TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
הערכתי הינה לשבוע חיובי בתל אביב, בתנאי שאירופה ממשיכה חיובי למעלה. כל הודעה על בעיה ביוון, איטליה, ספרד ועוד תביא לשינוי כיוון חד ביותר.
חזי קלפקה | 13/11/11, 09:06
מה התרחש השבוע?

שבוע תנודתי מאוד עבר על השווקים בעולם ובישראל.

התחלנו עם פפנדראו סיימנו עם פפאמאוס. התחלנו עם ברלוסקוני וסיימנו כנראה עם מורטי.

הגענו ליותר משבעה אחוז תשואה באג"ח האיטלקי וסיימנו באיזור השישה אחוז.

השווקים היו בכאוס כאילו איטליה המעצמה הכלכלית השמינית בעולם , הולכת להיות הראשונה שמתפרקת, וסיימנו בהערכה כי איטליה תוכל להתגבר על קשייה.

כל התהפוכות הללו השליכו על השווקים בהם השערים עלו וירדו כמטוטלת, כאשר כל ניתוח טכני , וניתוח כלכלי אחר מתגמד בפני הודעות, שמועות והתפתחויות גיאופוליטיות באירופה.

ארה"ב נראה כאילו המשבר האירופאי משפיע עליה מפעם לפעם, ומביא למימוש רווחים, אולם בסך הכל וול סטריט ממשיכה בכיוון למעלה , והכל מוכן לסנטה קלאוס שמתקרב, ולאחר מכן שנת בחירות.

השבוע עלה מדד הדאו ב- 1.42 אחוז, ובחישוב שנתי הוא כבר עלה 4.98 אחוז. הנאסדק ירד השבוע ב- 0.28 אחוז ובשנתי עלה 0.98 אחוז. האס אנד פי500 עלה השבוע ב- 0.85 אחוז, ובשנתי מסכם עליה של 0.49 אחוז. מדד ראסל 2000 ירד השבוע ב- 0.25 אחוז, ובחישוב שנתי ירידה של 4.98 אחוז.

סטית התקן ( הויקס) עדיין ברמה של 30 אחוז, וממשיכה לבטא אי בהירות, אי וודאות, וסיכוי לתנודה גדולה. הסיבה העיקרית הינה משבר האשראי באירופה שכולם מקווים שיירגע לפחות לתקופה של עד סוף השנה.

באירופה , מוזר ככל שיהיה, השבוע הסתיים בעליות כאשר מדד הדקס עולה ב- 1.6 אחוז, אולם בחישוב שנתי מתחילת ינואר ירד בכ- 12 אחוז. הפוטסי באנגליה עלה השבוע ב- 0.4 אחוז, אולם בשנתי ירד בכ- 6 אחוז. הקאק הצרפתי עלה השבוע ב- 0.9 אחוז, ובחישוב שנתי השיל כ- 17 אחוזים.

בישראל המצב התנודתי דומה לנעשה באירופה, כאשר מדד הבנקים יורד ויורד , ולמעשה משפיע על כל השוק להשאר עמוק באדום בחישוב שנתי.

מדד הבנקים ירד השבוע ב- 2.67 אחוז, ובחישוב שנתי ירד ב- 31.3 אחוז. סטית התקן במדד זה הינה מעל 30 אחוז, וגבוהה יותר מאשר סטית התקן של מדד יתר 50.

מי שחשב בעבר שהבנקים הינם אי של יציבות לעומת מדד היתר שהינו מדד תנודתי מאוד, הרי שהשנה הגלגל התהפך , והמסחר במניות הבנקים נראה יותר כמו מסחר באופציות, תוך שינוי יומי של כמה אחוזים לכל כיוון, ולא כמסחר במים שקטים.

מדד המעוף ירד השבוע ב-0.06 אחוז, כלומר: שבוע יציב בסופו של דבר, אולם בחישוב שנתי ירד ב-16.63 אחוז. מדד 75 עלה השבוע ב- 0.84 אחוז, אולם בחישוב שנתי ירד ב- 20.98 אחוז. מדד הנדל"ן ירד השבוע ב- 1.09 אחוז, ומאז תחילת שנת 2011 ב- 19.54 אחוז.

המסחר השבוע התאפיין בירידת מחזור מסחר ממוצע יומי שבקושי עמד על 1 מיליארד. להזכירכם מיליארד שקל ליום היה תמיד מאפיין את מסחר יום ראשון, ונראה השבוע כאילו כל ימי המסחר היו ימי ראשון.

ירידה זו שווה בדיקה ומחשבה, כי היא מבטאת בריחת משקיעים, אדישות לנעשה בשוק, וכמובן אפשרות לתנודות חזקות, כאשר כל עסקה של כמה עשרות מיליונים יכולה להקפיץ את השוק.

