TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית - חזי קלפקה


כולל תחזית לשבוע הפקיעה. הסתיים שבוע המסחר האחרון שהינו שבוע מסחר מקוצר ומעכשיו אין תירוצים כי חוזרים לסחור כרגיל.
חזי קלפקה | 26/10/08, 10:35
ופירושו של נכון לעכשיו, שחוזרים למגמת הירידה ולפסימיות השוררת כיום בשווקים, החל בפאניקה בשווקי אירופה , כולל רוסיה שם הופסק המסחר עד יום שלישי( לא צריך חגים), המשך בשפעת האסיאתית שמורידה כל מדד מניות במזרח הרחוק, וכלה בארה"ב שם המשקיעים מפנימים את צעדי הממשל בוני האמון למערכת הפיננסית, אולם מתחילים לחשוב על מיתון ופיטורים אפשריים, דבר המוביל לירידה בצריכה, שחיקה ברווחיות, נהירה לאגח ממשלתיות , וכתוצאה מכל זאת לירידות מתמשכות במדדי המניות.

רק בישראל (בדרך כלל מושג ציני), אנו בעידן פסימי קמעא אבל יציב כאשר כל העולם משתאה כיצד השוק הישראלי מתפקד כרגיל, המסחר לא נסגר בבורסה, הירידות הינן מתונות יחסית לעולם, ואף בנק לא קרס, והממשלה לא היתה צריכה להתערב עד כה.כולנו מקווים שכך יימשך המצב, כי כל זאת יזכרו לטובה גופי ההשקעה הגדולים בעולם, כשישתחרר לו מחנק האשראי והם יחפשו שווקים להשקעה.

בשבוע האחרון כשהסתיים המסחר ביום חמישי הצביע מדד המעוף על עליה שבועית של 1.9 אחוז, מדד 75 על עליה של 1 אחוז, התל טק עלה ב- 2.33 אחוז השבוע, מדד הנדל"ן עלה ב- 0.7 אחוז, ורק מדד הבנקים קלקל את חגיגת העליות כשירד השבוע ב- 1.3 אחוז. האם נתונים אלה מצביעים על התנתקות השוק הישראלי מהנעשה בעולם? האם שוב ניצלנו ממסחר של יום שישי שחור? האם הפקיעה בשבוע הבא כבר משפיעה על הסוחרים? והאם אולי אנו צפויים עכשיו " אחרי החגים" לגל ירידות נוסף.

ובכן ראשית כן השבת שוב הצילה את שווקי ת"א מירידה דרמטית. אני חושב שביום שבו אירופה היתה בבוקר ב- 10 אחוז ירידה והחוזים בארה"ב היו בירידה של כ- 7 אחוז ונעצרו רגולטורית (כי מנתקים זרם בשיעורי ירדה או עליה כאלה), כשכל זאת מלווה במדד הפחד בארה"ב ברמה של 89 ( כן שמונים ותשע), השוק בתל אביב היה צונח חופשית ביום מסחר רגיל. בתום המסחר ביום שישי הכל נראה פחות גרוע, אירופה תקנה לכ- 5 אחוז ירידה,ארה"ב ירדה רק מעט יותר מ- 3 אחוז ( והרוב כרגיל בשעת המסחר האחרונה), מדד הפחד ירד ל- 79 , והארביטראז לישראליות עומד רק על מינוס אחוז ורבע לקראת פתיחת המסחר ביום ראשון.

