TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 30/11/09


שבוע יציב וחיובי עבר על שוקי העולם ועל השוק המקומי, בעיקר בעקבות המשך פרסום נתוני מאקרו טובים מהצפוי, שבראשם נתון האבטלה המקומית שירד לרמה של 7.8%.
מור בית השקעות | 30/11/09, 09:14
שבוע יציב וחיובי עבר על שוקי העולם ועל השוק המקומי, בעיקר בעקבות המשך פרסום נתוני מאקרו טובים מהצפוי, שבראשם נתון האבטלה המקומית שירד לרמה של 7.8%. אולם, לקראת סוף השבוע זעזעה דובאי את שוקי העולם, בהודעתה כי תקפיא את פירעון חובותיה בסך 60 מיליארד דולר למשך חצי שנה. הודעה זו גרמה לירידות חדות בבורסות העולם.
סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף:
מדד המעו"ף עלה ב- 1.27%, מדד ת"א 100 עלה ב- 0.44% ומדד היתר ירד בשיעור של 0.17%.
מבט קדימה לעבר חודש דצמבר:
ישראל, הודות החרם הערבי החשיפה של החברות המקומיות למשבר בדובאי שואף לאפס. לא צפויות השפעות כלכליות על ישראל, אלא רק השפעה פסיכולוגית בעקבות הירידות בשוקי העולם, אשר יכולות לגרור ירידות קלות גם בשוק המקומי. להערכתנו, השפעת הסביבה המאקרו כלכלית והתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים ימשיכו להשפיע באופן החיובי על השוק המקומי ומשבוע לשבוע יהיה ניתן לראות המשכיות בפרסום נתוני מאקרו טובים. בין הנתונים המעודדים נמצא: המדד המשולב שעלה בחודש אוקטובר ב- 0.5%, גידול ביצוא הסחורות, ירידה בשיעור האבטלה המקומי ותחזיות צמיחה אופטימיות לשנה הבאה על רקע ההתאוששות החדה במשק. מבחינה טכנית, אם נסתכל על מדד המעו"ף נבחין שלאחר עליה רצופה מ-985 נקודות עד לרמה של 1097 נקודות, כמעט ללא תיקון משמעותי בדרך, נתקל המדד ברמת ההתנגדות 1100 הנקודות ומיד ירד כלפי מטה. בנוסף, אינדיקאטורים סטטיסטים כדוגמת מדד החוזק היחסי, העידו על קניות יתר ברמה של 1097 נקודות ועל אפשרות מימוש שיכולה להימשך על פי רמת פיבונאצ'י עד לאזור 1040-1050 נקודות. במידה שהשוק המקומי ירד לאזור הנ"ל זוהי הזדמנות לאסוף מניות, כיוון שלהערכתנו גם חודש דצמבר יאופיין בתשואות חיוביות ומדד המעו"ף יגיע לאזור 1100 הנקודות עד סוף השנה. בארה"ב, בעקבות המשבר בדובאי זינק מדד הפחד בשיעור של למעלה מ-20% וסגר על רמה של 26 נקודות, תוך כדי ירידות שערים במדדי ארה"ב. במבט קדימה, השפעת המשבר בדובאי על ארה"ב גדולה יותר מאשר על השוק המקומי. יחד עם זאת, לא מדובר בבעיות בסדר גודל זהה לאלו שהתמודדה המערכת הפיננסית בארה"ב בשיא המשבר ולכן ההשפעה לא תהיה דרמטית. בנוסף, יתכן תיקון במדדים המובילים בארה"ב בשיעור של 4%-7%. לעומת זאת, לנתוני המאקרו שיפורסמו בסוף השבוע בארה"ב ובאירופה תהיה השפעה משמעותית על המשך חודש דצמבר. בין הנתונים שיפורסמו בזירת המאקרו לקראת סוף שבוע צפויים להתפרסם:
• יום חמישי: יפורסם התמ"ג האירופי שצפוי לעלות ב 0.4% ונתון המכירות הקמעוניות החודשיות. בארה"ב יפורסם סקר התעסוקה של ADP וספר הבאז'
• יום שישי: בארה"ב יפורסם שיעור האבטלה, מספר המועסקים והזמנת מוצריי בריי קיימא
בזירת המטבעות, בדומה לשבועות הקודמים, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי, כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.

לסיכום, כמו בחודשים הקודמים, בטווח הארוך המגמה החיובית בשוקי המניות תמשיך לשלוט בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים, במיוחד בשוק המקומי. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, ועד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה (בהתאם לפרופיל הלקוח). להערכתנו, קצב העליות ימשך גם בשנה הבאה ומדד המעו"ף צפוי להגיע ל-1300 נקודות עד סוף שנת 2010 .
שוק האג"ח : בשבוע שעבר, נגיד בנק ישראל העלה את ריבית בנק ישראל ב- 0.25% וכעת היא עומדת על 1%. הנגיד הפתיע, כיוון שהחלטתו לעלות את הריבית הגיעה מוקדם מהצפוי. בין הגורמים שהובילו להחלטה זו: העלייה בציפיות האינפלציה ונתוני מאקרו חזקים במיוחד בתחום הייצוא.
מק"מ: תשואת המק"מ לשנה עלתה משבוע שעבר ועומדת כעת על 1.8%. ברמה זו, השקעה במק"מ הינה ניטראלית.
שחרים: אפקט דובאי הוביל לירידה בתשואת אגרות החוב האמריקאיות ל- 10 שנים וכעת היא 3.21%. ה- Spread למול אגרות חוב שקליות של ישראל לתקופה דומה, עלה במעט משבוע שעבר ועומד על 1.6%. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני, שחר 2682, מח"מ 3.75, המגלם תשואה ברוטו של 3.37%, מועדף.
צמודי מדד: אנו צופים שהאינפלציה בחודשיים הקרובים תעלה בכ- 0.5%, בעיקר בעקבות עליית מחירי הגז, הנפט והסחורות. ציפיות האינפלציה לכל הטווחים מעל לממוצע יעד בנק ישראל (1% - 3%). צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 1-2, כפי שנגזר משוק ההון, עומד על- 2.72 ובמח"מ 3-5, עומד על 2.8. חשיפה לאפיק זה מומלצת דרך אגרות חוב קונצרניות בדירוג -AA לפחות ובמרווח של 1.5 לפחות מהמקבילה הממשלתית. להלן מספר אגרות חוב במרווח אטרקטיבי (צמודות למדד):

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il