TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 30.1.2010 ותחזית לחודש פברואר 2010


שבוע אדום עבר על הבורסה בתל אביב , כאשר מדד המעוף ירד ב- 1.71 אחוז, מדד 100 ב- 1.66 אחוז, מד הבנקים ירד ב- 1.29 אחוז, מדד נדל"ן ירד ב- 0.4 אחוז, ואילו הטל תק ירד ב- 2.67 אחוז השבוע.
חזי קלפקה | 31/1/10, 10:50
שבוע אדום עבר על הבורסה בתל אביב , כאשר מדד המעוף ירד ב- 1.71 אחוז, מדד 100 ב- 1.66 אחוז, מד הבנקים ירד ב- 1.29 אחוז, מדד נדל"ן ירד ב- 0.4 אחוז, ואילו הטל תק ירד ב- 2.67 אחוז השבוע.

מחזור העסקאות בממוצע יומי, היה בינוני ועמד על 1.6 מיליארד שקל ליום , למעט יום הפקיעה, וסטיות התקן נשארו ברמה של 18-19 אחוז, עובדה שממשיכה לנבא יציבות ונוחות ממצב השוק כיום.

בארה"ב חזינו השבוע שוב בשבוע אדום, על אף הנתונים הטובים בתחום התוצר, הצריכה הפרטית, ומדד אמון הצרכנים.חודש ינואר, שהסתיים בארה"ב במסחר של יום שישי היה חודש אדום, כאשר מדד הדאו גונס ירד בחודש ינואר ב- 3.5 אחוז, מדד הנאסדק ירד ב- 5.4 אחוז, ואילו מדד האס אנד פי 500 ירד ב- 3.7 אחוז.מדד ראסל 200 , ירד גם הוא ב- 5 אחוז בחודש ינואר.

בישראל , המדדים לא נכנעו בינואר ,עד כה, לתכתיב העולמי . מדד המעוף אומנם ירד בינואר בסיכום חודשי ב- 0.81 אחוז, וגם מדד הבנקים ירד ב- 4.32 אחוז, אולם מדד 100 עלה ב- 0.78 , מדד הנדל"ן עלה ב- 1.04 ומדד התל טק עלה ב- 4.59 אחוז במהלך חודש ינואר. נכון, נשאר עוד יום מסחר אחד בתל אביב, ופרט למדד התל טק יש סיכוי סביר שנראה גם בתל אביב את כל המדדים המובילים בסיכום אדום לחודש ינואר.

המסקנה הינה ברורה: בחודש ינואר לא ראינו אפקט ינואר של עליות. כסף גדול לא המשיך לזרום לבורסות, ואפילו להיפך נעצר זרם ההשקעות המסיבי שראינו בחודשים נובמבר ודצמבר.

כלכלת ישראל נמצאת במצב מצוין, ואם זה יהיה תלוי רק בה בלעדית היינו רואים המשך עליות, או מינמום דשדוש עם נטיה לעליות.הצמיחה עולה, האבטלה יורדת, הריבית לא עולה , ומעל כל זאת מרחף בארץ ריח של נפט וגז , וכולם מחפשים מניות גז, נפט, וכל מניה אחרת בכדי להשקיע את כספם.

הענין הוא שישראל אינה לבד בעולם העסקי הגלובלי , והתנודות בשערי מדדי המניות שלנו מושפע לא מעט מהתנודות בשערי המניות בעולם, ובעיקר בארה"ב.

לכן בכדי להעריך את מה שיקרה אצלנו בחודש פברואר הבה ננסה להעריך מה עשוי לקרות בארה"ב, וכיצד זה ישפיע עלינו.

עליות במדדים בארה"ב, יחדשו את העליות בישראל ביתר שאת, לעבר חצית רמת ה- 1200 . ירידות בארה"ב ימשכו גם את המדדים בישראל לירידות ( כפי שראינו בחודש ינואר), ואולי יביאו להתפכחות חלק מהמשקיעים, ששוב יתיאשו לתקופת זמן זו או אחרת מהבורסה. תהליך כזה יכול ליצור כדור שלג של התפתחות ירידות, שעשוי להביא את מדד המעוף להמשך ירידות אל מתחת ה- 1100 ויותר .

בארה"ב ישנה תזה האומרת כי בהתאם לצבע המדדים בינואר , כך יהיה גם צבע המדדים בסיכום כל השנה. כלומר: בהתאם לתזה זו , הרי ש- 2010 תהיה שנה בה יירדו המדדים המובילים בארה"ב. הבעיה שתיאוריה זו שהיתה תקפה בוול סטריט שנים רבות, נסדקה רצינית בשנה שעברה, כי בינואר שנה שעברה ירדו המדדים בכ- 18 אחוז, ובתום שנת 2009 , כל מדדי ארה"ב היו חיוביים..

האם זה יקרה גם השנה כך?

