TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


שבוע חיובי נוסף עבר על הבורסות בעולם בכלל ועל ארה"ב וישראל בפרט. בישראל היינו עדים לארבעה ימי עליות רצופים במהלך השבוע ולגמגום קל ביום חמישי, שהינו יום המסחר האחרון בשבוע.
חזי קלפקה | 21/2/10, 11:14
שבוע חיובי נוסף עבר על הבורסות בעולם בכלל ועל ארה"ב וישראל בפרט.

בישראל היינו עדים לארבעה ימי עליות רצופים במהלך השבוע ולגמגום קל ביום חמישי, שהינו יום המסחר האחרון בשבוע.

בסך הכל עלה השבוע מדד המעוף ב- 2.6 אחוז, מדד 100 עלה ב- 2.78 אחוז, מדד הנדל"ן ב- 0.74 , מדד הבנקים ב- 1.61 אחוז, ואילו מדד התל טק עלה ב- 3.89 אחוז.

מחזורי המסחר היו יחסית לא גבוהים והסתכמו בממוצע של 1.45 מיליארד שקל ליום. אבל את סיפור השבוע אפשר לייחס לסטיות התקן באופציות המעוף.אלה ירדו השבוע לרמות שבין 12-13 אחוז, ומבטאות למעשה הערכת המשקיעים והפעילים כי לא צפויה כל תנועה חדה בשוק, ודווקא הסיכוי לדשדוש הולך וגדל, ואם כבר תנועה אזי תנועה איטית למעלה לעבר רמת ה- 1180 .

המסחר השבוע התנהל על רקע הירידה המפתיעה במדד המחירים לצרכן שפורסם בישראל ביום שני, אולם השפעת החלטת הנגיד האמריקאי להעלות את הריבית להלוואות לבנקים מחצי אחוז לשלושת רבעי האחוז לא באה לידי ביטוי במסחר בישראל עדיין.

להחלטת ברנניקי תהיה השפעה על החלטת פישר ביום שני בדבר העלאת הריבית בישראל. לפני החלטת ברנניקי היה די צפוי שהריבית בישראל לא תשתנה, אולם לאחר הצעד המפתיע של ברנניקי נראה אם פישר יישאר אדיש או יפתיע גם כן.הפתעה מצד פישר והעלאה נוספת של הריבית בישראל עלולות בטווח הקצר לפגוע בסיכויי המשך גל העליות בבורסה.

כשם שטענתי בעבר, אני טוען גם עכשיו, כי העלאות הריבית מלמדות על הכרה מצד הבנקים המרכזיים של ישראל, אוסטרליה וארה"ב , שהמשבר נמצא בהליכי סיום והתאוששות קורמת עור וגידים. העלאת הריבית בארה"ב, הפתיעה את המשקיעים, זעזעה קצת את המסחר , כי בכל זאת לא ציפו לכך דווקא ביום חמישי האחרון, כאשר ביום שישי היתה פקיעת אופציות בארה"ב. הבורסה בארה"ב סיימה למרות העלאת הריבית ביום שישי בעליות, וזה מחזק את הערכתי כי העליות בארה"ב יימשכו גם בשבועות הקרובים.

השבוע סיימו מדדי וולסטריט בעליה של שבוע חמישי ברציפות. מדד הדאו עלה ב- 3 אחוז, הנאסדק ב- 2.8 אחוז,האס אנד פי 500 ב- 3.1 אחוז, ומדד ראסל 2000 ב- 3.4 אחוז.

גם בארה"ב סטיות התקן(הויקס) ירדו לרמה של 20 אחוזים בלבד, אשר מהווה רמה שמאותת כי המשקיעים מרוצים מקצב העליות ואינם חוזים תנועה חדה, ובוודאי לא נפילה בשערים.

כיוון מדד המעוף בבורסה בתל אביב יושפע השבוע משני גורמים עיקריים.

המסחר בארה"ב, ופקיעת אופציות המעוף ביום חמישי.

הסיום הירוק בארה"ב ביום שישי, וההערכות כי הסקטור הפיננסי בארה"ב יתחזק עקב העלאת הריבית, מחזקים את הסיכוי לשבוע חיובי נוסף בארה"ב.רמת הויקס הנמוכה מהווה גם היא איתות להמשך העליות, ולכן נשאר רק לעקוב אחרי נתוני המקרו שיפורסמו השבוע, ולבחון האם הם יתמכו בהמשך העליות או דווקא ידחפו לשינוי כיוון.

