי לפרוץ את רמת ה- 1220 . נקודות התמיכה במדד המעוף הינן ב- 1259, וב- 1238, ואילו במדד האס אנד פי 500 ב- 1160 .

בנוסף לפוליטיקה והבנקאות השבוע , שירכזו את מירב הענין של המשקיעים, יהיו גם נתוני מקרו חשובים בדמות הוצאה והכנסה פרטית ביום שני,מדד האי די פי ומדד צלנג"ר בדבר מספר המשרות בסקטור הפרטי, הזמנות ממפעלים ומכירות רכבים ביום רביעי. דרישות אבטלה ביום חמישי, ושיעור אבטלה ביום שישי המוערך ב- 9.7 אחוז.

שיפור בנתונים אלה , עם פעולה שמתקבלת בברכה של ברנניקי, יכול להטיס השבוע את וול סטריט למעלה, ובכך להשפיע על הכיוון גם בארה"ב וגם בישראל לנובמבר.

שימו לב ביום שני חוזרת ארה"ב לסחור בארבע ושלושים, כי בסוף שבוע זה מזיזים שם את השעון לשעון חורף. כנ"ל גם באירופה.

לסיכום: חודש נובמבר נראה כחודש של המשך הראלי עם פקיעה גבוהה מזו של חודש אוקטובר, אולם תשובה ברורה לכיוון נדע רק בתום השבוע המסובך והמורכב הצפוי לנו .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.


--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il