TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
להערכתי, בשבוע הקרוב הכיוון הינו המשך עליות מתונות וסיכוי רב לסיים את שבוע הבא, קרוב לרמת ה- 1150.
חזי קלפקה | 22/1/12, 10:05
מהנעשה השבוע בשווקים

ירידת מפלס הפחד מהמשבר באירופה, הביאה לשבוע שלישי רצוף של עליות בשווקים

וחיזקה את העליות מתחילת השנה , ואת אפקט ינואר שעד כה נראה מצוין בכיוון עליה.

ראשית מדד מפלס החשש מתנודתיות וירידות - הויקס האמריקאי ירד לרמה של 18.23 אחוז, רמה אשר מצביעה על רגיעה בשוק, אפשרות להמשך עליה, אולם יש כאלה שרואים ברמה זו אות להיפוך מגמה אפשרי.

בישראל סטית התקן באופציות המעוף ירדה לרמה של 18.81 אחוז, וגם היא מבטאת רגיעה ואפשרות להמשך מגמת העליה.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 0.72 אחוז, מדד 75 עלה ב- 0.65 אחוז, מדד הבנקים טיפס ב- 1.15 אחוז ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 1.5 אחוז.

מחזורי המסחר היו נמוכים , כאשר הממוצע היומי נמוך ממיליארד שקל, וזוהי עובדה המצביעה עדיין על היסוס מצד המשקיעים לחזור ולהשקיע בבורסה הישראלית.

בוול סטריט על רקע של דוחות לא משהו, שאפשר להגדירם כמגמה מעורבת, ועל רקע של נתוני מקרו טובים, עלה מדד הדאו ב- 2.4 אחוז השבוע, הנאסדק טיפס ב- 2.8 ,האס אנד פי 500 עלה ב- 2.04 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 2.67 אחוז.

חשוב לציין שבתחום המקרו נתון מכירות הבתים הקיימים עלה זה חודש שלישי ברציפות, ומספר דורשי אבטלה חדשים היה נמוך מהתחזיות.

שיעור התשואה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ל- 10 שנים עלה מתחילת ינואר. פירוש עובדה זו הינה אחד והוא: המשקיעים מוכרים אג"ח ממשלתי שהיווה עבורם הגנה להשקעתם, ומחפשים כעת השקעות בעלות סיכון גבוה יותר כגון : מניות , אג"ח קונצרניות .

באירופה לא בטוחים כי אין יותר משבר, אבל בינתיים די רגועים.גיוס האג"ח על ידי גרמניה, צרפת, ספרד, פורטוגל ואיטליה עבר בהצלחה, ואתמול גם הגיעו להסכם ראש ממשלת יוון ושר האוצר שלו עם נציגי הסקטור הפרטי בדבר גובה התספורת על האג"ח היווני הממשלתי, כך שנסללה הדרך למתן סיוע נוסף בסך של 15 מיליארד יורו ליוון, ואולי גם בחזית הזו נראה רגיעה בתקופה הקרובה.

מדד הדקס עלה השבוע בכ- 4.4 אחוז, הקאק בכ- 4 אחוז, והפוטסי האנגלי עלה בכ- 1.6 אחוז.

הבנקים הגדולים בישראל לאומי ופועלים המליצו בסקירת סוף השבוע שלהם על אפשרות של תחילת חזרה להשקעה במניות במחירים אלה, אם כי הזהירו מתנודתיות צפויה בתקופה הקרובה.

תחזית לשבוע הקרוב

ההתאוששות בארה"ב תופסת תאוצה, וכנראה לאחר ההתבססות שלה היא תעביר מהלך ואזי יש צפי בקרב המשקיעים לעליות חדות יותר בשווקים, שישפיעו גם על אירופה וישראל.

זהו התרחיש האופטימי, כאשר מולו עומד התרחיש הפסימי של התפתחות לרעה במשבר החובות באירופה, אשר יביא להשפעה שלילית על המסחר בשוקי אירופה ובעולם כולו. הפסימיסטים מוסיפים לדעתם גם את הודעת קרן המטבע והבנק העולמי על הורדת תחזית שיעור הצמיחה העולמי לשנת 2012.

לדעתי בשבוע הקרוב נראה את המשך התבססותו של התרחיש האופטימי , כאשר העליות כנראה שתמשכנה , ודווקא העליות בשיעור מתון ולא בקפיצות קנגורו למעלה ולמטה, מעלים את בטחון המשקיעים לחזור ולהשקיע במניות, עובדה אשר באה לידי ביטוי בירידה בשיעור הויקס וסטיות התקן.

סביר להניח שההסכם ביוון בסוף השבוע ישפיע על השווקים לחיוב, והמשך נתוני מקרו טובים, כאשר המשך פרסום דוחות כשם שפורסמו עד כה יביאו להמשך עליות.

מדד המעוף בתל אביב ימשיך להיות מושפע לחיוב מהנעשה בעולם,גם השבוע שהינו שבוע הפקיעה. סיכוי רב לראות את רמת ה- 1150 על המסך , כאשר פריצתה מעלה יכולה להיות בעצמה ולהביא את המדד לרמה של 1170-1180 .מאידך שינוי מגמה בשווקים, או מימוש לאחר עליות של שלושה שבועות יכולים להביא לנסיגה בשערים ואז מדד ה- 1126 ו- 1116 תהוונה נקודות תמיכה.

להערכתי בשבוע הקרוב הכיוון הינו המשך עליות מתונות וסיכוי רב לסיים את שבוע הבא קרוב לרמת ה- 1150 .

על מה להסתכל השבוע

מחזורי המסחר בתל אביב – האם חוצים את המיליארד שקל ליום.

כיוון המדדים באירופה ובארה"ב.

ההסכם היווני כיצד משפיע.

תוצאות מפגש שרי האוצר האירופים ביום שני בבריסל.

יום שני בארה"ב- הדוח של טקסס אינסטרומנט.

יום שלישי בארה"ב- נאום לאומה של אובמה, מפגש הבנק הפדלרי ,דוחות של : דו פונט,מקדונלד, ורייזן, אפל,יאהו,גונסון אנד גונסון.

יום רביע בארה"ב- הודעת הבנק הפדרלי על הריבית, מכירות בתים בתהליך ודוחות של: בואינג, מוטורולה , סאנדיסק.

יום חמישי בארה"ב-הזמנות מוצרים ברי קיימא,דרישות אבטלה,מכירות בתים חדשים,דוחות של : איי טי אנד טי, קאטרפילר,טרי אמ,נוקיה וסטארבקס.

יום שישי בארה"ב-נתון הצמיחה לרבעון הרביעי,מדד אמון הצרכנים.

שבוע טוב.
הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.
23/1/12
1. תחזיות - אורן לאה
בעבר הציע מניות שבכולם הפסדתי -צריך להזהר באמירות
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il