TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מניה בזכוכית מגדלת

טאואר - כבר לא מגדל לוהט


טאואר
רבות נאמרו על חברת טאואר סמקינדקטור ,"ההבטחה הגדולה של שנות האלפיים ומאידך המגדל הלוהט . חברת השבבים הקטנה ממגדל העמק ממשיכה בניסיונותיה להגיע לרווח נקי
נמרוד זק | 14/4/08, 10:39
רבות נאמרו על חברת טאואר סמקינדקטור ,"ההבטחה הגדולה של שנות האלפיים ומאידך המגדל הלוהט .
חברת השבבים הקטנה ממגדל העמק ממשיכה בניסיונותיה להגיע לרווח נקי ,
הדיווחים האחרונים שהחברה פרסמה הוכיחו מעל לכול ספק, טאואר לא דורכת במקום אלא תוקפת תחומי עניין שונים אשר רווחיותם גדולה יותר .
טאואר בנובמבר האחרון דיווחה על תחילת ישום תוכנית היעול בשיתוף חברתHP ישראל שמטרתה חיסכון של 20 מיליון דולר בשנה וכל זאת פורסם חודשים ספורים לאחר רבעון נוסף של תזרים חיובי .
להזכירכם החברה בשנת 2005 עמדה על סף פשיטת רגל לאחר הפסדי ענק והכנסות נמוכות .
החלפת מנכ"ל החברה כרמל ורנייה בראסל אנגלונגר איש השבבים האמריקאי ושילובו של דוב מורן בחברה פתחו את הדרך לרעיונות חדשים וקשרים עסקיים אמיצים יותר .
הפירסום במהלך חודש דצמבר על שותפות עם חברת CMT בתחום ההדמיה הרפואית הדיגטלית ובשוק הרנטגן לא הפתיעה אף אחד , יתר על כן הפעילות הצפויה עשויה להגדיל את נתח הרווחים של החברה וזאת לאור העובדה שהשקעה בתחום זה לא תצריך את החברה להשקעה גדולה מכיוון ששולי הרווח בתחומים המוזכרים גבוהים .
התעמקות בחלק מסוים תחום פעולתה כיום גורם לנטישת התחום המסורתי של יצור שבבי הפילם ועובר ליצור חיישנים אשר בעיקרם מוטמעים במצלמות ,מכשירי פלאפון ומכשירי אלקטרוניקה מתוחכמים
החברה הגדילה בצורה משמעותית את מאגר לקוחותיה וכיום אין היא מסתמכת על לקוח אחד .
צבר הזמנותיה מחולק בן עשרות לקוחות בניהם ניתן למנות את סן דיסק, צורן, אליאנס , JPL,E2V ,SUPERpix ועוד חברות בעיקר ממדינות סין, טייואן, לאחרונה אף פתחה נציגות באזור לטובת מתן סיוע ללקוחותיה באסיה .
מדינת ישראל והבנקים הגדולים השקיעו מליוני שקלים בחברה ולפעמים חושבים לעצמם האם ההשקעה הזו תשתלם ? האם יראו החזר ונחת מהחברה אשר החסירה להם פעימה מידי רבעון .
לעניות דעתי , החברה החלה בריצה קלה ב"מרתון של הרווחיות " והיא אוגרת מספיק כוחות לשלבים האחרונים שבו היא תסתכל על מתחריה אשר יפגינו עלייה זעומה באחוז הכנסות לעומת טאואר שתכה את השוק מידי רבעון , אבל מתי? יש הגורסים שרק ב2010 הפרחים ילבלבו ועד אז למשקיעי החברה צפויים ימים של רכבת הרים , עולים ויורדים .
אני סבור שהודעה משמעותית נוספת או אף שמועות על הצעת רכש מצד חברות שבבים גדולות (בעבר עלו שמות כגון מוטורולה וסן דיסק כקונות פוטנציאליות ) עשויות לגרום לתרחיש העלייה להתממש .
בשבועות האחרונים חתמה טאואר על הסכם אספקת שבבים עם חברת N- TRIG
בשווי של 10 מיליון דולר וכן חתמה על שיתוף פעולה עם מפיצה באירופה על מנת לתמוך בבסיס לקוחותיה הגדל שם .
מאידך , אי יכולת החברה לעמוד בצפיות וחזרה אפשרית להפסד תפעולי עלולות לסגור את הגולל עבור החברה .

איפה אני יהיה ? כנראה שישקיף רק במעט במרומי המגדל וזאת על מנת שלא נהיה כמו מגדלי התאומים .

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il