TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

מדד המעוף - מפת הדרכים 21/02/2009


בסקירה הקודמת טענתי שמדד המעוף מצוי בשלבי סיום של תיקון טכני עולה למגמה כללית יורדת והצגתי שתי אלטרנטיבות על פיהן אמור מדד המעוף להתנהל בטווח הקצר. האלטרנטיבה הראשונה, בעלת הסבירות הגבוהה
דני שי | 22/2/09, 12:53
בסקירה הקודמת טענתי שמדד המעוף מצוי בשלבי סיום של תיקון טכני עולה למגמה כללית יורדת והצגתי שתי אלטרנטיבות על פיהן אמור מדד המעוף להתנהל בטווח הקצר. האלטרנטיבה הראשונה, בעלת הסבירות הגבוהה יותר, על פיה ינסה במדד להתמודד פעם נוספת עם אזור ההתנגדות 695-720 והשניה, בעלת הסבירות הנמוכה יותר על פיה גל הירידה אל עבר השפל 590 יתחיל מיד. השבוע, גילה מדד המעוף שלנו עוצמה, ולמרות גל הירידות ששטף את העולם חזר פעם נוספת, כצפוי, לבחון את רמת 695 כרמת התנגדות ובשלב זה ללא הצלחה. גם היום, הערכתי הכללית לא השתנתה. המדד יסיים בקרוב את התיקון הטכני ויחזור בעצמה לגל הירידות אל עבר השפל שנקבע בנובמבר האחרון 590 ומטה. על הדרך בה יעשה זאת בסקירה זאת.

קווי תמיכה והתנגדות
קווי התמיכה וההתנגדות "ארוכי הטווח" מוצגים בגרף להלן. מגרף זה ניתן ללמוד שרמת ההתנגדות ההיסטורית ממוקמות באזור 718.60 ו 690.86. אזורי התמיכה ההיסטוריים ממוקמים באזור 627.84, 566.23 ו 502.73. רמות תמיכה אלו חשובות מאד מכיוון שסביר להניח שבאזורים אלו יסתיים הגל היורד.






הגרף להלן מציג את השרוולים העיקריים בהם נע המדד וממנו ניתן ללמוד כי בחודשים האחרונים המדד נע בתוך תבנית משולש כאשר הרמה העליונה שלו (אזור 713, מסומנת בקו אדום אופקי, שם ממוקם גאפ פתוח כפי שיוצג להלן) משמשת כרמת התנגדות, רמה אשר נבחנה מספר פעמים ללא הצלחה. מאידך, קו המגמה העולה (מסומן בקו אדום עולה) משמש כתמיכה לכל אורך תקופת התיקון תמיכה שנבחנה אף היא מספר פעמים ועמדה במבחן. בנוסף, שרוול המגמה האמצעי (הקו כחול האמצעי) אשר שימש כקו תמיכה / התנגדות מספר פעמים בעבר, הצליח גם הפעם לעצור את עליית המחיר באזור 708.



מבט על הנר שנוצר בשבוע המסחר האחרון (מוגדל בגרף) מציג את תמונת המצב הנכונה להיום. נר מסוג DOJI (צלב ביפנית), עם טווח מסחר צר ועם שער סגירה הקרוב מאד לשער הפתיחה מלמד על חוסר ההחלטיות השוררת בשוק, חוסר החלטיות שבא לידי ביטוי בחודשים האחרונים בהם השוק נע בתוך משולש מתכנס. על פי ההתנהגות העבר (מה שהיה הוא שיהיה) לאחר תקופת הססנות שכזו (שבאה לידי ביטוי באינדיקאטורים נוספים שאינם מפורטים בסקירה זו) מגיע בדרך כלל מהלך עוצמתי. על כיוון המהלך הצפוי בהמשך.

מהגרף היומי המצורף ניתן ללמוד על רמות התמיכה וההתנגדות לטווח הקצר. גרף זה מלמד כי קיימים שני פערי מחירים (גאפים) פתוחים האחד ברמת 695-697 והשני ברמת 713-716, פערי מחירים המהווים התנגדות איתה יצטרך המדד להתמודד בדרכו מעלה. בנוסף, המדד יצר בימים האחרונים תבנית אי היפוך, שעדיין בתוקף, שהיא תבנית היפוך קלאסית בעל רמת אמינות גבוהה. תבנית זו יכולה לרמז על כך שהתיקון הטכני העולה מצוי לקראת סיומו וכי המגמה היורדת (השלטת) תתחדש בקרוב מאד.



