TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 13.3.2010 ותחזית לשבוע הבא


שבוע יציב במיוחד עבר על הבורסה בתל אביב , כאשר מדד המעוף עלה ב- 0.15 אחוז, מדד 100 ב- 0.61 אחוז, מדד התל טק עלה ב- 0.6 אחוז, ומדד המדל"ן מאידך ירד ב- 0.82 אחוז, ומדד הבנקים ירד ב- 0.14 אחוז.
חזי קלפקה | 14/3/10, 03:39
שבוע יציב במיוחד עבר על הבורסה בתל אביב , כאשר מדד המעוף עלה ב- 0.15 אחוז, מדד 100 ב- 0.61 אחוז, מדד התל טק עלה ב- 0.6 אחוז, ומדד המדל"ן מאידך ירד ב- 0.82 אחוז, ומדד הבנקים ירד ב- 0.14 אחוז.

מחזור המסחר הממוצע ליום עמד על 1.9 מיליארד שקל, בהשוואה ל- 1.6 מיליארד שקל בחודש פברואר, ואילו סטיות התקן המשיכו להיות נמוכות ברמה של 15-16 אחוז, והצביעו שוב על כך שהמשקיעים אינם חוזים תנודה דרמטית לאחד הכיוונים.

התמונה בשוק הישראלי לא התאימה למה שקרה בוול סטריט. מדד הנאסדק עלה השבוע ב- 1.8 אחוז, מדד דאו גונס ב- 0.55 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 1 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 1.6 אחוז השבוע.

גם המסחר בשוק האמריקאי נחשב ליציב השבוע, והויקס נשאר ברמה של 17.5 אחוז, עובדה המחזקת את הערכת היציבות בשוק האמריקאי.

השאלה העיקרית לאן פני השוק? לאן אנו נעים בשבועיים הקרובים עד לסיום חודש מרץ, פקיעת אופציות המעוף, והגעה לחג הפסח.

מדד המעוף נמצא בדשדוש בטווח שבין 1180 ל- 1220 . הוא נגע במסחר ב- 1220, משם החלו משקיעים לממש, אולם כשהגיע ל- 1198 הבינו כי אפשר אולי לממש , אבל אין צורך למהר ולהוריד מחירים,ובסך הכל השוק הוא שוק של מעט מוכרים ויותר קונים, כך שהמדד עלה בחזרה לרמת ה- 1209 נקודות.

כל זמן שהמצב הינו כמתואר והשוק ימשיך להיות שוק של מוכרים יימשך הדשדוש עד לפריצת רמת ה- 1220 , בדרך ל- 1240-1250 .

בחודש שעבר פריצת רמת ה- 1180 התרחשה לאחר הפקיעה , וכרגע עדיין אין להעריך האם גם החודש נראה פקיעה שבין 1180 ל- 1220 , ורק לאחר מכן נראה את פריצת ה- 1220 .זאת כמובן שהערכה לגבי המשך העליות בשוק תתממש , ואזי ככל שהדשדוש נמשך הרי שהפריצה שלו תהיה חזקה וגדולה יותר.

גם ארה"ב נראית כמדשדשת וממתינה לאיזשהוא טריגר שיתמוך בהמשך גל העליות, והעברה של מהלך לקצב עליות מהיר יותר.

המשקיעים מעריכים שעד כה הגיבה הבורסה בצורה מדהימה לטובה, אולם די מספיקה לתחילת ההתאוששות מהמשבר , אולם בכדי להמשיך בעליות או להגביר את קצבן זקוקים המשקיעים להוכחה נוספת בדמות נתוני מקרו טובים לגבי ההתפתחויות בכלכלה האמריקאית. אלה לצערנו אינם מגיעים בצורה מספקת , ולכן וול סטריט מדשדשת ומגמגמת, אם כי שומרת על מגמת העליה.

במצב זה של דשדוש כאשר כל העיניים נשואות למעלה לעבר שיאים חדשים בישראל ובוול סטריט, אסור לנו לשכוח כי ברמות שאליהן הגיעו המדדים ובקצב העליות שנמשך כבר שנה, כל מימוש ייחשב כמימוש בריא, כך שירידה של כמה אחוזים ( חמישה עד עשרה) בישראל ובארה"ב לא תיחשב כמיני מפולת או כשינוי כיוון כללי, אלא רק כמימוש בריא בדרך למעלה.

לאיזה נתונים נפנה השבוע את תשומת ליבנו בכדי להבין לאן ממשיכים?

בישראל- מדד מחירים לצרכן ביום שני, שלא יפתיע באם שוב יהיה שלילי.וביום חמישי תפרסם הלמ"ס את נתוני הפריון התעשייתי בישראל שסיכוי רב שיצביעו על שיפור נוסף בכלכלה הישראלית.

אולם בישראל מתחילה להבנות לה עננה בטחונית מדינית שהיא מקומית לחלוטין, והיא האפשרות למתח בטחוני חדש עם הפלסטינים.הרקע המדיני כבר נוצר השבוע בדיבורי ביידן וגברת קלינטון, ורק חסר הקטע המעשי של חידוש האינתיפדה בכדי שנראה מימוש חד בבורסה.

מי שזוכר הרי שהאינתיפדה האחרונה שהחלה בסוף שנת 1999 הביאה למשבר במשק ובבורסה למשך שלוש שנים, והתפתחות לכיוון זה יכולה לפגוע קשה שוב בכלכלה הישראלית בכלל, ובבורסה בפרט.

גם בארה"ב מחכה לנו שבוע עם נתונים חשובים.

ביום שני- מדד הייצור במדינת ניו יורק, ומדד הייצור הכללי.

ביום שלישי- הודעת הנגיד על הריבית. אישורי בניה, התחלות בניה, ומחירי יבוא.

ביום רביעי- מדד מחירים ליצרן.

ביום חמישי -דורשי אבטלה , ונתוני החשבון השוטף של המשק האמריקאי.

ביום שישי- מדד המחירים לצרכן בארה"ב.

הנתונים הללו, ובעיקר הודעת הריבית, ישפיעו רבות על וול סטריט וכמשתמע מכך גם על תל אביב .

לסיכום: שבוע שתיתכן בו המשך דשדוש בין 1180 ל- 1220 , תוך ציפיה לפריצת ה- 1220, אולם אם אפשרות סבירה של מימוש אל מתחת ל- 1180 .

דעתי: לא חושב שנפרוץ בשבוע הקרוב את רמת ה- 1220 , וייתכן מאוד שהשוק יתממש לרמת ה- 1180-1200 .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il