ביום שלישי יפורסם מדד קייס שילר למחירי הבתים,ומדד אמון הצרכנים, ביום רביעי מדד מכירות בתים חדשים, ביום חמישי דורשי אבטלה חדשים, ומכירות מוצרים ברי קיימא, וביום שישי מכירות בתים קיימים, והערכה שניה של שיעור הצמיחה בארה"ב.

לא חזויות הפתעות רעות בנתונים אלה לעומת התחזית, כך שאין ציפיות "להפרעות" להמשך המסחר השקט והנינוח גם בשבוע הקרוב בארה"ב, אשר יביא כנראה להמשך העליות.

מה מצפה לנו השבוע בישראל?

בעקבות הסיום הירוק של היומיים האחרונים בארה"ב, וארביטראז חיובי של 0.62 אחוז, נראה כנראה ביום ראשון את מדד המעוף חוצה את קו ה- 1170, ומתייצב לו באיזור ה- 1173-1175 . סיום מעל 1175 ביום ראשון יהווה איתות שורי, ואילו סיום בירידות יהווה איתות להתכנות ירידות בשבוע הפקיעה.

החל מיום שני נהיה מושפעים מהחלטת הנגיד בדבר הריבית, המסחר בארה"ב ושבוע הפקיעה.

לא נראה כי הפעילים בשוק האופציות יעשו פעילות מיוחדת לעצירת השוק , לעלייתו, או לירידתו עד יום רביעי אחר הצהריים ויום חמישי בבוקר. באם ההערכה זו תתאמת הרי שבמסחר רגיל אפשר עד יום רביעי לחצות את רמת ה- 1180 , ומשם הדרך ל- 1200 ול- 1253 לא נראית כל כך ארוכה.חשוב להזכיר שבפעם הקודמת, ללא קשר לפקיעה, כאשר מדד המעוף הגיע לרמת ה- 1180 הוא תיקן ל- 1114 , ולכן פריצת רמת ה- 1180 הינה כה חשובה.

מה תומך בהמשך העליות?

דיבורים ראשונים על הגדלת השקעות של קרנות מחו"ל, אולי בגלל המשבר האירופי.

סטיות תקן נמוכות .

המשך עליות בארה"ב.

האווירה החיובית בכלל, ונתוני מקרו מצויינים של המשק הישראלי, בתוספת דוחות טובים של חברות.

מה עלול לעכב את המשך העליות?

עצירה בעליות בארה"ב ומעבר לירידות.

העלאת ריבית בלתי צפויה על ידי פישר.

פעילי המעוף שיפעלו למניעת הגעת השוק לרמות של מעל 1180 נוכח הכמות הגדולה של פוזיציות קול הפתוחות ברמה זו.

משהו בטחוני כגון: חיזבאללה, חמס, סוריה, איראן ושאר צרות איזוריות. נגד נתון כזה אין פשוט מה להתכונן, כי בישראל זה יכול לקרות בכל רגע.

האם הפקיעה תהיה גבוהה מ- 1166 ?(סגירת יום חמישי).

קשה בכלל לחזות פקיעות, אולם להערכתי יהיה קשה מאוד לראות את הפקיעה הקרובה עולה על 1200 , וכמו כן קשה יהיה לראותה יורדת מ 1145 .כך שהטווח כפי שהוא נראה לי לפני פתיחת המסחר ביום ראשון הינו 1145-1200 , אולם הוא יכול להשתנות מידי יום בהתאם למגמות השוק. מה שנראה לי שפעילי המעוף לא יפעלו להריץ קדימה, אחורה, או לעצור את השוק. הם פשוט יתנו לו לזרום, יסגרו, יפתחו ויגלגלו פוזיציות בהתאם, ובסוף, ביום רביעי אחר הצהריים או ביום חמישי בבוקר יטביעו את חתימתם על הפקיעה של פברואר.

אפיק השעה שיכול להנות מהעלאות הריבית הינו הדולר , אשר התחזק כבר ביום שישי ל- 3.76, ובאם תמשך מגמת ההתאוששות בארה"ב , ועלית הריבית גם בישראל , ייתכן ונראה בו תיקון.

לסיכום: שבוע פקיעה , הטומן בחובו הרבה אי וודאות אבל סך הכל נראה כחיובי .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il