TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

הבורסה בת"א סקירה שבועית


עוד שבוע חיובי עבר על שוקי העולם בכלל ובישראל בפרט, תוך כדי ירידה קבועה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף. בסיכום שבועי עלה מדד המעו"ף ב-4.14% , מדד הנדל"ן טיפס ב- 3.58%, מדד ת"א 100 עלה ב- 4.19% ואילו מדד הנאסד"ק עלה ב-0.7% בלבד.
אבידן מלמד  | 24/5/09, 17:00

עוד שבוע חיובי עבר על שוקי העולם בכלל ובישראל בפרט, תוך כדי ירידה קבועה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף. בסיכום שבועי עלה מדד המעו"ף ב-4.14% , מדד הנדל"ן טיפס ב- 3.58%, מדד ת"א 100 עלה ב- 4.19% ואילו מדד הנאסד"ק עלה ב-0.7% בלבד.
מלבד העליות הנאות שהשווקים המשיכו להציג בשבוע החולף, ניתן לראות ירידה קבועה הן במדד הפחד (הויקס) שירד לרמה של 30 והן בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף שירדו לרמה של 24%.
בהסתכלות קדימה נראה שהמדדים המובילים בעולם נמצאים על סף פרשת דרכים, האם ימשיך הראלי גם בחודשים הקרובים או שמא יבוא תיקון לגל העולה הנוכחי.
מדד הנאסד"ק נסחר כיום ברצועה שנעה בין 1780 נקודות לבין 1660 נקודות. יציאה מאחד מהגבולות הנ"ל על בסיס סגירה תאותת על הכיוון הצפוי בחודשים הקרובים בשוקי העולם. מאחר ונתוני התעסוקה האחרונים בארה"ב יצאו פחות טובים מהצפוי הסיכוי לחציית הגבול התחתון נראה כרגע בעל סיכוי גבוה יותר.
בארץ יתקיים השבוע מסחר מקוצר עקב חג השבועות ופקיעת אופציות המעו"ף תוקדם ליום רביעי הקרוב.
ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל לפרסם את הריבית במשק לחודש הקרוב וזו צפויה להישאר ברמה של 0.5%. ביום חמישי ושישי צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני מאקרו חשובים, ביום חמישי יפורסמו: הזמנת מוצרי ברי קיימא, דורשי דמי אבטלה חדשים ומכירות בתים, ביום שישי יפורסם התמ"ג הרבעוני שצפוי לרדת בשיעור של 5.6%.
בזירת המטבעות ירד השבוע הדולר אל מתחת רמת ה-4 שקלים ובכך הסתיימה מגמת העלייה של הדולר בחודשים האחרונים. החולשה של הדולר אל מול השקל נובעת משני גורמים: האחד היחלשותו מול רוב המטבעות בעולם והשני כניסה של גופים ספקולנטים לשוק המטבעות המקומי. כרגע, כל עוד הדולר לא מבסס שוב את מעמדו מעל רמת 4.02 אין מה לחפש להשקיע בו ואף הירידות צפויות להימשך עד לפחות לרמת 3.9 ₪ לדולר. ירידה מתחת לרמה זו תוביל את הדולר לירידה חדה יותר.
בזירת הסחורות הצליח הנפט להתבסס מעל רמת ה- 60 דולר לחבית והוא צפוי להגיע תוך זמן קצר לרמה של 67 דולר לחבית.
לסיכום, יש לנצל את העליות היפות בשווקים ולממש אחזקות באפיק המנייתי שכרגע הסיכון גובר על הסיכוי.
שוק האג"ח
מק"מ - תשואת המק"מ לשנה עומדת על 1.22%, ברמה זו המק"מ אינו מומלץ.
שחרים
בשבוע שעבר, עלו התשואות בשחרים לכל אורך העקום בעקבות עליית התשואות של אגרות החוב האמריקאיות לתקופה של- 10 שנים ל- 3.45% על רקע ההנפקה החלשה בשבוע שעבר וחששות להורדת דירוג האשראי של ארה"ב. עוד תרמו לעליית התשואות החששות מעלייה באינפלציה, עלייה בריבית, והגרעון. ה- Spread מול השחר ל- 10 שנים עומד על- 2 בהמשך משבוע שעבר. אנו ממשיכים להעדיף את המח"מ הבינוני, שחר 2682 בעל מח"מ 4.25, אשר נסחר בתשואה 4.28%, מועדף.

