TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

הבורסה בת"א סקירה שבועית


מור בית השקעות
שבוע חיובי בעל תנודתיות גבוהה מאוד עבר על שוקי העולם, דבר הבא לידי ביטוי בעליות בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף. להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף: מדד המעו"ף עלה ב-2.53%, מדד הנדל"ן עלה ב- 3.47%, מדד הבנקים עלה ב- 4.71%, מדד הנאסד"ק עלה ב- 0.4% ומדד ההאס אנד פי 500 עלה ב- 0.3%.
More בית השקעות | 31/8/09, 08:54

שבוע חיובי בעל תנודתיות גבוהה מאוד עבר על שוקי העולם, דבר הבא לידי ביטוי בעליות בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף. להלן סיכום המדדים המובילים לשבוע שחלף: מדד המעו"ף עלה ב-2.53%, מדד הנדל"ן עלה ב- 3.47%, מדד הבנקים עלה ב- 4.71%, מדד הנאסד"ק עלה ב- 0.4% ומדד ההאס אנד פי 500 עלה ב- 0.3%. השבוע הנוכחי נפתח בסערה בעקבות ההודעה שצורפה לדו"חות חברת אפריקה ישראל, לפיה קיים חשש לחוסר יכולתה לעמוד בהתחייבויותה בטווח הארוך. לאחר הודעה זו החלו ירידות חדות במניה ובאגרות החוב של אפריקה ישראל בשיעור שלמעלה מ-20%, אשר גררו אחריהן ירידות במדדים המובילים בת"א. בראיה עתידית, נראה שמתחיל להיפתח סדק בחלום המניות. חברות גדולות כדוגמת צים ואפריקה ישראל לא מצליחות להתאושש מהמשבר שפקד אותנו בשנה שעברה וצריכות להגיע להסדרי חובות מול הנושים הגדולים. מוקדם לחזות את עתידן של חברות אלו, אך מובן שבכדי להציל חלק מכספם של המשקיעים, בעלי החוב יצטרכו להגיע להסדרים הנ"ל. להערכתנו, יתכן ובימים הקרובים שוק המניות ימצא במגמת ירידה עד לאזור 900-915 נקודות לכל היותר, בשל החשש מהשלכות הסדרי החוב שצפויה אפריקה ישראל לבצע עם נושים. אולם, בטווח הבינוני- הארוך נתוני המאקרו החיוביים בשוקי העולם בכלל ובישראל בפרט ימשיכו להשפיע באופן חיובי על שוקי המניות. בדומה לסקירות הקודמות, אנו מעריכים כי מדד המעו"ף יפרוץ במהלך השנה את המחסום הפסיכולוגי ברמת 1000 הנקודות ויגיע לרמת 1100 הנקודות. בטווח הארוך, אנו מניחים כי מדד המעו"ף צפוי להגיע לרמת 1300 הנקודות עד סוף שנת 2010.
זירת המטבעות, למרות רכישת הדולרים של הנגיד ,סטנלי פישר, לא מומלץ להשקיע במטבע האמריקאי כל עוד הוא לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 דולר.
בזירת המאקרו, צפויים להתפרסם השבוע הנתונים הבאים:
- ביום שני יתפרסם מדד המחירים המשולב לצרכן ליבה שנתי
- ביום שלישי יתפרסמו נתוני שיעור האבטלה באירופה והוצאות הבניה בשוק האמריקאי
- ביום רביעי יתפרסם נתוני הזמנות של מוצרים בריי קיימא
- ביום חמישי יתפרסמו נתוני מכירות קמעוניות ליבה והחלטה בנושא הריבית בשוק האירופאי
- ביום שישי יתפרסמו נתוני שיעור האבטלה ונתון נוסף שהינו המשמעותי ביותר השבוע, מספר המועסקים בשוק האמריקאי. שיפור ניכר בנתון זה יאפשר דחיפה נוספת ולהמשך בעליית המניות בארה"ב.
מניות מומלצות:
בדומה לשבוע שעבר אנו ממשיכים להמליץ על המניות הרשומות למטה, (יש לשים לב שחלק מהמניות ביצעו מהלך גדול בשבועיים האחרונים ואף חלקן קרובות ליעד) :