מענין גם לראות שהמצב במדדי תל אביב דומה יותר לכיוון הירידה ( אצלנו חריף יותר) של מדדי אירופה, ולא מיישר קו וכיוון עם מדדי ארה"ב.אפשר להסיק מכך שכאשר תעלה אירופה יעלו גם מדדי תל אביב ואפילו בצורה חזקה יותר.

תחזית לשבוע הקרוב

נשארו עוד 6 שבועות לסוף השנה, וראלי סנטה קלאוס מבושש לבוא.

בכל זאת השווקים, בעיקר בארה"ב, מגלים נטיה לעליה, שלדעתי תלך ותתחזק מגמה זו גם באירופה, באם נראה שם רגיעה.

המפתח לשווקים הינו המצב באירופה, שנראה כיום כהולך לקראת רגיעה זמנית, ממשלות חדשות ביוון ואיטליה, תקוות חדשות, ואפשרות לעליות בטווח הקצר. לגבי 2012 בינתיים הפסימיות שולטת.

די סביר שכאשר אירופה תעלה גם מדדי תל אביב יעלו, וזאת בתנאי שלא יקרה איזה משהו בטחוני רע כגון: איראן, סוריה, חיזבאללה חמאס וכולה.

לכן הערכתי שהשבוע נראה תיקון כלפי מעלה באירופה, שם זה כבר החל ביום חמישי ושישי, בארה"ב תמשך לכן הזחילה למעלה, ואצלנו תיקון ביום ראשון בהתאם למה שהיה באירופה ובארה"ב בסוף השבוע, והמשך שבוע חיובי.

לאן אפשר להגיע בעליות?

ראשית צריך לעבור את רמת ה- 1130, לאחר מכן את רמת ה- 1150, ולאחריה את רמת ה- 1170.

מדד המעוף מדשדש בין 1070 ל- 1170 , ורק יציאה ממכלאה זו תאותת על כיוון.

להערכתי הכיוון הינו למעלה , ורק צריך אישור לכך מאירופה.בעליה האחרונה הגענו ל- 1168, וירדנו לשפל של 1070, שהיה גבוה מהשפל הקודם של 982, לכן יש סיכוי שהפעם נחצה מעלה את קו ה- 1170 .

בירידה , הרי שמתחת ל- 1070, הדרך ל- 980 נראית סלולה היטב.

בארה"ב מדד האס אנד פי 500 מדשדש בין 1213 ל- 1285. נראה כאילו הוא קרוב לחצות מעלה את 1285, היה וזה יקרה נראה עליות.

בנאסדק 2600 נקודה חשובה, ובאם יירד ממנה הרי ש- 2580 תהווה תמיכה חשובה לפני קריסה מטה. כרגע נראה דווקא שהנאסדק עומד לפרוץ את רמת ה- 2700 כלפי מעלה.

לסיכום: הערכתי הינה לשבוע חיובי בתל אביב, בתנאי שאירופה ממשיכה חיובי למעלה. כל הודעה על בעיה ביוון, איטליה, ספרד ועוד תביא לשינוי כיוון חד ביותר.

כל שנשאר זה לעקוב אחרי מחזורי המסחר בתל אביב, ועל פריצות מעלה של רמות התנגדות, אם הן מתרחשות השבוע.

על מה להסתכל השבוע

ביום ראשון אישור תקציב איטלקי בבית המחוקקים.

התפטרות ברלוסקוני אם תבוא תסייע.

ממשלה חדשה ביוון תסייע גם היא לשווקים.

מחזורי מסחר בישראל. כל זמן שהמחזורים לא חוזרים ל- 1.6 עד 1.8 מיליארד ליום, העליות הינן בסכנה לחזרה לקריסה.

סטיות התקן באופציות בתל אביב האם הן יורדות לכיוון ה- 20 מה- 30 אחוז שם הן מצאות כיום.

יום שני בארה"ב- הדוח של גיי סי פני.

יום שלישי בארה"ב-מכירות קמונעאיות, מדד מחירים ליצרן , מלאים עסקיים, ודוחות של הום דיפו וול מארט.

יום שלישי בישראל- מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר. האם הוא ירמז על הורדת ריבית.?

יום רביעי בארה"ב-מדד מחירים לצרכן,מדד הייצור התעשיתי,דוח של אפלאייד מטריאלס.

יום חמישי בארה"ב- דרישות אבטלה,התחלות בניה,דוחות של גאפ, מארוול וסירס.

יום שישי בארה"ב- מדד האינדקטורים הכללי.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il