צמודי מדד
צפי האינפלציה הממוצע במח"מ 3-5, כפי שנגזר משוק ההון, עלה ל- 2.95. אנו ממליצים להיכנס לאפיק זה דרך אגרות החוב אשר מדורגות –AA לפחות ובפער של שני אחוז לפחות מהממשלתי המקביל. אנו צופים שבמידה ועליית התשואות באפיק הממשלתי תמשיך, פער התשואות ביין אגרות החוב הקונצרניות לממשלתי ירד, ז"א ירשמו ירידות שערים מתונות יותר באפיק הקונצרני. בתקופת אי-הוודאות בה אנו נמצאים, יש לשלם פרמיה אינפלציונית גבוהה יותר. אך יש לזכור שאנו מתקרבים בציפיות האינפלציה לגבול העליון של יעד האינפלציה של בנק ישראל.
גילונים
עליות השערים בגילונים בשבועות האחרונים לדעתנו מוגזמות, האפיק אינו מומלץ. איננו צופים העלאות ריבית בתקופה הקרובה.

ניתוח טכני שקל / דולר (24.5.2009)



ביום חמישי האחרון ירד הדולר אל מתחת לרמת התמיכה של 4 שקלים. בנוסף קו המגמה העולה שהתחיל מרמה של 3.23 לדולר נשבר כלפי מטה והממוצעים הנעים, הקצר והארוך, הצטלבו כלפי מטה. פרמטרים אלו מעידים על חולשתו של הדולר וכרגע יש לצאת מההשקעה בדולר שכיוונו בשלב זה אל רמת 3.9 ₪ לדולר , ירידה אל מתחת לרמה זו תוביל להמשך ירידות עפ"י השלבים הבאים: 3.8, 3.74 ו- 3.67 שכל ירידה בשלב תוביל לשלב הבא.
רק חציה של רמת 4.02 ₪ לדולר והתבססות מעליו לכמה ימים תחזיר את כדאיות ההשקעה בדולר.
שבוע טוב וחג שבועות שמח
אבידן מלמד
More בית השקעות

מסמך זה הוכן על ידי מור בית השקעות בע"מ. מור בית השקעות בע"מ ו/או עובדיו ו/או כותבי הדו"ח אינם אחראים לשלמותם או דיוקם של הנתונים והחישובים בסקירה או לכל אי דיוק ,שגיאה, השמטה או ליקוי אחר בסקירה או בתחזית הכלולים בה ,לרבות שינויים מידיים ו/או מתמשכים שיש בהם כדי לשנות ו\או להשפיע על התחזית.מסמך זה אינו מהווה הזמנה לקנות או למכור ניירות ערך. מסמך זה מובא אך ורק לידיעתם של משקיעים מקצועיים ומנוסים, האמורים לבצע את החלטתם בנוגע להשקעות בלי להסתמך שלא לצורך על מסמך זה או כל תיעוד אחר הקשור אליו. מור, הדירקטוריון שלה, מנהליה ועובדיה אינם לוקחים על עצמם כל אחריות או (כל חלק עבור כל) הפסד ישיר או  נסיבתי הנובע משימוש במסמך זה. מור, הדירקטוריון שלה או מנהליה יכולים, עד בהתאם למגבלות החוק, להיות בעלים או להתעניין במסחר בניירות ערך או סחורות, הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושא הדוח הזה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il