TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


בעוד שמדינות באירופה חורקות שיניים, ומפסיקות הנפקת אג"ח ( פורטוגל שלא הצליחה לגייס) , יוון , ספרד , והונגריה מדווחות על גרעון תקציבי עצום, ואולי הגעה לחדלות פרעון.בעוד שארה"ב מאוימת אולי בהורדת דירוג, בישראל הכל כרגיל, הכלכלה ממשיכה לפרוח, שבחים לכלכת ישראל שומעים מכל עבר, והבורסה נשארת יציבה לאורך כל השבוע.
חזי קלפקה | 7/2/10, 14:04
בעוד שמדינות באירופה חורקות שיניים, ומפסיקות הנפקת אג"ח ( פורטוגל שלא הצליחה לגייס) , יוון , ספרד , והונגריה מדווחות על גרעון תקציבי עצום, ואולי הגעה לחדלות פרעון.בעוד שארה"ב מאוימת אולי בהורדת דירוג, בישראל הכל כרגיל, הכלכלה ממשיכה לפרוח, שבחים לכלכת ישראל שומעים מכל עבר, והבורסה נשארת יציבה לאורך כל השבוע.

על אף הפתיחה האדומה מאוד ביום ראשון שעבר, תיקנו המדדים בהמשך השבוע, ובסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.05 אחוז, מדד 100 ב- 0.17 אחוז,מדד הבנקים ב-0.86 אחוז,ואילו מדד התל טק עלה ב- 0.11 אחוז, והנדל"ן עלה ב- 1.03 אחוז.

לשם השוואה מדד הדאו גונס ירד השבוע ב-0.5 אחוז, הנאסדק ב- 0.3 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 0.7 אחוז, ומדד ראסל 2000 ירד השבוע ב-בכ- 1.5 אחוז.

מה שראינו השבוע בארה"ב ובישראל זהו שבוע יציב במיוחד , אשר שלוות היציבות הופרעה בו ביום חמישי האחרון עקב הירידות הקשות באירופה, שהביאו גם לירידות של 2.5-3 אחוז בארה"ב.
נתוני התעסוקה בארה"ב אולי לא היו טובים במיוחד, והצביעו בינתיים על המשך איבוד משרות גם בחודש ינואר 2010, אולם שיעור האבטלה בארה"ב, שהביע ירידה ל- 9.7 אחוז במקום עליה ל- 10.1, הפיח תקווה, כי נתון המקרו האחרון שמצפים בו לשינוי כיוון הינו בדרך הנכונה, ולכן ההתאוששות תמשך, ואולי גם תגביר את הקצב.

הציפיות כעת בארה"ב הינן לייצור מקומות תעסוקה חדשים בחודשים הקרובים, ובכך להניע מחדש את כלכלת ארה"ב לצמיחה גבוהה מהצפוי.

ברור מעל כל ספק שהשערים בתל אביב מושפעים ישירות ממה שקורה בוול סטריט. הכיוון הינו אחיד, וכשארה"ב עולה גם בישראל עולים, וששם יורד גם כאן יורדים. אין להתפס להנחה כי שיעורי העליה והירידה יהיו זהים, אבל יש לזכור כי הכיוון יהיה זהה בשני השווקים.

לגבי הנעשה באירופה, הרי שיש לכך השלכות בעיקר על השוק האמריקאי שעלולים כמובן להשפיע גם על הכיוון בישראל.המצב הקשה אליו נקלעו מדינות רבות מדי באירופה, ומי יודע אולי יש עוד כמה בדרך ביבשת הזו, מביאות משקיעים אמריקאיים רבים להוציא את כספם משם ולהשיב הכסף לארה"ב , או אולי להעבירו לשווקים אחרים ( גם ישראל הינה אפשרות מועדפת). זה מביא לנפילות חדות באירופה, מקשה גם על השווקים בארה"ב להתאושש, אולם עשוי להביא, דווקא בהפוך עך הפוך, גידול של השקעות זרות בישראל, שיתרמו לחזרה של מחזורי מסחר גדולים, מלווים בעליות שערים.

בינתיים הציפיות בארה"ב ובישראל, הינן להמשך היציבות,עם נטיה לעליה, אולם דווקא החשש מירידה חדה מלווה את המשקיעים.

למה ירידה חדה?

כי טחנו לכולם שהבורסות עלו יותר מדי , וכי בורסה גם יכולה לרדת. השערים , אמרו,גבוהים ויש מקום לירידות. וייתכן שכל זאת היתה נבואה שמגשימה את עצמה.

המצב באירופה אינו מעודד והוא יכול להשליך על שאר שווקי העולם , ועלול לגרור לירידות.

בסין מדברים על קירור המשק , תוך העלאת הריבית , עובדה שעשויה לגרום לירידות שיחלו במזרח.

גם בארה"ב נראה כי תקופת עלית הריבית מתקרבת, ואם זה כך, הרי שלמשקיעים תהיה אלטרנטיבה טובה יותר מאשר היום, ונוכח החששות שהובעו לעיל אולי הם יעדיפו הסטת כספים מהבורסה לתוכניות חסכון.

אז מה מחכה לנו בשבוע הקרוב בבורסה?

יציבות פירושה דשדוש. והדשדוש במדד המעוף מתחיל להצטמצם בין 1110 ל- 1140 ,עובדה שמחזקת את האפשרות לפריצה של אחד מהתחומים האלה.

בפתיחת המסחר ביום ראשון צפוי שוב שנראה מסכים אדומים, אבל איני חושב שנגיע הרבה מתחת ל- 1130 .לאחר מכן בהמשך השבוע נראה שוב תיקון והתייצבות, וזאת בתנאי שבארה"ב נראה גם
כן את המשך מגמת היציבות במסחר עם הנטיה לעליות.

אין הרבה נתוני מקרו השבוע, ולכן המסחר עשוי להיות מושפע מהנעשה באירופה ובסין, אך
נקווה שנתון המלאים העסקיים ביום שלישי , נתוני המאזן המסחרי ביום רביעי, ונתוני דורשי העבודה והמכירות הקמעונאיות ביום חמישי יתמכו בכיוון מסחר יציב עם כיוון צפונה.

רוב האנליסטים , והמנתחים הטכניים בישראל , תמימי דעים כי מדד המעוף מדשדש בין 1100-1110 כרמת תמיכה, ובין 1135-1140 כרמת התנגדות. יש מספיק סיבות חיוביות לפריצה למעלה , וישנן מספיק סיבות לשבירה אל מתחת לרמת ה- 1100 . קשה לדעת לאיזה כיוון יבחר השוק ללכת, אבל ברור שכל בחירת כיוון תתבטא בפריצה חזקה ומהירה.

כל מה שנותר , זה לעקוב אחרי השוק , ולראות באם אנו קרובים לפריצת רמת התמיכה , או רמת ההתנגדות.

לא נראה לי כי השבוע אנו נחצה מטה את רמת ה- 1100, אפשרי אולי שנעלה מעל 1140 . הרבה תלוי בהתפתחויות באירופה, ובתגובת מדינות האיחוד האירופאי האחרות ( צרפת, גרמניה, בריטניה), וכן השפעה רבה תהיה להתנהלות שבוע המסחר בארה"ב.

הדולר התחזק בסוף השבוע ל- 3.74 , ובהיות ארה"ב מושיע העולם האירופאי ייתכן ונראה אותו מתחזק גם אצלנו אפילו עד קרוב לרמת ה- 3.78-3.80 .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il