TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

כיצד לזהות שינוי מגמה קיצוני בבורסה-מיכה בצלאל

בתקופה האחרונה ניתן לראות ששוק המניות הישראלי ובעיקר שוק המניות האמריקאי מצליח לעלות למרות כל הטלטלות בשווקים.
מיכה בצלאל | 6/9/12, 11:33
השווקים חווים כרגע מספר איומים רצינים:

1.משבר החובות בגוש האירו – המשבר עדין איתנו ,הבנקים המרכזים מנסים לתת צפירת הרגעה לשווקים באמצעות תוכניות רכישת אג"חים.

2.חשש כבד מיציאת מדינות מגוש האירו- החשש הגדול מיציאת ספרד ויוון מהגוש.

3.קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית– בחודשים האחרונים ישנם סימני האטה חריפים בקצב הצמיחה של הכלכלה העולמית ,באירופה מדדי הרכש, מדדי היצור התעסוקה המכירות מצביעות על האטה, שיעור האבטלה באיחוד מגיע ל11% כאשר ספרד ממשיכה לבלוט עם שיעור אבטלה של מעל ל 24%, בארה"ב מצביעים מרבית הנתונים הכלכליים על האטה ,שבאה לידי ביטוי בעיקר בשוק העבודה ובהוצאות הצרכנים, גם סין הודו וברזיל המשיכו להתקבל נתונים המצביעים על האטה משמעותית בקצב הצמיחה.

4. תקיפה ישראלית באיראן וההשלכות הרבות על כל מדינות העולם מתקיפה והתגובה הצפויה.
למרות האיומים אותם סקרתי ,אנו רואים עליות יפות בשוק האמריקאי ועליות מתונות יותר באירופה ובישראל.
מדד הנאסדק עלה מתחילת השנה ב18% לעומת ירידה של 1.5% בשנה הקודמת , מדד הדאו גונס עלה מתחילת השנה ב7% בשנה הקודמת עלה ב5% , מדד ת"א 25 עלה מתחילת השנה ב2.5% לעומת ירידה של 18% בשנה הקודמת.
האם אנו נראה את המשך העליות ?
כיצד ניתן לזהות שינוי מגמה קיצוני בשווקים?
האם ניתן בכלל לזהות שינוי מגמה קיצוני או רק בדיעבד ?
במחקר שביצעתי בתקופות משברים ועליות חזקות בשווקים הגעתי למספר מסקנות חשובות המאפשרות לתת תמונה ואף להזהיר לפני שינוי מגמה קיצוני בשווקים, להלן ההבחנות:

1.תשואת אג"חים- התשואה לעשר שנים נמצאת בשפל היסטורי, נתוני מאקרו מאכזבים וההתפתחויות השליליות בגזרת החוב האירופאי גרם למשקיעים להתבצר באג"ח של ארה"ב וגרמניה - הסבר- תשואה נמוכה היסטורית באג"חים בעולם לרמות נמוכות בכל קנה מידה יגרמו למשקיעים לחפש אלטרנטיבה אחרת , ניתן להבין שהתשואות יתחילו לעלות והמחירים של אגרות אלה יתחילו לרדת.

2.חוסר ביקוש להנפקות אג"חים של גרמניה—בימים האחרונים חווינו חוסר ביקוש משמעותי לאג"ח של גרמניה, ידיעה זו נבלעה בעמודי הכלכלה ולא זכתה להתיחסות הראויה, הסבר- ניתן להסביר את הנושא ל2 הכיוונים: יתכן וחוסר הביקוש נובע מהתשואות המינוריות ורצון להשקיע את הכסף באפיקים יותר מסוכנים כמניות אשר יגרמו לעליות בשווקים מצד שני חוסר ביקוש יכול גם לנבוע מירידת מעמדה של גרמניה ככלכלה הגדולה באירופה דבר זה יכול לגרום לטלטלה רצינית בשווקים.

3.תחזיות אנליסטים בעולם- בעקבות העליות בשווקים האופטימיות חזרה אצל האנליסטים בעולם, אותי זה מטריד, בד"כ עודף אופטימיות יכולה לגרום לדבר הפוך ולמפולת, לדוגמה – בשנת 2008 באמצע השנה קראתי מאמרים רבים של אנליסטים מובילים בארה"ב הם ציינו שהשוק הולך לעלות בצורה חדה , את סיום הסיפור אתם כבר יודעים.

4.עליה חדה במחיר הנפט- הזהב השחור חוץ מהיותו דבר כמעט הכרחי להנעת מכונית יש בו את הגדולה של זיהוי כיוון השוק,עליה חדה בתקופה האחרונה למרות המיתון בשווקים מדאיגה , העליה מוסברת בגלל החשש מתקיפה ישראלית באיראן אבל התנועה החדה של הנפט למעלה מרמזת על הבאות.

5.בחירות בארה"ב- השווקים האמריקאים ובעקבותיהם כל שווקי העולם מושפעים לפני הבחירות ,בד"כ נשיא מכהן נותן חבילת הטבות לאזרחים לפני בחירתו מחדש, שימו לב לתופעות אלה הם יוכלים להניע את השווקים עוד למעלה.

6.עליה בשער הדולר- העליה מוסברת בגלל החשש מהאיום האיראני ובריחה למטבע יציב אני טוען שיש כאן עוד גורמים היכולים לשנות את כללי המשחק בשווקים.

7.אינפלציה- הציפיות לתקופה הקרובה בישראל מצביעות על עליה חדה בשיעורה.

8.הסדרי חוב רבים בשוק האג"ח הישראלי-בדרך כלל האג"חים מרמזים על הבאות , ההסדרים הרבים והקשיים של החברות מדאיגות מאוד לגבי השוק המקומי , הסדרים אלה ואזהרות רווח רבות יכולות לגרום לתגובת שרשרת חריפה בשוק.

9.מחזורי מסחר נמוכים- המחזור היומי המוצע כיום עומד על 900 מליון שקל לפני שנה הוא עמד על 1.700 מליון שקל, המחזורים הנמוכים הם קרקע פוריה לשינוי מגמה קיצוני.

10.מחיר המניות נמוך- מחיר המניות ובעיקר הנפילה הגדולה במניות הבנקים מראות על אפשרויות קניה אטרקטיביות אם נראה עליות יפות באפיק הבנקים ניתן יהיה להבין שאנו בדרך לעלות בצורה חדה.

11.תופעת הורדת הדירוג של מדינות-מנסיוני הרב בשוק ההון אני לא זוכר כמויות של הורדת דירוג כמו בתקופה האחרונה-שימו לב יתכן ויש כאן רמז לשינוי מגמה.


תמשיכו להתעדכן בדף הבורסה שלי בפייסבוק : מיכה יועצים בשוק ההון
ובאתר האינטרנט מיכה יועצים
אין בנאמר כדי להוות מתן ייעוץ או שיווק השקעות ולפיכך אין להסתמך על מידע הכלול בו ואין בו כדי להחליף שיקול דעת עצמאי וקבלת ייעוץ מקצועי


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il