לפני חודשיים היו בטוחים כולם, כי ארה"ב נמצאת על גל ההתאוששות, וכי הבורסות הקדימו, השווקים ישלימו הפער ונמשיך לצמוח הן במייסטריט והן בוולסטריט. לצערם של המשקיעים הבורסה כנראה רצה מהר מדי, או שהתאוששות רצה לאט מדי, והפער לא חוסל, וקצב ההתאוששות בכלכלה האמריקאית הינו איטי מהמשוער, ולכן ההיסוס של המשקיעים, וישיבתם על הגדר בכדי לראות לאן נושבת הרוח.

הכיוון הכללי נשאר כיוון ההתאוששות והעליה. ביום שישי האחרון למעשה קיבלנו הודעה רשמית( סטטיסטית כמובן) שהמיתון בארה"ב נגמר עקב הצמיחה בתוצר. גם הצריכה הפרטית ואמון הצרכנים, ודוחות החברות בכיוון הנכון. מה שמעכב עדיין את הפריצה הינה האבטלה השרירה וקיימת עדיין בארה"ב, ומ ונעת את ההרגשה הכללית כי ההתאוששות נעה בקצב יאה קדימה.

אובמה החליט לטפל בנקודה זו, ויצא בתוכנית " בואו ונחזיר את האמריקאיים לעבודה", על ידי מתן תמריצים למעסיקים, ונקווה שזה אומנם יועיל. אובמה גם מנסה לחשוב על הבועות העתידית בשווקים, ומנסה לכן להקשות על הבנקים, ולמנוע מהם חזרה להתנהגות הכושלת שהביאה למשבר האחרון. הוא גם מנסה לקצץ בתקציב, בכדי למנוע אינפלציה אדירה, וגרעון מטורף בתקציב ממשלת ארה"ב.

עם כל הקשיים הללו, על הכלכלה האמריקאית להתמודד.והתשובות לא לגמרי ברורות, אם בכלל ידועות בבירור.

גם נושא המשך כהונתו של ברנניקי עבר השבוע בחיוב בסנט, בהתנגדות גדולה מאוד של 30 לעומת 70 תומכים. התנגדות שלא היה לה אח ורע בשנים קודמות.

הערכות כי הריבית בארה"ב עומדת בפני תחילת עליות גוברת בארה"ב. זה מתחיל להשפיע על התחזקות הדולר, ובוודאי שהעלאת ריבית לא תסייע לבורסות ולמשקיעים במניות.

לכן חודש פברואר הינו חודש של מבחן בארה"ב, וכזה גם אצלנו. בדרך כלל חודש פברואר ידוע כחודש של ירידות דהיינו : דפקט פברואר" , שמגיע אחרי אפקט ינואר. הפעם לא ראינו אפקט ינואר אז אולי גם לא נראה דפקט פברואר.

מה שאפשר להעריך כרגע הינו תהליך של דשדוש עם נטיה לירידות, עד להתפתחות טריגר לעליות, או לירידות, שעלול להתפתח לאו דווקא בפברואר אלא תוך מספר חודשים. זה אומר שהדשדוש יכול להמשך תקופה של כמה חודשים, והמעקב הינו בהתאם להגדרת רמות הדשדוש .

כרגע בישראל רמת הדשדוש לדעתי הינה בין 1100 ל- 1180 במדד המעוף.

פריצה של רמת ה- 1100 מטה, או של ה- 1180 מעלה תבטא בחירת כיוון.

עד כה ראינו שמדד המעוף נכשל ברמת ה- 1180, חזר עד 1120, ומתקשה לחצות שוב את רמת ה- 1140 .

ההרגשה הכללית הינה שהדשדוש יכול להמשך זמן רב, אולם אם בפברואר תבוא פריצה ובחירת כיוון, היא תהיה דווקא למטה, דהיינו אל מתחת ל- 1100 .

זה לא אומר שעוברים ממחר לירידות לעבר ה- 1100, אבל זה אומר שיש סיכוי שגם אם נגיע החודש ל- 1150-1160, הכיוון הסופי , יכול שיהיה דווקא אל מתחת ל- 1100 ולא מעל 1180 .

אז כל מה שנשאר למשקיעים, זה או לפעול בתחום הדשדוש ולנסות להרויח בטווח הקצר, או להשקיע לטווח הארוך בצירוף הגנות ( חובה בשוק של היום), או פשוט להמתין, לעקוב ולראות לאן נושבת הרוח.

אנו נמתין ונעקוב.

השבוע יפתח כנראה מחר בהתאמה לאדום בהמשך לירידות בארה"ב בסוף השבוע, אולם ההמשך יהיה תלוי בפתיחת מסחר חודש פברואר בארה"ב ביום שני.

השבוע החל מיום רביעי נתוני התעסוקה בארה"ב, והשיא ביום שישי בפרסום שיעור האבטלה. הרף של 10 אחוז מפריע להתפתחות החיובית בבורסות, נקווה שהוא ישבר למטה ולא יעלה עליו.

בחברות המדווחות נראה השבוע את סיסקו ביום שני, את דאו כימיקלים,טי די קיי, והרשי ביום שלישי, ואת טיים וורנר ביום רביעי.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il