TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית


אם יבוא מישהו וישאלכם לדוגמא של דשדוש בשוקי ההון בארץ ובעולם (בעיקר בארה"ב) הביאו לו כדוגמא את שבוע המסחר האחרון.
חזי קלפקה | 12/7/09, 10:18
אם יבוא מישהו וישאלכם לדוגמא של דשדוש בשוקי ההון בארץ ובעולם (בעיקר בארה"ב) הביאו לו כדוגמא את שבוע המסחר האחרון.

השבוע האחרון היה פשוט דל באירועים ללא כל כיוון, ללא כל דרמטיות, במחזורים מאוד נמוכים , שאפילו לא הגיעו ל- 1.5 מיליארד שקל ליום.

בסיכומו של שבוע חם ודליל ירד מדד המעוף ב- 1.67 אחוז, ת"א 100 ירד ב- 2.4 אחוז, הבנקים ירדו ב- 2.56 אחוז, הנדל"ן צנח ב- 7.24 אחוז, והתל טק ירד ב- 5.36 אחוז.סטיות התקן באופציות המעוף הינן ברמה של החל מ- 19 אחוז בקולים בכסף עד 24 אחוז בפוטים בכסף ומצביעים על חוסר דרמטיות וחוסר כיוון בשוק גם בהמשך החודש.

גם בארה"ב ירדו המדדים כאשר מדד הדאו יורד ב- 1.6 אחוז, הנאסדק ב- 2.3 אחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 1.9 אחוז , ומדד ראסל 2000 ירד ב- 3.3 אחוז. מדד הויקס נשאר ברמת ה- 29 אחוז ומבטא המשך יציבות בימי המסחר הקרובים.חשוב לציין כי מדד האס אנד פי 500 סיים בשער הגבוה ב- 2 נקודות ( כן נקודות) משערו ב- 1.5.2009 , ולכן פירוש השוק נכון לעכשיו הינו יציבות וחוסר כיוון, וציפיה לפריצה חדה למעלה או למטה.

יציבות היא שם המשחק בשבועות האחרונים כי הרמה שיצאנו לסוף השבוע בת"א היא הרמה שהיינו בה לפני שבועיים , ומאז שייטו להם המדדים בסתמיות בין 840 ל- 860, תוך כדי הצבעה על 840 כתמיכה ו- 860 התנגדות.

האם יימשך המצב כך? ואם לא אנא אנו הולכים? האם למעלה או האם למטה? ומיהם הטריגרים שיניעו את השוק מתרדמתו?

ובכן בארץ אין נתונים לרעה במיוחד. נכון שכולם מדברים על אבטלה ומיתון, אבל מחירי הדירות עולים, החברות מרמזות על רווחים נאים, ומכפיל ממוצע של מדד 100 כפי שפורסם בסוף השבוע הינו רק 11 ויש סבירות שיש מקום למניות לעלות במחירהן עד להבאת המכפיל לפחות לרמת ה- 15-16 . מה שמניע את השוק בארץ הינה הריבית האפסית, שמשגעת כל " משקיע יהודי", אשר אינו מוכן להפקיד כסף בבנק בריבית אפס, ומחפש אפיקי בורסה אחרים כאשר הסלוגן הינו :" לא חשוב הסיכון, העיקר שלא ניתן לבנק להביא לנו ריבית אפס".במסגרת ריבית האפס אנו רואים צריכה מוגברת של מכשירי חשמל, מכוניות, ומחירי הדירות מזנקים בכל פינה בארץ.

אסור לשכוח כי הריבית הנמוכה היא עקב אכילס שיצר את משבר הדיור והמפולת בבורסות בניו- יורק, אבל אנחנו חכמים יותר מהם, אנחנו יודעים את התורה , וכל זמן שהריבית היא אפס הרי אנו משקיעים בבורסה בכל צורה אפשרית, ולכן אחזקות הציבור עלו לרמה של כ- 22 אחוז בחודש האחרון.

לגבי הרוח הגבית מארה"ב שאולי היא תביא לנו כיוון , הרי ששם רבים הנתונים הסותרים , מאשר הנתונים שהולכים כתף מול כתף לכיוון אחד. אמון הצרכנים יורד ומצביע על התארכות המשבר,האס אנד פי כבר יורד ארבעה שבועות ברציפות, נתון דורשי האבטלה משתפר ומצביע אולי על תחילה של תזוזה בשוק העבודה. רואים בארה"ב התיצבות בשוק הדיור, אולם סיכום המצב מצביע גם על אפשרות שנגיד ( מי יודע כמה זמן ישאר בתפקידו) ,יתחיל לעלות את הריבית מרמת האפס, והממשל כה חרד עד שהחלו הדיבורים בדבר תוכנית סיוע נוספת של הזרמת כספים. בכל מקרה בניו- יורק מרגישים את המשבר בצורה הרבה יותר רצינית מאשר בתל אביב, ושם העסקים הקשורים לשוק ההון די בזבל, ומחירי הדירות רק יורדים.

