TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית


שבוע מסחר קצר חל על השוק המקומי, שבניגוד לשוקי העולם עלה במחזורי מסחר גבוהים תוך כדי ירידה בסטיות התקן לרמות של 22%-23%. להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף:
מור בית השקעות | 7/10/09, 11:18

שבוע מסחר קצר חל על השוק המקומי, שבניגוד לשוקי העולם עלה במחזורי מסחר גבוהים תוך כדי ירידה בסטיות התקן לרמות של 22%-23%.
להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף:
מדד המעו"ף עלה ב-1.29% תוך כדי פריצה של רמת ה-1000 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב- 1.17% ומדד הבנקים שהוביל את העליות בחודש ספטמבר עלה ב-1.01%.
בהתבוננות על חודש החולף, ניתן להבחין בתופעה של חוסר קורלציה בין השוק המקומי לבין השוק האמריקאי. בעוד שהשוק המקומי עלה, השוק האמריקאי ירד ולהיפך. חוסר הקורלציה נובע בעיקר מנתוני מאקרו ומיקרו בעלי אופי שונה בחודש האחרון. לדוגמא: בשבוע שחלף ירד השוק האמריקאי עקב נתוני מאקרו גרועים, בעיקר בשוק התעסוקה. נתונים אלו היו הרבה מתחת לתחזיות המוקדמות, בעוד שבישראל תחזיות הצמיחה לשנת 2010 הינן חיוביות ומעל הציפיות המוקדמות.
במבט קדימה, סביר להניח שחוסר הקורלציה בין השווקים השונים ימשיך להתקיים:
בישראל, נתוני הצמיחה המעודדים ממשיכים לתמוך במגמה הראשית העולה וכמו בתחזיות קודמות, להערכתנו, עד סוף השנה מדד המעו"ף יטפס עד לרמה של 1100 נקודות. כל ירידה בשוק המניות תשמש הזדמנות על מנת לאסוף סחורה, כך שעד סוף שנה הלקוח ימצא בפוזיציה מניתיית מלאה לפי הגדרתו.
בארה"ב, בדומה לשוק המקומי, המגמה הראשית היא עדין עליה, אולם בעוצמות חלשות יותר. בטווח הקצר (חודש) המדדים המובילים ימצאו בפרשת דרכים ועונת הדוחות שתתחיל ביום רביעי הקרוב תכריע את הכף. במידה ומדד הנאסד"ק ירד מתחת לרמה של 2020 נקודות על בסיס סגירה, המגמה השלילית בטווח הקצר תמשך והמדדים המובילים בארה"ב ירדו בשיעור של עד 5%.
באירופה, המגמה הראשית אומנם נמצאת בעליה, אולם בטווח הקצר המדדים המובילים באירופה ,בהובלת הדקס הגרמני, יסבלו מירידות שערים שינועו בין 3% ל-6%.
אחת המדינות המעניינות להשקעה היא ברזיל. ההחלטה כי ריו דה ז'ניירו השוכנת בברזיל, תיהפך לעיר הדרום אמריקאית הראשונה שתארח את המשחקים האולימפיים תגרום להזרמת כספים למדינה ולהשקעה בתשתיות השונות. ההערכות הראשוניות כי ברזיל צפויה להכניס מעל ל-50 מיליארד דולר לכלכלתה בעקבות החלטה זו. 
בזירת המטבעות, הנגיד ,סטנלי פישר, הודיע שיתערב רק במקרים חריגים בשוק המט"ח. כמו כן, נתוני המאקרו החלשים בשוק האמריקאי בשבוע שחלף ממשיכים לחזק את עמדתנו שלא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי כל עוד הוא לא מבסס את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.
לסיכום, בטווח הארוך המגמה החיובית בשוקי המניות שולטת בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, כיוון שלא ניתן לדעת באיזה חודש יבוא המימוש בשוק המניות. עד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה, (בהתאם לפרופיל הלקוח).
שוק האג"ח: כפי שצפינו, בהחלטתו האחרונה של בנק ישראל הנגיד הותיר את הריבית ללא שינוי. אנו צופים כי הריבית תישאר זהה גם בהחלטה הקרובה. בשבועות האחרונים רשם שוק האג"ח עליות שערים, המרווחים באגרות החוב הקונצרניות בדירוג AA- ומעלה, ירדו לרמות דומות לתקופה של לפני המשבר. לכן, לאור התשואות הנמוכות והמרווחים הנמוכים, מומלץ לנקוט בזהירות יתר בכל הקשור בהשקעה באגרות חוב בדירוג זה.
דוגמא: אגרת החוב של שופרסל סדרה ג', מח"מ 3.48 נסחרת בתשואה של 4.08% רק 0.7% יותר מאג"ח מדינה עם מאפיינים דומים. גם אגרות החוב של כיל סדרות א' ו- ב' נסחרות במרווח נמוך מאוד.
מק"מ: תשואת המק"מ ירדה מעט משבוע שעבר ועומדת על 1.65%, בעקבות הירידה בציפייה לאינפלציה בתקופה הקרובה. ברמה זו, אנו ניטראליים לגבי השקעה במק"מ.
שחרים: תשואת אגרות החוב האמריקאיות ל- 10 שנים ירדה משבוע שעבר ועומדת על 3.22%, ה- Spread למול אגרות חוב שקליות של ישראל לתקופה דומה, עומד על 1.78%. אנו ממליצים על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני, שחר 2682, מח"מ 3.9, המגלם תשואה ברוטו של 3.55%, מועדף.
צמודי מדד: ציפיות האינפלציה לכל הטווחים מעל לממוצע יעד בנק ישראל (1% - 3%), אך לאור אי הוודאות לגבי השפעת העלייה בכמות הכסף, סביבת ריבית נמוכה לאורך זמן והתאוששות מהירה מהצפוי בכלכלה העולמית על האינפלציה ניתן לראות צדק בציפיות גבוהות. צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 1-2, כפי שנגזר משוק ההון, עומד על- 2.2. ובמח"מ  3-5, עומד על 2.7. למשקיעים הפרטיים, ממשלתי 614 בעל מח"מ 4.6 אשר מגלם תשואה נטו של 1.16%, מועדף.

סקירה טכנית- מדד הנאסד"ק


 


מהניתוח טכני, המגמה הראשית במדד הנאסד"ק השתנתה מלפני חודשיים ממגמת ירידה לעליה. הגורמים הטכניים אשר תומכים בהחלטה הינם: הממוצע הנע, הקצר והארוך, הצטלבו כלפי מעלה, קו המגמה היורד נפרץ כלפי מעלה במחזורי מסחר גבוהים ומדד החוזק היחסי נמצא במגמה עולה וכבר הגיע ל-50 נקודות.
לעומת זאת, בטווח הקצר (חודש) כפי שמופיע בגרף המדד נמצא על סף פרשת דרכים. כרגע המדד נתמך על קו המגמה העולה, לכן במידה ובימים הקרובים המדד ימשיך לסבול מירידות שערים וירד אל מתחת לקו התמיכה שמצוי ב-2020 , הירידות יחריפו וימשיכו לפחות עד לאזור של  1950 נקודות. כמו כן, ניתן לראות שעל פי מדד החוזק היחסי, RSI, שמצוי בדיוק באזור 50 הנקודות, הסבירות שמהלך זה יקרה ולאו דווקא תיקון חזרה לרמות השיא הוא בדיוק 50%.




שבוע טוב וגמר חתימה טובה
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות


מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או  נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים,להחזיק, להשקיע או להתעניין, לקנות ולמכור במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il