TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית 29.7.2012

מאירועי השבוע בשווקים
חזי קלפקה | 29/7/12, 10:12
שבוע מעורב עם סיום אופטימי עבר על השווקים בעולם.


המצב הכלכלי באירופה ובארה"ב סיפק סימנים נוספים לחולשה , כאשר בספרד עלתה האבטלה לשיא של קרוב ל- 25 אחוז, והסיוע הנדרש עלה לרמה של 300 מיליארד יורו.

בארה"ב ביום שישי פורסם נתון הצמיחה לרבעון השני והוא עמד רק על 1.5 אחוז ומראה על סטגנציה בהתאוששות, ואולי אפילו תפנית לאחור.
אצלנו ההאטה כבר כאן, הגרעון הממשלתי תופח, הדולר מזנק, והמיסים חוזרים ועולים.

במצב כזה או שהבורסות הולכות להתרסקות או שהמנהיגים מתחילים להפעיל כלי עזר לשוקי ההון, והבורסות דווקא מתעודדות ועולות.

השבוע היה זה תורם של הפוליטיקאים, בעיקר נציגי הבנק האירופי המשותף בראשותו של דראגי האיטלקי שחזרו וטענו שיש בידם את כל הכלים , בגדי למנוע מפולת באירופה, והם גם עומדים להשתמש בהם, אליבא דהעיתון הצרפתי לה מונד , ולהתחיל לקנות אג"ח באירופה.

בארה"ב נוכח הכוונה האירופית, כבר מדברים שהשבוע בכינוס ראשי הפד ובהודעת הריבית , יודיע ברנניקי על השארת רמת ריבית אפס עד 2015, וגם יודיע על הקלה שלישית לשוק האמריקאי.


האופטימיסטים טוענים שיהיה זה צעד משותף בו זמנית של סיוע אירופאי ואמריקאי, ובכך תושג השפעה מירבית.

במצב ענינים כזה אין כל פלא שהשווקים זינקו בסוף השבוע, השפיעו חיובית גם על המסחר בישראל,והביאו לאופוריה כוללת , שיכולה להביא אולי לשינוי כיוון לעליות, לפחות בזמן הקצר.



בסיכום שבועי עלה מדד הדאו ב-מ 1.97 אחוז, וסגר מעל 13 אלף נקודות.מדד הנאסדק עלה ב- 1.12 השבוע, מדד האס אנד פי 500 עלה ב- 1.71 אחוז השבוע, ומדד הויקס חזר לרמת שפל של 16.71 אחוז, המבטא בטחון וחשש נמוך מתנודתיות גבוהה בשערי המדדים.

גם באירופה העליות של יום חמישי ושישי העלו את המדדים והביאו לעליה שבועית של כאחוז וחצי בממוצע, במדדי המדינות המובילות( דאקס, פוטסי , וקאק ).

אצלנו רק מדד המעוף עלה השבוע, ושוב זה בזכות מנית מלאנוקס , שמשכה את מדד המעוף לעליה שבועית של 1.026 אחוז, ולרמה של 1093.09 . מדד 75 ירד ב- 2.37 אחוז, מדד הבנקים השיל עוד 2.02 אחוז השבוע, ומדד הנדל"ן ירד ב- 3.62 אחוז.

חשוב לציין שהעליות באירופה ובוול סטריט התרחשו לאחר סגירת המסחר ביום חמישי בישראל, כך שאת ההשפעה נראה כנראה מחר, בתנאי שהעולם לא ישנה כיוון.

תחזית לשבוע הקרוב

אופטימיות שוררת בשווקים, לפני פתיחת המסחר מחר, כאשר גם אצלנו לא סוחרים היום.האופטימיות נובעת מכך שביום שלישי נפגשים ראשי הפד, וביום רביעי הם יפרסמו יחד עם דראגי באירופה הודעות טובות לשווקים.



האם זה באמת יקרה? סביר להניח כי במצב הנתונים הכלכליים שהוא בכי רע חייבת לבוא הודעה מנהלית טובה, כי אחרת באמת השווקים יקרסו.להערכתי תצאנה הודעות חיוביות, לא בטוח שבהתאם לגובה הציפיות של המשקיעים, אולם יש סיכוי שישמר המומנטום החיובי גם השבוע באירופה ובוול סטריט.

