TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת השוק בארה"ב


תחתית בשוק המניות
אייל כרמי | 15/3/09, 16:08
המכשירים בשוקי ההון מגווונים ומושפעים מאירועים שונים הקשורים זה לזה בעקיפין, לדוגמא: מחיר חבית נפט משתנה לפי היצע וביקוש כלכליים, שווי מטבע משתנה בעיקר לפי שינויי ריבית ולפי חשבון הסחר, מחיר האג"ח משתנה בהתאם לרמת הסיכון, מחיר המניה משתנה בעיקר לפי רווחיות החברה. דוגמא מצוינת לכך התקבלה בשבוע האחרון שבו מניית סיטיגרופ עלתה 73% ומניית Bank Of America עלתה 83%.
וול סטריט חוזרת לדרך הטובה ביותר להרוויח כסף: בשבוע שעבר מניית סיטיגרופ נפלה ל- 1$. כולם יודעים מה המשמעות של מניה מתחת ל- 1$ אשר נסחרת בבורסה ניו יורק.
באותו היום, "באופן פתאומי", המניה ירדה מתחת לרמה של 1$ ועושי השוק קנו כל עוד המניה מתחת ל- 1$ בעוד שאני מביט במסך ועוקב אחרי עיסקאות בעשרות מיליוני דולרים. אחרי כמה ימים המניה עלתה כמעט 100% תוך ההודעה של החברה על צפי לרווח הרבעון. ביום שישי יצאה הודעה מצד החברה אשר הודיעה כי החברה הרוויחה 2.2 מיליון דולר מהשקעה במניה של עצמה...

ניתוח מאקרו כלכלה
השבוע נתוני מהאקרו היו מעודדים כאשר הפתעה הגיעה מצד המכירות הקמעוניות. המכירות עלו
ב- 0.7% כאשר הצפי היה לירידה של 0.1%, למרות הנתון החיובי לא ניתן להסתמך רק על נתון זה לקביעת התאוששות כללית במאקרו כלכלה. ההודעות על פיטורים המוניים לא פורסמו בשבועות האחרונים ויתכן כי נתון הבלתי המועסקים יבלם וזה יהיה סימן חיובי לסיום המיתון בכלכלה. בשבוע הבא יפורסמו נתוני נדל"ן , אינפלציה ושיעור הריבית המעודכן עם צפי ללא שינוי בשיעור הריבית.

ניתוח שוק המניות
שוק המניות עד ליום חמישי התנהג באופן מגמתי. בעקבות ההודעה של סיטיגרופ ו- Bank Of America, שוק המניות זינק ופרץ את קו המומנטום היורד ולעבר רמות ההתנגדות.
ההודעות הבנקים על רווחיות ברבעון הראשון של שנת 2009 מעודדת ויתכן והסנטימנט למניות הבנקים לקראת שינוי.
התנהגות שוק המניות מאוד דומה לשפל בשנת 2003 במדדים. בשנת 2003 המדד אשר הושפע ביותר מהאירועים באותה תקופה היה נאסד"ק 100 אשר ירד מ- 4500 נקודות ל- 800 נקודות. התנהגות המדד אז הייתה דיי דומה להיום. אז, המדד נבלם ב- 856 נקודות ואחרי 4 חודשים שבר את רמת התמיכה וירד ל- 795 נקודות.
בהשוואת המצב אז להיום אני משתמש במדד ה- S&P 500 אשר מושפע יותר מכל מדד כללי אחר בבורסות בארה"ב בהקשר למשבר הנוכחי. במשבר המדד למעשה שבר את רמת התמיכה ב- 800 נקודות ויצר שפל ב- 666 נקודות. מנקודת השפל, על סמך ההיסטוריה, המדד מסוגל לעלות באופן משמעותי עם צפי להתאששות כלכלית. בשנת 2002 ההתאששות הכלכלית איחרה להגיעה והמדדים תיקנו את הגל העולה ויצרו שפל חדש.
מניתוח המדד S&P 500 עולה תמונה דיי ברורה, המדד פרץ את קו המומטום יורד ונמצא כי הגל היורד הנוכחי הסתיים. המדד בשל להמשך עליות או דשדוש בחודש הקרוב. התנגדות מהותית נמצאת בממוצע 50 יום אשר נבדק מספר פעמים בגל היורד מתחילת השנה. פריצה אמינה של הממוצע תעיד על שוק המניות המסוגל להוסיף ערך באופן משמעותי. ראה נספח.

