TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מניה בזכוכית מגדלת

חבס אג"ח 3

הסנטימנט השלילי שאופף את השוק באחד העם, ובמיוחד כלפי חברות נדל"ן, יוצר לעיתים הזדמנויות מיוחדות במינן
דרור ילון | 7/7/08, 10:34

הסנטימנט השלילי שאופף את השוק באחד העם, ובמיוחד כלפי חברות נדל"ן, יוצר לעיתים הזדמנויות מיוחדות במינן. האם אגרת החוב מסדרה 3 של חבס היא אכן דוגמא להזדמנות כזו?
כל מי שיוצא לו להסתובב בתל-אביב, לא יכול להתעלם מנוכחות חברת חבס, שכן מומחיותה היא בבניית מגדלי פאר בולטים. שכשמאזכרים מחיר דירה בבניינים אלה, נראה שמישהו הוסיף אפס מיותר למספר, ובאותה הזדמנות הוא גם שגה וציטט את המחיר בדולרים במקום בשקלים. הפרוייקט המפורסם הראשון הוא שני המגדלים המכונים YOO, במפגש דרך נמיר ודרך ההלכה. הוגה התכנון הכללי של האתרים הוא פיליפ סטארק האגדי, אייקון צרפתי עולמי בתחום עיצוב אורבני ושילוב של חומרים יוצאי דופן. ייחוס זה חשוב מאד לקהל היעד, והמבין יבין.
הפרוייקט האחר הוא "מגדל רוטשילד 1 " הנמצא, כמובן, ברחוב רוטשילד 1 בתל-אביב. למעשה, כל דירותיו מכורות מלבד הצד המזרחי שאינו פונה לים- למרות שהבניה התחילה רק לאחרונה ותסתיים רק ב- 2010 . הדירות שאינן מכורות רשמית, ממתינות ללקוחות מתוך רשימת המתנה, שיסכימו לשלם מחיר גבוה עוד יותר. בפרוייקטים של חבס נראה שמדובר בשוק של קונים בלבד.
אז אם הכל טוב - מה רע? למעשה הכל באמת נראה טוב, אלא שיש שני גורמים שמכניסים את המשקיעים לחלחלה, ובעקבותיה מובילים לצניחת מחיר מנית חבס:
הגורם הראשון הוא ההשקעה שעשתה חבס בחברה ההולנדית NSI. זאת חברה המחזיקה במספר נכסים מניבים בשוויץ ובמלונות בניהול הילטון באנגליה. המחשבה של חבס היתה הגיונית - הקטנת החשיפה לשוק הנדל"ן היוקרתי באמצעות בעלות על נדל"ן מניב. אלא שכאופייני למה שקורה באירופה, ירד בינתיים מחיר מנית NSI בבורסה, וחבס נמצאה מופסדת "על הנייר". לדעתי, ההחלטה לרכישת NSI תתגלה בטווח הארוך כמוצלחת, ובינתיים מסייעים הדיווידנדים שמשלמת החברה ההולנדית לתזרים המזומנים של חבס.
הגורם המדאיג השני הוא חשבונאי. יישום השיטה החשבונאית הנקראת "תקני ה- IFRS" על ידי כל חברות הנדל"ן הישראליות בשנה האחרונה, מקשה על ההכרה בהכנסות מפרוייקט בנייה עד למסירת הדירות בפועל. עצם העובדה שהדירות נמכרו ותמורתן התקבלה, אינו מאפשר עדיין את הכרתן לצרכים חשבונאיים. כך יכולים דוחו"ת של רבעונים מסויימות להראות על הפסד, למרות שעבור החברה הם היו נפלאים כלכלית. אפשר לראות שההון העצמי של החברה הולך ועולה באופן רציף, והוא כעת גבוה ב- 20% מערכה המצטמק של החברה בבורסה.
הבה ונזכור שכתבה זאת אינה עוסקת במנית חבס, אלא באחת מאגרות החוב שלה, חבס אג"ח 3. זאת אגרת חוב קצרת מועד, עם מח"ם של 2.3 שנים בלבד. הקרן תוחזר למחזיקי האגרת ב- 31 בדצמבר של השנים 2008-2012 בחלקים שווים. היא נושאת תשואה נטו גבוהה לפדיון של 6.72%. לאור האמור למעלה, קשה להאמין שחבס לא תוכל להחזיר לבעלי חבס אג"ח 3 את השקעתם.
אין לראות במידע המופיע בכתבות באתר כל המלצה לרכישה או מכירה של ניירות הערך המתוארים, או כל יעוץ השקעה שהוא, אלא אך ורק הצגת נתונים, שלפי מיטב הבנת הכותב הם נכונים. הכותב עשוי לרכוש או למכור מדי פעם את ניירות הערך המתוארים לצורך השקעותיו הפרטיות.


אין לראות במידע המופיע בכתבות באתר כל המלצה לרכישה או מכירה של ניירות הערך המתוארים, או כל יעוץ השקעה שהוא, אלא אך ורק הצגת נתונים, שלפי מיטב הבנת הכותב הם נכונים. הכותב עשוי לרכוש או למכור מדי פעם את ניירות הערך המתוארים לצורך השקעותיו הפרטיות

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il