TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מניה בזכוכית מגדלת

מניה בזכוכת מגדלת - כימיקלים לישראל

מי זאת כימיקלים לישראל? חברה רק לאומית הפועלת בעיקר בתחומי הדשנים והכימיקלים המיוחדים : דשנים , מוצרים תעשייתים ומוצריתכלית. החברה מתבססת בעיקרה על משאבי הטבע – אשלג, ברום , מגנזיום ומלח, הכל על סמך זיכיונות ורישיונות ממדינת ישראל.
מערכת טלנירי | 2/8/07, 00:00

כימיקלים ישראל

 

חברה רק לאומית הפועלת בעיקר בתחומי הדשנים והכימיקלים המיוחדים : דשנים , מוצרים תעשייתים ומוצריתכלית.

 

החברה מתבססת בעיקרה על משאבי הטבע – אשלג, ברום , מגנזיום ומלח, הכל על סמך זיכיונות ורישיונות ממדינת ישראל.

לחברה מכרות אשלג ומלח בספרד ובאנגליה על סמך הסכמי חכירה ורישיונות מהרשויות המוסמכות במדינות אלו. החברה עוסקת בהפקת מינרלים במכירתם ובפיתוח ייצור ושיווק של מוצרי המשך המבוססים בעיקר על חומרי הגלם הללו.

 

לחבר המעמד מרכזי בשוקי האשלג אשר הינו אב מזון מרכזי בתחום הדשנים. הברום משמש למגוון רחב של יישומים ובייחוד כמרכיב בסיסי במעכבי בעירה.

מוצרי כיל משמשים בעיקר בתחום החקלאות , אלקטרוניקה, המזון, קידוחי נפט וכזף טיהור והתפלת מים, הדטרגנטים, הנייר, קוסמטיקה, תרופות, הרכב, אלומניום ועוד.

לבחרה גישה ישירה בעלויות  נמוכות ובאיכות גבוהה מכוח הזיכיונות שקיבלה ממדינת ישראל. עלויות החברה נמוכות ביחס למתחרותיה לאור כך שבישראל קיים ים המלח.

מתקני ייצור החברה ממקומים בישראל גרמניה ארה"ב הולנד ספרד אנגליה סין ברזיל וצרפת. קיימים גם מתקנים קטנים יותר בבלגיה אוסטריה טורקיה קדנה ארגנטינה ואוסטרליה.

 

48% ממחזור המכירות השנתי של כיל נובע מייצור המתבצע מחוץ לישראל.

לחברה אין תלות מהותית בלקוח, בספק או במקרו חומר גלם שאינם כלולים בזיכיונות.

 

חברת כיל פועלת בשלושה מגזרי פעילות עיקריים

  1. כיל דשנים – מפקיה אשלג מים המלח וכורה אשלג ומלח ממכרותתת קרקעיים בספרד ואנגליה. החברה כורה ומעבדת פוספט במכרות פתוחים בנגב ומייצרת בישראל חומצה גופרתית, זרחתית חקלאית דשני פוספט דשנים מורכבים , בנוסף פועלת גם בהולנד גרמניה ובלגיה
  2.  כיל מוצרים תעשייתיים – עוסקת בייצור ברום כתוצר לוואי בתהליך ייצור האשלג.

הינה היצרנית המובילה בעולם של ברום. מייצרת כ – 30% מהתוצרת העולמית של מוצר זה.החברה משתמש ברוב הברום המיוצר ע"י לייור עצמי של תרכובות ברום באתרי ייצור בישראל הולנד סין ובנוסף מפקה מוצרים תעשייתים , מלח , מגניזה וכלור.

  1. כיל מוצרי תכלית – מנקה חלק מהחומצה הזרחתית  המיוצרת בכיל דשנים , רוכשת חומצה זרחתית נקייה ממקורות אחרים ומייצרת חומצה זרחתית תרמית.

אתרי הייצור הנם בעיקר בגרמניה ארה"ב, ברזיל,ישראל וסין.

 

החלק הארי של מכירות כיל מבוצע במט"ח בעיקר דולר ואירו.

חלק מההוצאות תפעול הינן בש"ח. לפיך פיחות בשער החליפין הממוצע של השקל לעומת הדולר יש השפעה חיובית על רווחיותה של כיל וליסוף השפעה הפוכה.

 

החברה נוהגת להגן על חלק מהחשיפה מאידך כושר התחרות של החברות הבנות נפגע בהיותן פועלות באירו לעומ תחברות אחרות הפועלות בדולר.

הלוואת החברה הינן בריבית משתנה, לכן עליה בריבית במשקים צפויה לפגוע ברווחיותה.

החברה מגנה על השינויים הללו בעזרת נגזרים ומכשירי הגנה פיננסים נוספים.

