TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק ההון


שבוע ירוק נוסף עבר על הבורסה בתל אביב. מדד המעוף עלה ב- 3.3 אחוז, מדד 100 ב- 3.4 אחוז, מדד הבנקים זינק ב- 6.36 אחוז, התל-טק ב- 1.7 אחוז, ואילו מדד הנדל"ו עלה ב- 5.6 אחוז.
חזי קלפקה | 6/12/09, 11:04
שבוע ירוק נוסף עבר על הבורסה בתל אביב.

מדד המעוף עלה ב- 3.3 אחוז, מדד 100 ב- 3.4 אחוז, מדד הבנקים זינק ב- 6.36 אחוז, התל-טק ב- 1.7 אחוז, ואילו מדד הנדל"ו עלה ב- 5.6 אחוז.

גם בארה"ב עלו המדדים השבוע , כאשר מדד הדאו עולה ב- 0.8 אחוז, הנאסדק ב- 2.6 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 1.3 אחוז, ומדד ראסל 2000 זינק השבטע ב- 4.4 אחוז.

האם תמשך העליה בשווקים בעולם בכלל ובשוק המניות הישראלי בפרט?

בכדי לענות על שאלה זו נציין את הסיבות העיקריות שהביאו לעליה בבורסה בתל אביב בשיעורים מדהימים החל מחודש מרץ השנה, ונבחן מה מצב הפרמטרים שתמכו בעליה, ומה עשוי לקרות להם בעתיד הקרוב.

הסיבות לעליה היו כדלקמן: מחירי מניות זולים בתחילת מרץ 2009, ריבית אפסית, נתוני מקרו טובים בישראל ושיפור מתמיד בהם, נתוני דוחות חברות טובים לרבעון השני והשלישי הן בישראל והן בארה"ב, ואקלים כלכלי בעולם , ובעיקר בארה"ב, המצביע על התאוששות מהמשבר שהתרחש בשנת 2007-2008 .

נכון להיום:מחירי המניות הפכו להיות סבירים ( לא זולים במיוחד ולא יקרים במיוחד),הריבית בעולם נשארה ברמה האפסית, ובישראל אל עף העובדה שהועלתה לאחוז עדיין הינה נמוכה מאוד בהשוואה לשנים קודמות, נתוני הדוחות של החברות ממשיכים להיות טובים, ונתוני המקרו ממשיכים להראות על שיפור עולמי.

הציפיות בישראל הינן להמשך השיפור הן בתעסוקה , הן בצמיחה , והן ברווחי החברות בבורסה בעיקר בתחומי הבנקאות , המזון , התקשורת, ומוצרי הרפואה.

לגבי הריבית , ברור שהיא תמשיך לעלות , אולם בקצב מדוד שלא ימנע את המשך ההתאוששות והעליה בצמיחה בטווח הקרוב של רבעון ראשון 2010 לפחות.

בארה"ב, אנו נמצאים במצב של העברת הילוך בשלב ההתאוששות, אשר בא לידי ביטוי בנתוני יום שישי האחרון , אשר הצביעו על ירידה בשיעור האבטלה, עליה בהזמנות ממפעלים, ובעיקר איבוד משרות בסקטור הפרטי ברמה נ מוכה מאוד של 11 אלף משרות בלבד.

הציפיות בארה"ב, הינן להמשך השיפור ואף להגדלת הקצב, כך שנראה תיסוף במספר המשרות בסקטור היצרני ( אולי כבר בינואר 2010 ), שיפור בתעסוקה, שיפור בצמיחה , שיפור בבניה, ושיפור ברווחי החברות.

נושא הירידה באבטלה הינו קריטי להמשך תהליך ההתאוששות בארה"ב, וברגע שהאבטלה תמשיך לרדת, ותתווספנה משרות לאמריקאיים נראה שוב עליה בצריכה הפרטית ושיבתו של המשק האמריקאי לתהליך צמיחה.

נכון שתהליך התאוששות יקח זמן, זה לא יקרה בחודש או בחודשיים , אולם הנתיב ברור , אל אף העובדה שיקח יותר זמן ממה שחשבו, וזאת מהסיבה שקשה כיום להחזיר את הצרכן האמ ריקאי ממצב של " דן חסכן" בו הוא נמצא היום למצב של " דן צרכן" בו הוא היה לפני המשבר.

בנתוני מקרו ומיקרו כלכליים אלה ששוררים בעולם בכלל ובישראל בפרט, רק אירוע דרמטי בלתי צפוי עשוי לשנות את כיוון העליה לכיוון של ירידה .

אין זה אומר שמעתה והלאה נראה רק עליות, ואין זה אומר שקצב העליות יישמר.

נהפוך הוא ככל שמדד המעוף מתקרב לשיא ההיסטורי , קצב העליה ייעשה איטי יותר, והסיכוי לתיקונים טכניים בשיעור זה או אחר יילכו ויגברו, כי משקיעים רבים יעוטו על האפשרות לממש רווחים נאים מהשקעותיהם בבורסה בשנה האחרונה.

נראה כי המשקיעים בישראל אינן מצפים לדריכה במקום ( דשדוש) של מדד המעוף ברמות אליו הוא הגיע, אלא מתרבים הסימנים לכך כי הציפיות הינן להמשך עליות תוך ירידה בתנודתיות ( סטיות התקן), או לתנועה חדה כלפי מטה שתגיע כתיקון טכני משמעותי .

נכון לעכשיו הציפיות הינן להמשך הראלי עד סוף חודש דצמבר לפחות, כאשר רמת התמיכה כיום הינה 1095, וכל תיקון שאינו מביא את המדד לפחות מרמה זו נחשב כתיקון מינורי בדרך לעליות נוספות.

העליה הצפויה להמשך תתקל ברמת התנגדות ראשונה ב- 1120 , לאחריה 1140 ו- 1170 .

חשוב לזכור כי תיקון משמעותי מרמות אלה יכול להתבטא כיום בין 120-150 נקודות במדד המעוף , וגם זאת ייחשב כתיקון שאינו מונע לאחר מכן המשך עליות.

לסיכום: התנאים במשק הישראלי , בעולם ובארה"ב, מצביעים על המשך האפשרות לעליות , בתנודתיות נמוכה יותר, כאשר החששות בקרב המשקיעים הינם לתיקון/ מימוש רציני שיכול להביא לירידה של עד 150 נקודות במדד המעוף.

נכון לעכשיו האפשרות להמשך העליות גבוהה בהרבה מזו של התיקון מטה, וכל שנותר זה לעקוב ולהינות מאויר הפסגות.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון , ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.
שיעורי השלמה והכנה לבחינות הרשות בנושא אופציות המעוף ואג"ח.

--------------------------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il