TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

הבורסה בת"א סקירה שבועית


מור בית השקעות
בתחילת שבוע שעבר השוק המקומי התממש קלות כלפי מטה תוך כדי תנודתיות חדה, כמצופה. לקראת אמצע השבוע, הריסק המחשב את ההפרש בין סטיית התקן באופציית Put בעלת דלתא 25, לבין אופציית Call בעלת דלתא זהה ירד בצורה חדה ובהתאם לכך השוק התייצב.
More בית השקעות | 21/9/09, 16:10
בתחילת שבוע שעבר השוק המקומי התממש קלות כלפי מטה תוך כדי תנודתיות חדה, כמצופה. לקראת אמצע השבוע, הריסק המחשב את ההפרש בין סטיית התקן באופציית Put בעלת דלתא 25, לבין אופציית Call בעלת דלתא זהה ירד בצורה חדה ובהתאם לכך השוק התייצב. בסיכום שבועי המדדים המובילים בת"א סיימו בעליות של כ- 1%.
ניתן להבחין שכמו בישראל, גם בארה"ב, מדד ה VIX- ירד לרמת שפל של 24 נקודות ולמעשה החשש ממפולת חוזרת בתקופה הקרובה התפוגג עקב השיפור המתמיד בכלכלה הריאלית בארה"ב. בין הנתונים המעידים על השיפור בכלכלה בארה"ב ניתן למצוא את מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן המצביע על נכונותם של הצרכנים להוציא כסף. דבר זה בא לידי ביטוי בכך שבאופן סטטיסטי מדד זה תואם את התמ"ג הריאלי, מדד הצריכה ואת ההוצאה הפרטית. המדד רשם עליה חדה לרמה של 70.2 נקודות, מכירות קמעונאיות אשר טיפסו גם הן ב-2.7% והביקוש לדמי אבטלה ראשוניים אשר השתפר וירד לרמה של 545 אלף מובטלים. שיפור זה מעיד על יציאה מהמיתון אליו צועד המשק האמריקאי.
מבחינה טכנית, לאחר הפקיעה אשר התרחשה ביום שישי בארה"ב הלחץ מתחיל לפוג והמדדים השונים אמורים להיתקל במוכרים רבים בנקודות הבאות: הנאסד"ק ברמה של 2200 נקודות, האס.אנד.פי 500 ברמה של 1100 נקודות והדאו-גונס ברמה של 10300 נקודות.
בישראל, בדומה לעולם, הסביבה הכלכלית ממשיכה במגמת השיפור והנתון החשוב ביותר הינו הצמיחה שעלתה ב1% ברבעון הקודם. כמו כן, בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שצפי הצמיחה בשנת 2009 הינו 0.1% בעוד שבתחזיות קודמות הצפי היה שלילי.
השבוע הקרוב הינו שבוע קצר ובו אנו נכנסים לישורת האחרונה לפני הפקיעה, עקב זאת עיקר השבוע יושפע דווקא מרצונם של שחקני המעו"ף השונים ולאו דווקא מהקורלציה בעולם. כרגע, מפת הפוזיציות הפתוחות עומדת על רמה של 960 נקודות .
בדומה לשבועות הקודמים אנו מעריכים כי בטווח הקצר של החודש הקרוב, אנו נמצאים ברצועת דשדוש רחבה שמנווטת בין 915 נקודות ל- 1002 נקודות. יציאה מאחד הטווחים יצביע לעבר הכיוון המדויק בטווח הבינוני קצר. להערכתנו, ככל שימשך הדשדוש זמן רב יותר כך עוצמת הפריצה תהיה חדה ועוצמתית יותר, ככל הנראה כלפי למעלה. אנו מתקרבים לתקופת חול המועד (החגים), שבדרך כלל מאופיינות בעליות שערים, לכן ייתכן שבמידה ונשאר בטווח רצועת הדשדוש לפני תחילתה של תקופה זו, השוק המקומי ינסה לפרוץ את מחסום 1000 הנקודות. בטווח הארוך, אנו מניחים כי מגמת העלייה תמשך ומדד המעו"ף צפוי להגיע לרמת 1300 הנקודות עד סוף שנת 2010.
בזירת המטבעות, למרות רכישת הדולרים של הנגיד ,סטנלי פישר, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר, עקב החולשה היתרה שמפגין אל מול רוב מטבעות העולם.

לסיכום, בטווח הקצר המגמה השולטת בשוק המקומי היא דשדוש רחב המלווה במחזורי מסחר נמוכים והמתנה לכיוון ברור, תוך כדי קושי לפרוץ את המחסום הפסיכולוגי המצוי ב- 1000 נקודות. בטווח הארוך, המגמה החיובית בשוקי המניות שולטת בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, הרי שלא ניתן לדעת באיזה חודש יבוא המימוש בשוק המניות. עד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה (בהתאם לפרופיל הלקוח).
שוק האג"ח:
בהתאם לציפיות השוק, מדד חודש אוגוסט עלה ב- 0.5%. בחודשים הקרובים צפויה ירידה בקצב האינפלציה שאליו התרגלנו בחודשים האחרונים ועד סוף שנה צפויה אינפלציה אפסית ואף שלילית. אנו צופים שבהחלטת הריבית הקרובה הנגיד יחליט להותיר את הריבית ללא שינוי, החלשות הדולר וסביבת אינפלציה נמוכה בתקופה הקרובה תומכים בהחלטה זו.
מק"מ:
תשואת המק"מ ירדה במעט משבוע שעבר ועומדת על 1.75%. ברמה זו אנו ניטראליים לגבי השקעה במק"מ, לאור הירידה בציפיות האינפלציה לשנה הקרובה.
שחרים:
תשואת אגרות החוב האמריקאיות ל- 10 שנים עלתה משבוע שעבר ועומדת על 3.47%, ה- Spread למול אגרות חוב שקליות של ישראל לתקופה דומה, עומד על 1.7%. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשחרים במח"מ בינוני, שחר 2682, מח"מ 3.93, המגלם תשואה ברוטו של 3.68%, מועדף.
צמודי מדד:
ציפיות האינפלציה לכל הטווחים מעל לממוצע יעד בנק ישראל (1% - 3%), אך לאור אי הוודאות לגבי השפעת העלייה בכמות הכסף, סביבת ריבית נמוכה לאורך זמן והתאוששות מהירה מהצפוי בכלכלה העולמית על האינפלציה ניתן לראות צדק בציפיות גבוהות. צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 1-2, כפי שנגזר משוק ההון, עומד על 2.4 ובמח"מ 3-5, עומד על 2.5. למשקיעים הפרטיים, ממשלתי 614 בעל מח"מ 4.65, אשר מגלם תשואה נטו של 1.12%, מועדף.

שבוע טוב וגמר חתימה טובה
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות

מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או  נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים,להחזיק, להשקיע או להתעניין, לקנות ולמכור במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il