TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית


שבוע נוסף של עליות שערים חלף על השוק המקומי, בעיקר על רקע פרסום דוחות כספיים טובים מהצפוי של 85% מהחברות האמריקאיות.
מור בית השקעות | 19/10/09, 09:26
שבוע נוסף של עליות שערים חלף על השוק המקומי, בעיקר על רקע פרסום דוחות כספיים טובים מהצפוי של 85% מהחברות האמריקאיות. את עליות אלו ליוו מחזורי מסחר נמוכים מעט משבועות קודמים (1.7-1.6 מיליארד ליום), תוך שמירה על רמת סטיות תקן נמוכות שנעו בין 20% ל 21%.
להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף:
מדד המעו"ף עלה ב-0.67%, מדד ת"א 100 עלה ב- 1.39% , מדד הבנקים עלה ב-1.58% ואילו מדד התל-טק זינק ב- 5.93%.
מבט קדימה להמשך החודש הקרוב:
ישראל, הסביבה הכלכלית ממשיכה לתמוך וניתן לראות שיפור נאה בנתונים המאקרו כלכליים. בין הנתונים המעודדים נמצא: המדד המשולב שמצוי בעליה, גידול ביצוא המקומי, יציבות בשוק העבודה ותחזיות צמיחה אופטימיות לשנה הבאה. כל אלו ממשיכים לתמוך במגמה הראשית העולה וכמו בתחזיות קודמות, להערכתנו, עד סוף השנה מדד המעו"ף יטפס עד לרמה של 1100 נקודות. כל ירידה בשוק המניות תשמש הזדמנות על מנת לאסוף סחורה, כך שעד סוף שנה הלקוח ימצא בפוזיציה מניתיית מלאה לפי הגדרתו. נציין שמבחינה טכנית, יתכן ומדד המעו"ף יתקל בקושי נקודתי לחצות את רמת 1045 כמו שקרה בשבועיים החולפים ורק פריצה של המדד במחזור גבוה תוביל ליעד הבא שמצוי ב- 1100 נקודות. במידה וקיים חשש שברמה זו יבוצעו מימושים, ניתן לנצל את סטיות התקן הנמוכות באופציות המעו"ף ולהצטייד באופציות PUT או לחלופין במרווח יורד (האפשרות המועדפת). עלות אפשריות אלו כרגע היא נמוכה בשילוב עם קנית מניות.
בארה"ב, בדומה לשוק המקומי, המגמה הראשית הינה עליה. מניתוח הדוחות שפורסמו עד כה בארה"ב עולה שרוב החברות, מלבד הסקטור הפיננסי, הצליחו להתמודד עם המשבר שחלף עלינו בשנה האחרונה והדוחות טובים יותר מהצפוי. מבחינה טכנית, מדד הנאסד"ק מתוחם ברצועה שנעה בין 2170 ל- 2020 נקודות.יציאה מאחד מהטווחים הנ"ל על בסיס סגירה,תגרום למהלך מהיר של 5%-7% לכל כיוון (לוח אירועים לשבוע הקרוב מצורף בהמשך הסקירה).
באירופה, בדומה לשאר המדדים המובילים בעולם המגמה הינה עליה. בטווח הקצר אין סיבה להשקיע בשוק האירופי, כיוון שנחשב פחות אטרקטיבי משוק המניות המקומי. ההשקעה ברזיל, סין ואוסטרליה ממשיכה להיות מעודפות עלינו ,בטווח הארוך, בעיקר בזכות נתוני המאקרו המרשימים שלהן.

בזירת המטבעות, למרות רכישת הדולרים של הנגיד ,סטנלי פישר, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי, כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.

לסיכום, כמו בחודשים קודמים, בטווח הארוך המגמה החיובית בשוקי המניות תמשיך לשלוט בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, כיוון שלא ניתן לדעת באיזה חודש יבוא המימוש בשוק המניות. עד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה, (בהתאם לפרופיל הלקוח).

שוק האג"ח :
מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר הפתיע בירידה של 0.3%. להערכתנו, בחצי שנה הקרובה סביבת האינפלציה תהיה שלילית. בחודש האחרון שוק האג"ח הממשלתי שידר סקפטיות לגבי סביבת האינפלציה ונוכח המדד האחרון צפוי לזנק בחדות האג"ח בריבית קבועה. לאור עליית התשואות באג"ח הממשלתי בתקופה האחרונה, נראה שהאטרקטיביות שלהן במח"מ בינוני הן באפיק השקלי והן באפיק הצמוד עלתה. אולם כרגע קיימת עדיפות לאפיק השקלי בריבית קבועה שעדיף לכל אורך העקום.
מק"מ:
תשואת המק"מ המשיכה לרדת בשבוע שעבר, ועומדת כעת על 1.48%, ברמה זו, המק"מ אינו מומלץ.
שחרים:
הירידה המפתיעה במדד המחירים לצרכן בחודש ספטמבר והצפי כי המדדים יישארו נמוכים ואף שלילים עד סוף השנה, ימשיכו לחזק את דעתו של הנגיד סטנלי פישר להמשיך להשאיר את הריבית במשק ללא שינוי. על כן האפיק השקלי בעל המח"מ הבינוני מועדף עלינו לתקופה זו, אולם בניגוד לשבועות קודמים אנו ממליצים בנוסף להגדיל את המח"מ הארוך באפיק השקלי ל 5% בתיק ההשקעות.
ממשלתי 0115 בעל מח"מ 4.75 ותשואה של 3.9% מועדף ובמח"מים הארוכים, ממשלתי 0219 בעל מח"מ של 7.26 ו4.97% תשואה מועדף.
ריבית משתנה:
ריבית משתנה שקלית איננה מומלצת בכל הטווחים.
צמודי מדד:
למרות הירידה המפתיעה במדד ספטמבר, האפיק הצמוד בעל המח"מ הבינוני ממשיך להיות מועדף, ממשלתי 614 בעל מח"מ 4.56 אשר מגלם תשואה 1.12%, מועדף.
אג"ח קונצרני:
בשבועות האחרונים המרווחים בין האפיק הקונצרני לאג"ח הממשלתי הצטמצם בצורה חדה ועל כן עליית הסיכון באפיק הקונצרני עלתה מאוד למשקיע הסולידי. יש לבחור בסלקטיביות את האג"חים השונים על פני השקעה ישירה במדדי התל בונד, שבשלב זה רמת סיכון ההשקעה בהם עלתה.

דוחות כספיים ונתוני מאקרו חשובים לשבוע הקרוב:



שבוע טוב וחודש טוב,
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il