TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת בורסה שבועית


לאחר ראלי שנמשך כל חודש יולי וגם בשבוע הראשון של אוגוסט הגיע שבוע אדום לשווקים, ויש כאלה שטוענים שהגיע התיקון שכה ציפו לו.
חזי קלפקה | 14/8/10, 22:55
לאחר ראלי שנמשך כל חודש יולי וגם בשבוע הראשון של אוגוסט הגיע שבוע אדום לשווקים, ויש כאלה שטוענים שהגיע התיקון שכה ציפו לו.

בישראל יום ראשון ושני עוד הסתיימו בעליות, ומדד המעוף הגיע לרמת ה- 1166 כלומר: היה כבר באיזור שבין 1160-1180, אבל אז ברנניקי דיבר , והשווקים צנחו מטה מטה .

בישראל מדד המעוף ירד בסיכום שבועי ב- 0.85 אחוז, מדד 75 ב- 3.43 אחוז. מדד הבנקים דווקא עלה ב- 0.23 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן השיל 1.92 אחוז, ואילו מדד התל טק קרס ב- 5.42 אחוז.

מחזורי המסחר היו נמוכים , מתחת ל- 1.5 מיליארד שקל ליום, הסטיה שהיתה בתחילת השבוע ברמת ה- 14 אחוז, שבה לקראת סוף השבוע לרמת ה- 15.5-16 אחוז.השורטים על מניות המעוף נשארו ללא שינוי ברמת ה- 410 מיליון שקל, ומפת הפוזיציות הפתוחות של אופציות המעוף נמצאת באיזור ה- 1120-1130 , ובעצם ללא שינוי במפה מאז הפקיעה הקודמת.

כשם שנאמר והודגש בפעמים הקודמות, הכיוון בישראל היה למעלה, ורק אירוע דרמטי בארה"ב, או אירוע דרמטי בארץ, יכול היה לשנות הכיוון. השבוע היה אירוע דרמטי מעין זה בארה"ב, שהוא דברי ברנניקי, שהעיר לא רק את הדובים בוול סטריט, אלא גם את רוב האנליסטים, הכלכלנים, ובעלי טורים כלכליים להרהר מחדש, שמא אנו בדרך לקריסה נוספת, ואולי כל מה שקרה בתיקון בארה"ב עד כה הינו אמריקןבלוף אחד גדול.

לאחר ארבעה ימים רצופים של ירידות ( מרגע שברנניקי דיבר נסגר כל יום באדום), ירד מדד הדאו השבוע ב- 3.3 אחוז, מדד הנאסדק ירד ב- 5.0 אחוז, מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 3.8 אחוז, ומדד ראסל 2000 ירד השבוע ב-6.3 אחוזים.

מדד הויקס עלה לרמת ה- 26.24 אחוז, שזוהי רמה מאוד סבירה ליציבות עם סיכוי לחזרה לעליות, אולם אפשר לראותה גם כתחנת ביניים לרמת ה- 32 אחוז, שבמגמת ירידה תביע תחילת פאניקה וכאוס בשווקים.

ברור לכולם שהשווקים בוול סטריט יקבעו את כיוון השווקים בעולם בכלל, ואת שוקי אירופה וישראל בפרט.

השאלה הגדולה הינה לכן אמריקה לאן?

האם אנו חוזים בעצירת תנופת התיקון לפני זינוק נוסף קדימה, כשם שקרה בתיקונים הקודמים , לאורך 60 שנה קודמים, או שמא אנו בפני חזרה לקריסה, כי הסיוע הממשלתי הסתיים, לא הצליח להשיג צמיחה ריאלית, ולא נותר דבר לעשות , אלא לתת לשווקים לבער את החברות והנכסים הרעילים, וכאשר השוק מבער אותם , זה קשה , זה כואב, וזה מלווה בצניחה בבורסות העולם.

אין ספק שהמיין סטריט בארה"ב, לא סיפק את הסחורה בחודש האחרון בתחום המקרו, על אף העובדה שהבורסה סימנה שיפור כלכלי רחב היקף שמתקרב ובא.

אין ספק שמדדי המניות בבורסות בוול סטריט פגיעים מאוד, המשקיעים קשובים לכל דיבור של מנהיג זה או אחר, לכל נתון מקרו כלכלי , ולכל מאמר של עיתון כלכלי שמצביע על אי וודאות, אולי על סיכוי, אבל גם על חשש.

ברור כי הדרך לשיפור בארה"ב הינה ארוכה הרבה יותר מאשר חשבו לפני כשנה. שוק הדיור ושוק העבודה , שניהם בשפל גדול, וגורמים לכן למשקיעים , לחברות היצרניות, ולבנקים, להיות זהירים מאוד, למעט בהלוואות חדשות, למעט בלקיחת סיכונים, ולמעט בייצור מקומות עבודה חדשים.