גלי אליוט
גם בספירת הגלים אין שינוי מהשבוע הקודם. ספירת הגלים הפנימית במדד המעוף אינה ברורה לחלוטין. קיימות מספר אלטרנטיבות לספירה הפנימית כאשר התוצאה הסופית של כולן זהה אם כי יתכנו שינויים בדרך. ולא אלאה את הקוראים בניואנסים של האפשרויות השונות רק אומר שקיימות שתי אלטרנטיבות המוצגות להלן. ההבדל בין השבוע לשבוע הקודם שאיני יכול לומר איזו מבין האלטרנטיבות הינה בעלת הסבירות הגבוהה יותר או במילים אחרות הסבירות בינהן זהה.

על פי האלטרנטיבה הראשונה, יעשה ניסיון פריצה נוסף של רמות ההתנגדות הממוקמות באזור 695-720. במקרה זה יתכן מהלך עולה אל אזורי ההתנגדות לבחינה חוזרת שלהן ומשם יחל מהלך הירידה.



על פי האלטרנטיבה השנייה התיקון הסתיים ומכאן צפוי מהלך יורד.



כאמור, הסבירות לכל אחת מהאלטרנטיבות זהה.

שבירה של 616 תאשר סופית שספירת הגלים המוצגת לעיל (בשתי האלטרנטיבות) נכונה.
פריצה של 720 תשנה באופן מהותי את הנחות העבודה שתוארו לעיל ותחייב ניתוח מחודש.

השוואה למדדי ארה"ב
מדדי ארה"ב, להבדיל ממדד המעוף, אישרו זה מכבר כי התיקון הטכני הסתיים וכי שבנו למגמת הירידה. מדד SP500, שהוא בעיני המדד המשקף באופן האמין יותר את השוק האמריקאי מצוי בעיצומו של גל 1.5.3. ספירת הגלים הפנימית שלו מלמדת שאנו בסיום גל 1.5.3.1 וכי אנו לקראת גל 1.5.3.2 - תיקון עולה עבר 800-829. בסיום תיקון זה נחזור למגמת הירידה העוצמתית לגל 1.5.3.3 .

יעדים
היעדים שהצגתי בשבוע הקודם עדיין בתוקף. אסתכן ואומר כי היעד לסיום הגל היורד במדד המעוף הוא אזור 550. היעד לסיום הגל היורד במדד SP500 הוא 650. יעדים אלו יושגו עד לסוף חודש אפריל השנה. חשוב לציין כי אלו יעדים מחושבים על בסיס סטטיסטי ולפיכך אין לייחס להם משמעות מעבר לכך.

ובכל אופן קצת אופטימיות
מהלך הירידות הצפוי הינו גל 1.5 על פי ספירת גלי אליוט והוא אמור לסיים (זמנית) את מהלך הירידות שהחל בסוף שנת 2007. בסיום גל 1.5 יחל גל עולה, שימשך כשנה ויביא את המדדים לרמות של כ 100% מעל השפלים מהם הוא החל.

סיכום
מדד המעוף, יחד עם מדדי העולם עומד בפני מהלך לפחות אל עבר השפלים שנקבעו בסוף שנת 2008.


-------------------------------------------------------------------------------
                                      מעוניין להצליח בשוק ההון ?
                   מעוניין להשיג תשואה חיובית להון שצברת בעמל רב ?
                          מעוניין להתפרנס מעיסוק בשוק ההון ?


דני שי מכשיר סוחרים למסחר מוצלח בשוק ההון.

דני, בוגר ממר"מ, בוגר תואר ראשון בכלכלה מנהל עסקים (BA), לשעבר בעלים ומנהל של בית תוכנה אשר התמחה בפיתוח ויישום מערכות מידע ניהוליות, בעל ידע תיאורטי ומעשי רב בתחום הניתוח הטכני, ידע אותו רכש בארץ ובחו"ל, סוחר מזה כ 15 שנים בשוק ההון על רכיביו השונים, מנהל מזה כשנתיים קרן מט"ח פרטית, פיתח מספר אסטרטגיות מסחר בהן הוא עושה שימוש שוטף והתמחה בבנייה ובבדיקה היסטורית (Back Testing) של מערכות מסחר ממוחשבות. דני עוסק בליווי והכשרת סוחרים למסחר מוצלח בשוק ההון במסגרות שונות, והוא בעל ניסיון רב בהדרכה אותו רכש במהלך השנים.






ליצירת קשר אנא פנה ל dani.shai.atm@gmail.com








מסמך זה נכתב ונערך על ידי דני שי (להלן המחבר) המתמחה בניתוח טכני ואינו בעל רישיון ייעוץ בניירות ערך. המחבר סוחר בשוק ההון ועשוי להחזיק או להימנע מהחזקה בחלק מהנכסים הסחירים המוזכרים במסמך זה.
כל הזכויות שמורות למחבר. אין להעתיק, לצלם, לפרסם את הנאמר במסמך זה בכללותו או בחלקים ממנו ללא קבלת אישור מבעל הזכויות מראש ובכתב.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il