 

 

 

 

                      דוחות כספיים

 

מכירות – ברבעון הראשון הסתכמו על 883 מיליון דולר לעומת 717 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד. עליה של 23.2% המקשף גידול בכומיות מכירה של אשלג ודשני פוספט אשר קוזזו עקב ירידה כמותית במכירת ברום אלמנטרי וחלק ממעכבי הבעירה לקראת סוף הרבעון חלה עליה במחירי האשלג ודשני הפוספט.

הגידול המירבי התבצע באירופה אסיה ודרום אמריקה.

 

רווח גולמי – 304.8 מיליון דולר ברבעון הראשון 07 המהווה עליה של 14.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עמד על 34.5% לעומת 37.1% ברבעון מקביל אשתקד. ברבעון המקביל 17 דולר נכנסו כתוצאה מתקבולי ביטוח שהתקבל כפיצוי בגין אבודן רווחים בעקבות שיטפון בסדום בסוף שנת 2004.

הגידול ברווח הגולמי נבע מגידול המכירות של אשלג וירידה בהוצאות אנרגיה .

התחזקות של השקל מול הדולר פגע ברווח הגולמי .

 

הוצאות מכירה ושיווק – הוצאות אלו הסתכמו על 123 מיליון דולר המהווים עליה של 31.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העליה נובעת מכך שחל גידול במכירות האשלג ודשנים כתוצאה מעלות יקרה בהובלה וקיטון במכירות ברום אשר ההבלה שלם נמוכה יחסית. עלית ההובלה הימית בונוסף עליה בהוצאות שקליות במונחים דולרים כתוצאה מהתחזקות השקל לעומת הדולר.

 

הוצאות הנהלה וכלליות – הוצאות אלו הסתכמו על 34.2 מיליון דולר המהווים עליה של 6.4 מיליון דולר לעומת רבעון מקביל כתוצאה מהתחזקות השקל והאירו ביחס לדולר. בנוסף הוצאות ההנלה רשמו הוצאה בסך של מיליון דולר בשל פריסת ההטבה הגלומה בתכנית האופציות שפורסמה ב 2007.

 

הוצאות מחקר ופיתוח – עליה של 1.2 מיליון דולר ל 9.6 מיליון דולר לעומת רבעון מקביל כתוצאה מהוצאות במגזרי מוצרים תעשייתיים ומוצרי תכלית וגן גידול בהוצאות שיקליות במונחי דולרים מהתחזקות השקל .

 

רווח תפעולי – הסתכתם על 138 מיליון דולר המהווה גידול של 1.5% כתוצאה מהגידול ברווח הגולמי אשר התקזז ע"י גידול בהוצאות תקורה בשל התחזקות השקל.

 

הוצאות מימון – הוצאות אלו הסתכמו ל 10.5 מיליון דולר בהשוואה ל 6 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. העליה נובעת מהכנסות מהפרשי שער בסכך של 4.5 מיליון דולר שנרשמו אשתקד בנוסף עליה בשיעור הריביבת לעומת התקופה המקבילה אתשקד ומנגד ירידה ביתרת החוב הממוצעת.

הוצאות אחרות הינן 4.4 מיליון דולר כתוצאה מעדכון עתודות לפנסיה.

 

הוצאות מיסים – הסתכמו על 30.3 מיליון דולר לעומת 37.2 מיליון דולר אשתקד.

שעור המס מהרווח לפני מס הינו 24.6% בהשוואה ל 28.4% אשתקד.

 

רווח נקי – 95.4 מיליון דולר לעומת 96.6 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד

 

חלוקת דיבידנד : 373.9 מיליון דולר מרווחי שנת 2006 שחולק באפריל

66.7 מיליון דולר ב 18 ביוני 2007.

סה"כ חלוקת דיבידנד 440 מיליון דולר.

 

 

 

מקורות המימון של כי"ל הינם הלוואות בנקאיות לטווח קצר וארוך בישראל ובנקים בינלואמים

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב 83.1 מיליון דולר בהשוואה ל 44.7 מיליון דולר אשתקד. השיפור הרב של 86^ נובע מתקבלוי ביטוח שנרשמו בכנסה אשתקד והתקבלו בפועל ברבעון הראשון.

הכסף מהפעילות השוטפת היה המקרו העיקרי למימון השקעות ברכוש קבוע והקטנת התחייבויות פיננסיות .

 

 

בתאריך 24 ביוני התקשרה כיל  עם  Supresta LLC הרשמה בדלוור ארה"ב העסוקת בייצור ושיווק מעכבי בעירה ומוצרים על בסיס זרחן.לרכישה זכויות הבעלות ב 352 מיליון דולר. החברה הנה מהמובילות בעולם בייצור ושיווק מעכבי הבעירה .

מטרת החברה לשלב את פעילות הנרכשת במגזר כיל מוצרים תעשייתים תוך ניצול סינרגיות תפעוליות ואחרות ובכלל זה גם ברכש חמרי גלםף, שילוב זה ירחיב את סל מוצרי מעכבי הבעירה בתוספת בתחום השרפים והפוליאוריטנים.