ניתוח שוק האג"ח
שוק האג"ח הארוך מדשדש בעצבנות בתחום צר ומעיד על חוסר כיוון בשוק המניות ובכלכלה. המגמה החדשה בשוק האג"ח הממשלתי תתגבש בקרוב ותקבע את גורל המדדים.
התשואה על האג"ח הקצר ירדה השבוע ועדיין מצביע על ציפיות להעלות ריבית בחודשים הקרובים.

ניתוח שוק החוזים העתידיים
הפקיעה על חוזים עתידיים תחול בעוד שבוע בדיוק והסוחרים עברו לסחור על החוזים לפקיעה הבאה בחודש יוני. הסנטימנט בשוק החוזים עדיין שלילי כאשר הלחץ מופנה לחוזה ליוני אשר מצביע על ירידות שערים. מדד ה- VIX מדשדש למרות העליות החדות במדדים ומצביע על חוסר הכיוון במדדים. איתות נוסף מהמדד מרמז על המשך ירידות או תיקון משמעותי לגל העולה מהשבוע האחרון. ביום שישי תתחול פקיעה של אופציות כאשר נכון לעכשיו המדדים דיי מאוזנים לקראת הפקיעה. יתכן תיקון השבוע שיאלץ את הכותבי הפוטים לדחוף את המדדים למעלה ביום חמישי ושישי. המשך תנועה עולה במדדים תגרום לירידות חדות לקראת סוף השבוע שזה יהיה איתות חיובי מאוד ומשמעותי לשינוי סנטימנט בשוק המניות.

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
שוק הסחורות מושפע מנתוני המאקרו בארה"ב, הנפט נמצא במגמה עולה ומצביע על שינוי כלכלי בשנה הקרובה. הזהב מדשדש וממתין לנתוני האינפלציה השבוע, במידה ונתוני האינפלציה יהיו גבוהים מהצפוי הזהב צפוי לעלות וההפך. בשוק המט"ח העליות בדולר נבלמו השבוע בעוד באירופה ובאנגליה המטבעות הוסיפו ערך. נראה כי התרחיש השלילי ליורו בהמתנה עד להתפתחויות נוספות בכלכלה האירופאית. היין נחלש בעקבות נתוני מאקרו חלשים בכלכלה היפנית והעובדה עוזרת לבעלי ההלוואות שהן לרוב בנקים אמריקאים ואירופאים. החוזק של המטבע האמריקאי פוגעת בייצוא האמריקאי כאשר עלויות הייצוא עולות ואילו ההכנסות במטבעות זרים יורדות. 45% מהכנסות החברות אשר נסחרות במדד S&P 500 תלויות בייצוא. רווחי החברות בספק ישתפרו באופן משמעותי השנה בעיקבות שער הדולר, אולם חוזקו של הדולר מונע ממחיר הנפט לעלות באופן מהיר ועל ידי כך תורם לשיפור הצמיחה הריאלית.

סיכום
המדדים אחרי הגל העולה האחרון בשלים לתיקון. סיום תיקון בגבולות הגל העולה האחרון הוא חיוני לתרחיש עולה במדדים. מחיר הנפט מוסיף לערכו ומצביע על הביקוש הגובר.
מדד ה- VIX ושוק האג"ח לא מתרגשים מהעליות בשוק המניות ויתכן ונחזור לגל היורד.
לצורך כניסה לשוק המניות יש להמתין לכיוון ברור משוק האג"ח ומה- VIX.

בברכה.

אייל כרמי.
סוחר עצמאי בניירות ערך זרים וישראלים.
מנהל תיקים ומייעץ פיננסי ללא רישיון כמותר בחוק.
מאמן סוחרים בניירות ערך זרים וישראלים.
Trade Safe! – תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.
מרצה בסדנאות ובקורסים למסחר בניירות ערך לצורך הכנסה נוספת.
מפעיל שירות איתותים לבורסות ארה"ב.

מעוניין/ת ללמוד לסחור, מחפש/ת הכנסה נוספת?
לפרטים נוספים:
2199742 - 054

הכותב מחזיק בניירות ערך אשר הוזכרו דלעיל.
כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש של אייל כרמי.

הכותב משקיע בניירות ערך שונים ולכן עשוי להיות לו עניין בחברות עליהן הוא כותב.
אין לראות בו משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.
כל הפועל בהסתמך על תוכנו אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו עקב פעולותיו.

נספח


S&P 500- יומי



מדד VIX – יומי

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il