לגבי ענין הפקיעה נראה שהפעם אנו נמצאים במצב מאוד מענין ומוזר. סך כל השורטים במדד המעוף הינם ברמה שבין 500-600 מיליון שקל, שהינה רמה נמוכה משמעותית לרמת השורטים הרגילה בשוק. סה"כ מספר אופציות המעוף הפתוחות, פוט+קול, לחודש נובמבר ( נכון ליום חמישי בבוקר) עומד על כ- 35 אלף בלבד.לגבי חודש אוקטובר הרי שמספר האופציות מחוץ לכסף, דהיינו בקול מ- 800 ומעלה מספרן נע בין 10 ל- 15 אלף לסטרייק, בפוטים שעד 720 מספרן נע בין 4 ל- 8 אלף.באופציות סביב הכסף מספר האופציות הפתוחות עומד על מספר שנע בין 5 ל- 8 אלף. נתונים אלה מצביעים על כך שהכתבנים באוקטובר כמעט אדישים לנעשה בשוק מבחינת פקיעת האופציות, או שמא התיאשו לעמוד מול כוחות השוק שבסטיות תקן גבוהות שבין 42 ל- 52, יכולים לטלטל את המדד בעשרות נקודות לכל כיוון וליצור הפסדים עצומים. לגבי חודש נובמבר ברור לפי הנתונים כי הכתבנים עדיין לא יודעים להעריך לאן פני השוק, חוששים מכל כיוון, וחוששים שגם אצלנו הסטיות עוד תעלנה לרמות של מעל 50-55 בדומה לשוק האמריקאי.

נשארה לכן האופציה השלישית שאומרת כי אנו חוזרים השבוע למציאות הפסימית המלווה בירידות, כאשר המשבר הפוליטי והבחירות שבדרך רק יוסיפו שמן מקומי למדורת הבורסה.

לכן הצפי לשבוע הקרוב הינו המשך ירידות, תוך אפשרות לתנודות חדות לתיקון הן בעקבות תיקון בעולם (שאולי יבואכבר) , או עקב פעילי המעוף שיכולים בשערי הקולים של אוקטובר לחגוג פקיעה מכניסה מאוד.

רמת התמיכה הבאה למדד המעוף (765.54 בסיום מסחר יום חמישי),הינה ברמת ה- 757 נקודות, לאחריה 747 , משם ל- 720-730 , שזוהי תחתית חשובה ומהותית שמחזירה אותנו ליוני 2006. רבים רואים בתחתית זו את רמת השפל שמתחתיה לא יירד מדד המעוף, ולכן עצם ההגעה למדד זה, הינו נתון חשוב המצריך מעקב והסתכלות לראות באם שובר המדד למטה מכך , ואז אנו בדרך ל- 670-690 , או שמא הוא מתקן משם חזרה למעלה.

לגבי אפשרות של עליה הרי 777 הינה ההתנגדות הבאה לאחריה רמת ה- 786-790 ומשם לעבר ה- 800 המהווה מחסום רציני וחציתו והשארותו של המדד מעל 800 אחרי הפקיעה יכולה להצביע על התבססותו של התיקון לטווח הקצר שיכול להובילנו עד רמת ה- 850.

לסיכום: השבוע התנודתיות הינה בין רמת ה- 720 ל- 800 , כאשר הפתיחה ביום ראשון צפויה להיות אדומה, והפקיעה כנראה תהיה בטווח שבין 740 ל- 790 ( ללא הבטחה ובערבון מוגבל).

לגבי הדולר שסגר ביום שישי ברמה של 3.83 במסחר הרציף, הרי שהוא עדיין במגמת התחזקות לרמת ה- 4-4.10, הן בגלל הצפי להורדת ריבית, והן בזכות התחזקות הדולר בעולם נוכח ההערכה כי ארה"ב היתה ונשארה המעצמה הכלכלית העולמית שתצא ראשונה מן המשבר ואירופה ומדינות המזרח הרחוק יכולות לדשדש כמה שנים טובות (כדוגמת יפן) בביצת המשבר והמיתון.דוגמא לכך ראינו בצמיחה השלילית שכבר פורסמה השבוע באנגליה.העליה לרמת ה- 4.1 לא חייבת להיות רצופה, והיא יכולה להיות מלווה בתנודתיות ובמימוש רווחים, כאשר רמת התמיכה לשער הדולר כיום הינה ברמה של 3.65 שקל לדולר.

היו זהירים, אל תחפזו, ושיהיה לכם שבוע פקיעה נעים ופורה.

שבוע טוב.


הדרכה, סיוע, לימוד וניהול תיקי מעוף 050-5510082

מייל:klapka@012,net,il

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il