הכנסות החברה ב5 חודשים 2007 עמודכים על 113.5 מיליון דולר

עם רווח ללא מיסים פחת של 14.9 מיליון דולר.

 

 

צייפיות לעתיד:

 

הסיכונים של החברה רבים מאוד, ביניהם חשיפות למטבע חוץ דולר ואירו אל מול השקל .

החברה אמנם מתעסקת בנגזרים על מנת לגדר עצמה, אך עדין לא מוגנת מספיק.

מפעלי החברה חשופים לשיטפונות ונזקי טבע והרבעון הגדילה את פרמית הביטוח על מנת לכסות נזקים עתידים אם יתכנו וכך י שקיטון בסיכון .

החשיפה העיקרית של  כימיקלים הנה בים המלח אשר תורם לרווחים גבוהים תוך כדי קיטון משמעותי בהוצאות כפי שנכתב בתחילת הסקירה, אך במקביל החברה מדווחת על נזקים בסוללות הבריכה אשר מסכנים את שלמותה. לאור כך החברה נוקטת בצעדי תחזקוה שונים לשמירת יציבות הסלולה וחיוקה אך עדין הסיכון קיים ויכול לפגע בצורה רצינית ברווחיותה. בים המלח ידוע על תופעת הבולענים שנגרמת בירידת מפלס ים המלח, אשר דווח כי בחודש האחרון (יולי) ירד בעוד 15 סנטימטר ובכך מגידל את הסיכון של מפעלי החברה באזור בריכות האידוי ומקומות  שונים בתחומי מפעלי ים המלח.

 

החברה מפעילה תחכנות כוח לייצור חשמל בסדום וכן רוכשת חשמל מחברת החשמל.

החברה קיבלה אישור לייצור חשמל בהספק כולל שבין 400-700 מגהווט.

 

בנוסף כחלק מהתרחבות החברה חתמה על מזכר הבנות עם שותף הודי להקמת מיזם מושתף לייצור והפצה של דשנים מיוחדים בהודו בשיתוף פעולה עם חברת ZUARI ההודית.

בנוסף נכנסה ב 31 ביולי לתחום הדשנים המסיסים בהודו..כאשר העסקה עם הודו הינה  200 מיליון דולר.

מזכר הבנות בסין להקמת שותפות לייצור ומר גלם מרכזי המשמ ליצור ביוצדים

מזכר הבנות לרכשית 25% נוספים במים משותף שיש עם חברהמקומית לייצור תכרכובות ברום בסין וחלקה יעלה ל 75%.

מזכר הבנות להקמת מיזם משותף לייצור ושיווק מוצרים בין לשוק מוצרי ההיגיינה על בסיס מלחי פוספט.

 

סגירת מפעל "סוריה" בספרד גורם לקיטון בייצור האשלג אשר היווה את מירב ההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2007, כתוצאה מסגירת המפעל  הכנסות החברה צפויות להיפגע כאשר לא צפוי רווחיות מיוחדת מהתחומים הנותרים של החברה.

 

פיחות השקל אל מול הדולר ברבעון השני גם יכול לבוא לטובת החברה, אך במקביל נחלש הדולר מול האירו, ולכן ייתכן והנראה קיזוז קל, אך הפסדים לא תרשום בשונה מהמתרחש ברבעון הראשון.

 

לאור הסיכונים בחברה אשר מתגברים ככל שעובר הזמן ולא מדווח על צפי לפיתרון הבעיה קרי הזרמת מים לים המלח ועצירת התיבשותו, בנוסף בנית מפעל חלופי למפעל שנסגר אשר פוגעה בהנכסות החברה, בנוסף עלית הדלקים וגרימה לעליה בעלויות ההובלה.

כל אלו יכולים לפגע ברווחיותה העתידית של החברה אשר מסתכמת בממוצע על 95 מיליון דולר לרבעון ורווח  שנתי של 380-400 מיליון דולר.

 

כמה נקודות חיוביות:

כניסה לשוק ההודי והסיני בתחום הדשנים עם עליה במחירי הדשנים

פיחות השקל אל מול מטבעות ברעון השני

 

נקודות שלילית :

ריבית במשק עלתה ברבעון האחרוןבאירופה ובארץ.

ניזקי ים המלח במפעלים רק מחמירים

סגירת מפעל אשלגן .

 

נכתב ע"י בועז מוסוקביץ'

הסיכום נלקח מאתר מאיה ומאתרים פיננסים נוספים.

הערכות נכתבו כתוצאה מהנתונים היבשים ואין אין במסירת מידע זה ע"מ לשמש כהמלצה  לקנייה / מכירה / המרה / מימוש של ני"ע זה / אחר.
כל העושה שימוש במידע זה עושה זאת על אחריותו האישית והבלעדית.
כותב שורות אלו ייתכן ונמצא בפוזיציה על הנייר ועשוי לסחור בו.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il