TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

הבורסה בתל אביב סקירה שבועית


עוד שבוע חיובי עבר על שוקי העולם בכלל ובישראל בפרט, תוך כדי המשך ירידה קבועה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף ובמדד הפחד. בסיכום שבועי עלה מדד המעו"ף ב- 0.66% , מדד הנדל"ן טיפס ב- 1.12%, מדד ת"א 100 עלה ב- 0.79% ואילו מדד הנאסד"ק טיפס ב-4.9%.
אבידן מלמד | 31/5/09, 14:50
עוד שבוע חיובי עבר על שוקי העולם בכלל ובישראל בפרט, תוך כדי המשך ירידה קבועה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף ובמדד הפחד.
בסיכום שבועי עלה מדד המעו"ף ב- 0.66% , מדד הנדל"ן טיפס ב- 1.12%, מדד ת"א 100 עלה ב- 0.79% ואילו מדד הנאסד"ק טיפס ב-4.9%.
את העליות בשווקים הוביל השוק האמריקאי בזכות נתוני מאקרו טובים מעבר לציפיות. מדד אמון הצרכנים זינק לרמה של 52.9 נקודות בעוד הצפי עמד על 42 נקודות. המדד משמש לניבוי שינויים פתאומיים בתבניות הצריכה ומורכב משני מדדי משנה: אמון הצרכנים ביחס למצב הנוכחי (40%) וביחס לציפיותיהם העתידיות (60%).שינויים משמעותיים בתבניות הצריכה מוגדרים כשינויים הגדולים מ-5 נקודות, בעוד פער השינוי שפורסם בשבוע שעבר עמד על כמעט פי שניים וגרם לזינוק בשווקים.
בהסתכלות קדימה ניתן עדיין לראות שהמדדים המובילים בארה"ב לא פרצו את רמות ההתנגדות שלהם. לדוגמה: מדד הנאסד"ק נסחר כיום ברצועה שנעה בין 1660 נקודות לבין 1780 נקודות. רק יציאה מאחד מהגבולות הנ"ל על בסיס סגירה תאותת על הכיוון הצפוי בחודשים הקרובים בשוקי העולם. פריצה של רמת ה-1780 הנקודות בשילוב נתוני מאקרו טובים מהצפוי יכולה להוביל את המדד עד לרמה של 2000 נקודות.
במידה ותרחיש זה יתרחש צפויים גם המדדים המובילים בעולם להציג קורלאציה דומה לשווקים בארה"ב. מדד המעו"ף צפוי בשלב הראשון לבחון את רמת 916 הנקודות שחצייה של רמה זו תוביל אותנו לרמה של 1000 נקודות. באירופה מעבר של 5100 נקודות בדקס הגרמני תוביל לרמה של 5300 נקודות.
בזירת המאקרו צפויים לקראת סוף השבוע להתפרסם נתונים חשובים בארה"ב: ביום חמישי יפורסם דורשי דמי אבטלה חדשים וביום שישי יפורסם הנתון החשוב ביותר לשבוע זה והוא שיעור האבטלה במשק האמריקאי שצפוי לעמוד על 9.2%.
בזירת המטבעות ירד השבוע הדולר אל מתחת רמת ה-4 שקלים ובכך הסתיימה מגמת העלייה של הדולר בחודשים האחרונים. החולשה של הדולר אל מול השקל נובעת משני גורמים: האחד היחלשותו מול רוב המטבעות בעולם והשני כניסה של גופים ספקולנטים לשוק המטבעות המקומי. כרגע, כל עוד הדולר לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 אין מה לחפש להשקיע בו ואף הירידות צפויות להימשך עד לפחות לרמת 3.9 ₪ לדולר. ירידה אל מתחת לרמה זו תוביל להמשך ירידות עפ"י השלבים הבאים: 3.8, 3.74 ו- 3.67 שכל ירידה בשלב תוביל לשלב הבא.
בזירת הסחורות הגיע הנפט ליעד שהצבנו לפני מספר שבועות (66-67 דולר לחבית), ההצעה שלנו היא לממש חצי מהרווחים על מנת להבטיח רווח. להערכתנו, מגמת העלייה בנפט תימשך בחודש הקרוב והיעד עומד על 75 דולר לחבית עד סוף החודש.