האם האופטימיות בעולם תסחוף גם את ישראל?

המצב אצלנו לא פשוט. ביום שני עם פער ארביטראז של 1.6 אחוז חיובי, וצפי לעליה של 7 אחוז במלאמנוקס, ועלית הדולר שמעלה את מחירי הדואליות, סביר להניח שמדד המעוף ייחצה את רף 1100 הנקודות ביום שני. השאלה הגדולה האם הוא יתבסס מעליו.המדדים האחרים מראים על המשך השחיקה, הנתונים הכלכליים מצביעים על האטה, והממשלה מאבדת כיוון ושליטה. גם הנושא הסורי והאיראני נמצא על השולחן.

לכן ייתכן מצב שבו מדד המעוף ייחצה את רף ה- 1100 אולם רק הגעה ל- 1120 ועליה במחזורי המסחר אל מעבר למיליארד שקל, תביא להבנה כי קרה משהו.

במידה ומדד המעוף לא יתבסס מעל רמת ה- 1100 , הרי שנשוב גם באוגוסט לדשדוש בין 1040 ל- 1100 , וברור לכל כי במידה של ירידות בעולם, גם בישראל יירדו המדדים ואפילו בשיעורים חדים יותר.

להערכתי בתחילת המסחר ביום שני מדד המעוף יעלה לרמות ה- 1106-1110, ומשם תלוי בנעשה בעולם, ובהתפתחות השבוע בהודעות בשוקי העולם, וכן תלוי גם בהתפתחויות הפנימיות אצלנו.
רוח גבית עולמית וודאי שתסייע לשוק המקומי, אולם במצב בו נמצאים המשקיעים ייתכן דווקא שירוק בעולם וחששות בישראל רק יגבירו את תנועות ההון מישראל לשווקים ברחבי העולם, וזאת מהסיבה הפשוטה : ההערכה לרווח גבוהה יותר בעולם מאשר בישראל , נכון לעכשיו.

לסיכום: צפי לשבוע חיובי שבו נרצה לראות את מדד המעוף מתבסס מעל 1100 , את מדד הדאו מתבסס מעל 13 אלף, ואת מדד האס אנד פי 500 חוצה שוב את קו ה- 1400 נקודות.

נקודות הסתכלות לשבוע
מדד המעוף- חוצה את 1106 ומתבסס מעליו, או שמא יורד חזרה לאיזור ה- 1080 .

התנהגות המדדים האחרים- האם הם עולים יחד עם מדד המעוף , או ממשיכים בירידות או בדשדוש .

גובה מחזור העסקים היומי. תשעה באב הסתיים, והאם חוזרים לפעילות ערה יותר.
האם האופוריה העולמית נמשכת.
יום שליש בארה"ב-פגישת ראשי הבנק המרכזי. הכנסה והוצאה פרטית,מדד קייס – שילר למחירי בתים והדוח של חברת פייזר.
יום רביעי- הודעת הפד על גובה הריבית , ואולי הודעות נוספות. נתון האיי די פי ליצירת משרות בסקטור הפרטי, ודוחות של טיים- וורנר, וחברת הביטוח פרודנשל
יום חמישי – ארה"ב- דרישות אבטלה, והדוח של טבע
יום שישי- ארה"ב- שיעור האבטלה ונתוני שוק העבודה.
יום שלישי- אירופה- שיעור האבטלה בגרמניה, ובגוש האירופי
יום חמישי – אירופה- שיעור הריבית בגוש האירופי, ושיעור הריבית בבריטניה.

שבוע טוב
לכותב יכול שיהיה עניין אישי בנושא הסקירה, והוא מעורב בביצוע פעולות בניירות ערך ובנכסים פיננסיים שונים, לרבות באופציות מעו"ף.

אין לראות בסקירה או במה שאין בה משום המלצה לביצוע פעולה כלשהי ואין היא מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il