TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית לינואר 2010


שבוע אחד אדום הספיק לבורסה בתל אביב, והשבוע, בשבוע הפקיעה היא חזרה לצבע הירוק ובגדול. פקיעה סוערת ביום חמישי נסגרה ב- 1145.74 ,עליה של 4.75 אחוז לעומת פקיעת נובמבר.
חזי קלפקה | 27/12/09, 10:01
שבוע אחד אדום הספיק לבורסה בתל אביב, והשבוע, בשבוע הפקיעה היא חזרה לצבע הירוק ובגדול.

פקיעה סוערת ביום חמישי נסגרה ב- 1145.74 ,עליה של 4.75 אחוז לעומת פקיעת נובמבר.

בהמשך היום השוק לא נסוג ונשאר באותה רמה עד לסיום ב- 1146.28 .

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 3.7 אחוז, מדד 100 ב-4.1 אחוז, מדד הבנקים טיפס ב- 4.8 אחוז, התל טק ב- 7.31 ומדד הנדל"ן נהנה מהסדר אפריקה ורשם גם הוא עליה של 6.32 אחוז.

גם בארה"ב בשבוע המסחר המקוצר , עלה הדאו ב- 1.85 אחוז, הנאסדק ב- 3.35 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 2.18 אחוז, ומדד ראסל 2000 עלה ב- 3.85 אחוז.

גם בארה"ב ירדה סטית התקן " הויקס" , של מדד האס אנד פי 500 , לרמה של 19 אחוז.

העליה במדדים בישראל, התבטאה השבוע בגידול במחזורי המסחר לרמה ממוצעת של 1.8-1.9 מיליארד שקל ליום , ויותר חשוב מכך הוא סיפור סטיות התקן שמרמה של 22 אחוז בתחילת השבוע ירד לרמה של 17-19 אחוזים בסוף שבוע המסחר.

שיעור כה נמוך של סטיות תקן,בארה"ב ובישראל, מצביע על קיום מצב של " אין פחד" בקרב המשקיעים, אשר חשים נוח מאוד עם רמות השערים הללו , אינם חוששים להמשיך ולקנות, והשוק נראה כאילו שוק של קונים בלבד ומוכרים אין.

האם זה באמת שוק של קונים? האם זה יימשך עוד הרבה זמן?.

אוירה הזו של אין חשש, רק קונים, רק עולה, המשבר נגמר, אנו בדרך לשבירת השיא ההסטורי של 1247, רק מחזקת בי את ההרגשה כי המימוש/תיקון, יגיע יותר מהר ממה שחושבים, יהיה חד ומהיר יותר ממה שמעריכים, ויזכיר לכולם כי הבורסה אינה רק שוק של עליות אלא גם שוק של ירידות.

בארה"בידוע, שכאשר מדד הויקס יורד מ- 20 אחוז, אנו בפני תפנית לירידות באס אנד פי 500 עד שיעלה חזרה ל- 24-26 אחוז. הויקס וסטיות התקן יכולות לעלות רק כאשר השוק יורד, ואילו באם השוק ימשיך לעלות הרי שויקס והסטיות יכולים להגיע גם לרמה של 15 אחוז.

ככל שהסטיות תרדנה יותר הן יאותתו על התקרבות התיקון, וככל שהן תרדנה יותר התיקון יהיה חד יותר, חזק יותר ומהיר יותר, וילווה אולי בפאניקה זמנית ובצעדים לא שקולים של משקיעים, שיחששו שוב "שעבדו", עליהם מכרו להם ביוקר וכעת הורידו את המחיר.

מימוש/תיקון יכול להגיע, ושוב אזכיר כי גם 100-120 נקודות ירידה במדד המעוף, לא ישנו את הדעה כי התיקון שיהיה , יביא לאחר מכן לגל עליות נוסף שיחצה כנראה ב- 2010 את רמת ה- 1247 נקודות במעוף.

מתי יקרה המימוש?

