TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק שבועית


סקירה שבועית ותחזית לשבוע הבא.
חזי קלפקה | 9/11/08, 08:54

המסחר השבוע התנהל כמצופה , ומדד המעוף דשדש בתחום הרחב שהגדרנו בשבוע שעבר בין 710 ל- 790.בסופו של שבוע, כאשר בשלושת הימים הראשונים עלה המדד והתקרב ל- 800, ובשני ימי המסחר האחרונים צנח המדד , עקב התאיידות מה של אופורית אובמה , הרי שמדד המעוף סיים ברמה של 749 נקודות, כשהוא עולה השבוע ב- 3.3 אחוז.מדד ת"א 100 עלה השבוע ב- 2.87 אחוז, התלטק ב- 6.12, הבנקים המריאו ב- 10.84 אחוז, ורק מדד הנדל"ן בשלו המשיך לרדת גם השבוע ב- 5.72 אחוז.


גם השבוע העליות בתל אביב היו בניגוד למגמה העולמית, כשם שקרה בשבוע שעבר, עת העולם עלה ומדד תל אביב ירד. השבוע תל אביב עלתה אבל מדד דאו גונס ירד בסיכום שבועי בשיעור של 4.1 אחוז, הנאסדק ירד ב- 4.3 אחוז, והאס אמ פי ירד ב- 3.9 אחוז. גם מדדי אירופה ירדו בכ- 2-2.5 אחוז.


לאחר הזכיה של אובמה בבחירות בארה"ב, שמנבאת שינוי ותיקון רציני בכלכלת ארה"ב בפרט ובעולם כולו, חזרו המשקיעים ביום רביעי וחמישי להתעסק בצרות היומיומיות שהן: מיתון בארה"ב, אבטלה הולכת וגדלה בארה"ב, תעשית הרכב בארה"ב על סף פשיטת רגל, שפירוש הדבר פגיעה הן בחלום האמריקאי והן בנדבך ראשי בכלכלה שלה. רווחיות החברות בארה"ב רעה מאוד, נתוני המקרו זורמים בשטף עכור של בעיות וצרות, ואת כל אלה מצפה הציבור שממשלו של ברק אובמה ישנה מן היסוד.


האם יצליח ממשל ברק אובמה להביא את השינוי המיוחל?


התשובה היא כן. אבל לא ביום , לא בחודש חודשיים, אלא במהלכים מתוכננים היטב , אשר בשעת הפעלתם הנקודתית יכולים לפגוע אולי בשוק המניות, אבל בטווח של שנה (דהיינו רבעון רביעי של 2009), נראה את ארה"ב חוזרת לצמוח , ואת כלכלת העולם משתפרת אחריה, ונשוב לגל עליות. זה קרה בממשל קלינטון שהטיס את הכלכלה מעלה מעלה , וזה יקרה גם הפעם ,ואפילו בצורה חדה יותר,כי הציבור האמריקאי ( והעולם בכלל) משווע לתיקון הגדול.הפעולות הנקודתיות יכולות להביא לירידות זמניות בשווקים, כי העלאת מיסים לבעלי הכנסות גבוהות בארה"ב, החזרת מיסי הירושה, העלאת תקרת הביטוח הלאומי, וסיוע לבעלי עסקים קטנים ונפגעי משכנתאות, לא כל כך אהובות על סוחרי הבורסה, אבל באם צעדים אלה ינקטו ומהר, בתוספת חיזוק הרגולציה הישועה תגיע מהר מן הצפוי.


לא אתפלא לכן שבאמצע שנת 2010 , מדדי המניות בעולם יהיו גבוהים ב- 30 אחוז מהשערים כיום, ולכן מי שחפצה נפשו בהשקעה לטווח של שנתיים עם סיכון שהתחזית של רווח 30 אחוז לא תתגשם, מנגנון תעודות הסל למינהן מספק לו אותם בהצלחה רבה.


גם בישראל היינו רוצים שיבוא השינוי ומהר, אבל זה לא כל כך פשוט. האובמה הישראלי האחרון לדעתי היה עמיר פרץ, שסחף חלק ניכר בעם, ובאם היה בוחר להיות שר רווחה או שר אוצר במקום שר בטחון, היה עכשיו צוחק כל הדרך אל הקלפי. אבל בישראל כמו בישראל המצב מסובך ולא פשוט.