- סיטיגרופ (C), אשר שפרצה במחזור גדול את רמת 4.5 דולר למניה, צפויה להגיע ליעד של בין 7.5 ל-8 דולר למניה
- סאני, עם יעד של 25 שקל למניה
- אארופוסטל (ARO), רשת חנויות ביגוד לקהל הצעיר, עם יעד של 50 דולר למניה (ניתוח מפורט פורסם בסקירה שבוע שעבר)
לסיכום, בטווח הארוך, המגמה החיובית בשוקי המניות שולטת בזכות נתוני מיקרו ומאקרו טובים. להערכתנו, המגמה הראשית בשוק המניות הישראלי השתנתה ממגמת ירידה לעליה וכל ירידה תהיה לצורך עליה. לפיכך, יש להגדיל בהדרגה את האפיק המנייתי מדי חודש, הרי שלא ניתן לדעת באיזה חודש יבוא המימוש בשוק המניות. עד סוף השנה יש להימצא בפוזיציה מנייתית מלאה (בהתאם לפרופיל הלקוח).
שוק האג"ח: היום הראשון של השבוע נפתח בירידות שערים בשוק אגרות החוב הקונצרניות, בעקבות הפרסומים של חברת אפריקה ישראל על קשיים בתשלום חובות החברה וכוונתה להגיע להסדר עם בעלי אגרות החוב. בשבוע שעבר פורסמה לראשונה השקת מדד התל-בונד השקלי ובעקבות הפרסום אגרות חוב קונצרניות שקליות רבות רשמו עליות שערים נאות. בהמשך נפרסם דוגמה המכילה מספר אגרות חוב שלהערכתינו תכנסנה למדד זה ותסחרנה במרווח סביר. בנוסף, לאור העלייה במרווחים בשוק הקונצרני, יופיעו בדוגמה גם מספר אגרות חוב אשר נסחרות במרווח המאפשר כניסה נוחה. בשבוע החולף נגיד בנק ישראל העלה את הריבית ב- 0.25%. אנו מאמינים כי בנק ישראל ימשיך לעלות את הריבית בצורה הדרגתית, אולם סבורים כי עליית הריבית לא תבוצע בחודשים הקרובים. לאור התשואות הנמוכות והמרווחים הנמוכים מומלץ לנקוט בזהירות יתר בכל הקשור בהשקעה באגרות חוב. ישנן אגרות חוב רבות, בעיקר בדירוג גבוה ומח"מ נמוך, המשקפות תשואה שלילית ו/או מרווח נמוך מדי מהמקבילות הממשלתיות.
מק"מ: תשואת המק"מ עלתה משבוע שעבר, בעקבות העלאת הריבית מוקדם מהצפוי. תשואת המק"מ לשנה עומדת על 1.8%, ברמה זו המק"מ עדיין אינו מומלץ.
צמודי מדד: בעקבות הירידה בציפיות האינפלציה בטווח הקצר-בינוני, אנו מעדיפים את האפיק הצמוד על פני האפיק השקלי. צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 0-2, כפי שנגזר משוק ההון, עומד על- 2.45% ואילו במח"מ 3-5 עומד על 2.65%. המדד בחודש הבא צפוי לעלות בכ- 0.5%. למשקיעים הפרטיים, ממשלתי 614 בעל מח"מ 4.7 אשר מגלם תשואה נטו של 1.28%, מועדף.
ריבית משתנה: הגילונים הקצרים אינם מומלצים ויש להיחשף לאפיק דרך הגילונים הבינוניים-ארוכים. לאחרונה יש נהירה לאגרות חוב קונצרניות בריבית משתנה. בעקבות כך, ישנן אגרות חוב רבות שנסחרות כמעט ללא פרמיית סיכון (מרווח אפסי או נמוך מאוד למקבילות הממשלתיות). לכן,


במידה ומחליטים לקנות אגרות חוב קונצרניות בריבית משתנה, מומלץ לקנות במרווח של 0.8% לפחות.
דוגמאות לאגרות חוב במרווחים של מעל 1.65:



מדד הנדל"ן



מניתוח טכני, בדומה למדדים המובילים בת"א, המגמה הראשית של מדד הנדל"ן השתנתה למגמת עליה. בטווח הקצר, ניתן לראות שהמדד יצר תבנית בצורת M וקיים צפי לירידה לפחות עד לרמת התמיכה הראשונה שנמצאת ב- 287 נקודות. במידה והמדד ירד מתחת לנקודה זו, קיימות עוד שתי נקודות תמיכה חשובות: הראשונה ב-265 נקודות והשנייה ב-230 נקודות. להערכתנו, במידה ונגיע לנקודת התמיכה השנייה יש להתחיל לקנות מעט ממניות המדד. רמת התנגדות ראשונה מצויה ברמת 330 הנקודות, במידה ותבוצע סגירה מעל נקודה זו, המדד צפוי לעלות בעוד 20%.
שבוע טוב
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות

מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או  נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים,להחזיק, להשקיע או להתעניין במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il