בבואנו לדבר על תחזית לחודש ינואר עלינו לזכור שאנו מדברים על חמישה שבועות לפקיעה הבאה, כאשר שבוע אחד הינו שבוע אחרון בשנת 2009, וארבעה שבועות הינם בשנת 2010.

בשבוע האחרון של שנת 2009 יימשך הראלי של סוף השנה , שאולי השבוע אפשר יהיה לקרוא לו, "סילבסטר ראלי".נוכח התשואות הנאות שהגיעו בתי ההשקעות עד כה הם לא ירצו לפגוע בהן, אולם קצב העליות יהיה מתון יותר בשבוע הקרוב, כי ראשית זהו שבוע של חופשות בעולם, שבבריטניה לא עובדים ביום שני ושישי , ובארה"ב לא עובדים שוב ביום שישי, ושנית כולם שיפצו כבר את מה שהיה לשפץ והשבוע רק יסכמו את התוצאות.

ארבעת השבועות של ינואר 2010, נראים מסובכים הרבה יותר. ישנה סבירות די גבוהה שנסיים את השבוע הבא בעוד אחוז עד שניים של עליה בארץ ובעולם. זה אומר שסטיות התקן תרדנה לרמות של 15-17 , וזה אומר שהכל בשל למימוש ולמהפך זמני.

אז כן ינואר יהיה חודש של " כבדהו וחשדהו". כלומר: עקוב אחרי השוק וכל הזמן היה בהיכון לשינוי כיוון. מחד הרי שאפקט ינואר יכול להיראות בינואר הקרוב, והמשך העליות ייראה טבעי, נוכח שפע של דוחות טובים לרבעון הרביעי שיגיעו, ונתוני מקרו טובים שירפדו את העליות. מאידך קשה לראות איך ממשיכים לעלות ללא תיקון שיוציא קצת אויר מהכדור הפורח , בכדי שיאפשר לו להמשיך ולהמריא לאחר מכן.

לכן לגבי חודש ינואר יתכן ומחכה לנו שוק תזזיתי , מלווה בתנודתיות גבוהה, כאשר מדד המעוף ישייט לו בין רמת ה- 1100 , לבין רמת ה- 1200 , עם סבירות גבוהה שפקיעת ינואר 2010 תהיה גבוהה מפקיעת דצמבר 2009 בסופו של דבר, אבל אחרי תהפוכות ותנוודת רבות.היות החודש עד לפקיעה הבאה בן חמישה שבועות מהפקיעה הקודמת מחזקת את דעתי זו.

נקודת ה- 1106 בתחתית יכולה להוות נקודת סימון לבחינה האם רמת ה- 1100 תפרץ מטה, ואז יש לשנות פוזיציות, ואילו כלפי מעלה רמת 1166 תהווה מכשלה ראשונה לעליות, והגעה לרמת ה- 1190 תחייב בחינה לגבי ביצוע שינויים בפוזיציות ההשקעה.

אחת הבעיות של המשקיעים כיום הינה לשמר את הרווחים שהשיגו בשוק בשנת 2009, בלי להפסיד את הסיכוי להמשיך ולהרויח ברבעון הראשון של 2010, במקרה של המשך עליות ( בסיכום רבעוני), אולם מאידך לא להיפגע במקרה של ירידה חדה ברבעון הראשון של 2010 .

לצורך זאת יש להגן על תיק ההשקעות שיש למשקיע היום, וכל מי שהשקיע במדדים או במניות שיש להן אופציות, יכול היום לרכוש לעצמו הגנה על ידי אופציות מכר דווקא לסוף חודש מרץ 2009 ,כי מחיר ההגנה ( פרמית הביטוח) הינו זול יחסית עקב סטיות התקן הנמוכות באופציות.משקיע שלמד אופציות יודע שגם באיסטרטגיה של כתיבת צילנדר הוא יכול לבצע הגנה זו ללא עלות, או בעלות מינמלית .

לסיכום: חודש ינואר 2010 הינו חודש שטומן בחובו תנודתיות גבוהה, השוק ינוע בין 1100 ל- 1200 במעוף , ויסיים לדעתי בפקיעה גבוהה מזו של פקיעת דצמבר 2009 .

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il