בשוק הדיור אין כל התקדמות מזה שנה, על אף כל התמיכות שהאריך אותן הממשל שוב ושוב.

בשוק העבודה, נכון שנוספו משרות חדשות בקצב גבוה יותר מאשר אחרי המיתון של 2001, אולם המשבר של 2007 היה כה חריף שקצב תוספת המשרות, שגם הוא נראה כנעצר כעת, יקח לו הרבה זמן להדביק את הפסד המשרות שיצר משבר 2007 .

האבטלה בארה"ב הינה 9.5 אחוז באופן רשמי, אולם מומחי תעסוקה מעריכים אותה ב- 17.5 אחוז, ונכונו לנו עוד חודשים ארוכים עד שנראה את השיעור הזה מתכווץ ל- 10 אחוז אמיתיים, ולא רק סטטיסטים.

עד שלא ייראה שיפור משמעותי באבטלה, ובשוק הדיור, אין מה לצפות לשיפור בצריכה בארה"ב, שמהווה 70 אחוז משיעור הצמיחה בתל"ג , ולהערכת מומחים בארה"ב, תהליך זה יקח עוד שנתיים, ולכן קצב ההתקדמות הינו איטי הרבה יותר ממה שחשבו, אולי אפילו איטי בהרבה ממה שחשבו המשקיעים בבורסה , ומכאן כל אחד שיפתח את הסיכונים שטמונים כיום בהשקעה בבורסה.

השבוע הוציא מחדש לאיטרנט ולעיתונות את כל רואי הקריסה הכפולה, וההגעה לתחתית הכפולה, כאשר הם מלווים זאת בצורה זו או אחרת של אות מהאלף בית האנגלי ( בעיקר W).

בכדי שנגיע לקריסה ברמות של 2007 צריך ששיעור הצמיחה בארה"ב יהיה שלילי, ועד שזה לא קורה , ולדעתי גם לא יקרה , אין סיכוי שנגיע חזרה לרמות של 4000-6000 בדאו, או 700 באס אנד פי 500, או 600-700 במדד המעוף הישראלי.

תנודתיות גבוהה בשווקים כן, פגיעות רבה אפשרית למדדים כן, אולם לזכור השיפור נמצא , אולי הוא יקח פי שניים או פי 3 זמן ממה שחשבנו , אבל הוא בוא יבוא, גם אם הקונגרס יהיה רפובליקני, וגם אם עוד הרבה מאמרים ייכתבו, כמו זה האחרון בוול סטריט גורנל , של 10 סיבות מדוע לחשוש מקריסה חוזרת, לתחתי כפולה.

זה מביא אותי למסקנה כי השווקים בוול סטריט ובישראל יהיו תנודתיים מאוד, ומושפעים בעיקר מנתוני מקרו, ומדיבורים של מומחה או בעל תפקיד זה או אחר. העצבנות והתנודתיות תשלוט. מי שאינו ניחן בעצבים חזקים שירחק מהבורסה בימים נוראים אלה, וישוב אחרי החגים.

מבחינה טכנית זה אומר שהתמיכה במדד המעף הינה 1129 ולאחריה 1117 . ההתנגדות הראשונה ב- 1153 והשניה ב- 1166 .

באס אנד פי 500 התיכה הראשונה ב- 1060 והבאה ב- 1010. ההתנגדות הראשונה ב- 1095 והשניה ב- 1120-1130 .

לאן יפנו המדדים השבוע קשה לומר. סיכוי רב שנראה דווקא שבוע ירוק בעולם ובישראל, אשר מתאים לסטיות התקן שמדברות על יציבות, אולם במידה שנתוני המקרו ( המעטים אומנם השבוע) בארה"ב כדלקמן:יום שני מדד הייצור של מדינת ניו יורק. יום שלישי התחלות בניה, אישורי בניה,מדד המחירים ליצרן, פריון הייצור.וביום חמישי נתון דורשי האבטלה בפעם הראשונה,יהיו גרועים , ובתוספת לדיבורי בעל תפקיד או איזה שהוא גורו והרי שוב נראה שבוע אדום.

עד כה המאמר שפורסם בסוף השבוע בוול סטריט גורנל,ומפורסם במלואו באתר ביזפורטל, וגלובס, יכול להיות הקטליזטור להמשך של שבוע אדום, ואולי דווקא שכולם חושבים אדום מגיע הירוק.

אצלנו ביום ראשון מדד המחירים לצרכן , שלדעתי לא יביא ויהי מה להעלאת ריבית נוספת, כך שמדדי ישראל תלויים במדדי וול סטריט, אשר על פיהם יקבע צבע המסכים.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.

----------------------------------------------פרסומת-------------------------------------------------------------------
בא והתנסה במסחר באופציות דיגיטאליות ותרוויח עד 85% בכל עסקה
----------------------------------------------חתימה אישית------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il