TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 09/11/2009


שבוע תנודתי עבר על שוקי העולם. בחציו הראשון של השבוע חווינו ירידות שערים ואילו בחציו השני שוקי המניות חזרו לעלות, תוך ירידה חדה בסטיות התקן מרמה של 31% לרמה של 25%.
מור בית השקעות | 9/11/09, 09:42
שבוע תנודתי עבר על שוקי העולם. בחציו הראשון של השבוע חווינו ירידות שערים ואילו בחציו השני שוקי המניות חזרו לעלות, תוך ירידה חדה בסטיות התקן מרמה של 31% לרמה של 25%.
להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף: מדד המעו"ף עלה ב- 0.05%, ת"א 75 ירד ב-1.29%, מדד הנדל"ן ירד ב-3.19% ומדד הבנקים ירד ב-2.15%. בשבוע שעבר ציינו, שהמדדים נמצאים על סף פרשת דרכים ומרבית מדדי העולם הגיעו לנקודות התמיכה שלהם לאחר הירידות האחרונות. צפינו שנתון שיעור האבטלה שפורסם בארה"ב ביום שישי האחרון הוא זה שיכריע את הכף, האם המימוש ימשיך או שהמדדים ימשיכו לנסות לפרוץ את השיאים בהם היו לפני כשבועיים. אומנם, נתון האבטלה שפורסם ביום שישי היה מאכזב במיוחד והראה כי שיעור האבטלה במשק האמריקאי עלה מעל התחזיות המוקדמות ועומד על 10.2% אבטלה. אולם למרות התוצאה הגרועה, דווקא הצד הטכני הכריע את הכף והמדדים המשיכו לעלות מנקודת התמיכה שלהם. לכן הערכתנו היא, בשבועיים הקרובים ינסו המדדים המובילים בעולם לפרוץ את השיאים שנקבעו לפני כשבועיים: מדד המעו"ף ינסה לחצות את רמת הנקודות 1065, מדד הנאסד"ק ינסה לחצות את רמת 2200 הנקודות ואילו הדקס הגרמני, שהכי פחות מומלץ על ידנו, ינסה לחצות את רמת 5800 הנקודות. במידה והמדדים אכן יעברו את הרמות האלו על בסיס סגירה, המגמה החיובית תמשך לעוד 4%-8%.
ישראל, החלה עונת הדוחות לרבעון השלישי לפני כשבועיים. עד כה, פרסמו מספר מועט של חברות דו"חות, אך המגמה המסתמנת היא שיפור בתוצאות החברות. אנו מעריכים, שמגמה זו תימשך ועונת הדוחות הנוכחית תהיה טובה מהצפוי. בנוסף, האינדיקטורים הכלכלים שמפורסמים בשוק המקומי טובים משמעותית משאר מדינות העולם ותחזיות הצמיחה בארץ לשנת 2010 נותרו גבוהות. נתונים אלו ימשיכו לתמוך בשוק המקומי ולהערכתנו במהלך השנה השוק יכבוש את רמת 1100 הנקודות. כל ירידה בשוק המניות תהווה הזדמנות לקניית מניות (על פי הגדרת לקוח). חשוב לציין, שמבחינה סטטיסטית ב-15 שנה האחרונות מדד המעו"ף ירד רק פעמיים בחודש נובמבר ופעם אחת בלבד בחודש דצמבר.
בזירת המאקרו, נתונים משמעותיים יפורסמו רק ביום שישי הקרוב: באירופה יפורסם התמ"ג הרבעוני שצפוי לעלות בשיעור של 0.5% ובגרמניה בשיעור של 0.8%.
בזירת המטבעות, למרות רכישת הדולרים של הנגיד, סטנלי פישר והתחזקות הדולר מול השקל בשבוע שחלף, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.

לסיכום, בדומה לחודשים הקודמים, המגמה בטווח הארוך הינה עליה בכל שוקי המניות בעולם ועד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה (בהתאם לפרופיל הלקוח). בטווח הקצר המדדים שוב ינסו לפרוץ את רמות השיא שלהם מלפני שבועיים, במידה וזה יקרה נראה את המדדים ממשיכים לעלות בשיעור של 4%-8%.

שוק האג"ח
בשבוע שעבר התנהל המסחר בשוק האג"ח הממשלתי במגמה מעורבת. האפיק השקלי ירד מעט ואילו האפיק הצמוד עלה מעט, עקב עליית צפיות האינפלציה בכל הטווחים. באפיק הקונצרני, הסדרי החובות של "צים" ו"אפריקה ישראל" תמכו במגמה החיובית באפיק זה.
אג"ח קונצרני:
להערכתנו, המרווחים הנמוכים בין האג"ח הקונצרני לאגרות חוב הממשלתיות ופרמיית הסיכון הנמוכה באפיק זה אינם אטרקטיביים. השקעה ישירה במדד התל בונד ללא בחירה סלקטיבית של אגח"ים תוך כדי דינמיות, איננה משתלמת וגובלת בסיכון רב בתקופה זו. הגדלת האפיק הממשלתי במקביל לצמצום חשיפה ישירה למדדי התל בונד ובחירה סלקטיבית לאג"ח חברות בעלי מח"מ 1-3 צמוד מדד - עדיף.
מק"מ:
בשבוע שעבר הונפק סדרת המק"מ 1110 ותשואתו עומדת על 1.62% לשנה .ברמה זו, השקעה במק"מ הינה ניטראלית למשקיעים שונאי סיכון.
שחרים:
בשבוע שעבר נסחרו שחרים לטווח הבינוני-ארוך בירידות שערים קלות על רקע התחזקות הדולר בעולם. פער תשואת אגרות החוב האמריקאיות ל- 10 שנים אל מול ממשלתי 0219 עלה ועומד על 1.5%. על פי הצפי, מדדים נמוכים בחודשיים הקרובים, בשילוב המשך זרימת נתוני מאקרו חיוביים ברבעון הקרוב ועדיפות האפיק השקלי לאורך כל העקום, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני ועד 10% אחזקה במח"מ הארוך. שחר 2683, מח"מ 5.16, המגלם תשואה ברוטו של 4.04%, מועדף .
צמודי מדד:
ציפיות האינפלציה לכל הטווחים מעל לממוצע יעד בנק ישראל (1% - 3%). למרות שבשבוע שעבר עלו מעט ציפיות האינפלציה לכל אורך העקום, אנו עדין צופים המשך ירידה בציפיות האינפלציה לכל הטווחים בתקופה הקרובה .
ריבית משתנה:
תוספת התשואה הגלומה בגילונים הקצרים והארוכים הינה נמוכה ואף אפסית ואיננה מצדיקה השקעה יתרה באפיק זה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il