שוק האג"ח
מק"מ - תשואת המק"מ לשנה עלתה משבוע שעבר ועומדת על 1.33%, ברמה זו המק"מ עדיין אינו מומלץ.
שחרים
גם בשבוע שעבר עלו התשואות בשחרים לכל אורך העקום בעקבות עליית התשואות של אגרות החוב האמריקאיות לתקופה של- 10 שנים ל- 3.7% ביום רביעי. ביום חמישי, השתנתה המגמה והתשואות סגרו ביום שישי ברמה של 3.465%. הסיבה לשינוי המגמה היא הצלחת ההנפקה בסוף השבוע לטווחים של 2.5 ו- 7 שנים, עקב ביקושים ערים שהגיעו ממשקיעים זרים. אנו לא חושבים שכדאי להאריך מח"מ באפיק השקלי עדיין מהסיבות הבאות: 1. חולשת הדולר מייקרת את המחייה לצרכן האמריקאי ותורמת לעלייה באינפלציה. כמו כן, יש קורלאציה חזקה בין ירידת הדולר לשוק הסחורות - כשהדולר יורד הסחורות מתחזקות לעיתים יותר משיעור השינוי במטבע. 2. למרות התבטאויות סוכנויות הדירוג על כך שלא יפחיתו את הדירוג לארה"ב, יש לזכור שדירוג הוא לא תמידי והתפתחויות נוספות בארה"ב עשויות לגרום לבחינה מחדש של הדירוג. 3. עלייה בריבית כתוצאה מעלייה ברמת האינפלציה. ה- Spread מול השחר ל- 10 שנים עומד על- 2 בהמשך משבוע שעבר. אנו ממשיכים להעדיף את המח"מ הבינוני - שחר 2682 בעל מח"מ 4.23, אשר נסחר בתשואה 4.44%, מועדף.
צמודי מדד
צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 3-5, כפי שנגזר משוק ההון, ירד ל- 2.55 מרמה של 2.95 בשבוע שעבר. זהו האפיק המומלץ כרגע כאשר אנו ממליצים להיכנס לאפיק זה דרך אגרות החוב אשר מדורגות –AA לפחות ובפער של אחוז וחצי לפחות מהממשלתי המקביל. בסקירות קודמות רשמנו שבמידה שהתשואות באפיק הממשלתי תמשכנה לעלות, פער התשואות בין אגרות החוב הקונצרניות לממשלתיות ירד, ז"א תרשמנה ירידות שערים מתונות יותר באפיק הקונצרני. וזה בדיוק מה שקרה. בתקופת אי-הוודאות בה אנו נמצאים, יש לשלם פרמיה אינפלציונית גבוהה יותר. ולכן, ציפיות אינפלציה של 2.55 בממוצע בטווח הבינוני הגיוניות בהחלט.
גילונים כרגע איננו צופים העלאות ריבית בתקופה הקרובה. אך בהחלט ניתן לצפות לעלייה בריבית כבר בתחילת 2010. תוספות התשואה בגילונים נותרו נמוכות ולכן בהמשך לשבוע שעבר, האפיק עדיין אינו מומלץ.

ניתוח טכני מדד הבנקים (31.5.2009)



מבחינת טכנית שומר מדד הבנקים על תבנית עולה כפי שניתן לראות בגרף. כל עוד המדד ימשיך להיסחר ברצועה העולה המגמה המשנית שלו תמשיך להיות כלפי מעלה.
בהסתכלות קדימה ניתן לראות שאם נמתח סרגל פיבונאצי' שנע מרמה של 1168 נקודות ,ששם התחילה הירידה הגדולה האחרונה עד לשפל ברמה של 496 נקודות, נקבל שהמדד היה צפוי לתקן כ- 50% מירידה זו עד לרמה של 833 נקודות. במידה ונתבסס מעל רמה זו במשך יומיים צפוי המדד להמשיך לטפס עד לרמה של 911 נקודות לפחות (תיקון של 61.8% על פי רמות פיבונאצי').
שבוע טוב
אבידן מלמד ואלי לוי
More בית השקעות



מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או  נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים או להתעניין במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il