TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית


שבוע יציב עם נטיה קלה לירידות עבר על הבורסה בתל אביב, בעוד שבוול סטריט ובאירופה היינו עדים לשבוע חיובי ביותר, שהסתיים בקול תרועה אתמול בוול סטריט.
חזי קלפקה | 28/7/10, 09:51
שבוע יציב עם נטיה קלה לירידות עבר על הבורסה בתל אביב, בעוד שבוול סטריט ובאירופה היינו עדים לשבוע חיובי ביותר, שהסתיים בקול תרועה אתמול בוול סטריט.

אצלנו מדד המעוף עלה השבוע ב- 0.65 אחוז, מדד 100 ירד ב- 0.09 אחוז, מדד הבנקים עלה ב- 1.29 אחוז,הנדל"ן עלה ב- 0.55 אחוז, ואילו מדד התל טק צנח ב5.65 אחוז השבוע.

המסחר השבוע התאפיין במחזורים דלילים, כנראה בהשפעת החופשות, חוסר הוודאות לאן פני השוק, וההעלמות , הזמנית כך מקווים של המשקיעים הזרים, מהבורסה בתל אביב.

סטיות התקן ירדו באופציות המעוף לרמה של כ- 15.5-16 אחוז, הרמה הנמוכה ביותר מזה שלושה חודשים, והפוזיציות הפתוחות מתארות מצב של פקיעה רצויה באיזור ה- 1100-1100,תוך ירידה של רמת השורטים על מדד המעוף השבוע.

המשקיעים ופעילי המעוף בתוכם, מרגישים נוח מאוד מהדשדוש של חודש יולי, כאשר יש להזכיר שהפקיעה הקודמת היתה ברמה של 1117 נקודות, דהיינו: בדיוק במקום המצאו של המדד היום.

האפשרות שנתנת לפעילי המעוף להניע את השוק כרצונם בעסקאות קטנות של 80-100 מיליון שקל, עקב המחזורים הדלילים, רק מחזקת את הדעה שהשבוע הם אלה שיקבעו את כיוון המסחר במעוף, יותר מכל גורם אחר, וזאת במצב שלא יהיה איזה אירוע דרמטי בארץ או בחו"ל.

כרגע הפקיעה נראית ברמה של 1090-1130 , כאשר החשש הינו להמשך עליות בעולם, ועליות שערים בארץ, אשר יכולים לגרור את השוק לשורט סקוויז בקולים, אולם נזכור כי המחזורים נמוכים, והסטת מדד המעוף לנקודה רצויה, נראית קלה מתמיד.

מסקנה: פקיעה בין 1090 ל- 1130 תהיה סבירה ביותר, כאשר פריצה של אחת מהגדרות האלה, תהווה הפתעה שתנבע או מרצון הפעילים באופציות שהריצו או הורידו את השוק, או מאירוע דרמטי בארץ או בחו"ל שיכול לשנות את כיוון השוק.

ביום שישי האחרון קרה משהו דרמטי במנית טבע אשר צנחה בארה"ב בשיעור של 8.5 אחוז, עקב אישור תרופה לדילול הדם למתחרה שיכולה להשפיע על מכירות הקופקסון.ירידה זו פירושה השפעה שלילית בין 0.8 לאחוז למטה במדד המעוף. סיכוי רב ששאר המניות תעלנה עקב העליות בוול סטריט ויתקנו את הירידות בטבע, אולם המשך צניחה במניות טבע ביום שני ושלישי יכול להוות גורם חיצוני , שעלול למשוך את מדד המעוף לעבר 1090, וכדאי לשים לב.

בוול סטריט השבוע חיובי מאוד , עם סיום חד למעלה ביום חמישי ושישי. בסיכום שבועי מדד הדאו עולה ב- 3.2 אחוז, מדד הנאסדק עלה השבוע ב- 4.1 אחוז, ומדד האס אנד פי 500 עלה ב- 3.5 אחוז. העליה היתה מלווה בדוחות מיקרו טובים, אולם בנתוני מקרו צורמים ביותר , בעיקר בתחום הדיור והתעסוקה, ואפילו בדברי ברנניקי שאמר שאינו בטוח שהתאוששות תהיה , ואם תהיה וודאי לא בקצב שציפו.