אנו בתקופת בחירות שבסיומה ( אם לא יקרה משהו בלתי צפוי) נשאר עם ממשלה שמורכבת מכוחות אשר לא יסכימו לפשרות עם הסובבים אותנו, לא שבטוח אם אלה הסובבים רוצים בפשרות.מצב ענינים זה יביא להתחממות בטחונית באיזור, ולשם דוגמא נזכיר את חמאס ועזה, חיזבללה ולבנון, אטום ואיראן, וכל זאת בלי להזכיר סתם סורים או פלשתינאים תושבי הגדה.במצב ענינים זה שהברומטר הבטחוני עלול לחזור ( ונקווה שלא) ולתפוס מקום של כבוד במדינה, השווקים יכולים להפגע כי משקיעים רבים ידירו את רגליהם מהשוק בארץ, מה עוד שהיציאה מהמשבר יכולה לבוא בישראל מאוחר הרבה יותר מאשר בארה"ב ובעולם.


אצלנו המשבר הגיע בכל עוצמתו רק בחודש ספטמבר 2008, והוא למעשה רק בתחילת השפעתו על כלכלת ישראל. כרגע חוזים ירידה בצמיחה, חיתוך רווחים של החברות, ירידה ביצוא, גידול באבטלה, ירידה בגבית מיסים, ופריצת תקציבית לתקציב שאינו קיים למעשה עד לאחר הבחירות. במצב זה ייתכן ואצלנו היציאה מן המשבר תהיה מאוחרת יותר, רק בתחילת או אמצע 2010, אבל עדיין קיימת התקווה שאנו ניישר קו עם ארה"ב ונפרוץ חזרה בזמן סמוך ביותר לפריצה למעלה בוול סטריט.


בינתיים , נכון לעכשיו, הסנטימנט העולמי והישראלי חיובי מאוד, רמות הפחד בעולם יורדות, סטיות התקן באופציות בארץ נרגעות אט אט וחזרו השבוע ל- 37 ( כשהן תהיינה ב- 20 נדע שחל תיקון משמעותי באווירה),מניות רבות בסקטורים שונים נמצאים ברמת מחירים קורצת, ומניות הבנקים ככלל מאותתות על כדאיות קניה. גם הציפיות להורדת ריבית בעולם ובארץ, תוך אינפלציה בשיעורים אפסיים ,מפיחים רוח חיובית לחזרה לצמיחה ופיתוח כלכלי.


הציפיה לכן לגבי המסחר בישראל נשארת כשהיתה, דשדוש רחב בתחום של 710-790 , תוך תחילת תהליך איסוף מניות, כאשר הסיכוי לפריצת ה- 800 נראה סביר יותר מתרחיש של ניפוץ מטה של רמת ה- 700. עליה מעל רמת ה- 830-850 במחזורים מעל 2 מיליארד שקל, יכולה לאותת על כיוון מעלה, ואין להוציא מכלל אפשרות שבחודש דצמבר , באם לא יקרו דברים בלתי צפויים בעולם, ובעיקר בתחום הבטחוני בישראל, נראה את מדד המעוף חוזר לשייט ברמות שבין 900 ל- 1000 נקודות.


לשבוע הקרוב רמת ה- 800 שכה התקרבנו אליה השבוע תהווה רמת תמיכה למבחן כוונת השוק, ואילו רמת ה- 710-720 תהווה רמת תמיכה ותחתית , אשר ירידה ממנה לא תבשר טובות.


לגבי הדולר הרי שהוא ינוע בין 3.65 ( תמיכה חשובה), ובין 3.93 התנגדות ראשונית. הסיכוי הינו רב יותר לפריצת ה- 3.93 ואף את רמת ה- 4 שקלים, וזאת בזכות נצחונו של אובמה, ועקב הורדות ריבית חדות יותר באנגליה ובאירופה לעומת ארה"ב.


לסיכום: עקבו בסבלנות אחרי השוק, כי הסנטימנט החיובי בונה את עצמו, תוך הגדרה אפשרית שרמת ה- 708 במעוף היתה התחתית של משבר 2008.


נקווה לשבוע טוב ושקט .


הדרכה , סיוע , לימוד מעוף, ניהול תיקי מעוף ותיקי השקעות 050-5510082

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il