TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 26/10/2009


שבוע יציב עבר על שוקי המניות בעולם, בעיקר על רקע המשך פרסום דוחות טובים מהצפוי של החברות האמריקאיות. היציבות בשוקי המניות לוותה גם בהמשך ירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות מעו"ף עד לרמה של 19%.
מור בית השקעות | 26/10/09, 09:00

שבוע יציב עבר על שוקי המניות בעולם, בעיקר על רקע המשך פרסום דוחות טובים מהצפוי של החברות האמריקאיות. היציבות בשוקי המניות לוותה גם בהמשך ירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות מעו"ף עד לרמה של 19%.
להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף:
מדד המעו"ף עלה ב-0.18%, מדד ת"א 75 עלה ב- 0.23%, מדד הנדל"ן עלה ב-1.61% ואילו מדד הבנקים ירד ב-3.48%
מבט קדימה :
ישראל, בעוד כשבועיים תחל עונת הדוחות בשוק המקומי, הצפי הוא שבדומה לארה"ב רוב החברות יציגו שיפור בתוצאותיהן ואף יעלו תחזיות להמשך השנה. בסביבת המאקרו כלכלית ממשיכים לזרום אינדיקאטורים חיוביים על המשק המקומי, בין הנתונים המעודדים נמצא: המדד המשולב שמצוי בעליה, גידול ביצוא וביבוא המקומי, המשך יציבות בשוק העבודה, המשך מגמת ההתרחבות של מדד מנהלי הרכש שמצוי מעל 50 נקודות ותחזיות צמיחה אופטימיות לשנה הבאה. נתונים אלו ממשיכים לתמוך במגמה הראשית העולה וכמו בתחזיות הקודמות, להערכתנו, עד סוף השנה מדד המעו"ף יטפס עד רמה של 1100 נקודות. כל ירידה בשוק המניות תשמש הזדמנות על מנת לאסוף סחורה, כך שעד סוף השנה הלקוח ימצא בפוזיציה מניתיית מלאה לפי הגדרתו. נציין שמבחינה טכנית, בשבוע שעבר מדד המעו"ף פרץ את רמת 1045 נקודות על בסיס סגירה (1046), לכן בטווח הקצר המגמה החיובית תמשיך כלפי מעלה עד לאזור 1075 נקודות. השבוע, ביום חמישי, תתרחש פקיעת אופציות המעו"ף. על פי מפת הפוזיציות הפתוחות נראה שפקיעה באזור 1050 נוחה לרוב שחקני המעו"ף, אולם תנודה חדה בשוק האמריקאי יכולה לטרוף את הקלפים ולגרור אחריה תנועה חדה שתלווה בשורט סקוויז ולהכרעתנו במצב זה הפקיעה תהיה גבוהה מאוד . כמו כן, רמת סטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף נמוכה מאוד ועומדת על 19%, לכן זוהי הזדמנות לקנות ביטוח במחיר זול למי שנמצא בפוזיציה מנייתית מלאה. כמו כן, בגלל הפקיעה שתתרחש השבוע, מי שמצטייד במרווח יורד או באופציות מכר יקנה זאת לחודש נובמבר ולא לחודש הנוכחי.
בארה"ב, בדומה לשוק המקומי, המגמה הראשית הינה עליה. מניתוח הדוחות שפורסמו עד כה בארה"ב עולה שרוב החברות, מלבד הסקטור הפיננסי, הצליחו להתמודד עם המשבר שחלף עלינו בשנה האחרונה והדוחות טובים יותר מהצפוי. השבוע הנוכחי יושפע בעיקר מנתוני מאקרו בארה"ב .
בין הנתונים יפורסמו:
- יום שלישי- מדד אמון הצרכנים ושר האוצר האמריקאי ינאם
- יום רביעי- מכירות בתים חדשים והזמנות מוצרי בריי קיימא
- יום חמישי- התמ"ג האמריקאי
- יום שישי- מדד מנהלי הרכש של שיקגו, מדד הצריכה וההכנסה הפרטית

מבחינה טכנית, מדד הנאסד"ק מתוחם ברצועה שנעה בין 2170 ל- 2020 נקודות, יציאה מאחד מהטווחים הנ"ל על בסיס סגירה תגרום למהלך מהיר של 5%-7% לכל כיוון .
באירופה, בדומה לשאר המדדים המובילים בעולם המגמה הינה עליה. בטווח הקצר אין סיבה להשקיע בשוק האירופי, כיוון שנחשב פחות אטרקטיבי משוק המניות המקומי. בדומה לארה"ב גם באירופה יפורסמו לקראת סוף שבוע נתוני מאקרו חשובים, אשר ישפיעו על המשך דרכו של השוק האירופי.
- יום חמישי- שיעור האבטלה בגרמניה
- יום שישי- שיעור האבטלה באירופה
ההשקעה ברזיל, סין ואוסטרליה ממשיכה להיות מעודפות עלינו, בטווח הארוך, בעיקר בזכות נתוני המאקרו המרשימים שלהן. (לוח אירועים מפורט באתר החברה)
בזירת המטבעות, למרות רכישת הדולרים של הנגיד, סטנלי פישר, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.
לסיכום, כמו בחודשים הקודמים, בטווח הארוך המגמה החיובית בשוקי המניות תמשיך לשלוט בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, כיוון שלא ניתן לדעת באיזה חודש יבוא המימוש בשוק המניות. עד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה (בהתאם לפרופיל הלקוח).
שוק האג"ח
אג"ח קונצרני:
גם במהלך השבוע שחלף המרווחים בין אגרות החוב הקונצרניות ואגרות החוב הממשלתיות הצטמצמו. פרמיית הסיכון ירדה ואינה אטרקטיבית יותר ובנוסף גדל החשש לעלייה במספר החברות אשר יתקשו לעמוד בהתחייבותן. לפיכך, קיימת עדיפות להשקעה סלקטיבית באגרות החוב הקונצרניות על פני השקעה פאסיבית במדדי התל-בונד השונים.כדי להמחיש את הירידה במרווחים בחרנו להראות את העיוות הקיים באג"ח הקונצרניות השקליות בריבית קבועה.

מצ"ב, מרווחי אגרות החוב הקונצרניות מהעקום השקלי הממשלתי.


מק"מ:
תשואת המק"מ המשיכה לרדת בשבוע שעבר ועומדת על 1.5%, ברמה זו, המק"מ אינו מומלץ.
שחרים:
תשואת אגרות החוב האמריקאיות ל- 10 שנים עלתה משבוע שעבר ועומדת על 3.47%, ה- Spread למול אגרות חוב שקליות של ישראל לתקופה דומה, עומד על 1.6%. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני, שחר 2682, מח"מ 3.84, המגלם תשואה ברוטו של 3.38%, מועדף.
צמודי מדד:
ציפיות האינפלציה לכל הטווחים מעל לממוצע יעד בנק ישראל (1% - 3%), בשבוע שעבר ירדו ציפיות האינפלציה לכל אורך העקום. אנו צופים המשך ירידה בציפיות האינפלציה לכל הטווחים בתקופה הקרובה.
ריבית משתנה:
בעקבות הירידה בתשואות אגרות החוב השקליות הממשלתיות לטווח הקצר, אנו מעדיפים השקעה באג"ח בריבית משתנה אל מול מק"מ, על פני ריבית קבועה.

שבוע טוב,
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות
14/4/08
1. מה עם הדודה, למה רק הבת  [ל"ת] - חיים זינגר

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il