ובמצב ענינים זה שרב הנגלה על הנסתר ברור לכולם שכל יום שעובר מקרב את הפריצה/זינוק , וכל מה שנשאר זה לעקוב ולזהות פריצה אמיתית ואת הכיוון. עד אז המתינו " באמבוש" לשוק בכדי שתוכלו לפעול יעיל, חד , מהיר ורווחי.המנתחים הטכניים מצביעים בצדק על רצועות בולינגר שמתכווצות, ועל נקודות תמיכה ופריצה, אז בואו נעשה סדר בענינים.

מדד ת"א 25 הראה תמיכה מוחשית ב- 840 , ורק שבירתו מטה ל- 820 ומשם ל- 800 תביאנו לירידה ל- 750-770 . מאידך באם הפריצה הינה למעלה הרי שפריצת ה- 875 ולאחריה פריצת ה- 900 והתבססות מעליה והרי נבחר כיוון למעלה.

בארה"ב אנו יותר קרובים לנקודת ההחלטה. האס אנד פי 500 מבחנו הינו ב- 875-880 , התבססות מטה מתחת ל- 865 ואנו בדרך ל- 835 ומשם ל- 770 .( זכרו הקורלציה בין מדד המעוף לאס אנד פי בחודשיים האחרונים כמעט מושלמת).מאידך שבירת ה- 880 וה- 892 ואזי נראה כנראה גם 920 ו- 940 .
הנאסדק נקודת התמיכה שלו הינה 1744 , ומתחתיה מצפה לנו 1720 ו- 1700 בדרך ל- 1660 . למעלה באם יפרוץ הרי 1760 תמיכה ראשונית, אחר כך 1780 ואזי מעל ה- 1800 בואכה 1860.
הדאו נתמך ב- 8140 , אם יירד מחכה לו תמיכה ב- 8080 ומשם 8000 ו- 7600 הינן הנקודות הבאות.בעליה 8200 מכשלה ראשונה ולאחריה 8260 ו- 8400 .
כדאי לתת תשומת לב רבה למדד הויקס, שאיים השבוע לעבור את רמת ה- 32.5 אחוז ולא עשה כך. יפרוץ מעלה את רמה זו והרי לכם שוק פסימי ומפוחד שיחולל ירידות .יירד חזרה ל- 25-26 והרי לכם שוק מסתלבט בטוח בעצמו ומכוון לעליות.

השבוע יכול להיות שנראה כיוון בארה"ב כי זהו שבוע חשוב ומלא דוחות של חברות ונתוני מקרו חשובים.השבוע תדווחנה החברות: גולדמן זקס, אינטל ( יום שלישי),גונסון אנד גונסון , צייס מנהטן בנק וגיי פי מורגן, וחברת קורייר , גוגול , הרלי דוידסון ונוקיה ( ביום חמישי) וביום שישי בנק אוף אמריקה , סיטי גרופ, וגנרל אלקטריק. בנוסף לכך נבחן שוב השבוע את נתוני דורשי האבטלה, נקבל את מדדי המחירים ליצרן ולצרכן ( גם בישראל), ונעריך מה קורה לאבטלה, לאינפלציה ולסיכויי העלאת הריבית.ביום שישי נקבל את נתוני התחלות הבניה בארה"ב וחוסר שיפור בהם יאותת על המשך המשבר .

אין ספק שהשוק לא ישאר אדיש לשפע נתונים אלה, מה עוד שהשערים בבורסה מושפעים בראש ובראשונה מביצועי החברות, ויחס הביצועים לציפיות.

לכן הקפידו על מעקב לאן פני הנתונים, והיה והם יהיו חד משמעיים ייתכן וניתנה ירית הפתיחה לכיוון כלשהוא. לפי הערכות של הימים האחרונים בעיקר בארה"ב הכיוון הינו פסימי, ורק נקווה שהנתונים יתנו לפסימיים " מכה בראש" אחרת ייתכן ונראה חולשה והדרדרות בשווקים.

הדולר בימים חמים וטרופים אלה ישמור על טווח ה- 3.90-4.00 שקלים.

שבוע טוב .

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון , ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il