TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

ההמבורגריה - 1/6

סקירה שבועית לשוק בארה"ב
ליאב גרייבס | 2/6/08, 12:51

חודש מאי הסתיים בשבוע מסחר חיובי ובסטיה בין המדדים המובילים – המשך בכתבה:

סיכום שבועי –

שבועות המסחר האחרונים היו בסימן "רודנות הנפט" כאשר כל הודעה או שינוי חד במחירו השפיע על המדדים העיקריים באופן כמעט מיידי (וביחס הפוך – נפט עולה  שוק יורד). לקראת סוף השבוע השוק השתחרר מעט "מאפקט הנפט" אך עדיין השפעתו חזקה.
השבוע (והחודש) ראינו סטייה בין המדדים העיקריים כאשר הנאסדק עלה הרבה יותר השבוע ממה שעלו ה-S&P והדאו. כמו כן החודש הדאו הראה תשואה שלילית (של -1.4%) לעומת תשואה חיובית של 1.3% ב-S&p וזינוק של 4.7% בנסדק – לא היה סטייה בין הדאו ל-S&P מאז יוני 2006.

תנועת הכסף בזמן האחרון מראה על יציאת כסף מאיגרות החוב (שימו לב שבסקירות האחרונות ציינתי שאג"ח ממשלתיים וחלק מהקונצרנים המדורגים גבוה מאוד נותנים תשואה שלילית לפי תחזיות אינפלציה מעודכנות). מבדיקות שאני קורא באינטרנט לא כל הכסף שיוצא מהאג"ח נכנס למניות. לאיפה הוא נכנס? אני מניח שחלק לסחורות (מה שממשיך לדחוף את מחירם מעלה) אבל מרבית הכסף נראה "עומד בהיכון" ונראה שהשוק מעריך תנודה בקרוב (יחסית, מדובר פה על תנועה של גופים מוסדיים ולכן זה תהליך).

דל (dell) זינקה 7% בעקבות עליית המלצה ל"קניה" ודוחות חזקים מהצפוי. הרווח צמח ב-38% וההכנסות צמחו ב-33%, עיקר הצמיחה הייתה בעקבות המחשבים הניידים.

השבוע היה שבוע חזק למגזר הקמעונאיות אשר מספר רב של חברות דיווחו על רבעונים טובים או לפחות טובים מהמצופה. למרות זאת השוק עדיין לא התהפך לחלוטין בדעותיו עליהן. אני מזמין אותכם לקרוא את הסיכום של edgar בפורום ארה"ב - http://www.talniri.co.il/forums/Message.asp?Id=375787

מגזר הפיננסים עדיין מראה חולשה ברורה ובקרוב החברות ידווחו על הרבעון שהסתיים. אני מציע לעקוב אחרי LEH אשר עננת פשיטת הרגל עומדת מעליו. במידה והמשקיעים יאהבו את מה שהם יראו יתכן עליה ברורה במניות LEH ובכל המגזר.


בסיכום שבועי הנסדק עלה 3.2%, הדאו עלה 1.3% וה-S&P עלה 1.8%. הנפט זינק עלה ל-127$.


צפי לשבוע הבא –

א. סחורות – הנפט ממשיך לעלות, אין חדש תחת השמש. אפשר לשים לב כי הנפט יצא מהתעלה שבא שייט בחודשים האחרונים ויתכן כי הירידות של היומיים האחרונים מסמנים חזרה לתוך התעלה.
ב. אג"ח – כל האג"חים למעט הארוכים מאוד (5 שנים ומעלה) ירדו במחירם והתשואה עליהן עלתה (עדיין תשואה ראלית שלילית לעומת זאת). כפי שציינתי סקירות קודמות, אין מה לחפש באג"חים הממשלתיים וניתן לחפש הזדמניות בחברות יציבות, אבל צריך להערך ולבדוק את יכולת הפדיון גם בתקופה של מיתון.
ג. מניות – נראה כי מדד הדאו הולך לבחון את מדד 12800 שוב. שימו לב כי הוא ניסה לפרוץ את ממוצע 200 פעמיים ונכשל. במידה ולא יעבר את ממוצע 50 (12700~) יתכן ונראה אותו בדרך ל-11,700







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il