ניתוח נתוני המדדים החל מתחילת שנת 2010, מראה תמונת מצב שכדאי לשים לב אליה.

בארה"ב, הדאו והנסדק ירדו מתחילת השנה ב- 0.01 אחוז, והאס אנד פי 500 באחוז אחד. כלומר: מדדי וול סטריט תיקנו את ירידות 2010 , ולמעשה עומדים כרגע מדדי וול סטריט כשם שהתחילו את השנה, פחות או יותר. השאלה האם הם עומדים לפני פריצה למעלה , או לפני נפילה חוזרת.

אני אופטימי וחושב שהפריצה הינה כלפי מעלה. נתוני החברות מספקים לי רוח גבית למחשבתי זו, אבל נתוני המקרו לאחרונה , קצת מדאיגים אותי, ונקווה שנראה בהם שיפור בקרוב.

גם הנתונים באירופה ממשיכים להדאיג אותי, על אף מבחן העמידה בתנאים קשים שעמדו בו הבנקים האירופאיים, פרט לשבעה מהם, כאשר הבנק הגרמני היחיד שלא עמד במבחן הולאם כבר לפני כמה חודשים על ידי הממשלה.

לא נותר אלא לעקוב , ולקוות שנתוני המקרו באירופה ובארה"ב ישתפרו, ואזי החזרה מחופשות הקייץ תהיה מלווה , לא רק במזג אויר משופר, אלא גם בעליות שערים.

כדאי שלים לב לנקודה הישראלית לעומת ביצועי מדדי ארה"ב מאז תחילת השנה.

מדד המעוף ירד מתחילת השנה ב- 2.3 אחוז, מדד 100 ב- 3 אחוז, הבנקים צנחו ב- 11.5 אחוז, הנדל"ן השיל 9.5 אחוז, והתל טק ירד ב- 4.46 אחוז מתחילת השנה.

נתון זה מצביע על כך כי באם תמשך העליה בעולם, אנו יכולים לזנק בצורה חדה יותר מוול סטריט כלפי מעלה. זה מפיח תקווה שהמצאות מדד המעוף מעל 1100 אינה מקרית, והכל מוכן לחצית רמת ה- 1140-1160 ומשם הלאה צפונה. כל זאת נכון באם וול סטריט תשוב לעליות. בירידות בוול סטריט סביר שנרד בשיעור יותר נמוך, ולכן ההרגשה היום בשוק הינה: שארה"ב יורדת אנו יורדים פחות ממנה, וכאשר היא עולה , אנו עולים כמוה או יותר.

השבוע הכיוון ימשיך להגיע מוול סטריט, עם שבוע הפקיעה אצלנו, ובעית טבע שנוצרה ביום שישי האחרון.

בארה"ב יומן המקרו דליל פרט לנתוני מכירות בתים חדשים ביום שני, מדד קייס שילר למחירי בתים ביום שלישי, וגם מדד אמון משקי הבית בכלכלה האמריקאית.ביום רביעי ספר הבייז, ונתוני הזמנות ברי קיימא, ביום חמישי דרישות אבטלה, וביום שישי נתון חשוב של שיעור הצמיחה ברבעון השני, ונתון סופי של מדד אמון הצרכנים של אונברסיטת מישיגן.

בתחום הדיווחים החברות המענינות השבוע: דו פונט ואופיס דיפו ביום שלישי.קוקה קולה, מרק , וטימברלנד ביום רביעי. באייר וסנוקו ביום חמישי, וביום שישי קצת על מצב האופנה בדיווחי קריסטין דיור, ובנטון.

לסיכום: נראה כשבוע חיובי נוסף בארה"ב. בישראל פעילי מעוף וטבע שמושכים למטה, ולכן הפקיעה נראית בין 1090 ל- 1130. יותר קרוב ל- 1090 באם ארה"ב לא עולה , ויותר קרוב ל- 1130 בעליות מתונות במשך השבוע בארה"ב.סיפור דרמטי בטבע יכול לדרדר הפקיעה, אל מתחת ל- 1090, בעיקר אם הוא יהיה מלווה בירידות בוול סטריט.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il